شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳

اخبار اقتصادی – اجتماعی

دانشگاه‌ها از ترم آینده حضوری می‌شوند

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: با توافقی که با ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا صورت گرفته است با واکسیناسیون دانشگاهیان، ترم آینده حضوری برگزار می شود. حق دوست افزود: همچنین دانشجویانی که تاکنون در اولویت نبودند در وزارتین علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه‌ها تا پایان پاییز واکسینه می‌شوند. این واکسیناسیون از شهریورماه شروع می‌شود و با تلاش معاونت بهداشتی امیدوار هستیم که تا شروع مهرماه دانشجویان حداقل یک دوز بگیرند.

افزایش بیش از 5 هزار مگاواتی مصرف برق

ایرنا نوشت: میزان مصرف برق در روز گذشته به 59 هزار و 923 مگاوات رسیده که در مقایسه با روز مشابه پارسال، پنج هزار و 28 مگاوات بیشتر شده است. روند رو به افزایش دمای هوای کشور این روزها همچنان تداوم یافته که پیامد آن وارد مدار شدن تعداد بیشتری از وسایل سرمایشی است.

دلایل افزایش قیمت تخم مرغ

طلا کش دبیر کانون سراسری مرغ تخم گذار در پاسخ به این سوال که چرا قیمت تخم مرغ در هفته های اخیر افزایش داشته است؟ گفت: قیمت تخم مرغ درب مرغداری ها افزایش چندانی نداشته و مرغداران همچنان در هرکیلو تخم مرغ 2000 تومان ضرر می دهند. اما اگر در سطح مغازه ها با قیمت ها ی بالا به دست مصرف کنندگان می رسد این امر گرانفروشی بوده و ناشی از عدم نظارت و کنترل موثر این واحدها است.

مخالفت با افزایش قیمت بلیت هواپیما

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در پی افزایش خودسرانه نرخ پرواز توسط برخی شرکت‌های هواپیمایی، از مخالفت این سازمان با هرگونه افزایش قیمت و درخواست از ایرلاین‌ها برای فروش روی نرخ مصوب خبر داد. ذیبخش گفت: همه شرکت‌های هواپیمایی باید قیمت‌های فروش را به قیمت مصوب بازگردانند.

موج پنجم کرونا از راه می‌رسد؟


سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت:خبرهایی از گوشه و کنار کشور به ویژه شهرهای جنوبی کشور مبنی بر افزایش تعداد بیماران به گوش می‌رسد و این نشان می‌دهد که اگر سهل انگاری کنیم پیک پنجم از راه می‌رسد. بابایی در پاسخ به گلایه مردم در خصوص کمبود واکسن گفت: هفته گذشته کشور در تامین واکسن به ویژه برای کسانی که در انتظار تزریق دز واکسن بودند با مشکل مواجه بود ولی خوشبختانه با واردات به موقع این مشکل برطرف شده است. وی افزود: هیچ مشکلی در تزریق واکسن به متقاضیان وجود ندارد و طبق نوبت انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دادرس مقدم – صبح پنج شنبه بود که یکی از شهروندان عزیز طی تماس تلفنی

بیشتر

سلام و وقت بخیر. مسئله بی‌آبی و کم آّبی در همه‌ جای ایران باعث مشکلات

بیشتر

محمدی-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: ۲ هزار و ۲۲۷ مورد اشتغال امسال

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت