یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار اقتصادی – اجتماعی

تزریق یک میلیون دوز واکسن کرونا از دیروز

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز تزریق یک میلیون دوز واکسن کرونا از دیروز خبر داد. نمکی گفت: یک میلیون دوز واکسن که متأسفانه با تأخیر نیمه دوم فروردین به کشور رسید، با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور تزریق می‌شود. وی ابراز امیدواری کرد: مرحله نخست واکسیناسیون کرونا تا هفته اول اردیبهشت پایان یابد و مرحله دوم نیز براساس پیش بینی‌ها در اردیبهشت آغاز شود.

کاهش 95 درصدی پروازها به ترکیه

سخنگوی سازمان هواپیمایی ایران از کاهش چشمگیر پروازها بین ایران و ترکیه خبر داد و گفت: اکنون فقط پنج درصد ظرفیت پروازهای بین دو کشور انجام می‌شود. ذیبخش اظهارداشت: از پایان سفرهای نوروزی تاکنون با وجود ظرفیت بالای پروازی بین ایران و ترکیه، تنها 5 درصد این ظرفیت مورد استفاده قرار می گیرد که البته تعلیق تورهای مسافرتی نیز از دلایل این کاهش می‌تواند باشد. وی با بیان اینکه برنامه‌ای برای قطع پروازها بین دو کشور تا زمان ابلاغ رسمی ستاد مبارزه با کرونا وجود ندارد، افزود: کاهش پروازها براساس توافقات بین دو کشور انجام شده است.

افزایش وام ساخت مسکن به 450 میلیون تومان

عضو هیئت‌مدیره بانک‌مسکن جزئیات افزایش سقف تسهیلات ساخت و تولید مسکن را در تهران، کلانشهرها و سایر شهرها اعلام کرد و گفت: تسهیلات ساخت در تهران و کلانشهرها تا 450 میلیون تومان و در بافت فرسوده به 300 میلیون تومان افزایش یافت. علمداری رقم تسهیلات ساخت و نوسازی را در بافت فرسوده برای سازندگانی که فناوری‌های نو را رعایت کنند در تهران و کلانشهرها 300 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: برای مراکز استان‌ها و سایر شهرها، تسهیلاتی که پرداخت می شود به 250 میلیون تومان افزایش یافته است.

هر علائم شبه سرماخوردگی، کروناست

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه آلودگی کرونا به شدت زیاد است؛ به طوری که ویروس به صورت یکدست در همه جا وجود دارد، گفت: هرگونه علائم شبه‌‌سرماخوردگی در حال حاضر کروناست. توکلی افزود: بیماری در سطح جامعه پخش است و مهمترین مسئله این است که اگر فردی در طول بیست و چهار ساعت به طور کامل نکات لازم را رعایت کند اما نیم ساعت این موضوع را رعایت نکند، دچار این بیماری می‌شود.

چرا بورس مثبت نمی‌شود؟

عصاری کارشناس بورس از قانون سازمان بورس در راستای بازگشایی گره معاملاتی گفت و ادامه داد: با توجه به جزئیات این خبر و قانون وضع شده، نشان می‌دهد که بازار ارزندگی لازم را ندارد و به دنبال کاهش قیمت سهم‌ها هستند. این قانون، قانون موثر و جالبی برای روند بازار نبود. واکنش‌های زیادی از طرف فعالان بازار سرمایه را به دنبال داشت و لغو آن پس از گذشت تنها یک روز از تصویب آن، عملکرد خوبی را از سمت سازمان بورس نشان نداد، بلکه عدم اقتدار در تصمیم‌گیری سازمان را نشان داد.

قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز چقدر است؟

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه قیمت گوشت قرمز نسبت به قبل از ماه رمضان تغییری نداشته است، علت آن را کاهش قدرت خرید مردم و افزایش توزیع مرغ دانست. ملکی با تاکید بر اینکه رکود در بازار گوشت قرمز همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: آغاز ماه رمضان نیز تاثیری بر بازار گوشت قرمز نداشته و قیمت‌ها نسبت به قبل از این ماه تغییری نکرده است.

مرگ روزانه 14 نفر بر اثر خودکشی در ایران

روزنامه همشری نوشت: آخرین آمار رسمی مربوط به‌خودکشی، مربوط به 31 خرداد 1399 است که مرگ 5 هزار و 143 نفر بر اثر خودکشی در سال 98 اعلام شد. این رقم در مقایسه با سال 97، به میزان0.8 درصد رشد داشته است.

مسکن ارزان خواهد شد؟

مرتضوی کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه مالیات خانه های خالی تاثیر قابل توجهی در بهبود وضعیت مسکن نمی گذارد گفت: یک اتفاق روشن در بازار مسکن افزایش قیمت است. حتی دولت پذیرفت که قیمت مسکن ملی را حدود 80 درصد افزایش دهد و از متری 2.7 میلیون تومان به حدود 5 میلیون تومان افزایش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت