یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار سیاسی

جلیلی: دولت باید ارزآوری داشته باشد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهمی که دولت باید داشته باشد ارزآوری است. جلیلی با بیان اینکه اگر به بخش مسکن نپردازید در اشتغال، کسب و کار و ازدواج تاثیر دارد، گفت: حداقل باید سالی یک میلیون مسکن در کشور ساخته شود.

می‌گویند 450 هزار تومان یارانه می‌دهیم از کجا می‌خواهند بیاورند

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: دولت در امر انتخابات بی طرف است و کاندیدا ندارد و می‌خواهد امر انتخابات را درست برگزار کند. واعظی درباره وعده‌های نامزد‌ها گفت: اینکه می‌گویند 450 هزار تومان یارانه می‌دهیم از کجا می‌خواهند بیاورند؟ این که می‌گویند مذاکره را به سرانجام می‌رسانند چه کاری می‌خواهند انجام دهند؟

محمد: باید دولت اسلامی تشکیل شود

سعید محمد با بیان اینکه باید دولت اسلامی تشکیل شود گفت: تا روز رای‌گیری همفکران آیت‌ا… رئیسی کنار روند و اجازه دهند آرا جبهه انقلاب تجمیع شود‌. وی افزود: 8 سال اقتصاد کشور و معیشت مردم را گروگان برجام کردند و هنوز هم وقتی مردم صبح از خواب بیدار می‌شوند قیمت دلار را چک می‌کنند.

صوفی: فضای انتخاباتی کشور سیاسی نیست؛ امنیتی است

صوفی فعال اصلاح طلب در خصوص آرایش سیاسی کشور با مشخص شدن نامزدها، اظهار کرد: امروز شاهد هیچ‌گونه آرایش سیاسی نیستیم یعنی فضا سیاسی نیست بلکه امنیتی است. این برنامه‌ریزی بر مبنای یک مصلحت که ظاهراً مهم‌تر از انتخابات تلقی شده، صورت گرفته است .

مسیر حل مشکلات کشور از صندوق‌ های رأی می‌گذرد

هاشمی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، گفت: با قوت معتقدم مسیر حل مشکلات کشور از صندوق های انتخابات می گذرد. اگر بخواهیم مشکلات کشور حل شود، باید یک سیاست پرشتاب اقتصادی را دنبال کنیم.

رضایی وعده رئیسی را زیر سوال برد

رضایی گفت: ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکن؛ طرح خاص و ایده هیچ کاندیدایی نیست، این قانون مصوب مجلس محترم است و تمام دولت‌ها موظف به اجرای آن هستند. این پیشنهاد چند روز پیش توسط رئیسی داده شد.


خداروشکر در این هشت سال فهمیدید که مذاکره راه حل است


رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت با بیان اینکه صندوق انتخابات برای ما مهم است گفت: بعضی از کلمه همه پرسی خوششان نمی آید اما اساس انقلاب ما با همه پرسی بود . روحانی افزود: نکند از روی نادانی فردی بگوید که مهم نیست کم بیایند رای دهند یا زیاد رای دهند. مهم ترین مسئله را یک نفر بگوید مهم نیست. این مهم ترین مسئله ما است. صندوق و انتخابات مهمترین مسئله ما است. همه ما باید کاری کنیم که مردم با راحتی و امید و نشاط پای صندوق آرا به اصلح رای دهند. روحانی یادآور شد: نمی خواهم نطق خداحافظی انجام دهم خدا توفیق دهد دو ماه دیگر در خدمت مردم هستیم و به موقع حرف‌هایی که باید گفته شود را می گویم. وی با بیان اینکه امروز همه از تعامل حرف می زنند چه خوب معلوم شد راه تعامل است، گفت: امروز می گویند ما مذاکره می کنیم، می گویند مذاکره خوب می کنیم بالاخره فهمیدید مذاکره راه حل است. روحانی ادامه داد: علامتی که به ترامپ و دیگران دادیم افتتاح پنجشنبه ها بود که کمر آنها را شکست و دیدند چقدر پروژه افتتاح کردیم.


رئیسی: در قوه قضائیه خیلی تلاش کردند که مرا به حاشیه ببرند


کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در انتخابات دوره قبل شاید کمتر کسی در کشور به میزانی که بنده مورد تهمت و افترا قرار گرفتم‌ بوده باشد و با آن‌که حرف‌های نادرست و نابه‌جایی درباره من زدند و با آن‌که‌ افترا از هیچ‌کس جایز نیست اما یک شکایت هم از کسی نکردم در حالی که رقبای ما صدها شکایت کردند. رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: من به دور از جناح‌بازی‌ و سیاسی‌بازی و روابط سیاسی که بعضاً بین جناح‌ها و گروه‌هاست تلاش می‌کنم همراه با مردم و در خدمت مردم باشم و مردم هم حتماً دولت را همراهی و یاری می‌کنند. این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: در قوه قضائیه هم خیلی تلاش کردند که مرا از متن به حاشیه‌ها ببرند، ولی رسماً اعلام کردم که گرفتار حاشیه‌ها نخواهم شد و ان شاا… در دولت هم همین کار را خواهم کرد. رئیسی افزود: کشور ظرفیت‌های بسیاری دارد که باید از همه آنها استفاده شود اما به‌خاطر برخی جناح‌بازی‌ها از این ظرفیت‌ها غفلت و کشور گرفتار حواشی شده است. آیت ا…رئیسی افزود: معتقدم باید آستانه تحمل مسئولان و نه فقط سران قوا بلکه همه مدیران بالا برود و الان می‌بینید که در بخش‌های مهم رادیو و تلویزیون و رسانه‌های مکتوب و دیجیتال درباره عملکرد ما حرف می زنند.


FATF طناب داری است که به گردن خودمان می‌اندازیم


نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه FATF طناب داری است که به گردن خودمان می‌اندازیم، گفت: اثرات تحریم به خاطر بی‌عرضگی مسئولانی است که فقط می‌خواهند با آمریکا و اروپا معامله کنند. زاکانی افزود: وی با بیان اینکه دوره قبل تیم مذاکره کننده دستاوردهای خود را برای مردم تشریح نمی‌کرد، گفت: این از ایرادات آنها بود. ایرادات تیم مذاکره کننده فعلی در حد لالیگا بود. از موضع التماسی و انفعالی مذاکره می‌کردند. نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: من هم مذاکره می‌کنم. در شورای عالی امنیت ملی در مورد مذاکرات تصمیم گیری می کنند. ما حتما اهل مذاکره هستیم. وی ادامه داد: دولت من، دولت مدیران جوان و حزب الهی بر مدار مشارکت مردم است و میدان را برای عمل مردم باز خواهد کرد.


همتی: امید من به کسانی است که با رای دادن قهر کرده اند


نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: امید من به مردم و کسانی است که با دادن رای قهر کردند. اگر مردم این مسئله را حق خود بدانند و اهمیت حضور را باور کنند می‌توانیم با رای خود شرایط و وضعیت فعلی را تغییر دهیم. همتی با اشاره به اینکه مخالف دستوری بودن قیمت گذاری اقتصاد هستم، اضافه کرد: دغدغه دولت‌ها باید سلامت، آموزش و محرومیت زدایی باشد. باید زنجیره تولید را مورد تایید قرار دهیم و تا جایی که می‌توانیم به نحوی حرکت کنیم که صنایع کشور 50 درصد سهم در تولید داخل داشته باشند. این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت تعامل اقتصادی با جهان اضافه کرد: بنده تعامل و همکاری با دنیا بر اساس عقلانیت و عزت را دنبال می‌کنم.


اجازه ندهید کار مردم در دستگاه قضا بر زمین بماند


عراقچی رئیس تیم مذاکره کننده ایران در گفت‌وگویی پیش از آغاز نشست کمیسیون مشترک برجام در وین گفت: احتمالا در جلسه کمیسیون مشترک درباره تاریخ برگشت تصمیم‌گیری می‌شود. همه هیئت‌ها مصمم هستند و جدیت کاملا وجود دارد معاون سیاسی وزارت امور خارجه ادامه داد: اختلافات به نقطه‌ای رسیده است که همه معتقدند اینطور نیست که حل ناشدنی باشد، اما جزئیات مهم است و مواضع قطعی ما مهم است که باید رعایت شود. معاون سیاسی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ان‌شاا… در جلسه مقامات عالی رتبه کشور جمع‌بندی می‌شود که چه زمانی جلسه بعدی شروع شود، اظهار داشت: بعید می‌دانم دور بعدی مذاکرات خیلی فاصله بیفتد. احتمالا مانند ادوار گذشته ما بعد از یک دوره مشورتی در تهران به وین بازخواهیم گشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت