یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار اقتصادی – اجتماعی

150 میلیون دلار در راه بازار سرمایه

دهنوی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: براساس مصوبات سران قوا باید معادل 200 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه تزریق شود که تاکنون معادل ریالی 50 میلیون دلار آن واریز شده است، برای واریز مابقی در حال رایزنی هستیم که امیدواریم به زودی واریز شود.

سدهای کشور چقدر آب دارند؟

ایسنا نوشت: ‌آخرین گزارش‌ وضعیت سدهای بزرگ کشور تا یکم خرداد 1400 نشان می‌دهد، ورودی آب از ابتدای سال آبی 00-99 تاکنون برابر با 25 میلیارد و 290 میلیون مترمکعب بوده که نشان از کاهش 47 درصدی ورودی سدهای کشور نسبت به سال گذشته دارد.

جریمه محدودیت تردد پنج روزه اعلام شد

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: میزان اعمال قانون در طرح محدودیت تردد برای شهرهای گروه قرمز مبلغ یک میلیون تومان و شهرهای زرد و نارنجی به میزان پانصد هزار تومان است. شیرانی اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از چهارشنبه ساعت 12 تا ساعت 12 روز دوشنبه 17 خرداد محدودیت‌های تردد بین استان‌های سراسر کشور در تمام گروه های رنگ بندی قرمز ، نارنجی و زرد اجرا می‌شود.

افزایش چشمگیر جمعیت زیر خط فقر مطلق در ایران

رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی از رونمایی گزارش وضعیت فقر و نابرابری کشور در دو دهه گذشته خبر داد. کردونی گفت: نتایج این مطالعه مهم این امکان را فراهم می کند که دقیق و مستند بر شاهد وضعیت فقر در برهه زمانی مختلف بررسی شود. برای نمونه این مطالعه نشان می دهد در حالی که جمعیت زیر خط فقر مطلق از سال 92 تا 96 به 15 درصد رسیده بود اما از سال 96 تا 98 به 30 درصد افزایش یافت.


پنج واکسن ایرانی کرونا به مرحله نهایی رسیدند


سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: با تلاش محققان کشور، تا امروز حداقل 5 واکسن به مرحله کارآزمایی نهایی بالینی رسیده است. جهانپور ادامه داد: واکسن‌های پاستور و کووایران برکت به نتایج موفقیت‌آمیزی در فازهای یک و 2 رسیده‌اند و این امید را ایجاد کرده که حداقل در گام اول به صورت زودهنگام برای تزریق به داوطلبان مجوز صادر شود. احتمال اینکه این اتفاق بیفتد زیاد است. در این صورت شاهد آن خواهیم بود که واکسن‌های ایرانی جزو 7 واکسن دنیا خواهند بود که مجوز گرفته‌اند. وی از تقاضای برخی از کشورهای خارجی برای واکسن ایرانی نیز خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت