یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار استانی

مشارکت ۷ میلیارد تومانی مردم خراسان جنوبی در نذورات قربانی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مردم استان در عید قربان بالغ بر ۷ میلیارد و ۶۷۱ میلیون تومان کمک نقدی وغیرنقدی به نیازمندان این استان اهدا کردند. عرب افزود: از این میزان، مبلغ ۲ میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان وجه نقد و مبلغ ۵ میلیارد و ۳۵۵ میلیون تومان کمک غیرنقدی جمع آوری شد. وی گفت: درعید قربان هزار و ۸۵۰ راس دام زنده سبک وسنگین ذبح که مقدار ۴۶ هزار و ۳۹۷ کیلو گرم گوشت حاصل از دام‌ها و اهدایی از سوی خیران بین نیازمندان استان توزیع شد.

گرد و خاک و وزش باد شدید در خراسان جنوبی تا ابتدای هفته آینده

تا ابتدای هفته آینده در خراسان جنوبی شاهد وزش باد شدید تا خیلی شدید خواهیم بود. کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به الگوی نقشه‌های پیش یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی، با ادامه روند کاهشی دمای هوا مقداری از شدت گرمای هوا کاسته خواهد شد.
زارعی افزود: از فردا تا اواسط هفته آینده به تدریج افزایش دمای هوا خواهیم داشت و هوا گرم خواهد شد.

وعده بازگشایی ارگ کلاه فرنگی بیرجند باز هم عملی نشد

مهر – ارگ کلاه فرنگی بیرجند از سال های گذشته در گیر وعده ها برای بازگشایی بوده و با وجود تلاش های انجام شده هنوز حصار وعده ها در این زمینه شکسته نشده است. ارگ کلاه فرنگی بیرجند به عنوان سرمایه ملی و هویت بیرجند به در مرکز خراسان جنوبی واقع شده و از جایگاه ویژه‌ای در بین آثار ارزشمند تاریخی این دیار کویری برخوردار است.سال‌ها است که ارگ کلاه فرنگی درگیر وعده‌های عملی نشده برای آزاد سازی است. خبرگزاری مهر در ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ در گزارشی با عنوان «ا رگ کلاه فرنگی؛ سرمایه ملی و هویت بیرجند همچنان در حصار وعده‌ها» به بررسی وضعیت فعلی آن و وعده‌های عملی نشده استانداران سابق و همچنین وعده‌های داده شده سال گذشته مدیران فعلی ارشد استان پرداخت. معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بعد از انتشار این گزارش به خبرنگار مهر گفت: تاکنون از اعتبار مورد نیاز برای مرمت، بهسازی، نورپردازی و دیوار کشی ارگ کلاه فرنگی بیرجند ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است. به گفته علی شریعتی منش، کار مرمت این بنای تاریخی با تخصیص این میزان اعتبار تخصیص یافته از انتهای اسفند ۱۴۰۰ آغاز شد. وی با اعلام اینکه برای اتمام این کار حداقل به ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز است، اظهار کرد: از ۱۴ فروردین سال جاری ادامه کار مرمت ارگ کلاه فرنگی بیرجند و جدا سازی و… آغاز شده است. شریعتی منش با بیان اینکه دیوار کشی اطراف ارگ کلاه فرنگی تا یک ماه آینده انجام خواهد شد، ادامه داد: بر اساس تفاهم انجام شده امکان بازدید هم استانی‌ها، مسافران و گردشگران از در فرمانداری و در کوچه کنار فرمانداری در آینده نزدیک فراهم خواهد شد.

بر آورد دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی

با گذشت حدود سه ماه از زمان انتشار گزارش قبلی مهر، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیرجند از بر آورد حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای محوطه سازی و طراحی ویترین‌ها برای ایجاد موزه تاریخ سیاسی استان در این مکان خبر می‌دهد.
محمد علی جنتی فر بیان کرد: تاکنون در چند مرحله مرمت ارگ کلاه فرنگی انجام شده و مرمت و بازسازی آن در دوره جدید از سال ۱۳۹۹ آغاز و علاوه بر مرمت و اندود نمای بیرونی آن، نورپردازی ارگ انجام شد. به گفته وی کار مطالعات احیا و تغییر کاربری آن برای تبدیل به موزه تاریخ سیاسی استان آغاز شده و مطالعات مرحله اول آن در شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی استان تصویب شده است.
وی اضافه کرد: برای این منظور باید طرح راهبردی محتوایی آن با همکاری دیگر دستگاه‌های مربوط تهیه و برای تصویب به تهران ارسال شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی بیرجند با اشاره به اینکه مرمت تزئینات و مقرنس‌ها و نقاشی‌ها با تخصیص اعتبار هم زمان با احیای این مجموعه انجام خواهد شد، گفت: برای احیای کل مجموعه ارگ کلاه فرنگی تعاملات خوبی با بخش‌های مختلف انجام شده است.

احیا و بازگشت همه مجموعه

جنتی فر با اشاره به اینکه مالک این مجموعه، فرمانداری بیرجند و بخشی از آن اداری است، اظهار کرد: ارگ در محوطه آن قرار دارد و بازگشت اصالت و احیای آن زمانی اتفاق خواهد افتاد که همه این مجموعه به میراث فرهنگی واگذار شود.
به گفته وی با همکاری فرمانداری بیرجند به صورت موقت قرار است فضای فرمانداری از ارگ جدا و برای بازدید از ارگ از ورودی شمالی مجموعه استفاده شود. جنتی فر ادامه داد: برای واگذاری آن به میراث فرهنگی استان موافقت‌های اولیه انجام شده و همه بخش‌های ذی‌نفع مانند استانداری، فرمانداری و اداره کل میراث فرهنگی آماده انجام این کار هستند.

چگونگی واگذاری

وی اظهار کرد: در این مرحله چگونگی واگذاری مجموعه ارگ کلاه فرنگی که یکی از باغ‌های تاریخی بیرجند است به شکل خرید، تهاتر و یا به شکل دیگری باید مشخص شود. جنتی فر با بیان اینکه کاربری این مجموعه در گذشته برای انجام مراسم‌های خاص بوده است، اظهار کرد: دستگاه‌های تأثیر گذار در این خصوص باید به این نکته توجه جدی داشته باشند که توجیهی برای کارکردهای ارگ بدون باغ وجود ندارد.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی هم بیان کرد: در مرحله جدید مرمت و بهسازی این بنای تاریخی ۹۰۰ میلیون تومان هزینه شده که ۵۰۰ میلیون تومان آن را استانداری و ۴۰۰ میلیون دیگر را میراث فرهنگی استان پرداخت کرده است. علی شریعتی منش اضافه کرد: برای تخصیص اعتبار از محل بناهای در اختیار دولت، از تهران درخواست اعتبار ملی برای این منظور کرده‌ایم.

پیگیری تاسیس مرکز نوآوری روستایی در دانشگاه آزاد نهبندان

صدا و سیما- نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس به نشست با رئیس دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: از مواردی که در این دیدار مطالبه گردید تاسیس مرکز نوآوری روستایی در دانشگاه آزاد اسلامی نهبندان به عنوان یک طرح خلاقانه برای توسعه اشتغال در بخش روستایی مبتنی بر مزیت های منطقه ای با محوریت دانشگاه و تکیه بر گروه های جهادی بوده است.نخعی گفت: از دیگر مباحثی که در این نشست مطرح گردید کاهش شهریه دانشجویان در مرکز نهبندان بود که مقرر گردید این موضوع با جدیت توسط دانشگاه پیگیری شود و حتی الامکان از سال تحصیلی جدید عملیاتی گردد. وی افزود: همچنین دستور بررسی تاسیس دانشکده پرستاری در نهبندان و راه اندازی دوره تربیت بهورز در این نشست داده شد و مقرر گردید طرح های توجیهی لازم تهیه و در جلسات بعدی مورد پیگیری قرار گیرد.

از تولید کنندگان محصولات عفاف و حجاب در استان حمایت شود

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: مدیران از کسانی که در زمینه عفاف و حجاب محصولات تولید می‌کنند حمایت تسهیلاتی کنند. طالبی در قرارگاه عفاف حجاب گفت: از تولید کنندگان محصولات عفاف حجاب در استان حمایت شود در هفته عفاف و حجاب حداقل هر دستگاه سه جلسه حجاب و عفاف و درس اخلاق برای کارکنان برگزارکنند. وی افزود: اتاق اصناف و اتحادیه‌ها مکلف شدند تا در تولیدی ها و توزیع کنندگان البسه نامناسب در مرحله اول تذکر و در مرحله بعد با آنها برخورد قانونی صورت گیرد.

اخبار زورگیری در شهرستان بیرجند تکذیب شد

ایرنا – رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی مطالبی را که به تازگی در فضای رسانه‌ای استان درخصوص زورگیری منتشر شده است، تکذیب کرد. سرهنگ کاظم صادقی اظهار داشت: اخیرا مطلبی با موضوع “تجربه‌های تلخی که امنیت استان را مشوش می‌کند” در فضای رسانه‌ای خراسان جنوبی انتشار یافته و این در حالی است که با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که این موضوع صحت نداشته است. وی افزود: تعداد معدودی از بسترهای خبری موجود در فضای مجازی نیز بدون توجه به منبع خبر همچنین کسب اطلاع از اقدامات فرماندهی انتظامی این خبر را بازنشر داده و باعث تشویش اذهان عمومی شده‌اند.

تاکید بر همکاری دستگاهها در اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیک

مدیر مخابرات شهرستان بیرجند در دیدار با فرماندار شهرستان خوسف، با تأکید بر فعالیتهای عمده مخابرات منطقه در حوزه ارتباطات در سالهای اخیر خواستار تعامل و همراهی بیش از پیش مسئولین در راستای خدمترسانی شایسته به مردم شهرستان شد. به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه خراسان جنوبی، صادق نوفرستی در ادامه بر همکاری دستگاههای ذیربط در اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیک «یار» را ضروری دانست و بر اهمیت آن تاکید کرد.

اجرای 7 کیلومترعملیات روکش ماسه آسفالت سرد در دیهوک

رییس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای دیهوک گفت: در راستای حفظ و نگهداری از راههای ارتباطی شهرستان طبس، حدود 7 کیلومترعملیات روکش ماسه آسفالت سرد در محورهای مواصلاتی دیهوک انجام شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، احمد آخوندی تصریح کرد: درمرحله اول اجرای طرح، حدود 3 کیلومتر روکش ماسه آسفالت از محور ترانزیتی دیهوک – فردوس اجرا شده است. وی ادامه داد: این روکش ماسه آسفالت سرد، به صورت امانی – پیمانی توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دیهوک انجام شده است.

پایان مسابقات سه نفره بسکتبال بانوان شهرستان بیرجند

مسابقات بسکتبال سه نفره بانوان، جام غدیر، با شرکت تیمهای ایثار، اکباتان، پرش، دانشگاه علوم پزشکی، راه و شهرسازی و شقایق برگزار شد، که در پایان، تیم ایثار بر سکوی اول ایستاد، باشگاه ایثار، دوم و دانشگاه علوم پزشکی، سوم شدند و سحر آیتی و نوش آفرین اربابی به ترتیب عناوین بهترین بازیکن و بهترین داور را از آن خود کردند.

۹ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی ضبط شد

مهر- مدیر کل دامپزشکی از ضبط بیش از ۹ هزار کیلوگرم فرآورده های خام دامی طی سال جاری در استان خبر داد. محمد اصغرزاده با اشاره به ۱۰ هزارو ۲۷۷ نوبت بازدید از مراکز تولید، فرآوری، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی، گفت: طی سه ماه اول سال جاری ۹ هزار و ۲۶۸ کیلوگرم فرآورده خام دامی ضبط و از این میزان ۷ هزار و ۶۳ کیلوگرم معدوم شده است.

راه اندازی هزار و ۹۰۰ طرح اشتغال در روستاهای کم برخوردار

بازار- مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان گفت: در سال جاری بیش از هزار و ۹۰۰ طرح اشتغال در روستاهای کم برخوردار استان راه اندازی شده است. سید مجتبی موسوی در مورد طرح های بنگاه محور مشارکتی هم افزود: در این زمینه بنیاد برکت در ۱۲ طرح با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۵۴ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۱۱ هزار و ۲۸۰ نفر در خراسان جنوبی مشارکت داشته است.

صدور ۶۰ هزار میلیارد ریال پروانه بهره برداری صنعتی

بازار- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال گذشته ۵۴ فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۶۰ هزار میلیارد ریال در سطح استان صادر شده است. عباس جرجانی بیان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری ۱۵ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری هفت هزار و ۷۳۴ میلیارد ریال در استان صادر شده است. وی ادامه داد: در زمینه تعداد پروانه های بهره برداری بخش صنعت استان، رشد دو برابری داشته ایم. جرجانی اظهار کرد: در سال گذشته ۵۴ فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۶۰ هزار میلیارد ریال در سطح استان صادر شده که زمینه اشتغال یک هزار و ۴۷۰ نفر را فراهم کرده است.

تقدیر از نویسنده خراسان جنوبی

حسین زنگویی از نویسندگان برتر خراسان جنوبی به مناسبت روز قلم تجلیل شد. حاجی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گفت: دکتر حسین زنگویی از نویسندگان پرتلاش در خراسان جنوبی متولد ۱۳۳۸ در شهرستان بیرجند دارای دکترای زبان و ادبیات فارسی و استاد و مدرس دانشگاه فرهنگیان استان است که ۱۴ اثر ادبی و ۴۳ مقاله دارد و در ۱۱ همایش با ارائه مقاله شرکت کرده است.

بار سنگ آهن، سوخت قاچاق از آب درآمد

مدیرکل تعزیرات حکومتی از کشف ۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از تریلر حامل بار سنگ آهن خبر داد. حسن پور گفت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان قائنات طی بازدید از تریلر که حامل بار سنگ آهن بود، ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در تانکی جاساز شده زیر بار و ۲۱ بشکه ۲۰۰ لیتری کشف کردند. حسن پور گفت: متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان قائنات معرفی شد.

راه‌اندازی سامانه ثبت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت

فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در گردهمایی مسئولان روابط عمومی دستگاه اجرایی گفت: این سامانه از سال قبل راه اندازی شده که در زمینه ۴۲ برنامه مختلف حوزه دفاع مقدس و مقاومت فعالیت می‌کند. مقامی، مدیرکل روابط عمومی استانداری گفت: ۹۷ اداره کل در این سامانه ثبت نام و اطلاعات را بارگذاری کرده اند که تاکنون ۶۵۰ برنامه کارگزاری شده است.

مشکلی در ثبت نام مدارس وجود ندارد

مهر- مدیرکل آموزش و پرورش گفت: در خراسان جنوبی ۱۸ هزار دانش‌آموز پایه اول داریم. وی با بیان اینکه ۹۰ درصد از ثبت نام دانش آموزان در استان انجام شده است، اظهار کرد: خوشبختانه در شهرستان‌ها مشکل خاصی در ثبت نام دانش آموزان وجود ندارد. موسوی نژاد با اشاره به نحوه ثبت نام دانش آموزان در مدارس با اشاره به محدوده جغرافیایی، بیان کرد: در شهرستان بیرجند در زمینه ثبت نام در محدوده مدرسه مشکلاتی وجود دارد که می‌طلبد با همکاری اولیاء رفع شود. مدیرکل آموزش و پرورش بیان کرد: اگرچه برخی از والدین به واسطه دغدغه تحصیل فرزندشان، به دنبال ثبت نام در مدارسی بزرگتر و بهتر هستند اما تفاوت چندانی در مدارس استان وجود ندارد. وی با بیان اینکه در بیرجند کلیه آموزگاران پایه اول جدی و از بهترین همکاران هستند، گفت: همچنین مدارس شمال شهر عمدتاً نوساز بوده و به تکنولوژی روز مجهز هستند بنابراین تفاوتی جدی در مدارس مشاهده نمی‌شود. موسوی نژاد با بیان اینکه دغدغه عمده اولیا ثبت نام در مدارس با شیفت ثابت است، اظهار کرد: فضاهای آموزشی در بسیاری از شهرها دو شیفت بوده و دانش آموزان هم به سبک صحیح از امکانات استفاده می‌کنند.

تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی سال ۱۴۰۰ صاحبان مشاغل

مهلت تسلیم اظهارنامه و فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم برای عملکرد سال ۱۴۰۰ صاحبان مشاغل تا پایان تیرماه امسال تمدید شده است. مدیرکل امور مالیاتی گفت: به موجب مصوبات یکصد وهجدهمین جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کووید ۱۹، مهلت تسلیم اظهارنامه و فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم برای عملکرد سال ۱۴۰۰ صاحبان مشاغل تا پایان تیرماه تمدید شده است. احسانی مهر با اشاره به اینکه مهلت تسلیم اظهارنامه اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری تیرماه است گفت: این مهلت تمدید نمی‌شود.

اقامتگاه‌های بوم گردی خراسان جنوبی پذیرای ۳۰ هزار گردشگر

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: سالانه ۳۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی برای اقامت وارد خانه‌های بوم گردی می‌شوند. عربی گفت: ۸۰ اقامتگاه بوم گردی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند. او گفت: این اقامتگاه‌ها با هدف توسعه گردشگری، گردشگری روستایی و عشایری، طبیعت گردی و ایجاد اشتغال پایدار برای جامعه روستایی ایجاد شده اند.

استاندار: مدیران در مسائل فرهنگی دغدغه‌مند باشند

ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر مدیران ما در مسائل فرهنگی و فریضه امر به معروف و نهی از منکر دغدغه‌مند باشند، در این امر موفق‌تر خواهیم بود. جواد قناعت در نشست شورای استانی امر به معروف و نهی از منکر افزود: تحول‌گرایی در دستور کار جدی دولت سیزدهم قرار دارد و این تحول فقط در حوزه معیشت و اقتصاد متوقف نشده، هرچند در این حوزه دولت جراحی‌های بزرگی اقتصادی را در راستای تحول انجام می‌دهد. وی اضافه کرد: الان وظیفه دستگاه‌های اجرایی استان این است که ترویج موضوعات فرهنگی از جمله موضوع عفاف و حجاب، رعایت شئونات اسلامی و نماز اول وقت را در دستور کار خود قرار دهند و در این زمینه دغدغه‌مند باشند. وی گفت: باید از فضای همدلی بین سه قوه در کشور بیشترین استفاده را در جهت ترویج موضوعات فرهنگی، عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم، در این خصوص با سرعت قابل قبول و منطقی پیش برویم و از جهتی دچار خطا و اشتباه هم نشویم. قناعت با اشاره به اهمیت موضوع امر به معروف و نهی از منکر براساس آموزه‌های دینی افزود: اگر از این موضوع در کشور و نظام غفلت کنیم قطعا مشکلات فراوانی در جهت پیشرفت و تعالی نظام اسلامی ایجاد خواهد شد.

امر به معروف و نهی از منکر یک جبهه است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: امر به معروف و نهی از منکر نسبت به سایر فرایض دینی مانند دریا به قطره است و حتی بیشتر از این، چرا که دشمن تهاجم می‌کند و این یک جبهه است که باید همه ساز و کارهای لازم از سخت‌افزار و نیروی انسانی آن که فرصت طلایی در اختیار است، فراهم شود. حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی افزود: امیدواریم در این فریضه اهم، مسوولیت انسانی و اسلامی خود را به بهترین شکل انجام دهیم. وی گفت: از جهت اینکه این مساله قانون است و در هر کشوری این گونه نیست که همه فلسفه یک قانون را برای تک تک افراد باز کرد؛ وقتی قانون است باید برای همه رعایت شود. رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی ادامه داد: نباید به این موضوع اکتفا کنیم و چه خوب است که از جهت نرم‌افزاری و منطق و فلسفه عملی یک عده در کنار زحماتی که می‌کشند در بعد تبلیغاتی و محتوایی به گونه‌ای دست مبلغ و تذکر دهنده را پر کنند تا منطق قوی داشته باشد. وی با بیان اینکه کار امروز دشمن تهاجم به فرهنگ و حجاب است گفت: رسانه‌های ملی و مکتوب، باید از جهات موثر مردم را یاری کنند.

آمار مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی سه‌رقمی شد

ایرنا- دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: براساس آخرین گزارش از وضعیت شیوع کرونا طی شبانه‌روز گذشته ۱۵۰ بیمار جدید شناسایی و آمار ابتلا در خراسان جنوبی بار دیگر سه‌رقمی شد. غلامرضا شریف‌زاده افزود: از چهارم تیرماه آمار افزایش کرونا را در سطح استان شاهد هستیم و با توجه به آمار روزهای اخیر، در نقطه شروع پیک هفتم قرار داریم.وی بیان کرد: روند موارد مثبت کرونا از ۱۵ اردیبهشت امسال تا چهارم تیرماه جاری روزانه بطور متوسط کمتر از پنج مورد و دو تا سه مورد بستری مثبت در بیمارستان‌های استان بود که در روزهای اخیر این موارد افزایش چشمگیری داشته است. وی گفت: روز گذشته ۲۸۷ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۱۵۰ بیمار جدید کرونا مثبت شناسایی و ۲۴ نفر آنان نیز بستری شدند.
دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی با بیان اینکه روند موارد بستری مثبت کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه افزایشی شده است، اظهار داشت: این در حالیست که در ماه‌های گذشته روند بستری موارد ابتلا به کرونا در مراقبت‌های ویژه صفر بود اما امروز به سه نفر رسید.
وی با اشاره به ادامه روند واکسیناسیون در خراسان جنوبی تصریح کرد: تا روز گذشته ۹۳.۴ درصد نوبت اول، ۸۴.۶ درصد نوبت دوم، ۴۰.۴ درصد نوبت سوم و کمتر از یک درصد جمعیت بالای ۱۸ سال نوبت چهارم واکسیناسیون کرونا را دریافت کرده‌اند.
شریف‌زاده با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم برای مراجعه مردم برای واکسیناسیون در استان فراهم شده است، عنوان کرد: در حال حاضر در تمامی مراکز جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت تزریق واکسن انجام می‌شود. وی ادامه داد: همچنین در بیرجند دو مرکز نجفی گل و مهرشهر علاوه بر شیفت صبح در بعدازظهر هم واکسیناسیون انجام می‌دهند که در صورت افزایش مراجعان تعداد شیفت بعدازظهر افزایش خواهد یافت. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی یادآور شد: در حال حاضر در پیک صعودی قرار داریم و موارد ابتلای به کرونا همچنان افزایش خواهد بود لذا هم‌استانی‌ها باید مراقبت بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند. وی تکمیل واکسیناسیون را یکی از راه‌های ثابت نگهداشتن یا کاهش شیوع کرونا اعلام کرد و گفت: از هم استانی‌ها تقاضا داریم برای ادامه روند واکسیناسیون به مراکز مربوطه مراجعه کنند.

اقدامات ارزنده منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در مرز ماهیرود قابل تقدیر است

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با بیان اینکه در سایت مرزی ماهیرود آنچه مشاهده کردیم مدیریتی خوب منظم و دقیق همراه با سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی بود گفت: با نظم و اقدمات خوبی که در مرزماهیرود انجام شده بود جا دارد از منطقه ویژه اقتصادی بیرجند قدردانی کرد. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی، صفری با بیان اینکه علاوه بر اینکه سرمایه گذار بخش خصوصی در مرز ماهیرود «منطقه ویژه اقتصادی بیرجند» بسیار منظم و دقیق برنامه ریزی کرده بود با مدیریت خوب خود توانسته بود در مرز اتفاقات خوبی را رقم زند گفت: گاهی در بازدیدهایی که انجام می‌شود محیط اطراف آن طور که باید مرتب و تمیز نیست حتی این مورد در دستگاه‌های دولتی هم دیده می‌شود، اما آنچه در مرز ماهیرود مشاهد کردیم، همه چیز مرتب و منظم بود. وی با بیان اینکه صدور خدمات مهندسی برای ما مهم است چرا که ایجاد شغل می کند اظهار داشت: یکی از مشکلات که همیشه در بحث صادرات و مبادلات مطرح می شود در قالب انتقال پول است که در این راستا برای کشور پاکستان از یکی دوماه گذشته تهاتر را راه انداختیم. وی افزود: خود را موظف می دانیم که طبق شعار سال صادرات دانش بنیانی مد نظر باشد که اگر روی موضوعات دانش بنیان کار کنیم بسیاری از موضوعات استراتژیک ما حل میشود افزود: ترانزیت برای ما بسیار مهم است. معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه صفری با بیان اینکه ما معتقدیم باید دربازارچه‌ها کار کنیم گفت: معتقدیم باید در تمامی نقاط مرزی ایکس ری نصب کنیم.

۱۱ پارک ویژه بانوان در خراسان‌جنوبی احداث می‌شود

مهر- مدیرکل دفتر امور زنان استانداری در نشست خبری با اشاره به دستاوردهای سفر معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: یکی از دستاوردهای سفر معاون رئیس جمهور در امور زنان افتتاح نمایشگاه ایده، خانه و فن بازار ویژه عرضه محصولات زنان توانمند خراسان جنوبی شامل ۱۸۷ غرفه بود. اسدزاده گفت: دکتر خزعلی معاون رئیس تأکید کردند که در اولین نشست با مجموعه وزارت صمت مشکل بانوان کارآفرین خراسان‌جنوبی را در خصوص بازار فروش مطرح کنند.
پیگیری تأمین دستگاه ماموگرافی برای خراسان جنوبی

وی اظهار کرد: در راستای رفع نیاز زنان خراسان‌جنوبی به دستگاه ماموگرافی و سونوگرافی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده قول مساعد نسبت به تأمین این دستگاه تا قبل از سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی را داد. مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری با گلایه از اینکه بازارچه دائمی برای بانوان هنرمند و خلاق خراسان‌جنوبی برای جهت عرضه محصولاتشان تدارک دیده نشده است، گفت: برای تأمین زمین این بازارچه شورای شهر قول مساعد داده است. اسدزاده افزود: اگر زمین مورد نیاز بازارچه تأمین شود، معاونت رئیس جمهور نیز اعتبار لازم مربوط به آن را ابلاغ می‌کند.

احداث ۱۱ بازارچه دائمی ویژه محصولات تولید شده توسط زنان

وی افزود: احداث ۱۱ بازارچه دائمی عرضه محصولات و صنایع دستی، تولیدات کشاورزی و باغی تولید شده توسط زنان در خراسان‌جنوبی را پیگیری می‌کنیم.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری ادامه‌داد: احداث ۱۱ پارک بانوان در ۱۱ شهرستان خراسان‌جنوبی از دیگر قول‌های مساعد معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده طی سفر به خراسان‌جنوبی بود. اسدزاده با اشاره به اینکه پارک بانوان بیرجند در شمال شهر ساخته خواهد شد، ادامه‌داد: مصوبه ساخت این پارک مربوط به دوره‌های قبل شورای شهر بوده است که در این دوره احیا می‌شود. وی گفت: یکی دیگر از پیگیری‌های ما بهره‌مندی دختران از تسهیلات تبصره ماده ۱۶ است. اسدزاده یادآور شد: از مشکلات پیش روی بانوان به دریافت وثایق و ضمانت‌های بانکی است و از این رو در حوزه مشاغل خانگی، زنان سرپرست خانوار و دیگر بانوان برای دریافت تسهیلات با مشکل جدی مواجه هستند.

جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرقانونی در شهرک فرهیختگان

از ساخت و ساز‌های غیرقانونی در شهرک فرهیختگان جلوگیری شد. رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال درجلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرقانونی در شهرک فرهیختگان امور اراضی و منابع طبیعی خراسان جنوبی که با هدف جلوگیری از تصرف‌های غیرمجاز و رعایت حریم رودخانه‌ها برگزار شد به مشکلات قانونی در اراضی شهرک فرهیختگان و منطقه بند امیرشاه بیرجند اشاره کرد. در ابتدای این جلسه به مشکلات اراضی منطقه بند امیرشاه بیرجند و تصرف در اراضی ملی و تجاوز به حریم رودخانه در نتیجه ساخت و ساز غیرقانونی در این منطقه اشاره شد و مقرر شد که کارشناسان مربوطه به محل اعزام و پس از بررسی در صورت مشاهده تخلف دستورات لازم را صادر نمایند.
همچنین در این جلسه پیرامون موقوفه بودن اراضی ۵۰ هکتاری شهرک فرهیختگان دانشگاه بیرجند بحث و مقرر شد تا زمان دریافت استعلام از طریق هیئت دولت در مورد وضعیت زمین هیچ گونه ساخت و ساز و خرید و فروشی در این شهرک انجام نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت