یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار اقتصادی – اجتماعی

سامانه ثبت‌نام واکسن برای 75ساله‌ها باز شد

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایگاه اطلاع رسانی ماسک افزود: افراد 75 سال به بالا که تاکنون واکسینه نشده‌اند برای دریافت واکسن در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند. طی روزهای آینده زمان و محل تزریق واکسن به آنها پیامک خواهد شد. علیرضا رئیسی شنبه -25 اردیبهشت- از آغاز واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای 75 سال خبر داده بود.

نان چقدر گران می‌شود؟

بیژن نوروز مقدم، رئیس اتحادیه نانوایان سنتی معتقد است با توجه به اینکه از سال 93 تا 98 قیمت نان هیچ گونه افزایشی نداشت و به مدت 5 سال قیمت‌ها ثابت بود، قیمت‌ها باید افزایش یابد. وی به استناد همین نکته تاکید می‌کند پیرو درخواست‌های متعدد اتحادیه در آبان 98 با افزایش 45 درصدی قیمت نان موافقت شد و براین اساس از آخرین افزایش رسمی قیمت نان حدود یک و نیم سال می‌گذرد. هر چند وی میزان افزایش قیت نان را صد در صد اعلام می‌کند اما برخی از موافقت ضمنی با افزایش 50 درصدی قیمت نان خبر می‌دهند.

کارنامه رشد اقتصادی در نیم قرن

به گزارش خراسان اقتصاد ایران در پنج دهه منتهی به انتهای قرن 14، به طور کلی متوسط رشد قابل توجهی را تجربه نکرده است. در دهه هایی هم که مثل دهه 80، این رقم مقداری افزایش یافته است، درآمد بالای نفت عامل اصلی این رشد به شمار می رود. بنابراین به نظر می رسد تجدید نظر در استراتژی (نانوشته) واردات کالا و نیز توسعه صنعتی برای حمایت از رشد اشتغال زا ضرورتی اجتناب ناپذیر در سال های آینده خواهد بود.

کاهش چشمگیر فایل‌های فروش در بازار مسکن

رویداد 24 نوشت: رصد بازار خرید و فروش ملک از افت نسبی فایل‌های فروش حکایت دارد. بررسی‌های از وضعیت بازار خرید و فروش حاکی از آن است که کمبود تعداد فایل‌های فروش، قدرت انتخاب را از متقاضیان خرید گرفته است. به اعتقاد برخی واسطه‌های ملکی، یکی از مهم‌ترین عوامل آن هدایت فروشندگان به آگهی‌های مجازی به واسطه تعطیلی 2 هفته‌ای بنگاه‌های معاملات ملکی در پیک شیوع‌کرونا بوده است..

پمپ بنزین‌ها خاموش می‌شوند؟

ایسنا نوشت: مقرر شده به منظور مدیریت مصرف برق، جایگاه های سوخت CNG در ساعات پیک ماه های تیر و مرداد دو ساعت تعطیل شوند که این موضوع نگرانی را برای جایگاه های سوخت به وجود آورده اما آنطور که سخنگوی صنعت برق اعلام کرده هیچ کدام از پمپ بنزین های کشور خاموش نخواهند شد و این طرح نیز در همه جایگاه های CNG اعمال نمی شود.

هفته آینده 8 میلیون دُز واکسن وارد کشور می‌شود

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: 8 میلیون دز واکسن کرونا هفته نخست خردادماه توسط هلال احمر وارد کشور می‌شود. همتی افزود: واردات واکسن کرونا بعد از صدور مجوز از سوی ستاد ملی کرونا یکی از این اقدامات است.وی اظهار داشت: از 15 فروردین ماه امسال تاکنون هلال احمر کشور 2 میلیون و 500 هزار دز واکسن کرونا تأیید شده وارد کشور کرده است.

بخشنامه سازمان گردشگری: تور واکسن غیرقانونی است

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: تبلیغ و اجرای تور با وعده واکسن کرونا فاقد وجاهت قانونی بوده و مطابق مقررات با آن برخورد خواهد شد. تیموری افزود: به منظور حمایت از فعالان حوزه گردشگری و جلوگیری از اجرای این‌گونه اقدامات تبلیغی دروغین و مخرب، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و دارندگان مجوز فعالیت در فضای مجازی، صرفا مجاز به معرفی مراکز اقامتی دارای پروانه بهره‌برداری متبوع هستند.

پرداخت مرحله تکمیلی سودهای سهام عدالت

رئیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور گفت: مرحله تکمیلی سودهای سهام عدالت از خرداد ماه امسال در دستور کار قرار می‌گیرد. توکلی در ارتباط با نگرانی برخی از سهام‌داران مبنی بر اینکه واریز نشدن سود ارتباطی به ثبت‌نام در سجام دارد، تصریح کرد: باید گفت برخی سود دریافت کردند افرادی بودند که در سجام ثبت‌نام نکردند و این موضوع ارتباطی به سجام ندارد.

مشارکت پایین برای مشروعیت انتخابات مشکلی ایجاد نمی‌کند


سخنگوی شورای نگهبان به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: مشارکت احتمالی پایین در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 هیچ مشکل حقوقی ایجاد نخواهد کرد و اعتبار و مشروعیت آن همچنان پابرجاست. کدخدایی افزود: مردم و انتظارات اجتماعی و سیاسی همیشه تمایل دارند که میزان مشارکت بالا باشد. با این همه، از منظر حقوقی و قانونی مشارکت پایین برای اعتبار و مشروعیت انتخابات هیچ مشکل حقوقی ایجاد نمی‌کند… حضور نامزدهای با گرایش‌های مختلف احتمالا می‌تواند میزان مشارکت را افزایش دهد. وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سخنان تند نامزدها روی تصمیم‌گیری شورای نگهبان تاثیری نخواهد داشت و شورای نگهبان هیچگاه صلاحیت نامزدها را بر اساس انتقاد و یا اعتراض و به خصوص انتقادهای لفظی بررسی نمی‌کند.


نامه فیلترینگ اینستاگرام بلااثر شده است


در پی انتشار ادعایی در فضای مجازی مبنی بر صدور نامه‌ای به منظور فیلترینگ اینستاگرام از سوی دستگاه قضا، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: پیش‌تر نامه‌ای از سوی جواد جاویدنیا یکی از معاونین قضایی رییس کل دادگستری استان تهران، در مورد فیلترینگ اینستاگرام صادر شده بود که بلافاصله در همان ساعات اولیه از سوی محمد جواد حشمتی رئیس دادگستری استان تهران بلااثر شده است.طبق اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه، اقدام جاویدنیا در نوشتن چنین نامه‌ای یک تخلف اداری و مداخله‌ای خارج از وظایف و اختیارات نامبرده بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت