یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار استانی

برخی مناطق خراسان جنوبی در تنگنای تجهیزات درمانی

ایرنا- استاندار خراسان جنوبی گفت: با وجود همه اقدامات انجام شده، در حال حاضر برخی شهرستان‌های استان از نظر تجهیزات درمانی و تشخیصی در مضیقه هستند.
جواد قناعت در دیدار با اعضای هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران که در تهران انجام شد با اشاره به وسعت و پراکندگی جمعیت استان با اشاره به اقداماتی که طی چند سال اخیر در حوزه ارتقای شاخص‌های حوزه بهداشت و درمان در استان صورت گرفته است اظهار داشت: دستگاه‌های سی تی اسکن و ام آر ای از نیازهای ضروری برخی شهرستان‌های استان از جمله فردوس و طبس است.
قناعت با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در راستای تامین این نیازها، همراهی هیات امنای ارزی در شتاب بخشیدن به تحقق آن را مورد تاکید قرار داد. این دیدار که با حضور نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با قول مساعد اعضای هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران درخصوص تامین نیازهای خراسان جنوبی همراه بود. همچنین در این نشست تامین تجهیزات پیشرفته بیمارستان‌های خراسان جنوبی پیگیری شد.

تذکر ۱۲۴ اداره استان از شرکت برق
ایرنا- معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: از آغاز طرح مدیریت مصرف پیک بار تابستان با بازرسی‌ها و کنترل‌های صورت گرفته از ۲۸۳ اداره و سازمان در این استان، تعداد ۱۲۴ دستگاه به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های مدیریت مصرف، تذکر دریافت کردند. محسن بخشایی از پایش و رصد مصرف برق ادارات توسط گروه‌های بازرسی شرکت برق خبر داد و افزود: سازمان‌ها و ادارات استان موظف هستند در ساعات اداری ۳۰ درصد و در خارج از ساعات اداری ۶۰ درصد مصرف خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دهند.
وی گفت: با تغییر ساعت کاری ادارات و پایش مستمر برق مصرفی آنها تاکنون به‌صورت روزانه هشت مگاوات در مصرف برق استان صرفه‌جویی شده است. بخشایی با اعلام آمادگی کامل صنعت برق استان برای حفظ پایداری شبکه در فصل تابستان افزود: امسال و همزمان با آغاز پیک بار تابستان هیچ گونه خاموشی برنامه‌ریزی شده برای مشترکین خانگی استان اعمال نشده و امیدواریم با همکاری خوب مشترکین و رعایت توصیه‌های مدیریت مصرف، روزهای باقیمانده فصل تابستان را بدون مشکل پشت سر بگذاریم. وی همکاری صنایع و صاحبان چاه‌های کشاورزی را خوب توصیف کرد و گفت: پویش ۵=۱ برای مشترکین خانگی، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با صنایع، رایگان شدن برق چاه‌های کشاورزی در صورت همکاری با شرکت برق، کاهش ساعت کاری ادارات و پایش مستمر برق مصرفی ادارات از جمله برنامه‌ها و اقدامات انجام شده به منظور مدیریت مصرف برق استان در پیک بار تابستان بوده است.

کودک شش ماهه قربانی
بی توجهی راننده

در اثر برخورد دو دستگاه خودرو سواری یک نفر فوت و چهار مصدوم شدند. ساعت ۲۳ : ۲۰ دقیقه در کیلومتر ۱۰ جاده بیرجند- قاین یک دستگاه سواری پژو و پراید باهم برخورد کردند.از چهار سرنشین خودروی پراید کودک شش ماه در دم جان باخت و سه سرنشین دیگر آن مصدوم شدند. همچنین یک نفر از سرنشینان خودرو پژو هم مصدوم شده که پس از رهاسازی توسط آتشنشانان به عوامل اورژانس تحویل داده شدند.

هشدار هواشناسی در خصوص وزش باد شدید و گرد و خاک در استان

مدیرکل هواشناسی در خصوص وزش باد شدید و گرد و خاک در سطح استان هشدار داد. علیرضا خندان رو، اظهار داشت: با ادامه روند کاهشی دمای هوا تا صبح روز پنج شنبه در استان مقداری از شدت گرمای هوا کاسته می‌شود. وی تأکید کرد: هم استانی‌ها از تردد غیر ضرور جاده‌ای و فعالیت در فضای باز به ویژه افراد گروه‌های حساس، سالمندان کودکان و کسانی که زمینه بیماری‌های قلبی و تنفسی دارند پرهیز کنند. مدیرکل هواشناسی گفت: هم استانی‌ها به استحکام سازه‌ها و سقف‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی، پوشش گلخانه‌ها و مراقبت از کندو‌های زنبور عسل توجه داشته باشند.

اصلاح هندسی بلوار امام رضا(ع) قاین در دهه فجر

پروژه احداث 3 میدان و اصلاح هندسی بلوار امام رضا(ع) قاین تا دهه فجر به بهره‏برداری می‏رسد. شهردار قاین در بازدید از طرح‏های در حال احداث شهرداری گفت: یکی از پروژه‏های اولویت دار شهر قاین احداث این میادین و بلوار امام رضا(ع) است که برای اتمام آن 145 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است. غلامپور افزود: ظرف مدت سه ماه میدان اول و راه اندازی و میادین نیروگاه گازی و دانشگاه آزاد تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید. وی از گره گشایی چندین ساله بلوار پاسداران و توافق با مالکین و اجرای جدول گذاری و زیرسازی امتداد بلوار پاسداران نیز خبرداد

اتمام پروژه های ورزشی نیمه تمام قاینات نیازمند اعتبار

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری قاینات در جمع پیشکسوتان ورزش فوتبال گفت: برای اتمام 30 پروژه ورزشی نیمه تمام شهرستان قاینات 3هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است. اصغری همچنین قول داد در اعتبار سال جاری علاوه براعتبارات در نظرگرفته شده به ورزش 4 میلیارد ریال برای اتمام ساختمان اداری و دی ای پی زمین چمن مصنوعی قاین که با گذشت 15 سال همچنان نیمه تمام رها شده اختصاص یابد.

برگزاری اجتماع عظیم علوی

مردم خراسان جنوبی در روز جمعه، ۲۴ تیر‌ماه بزرگترین اجتماع خانوادگی یاران امیرالمؤمنین(علیه السلام) را تشکیل خواهند داد. دبیر ستاد گرامیداشت ایام‌ا… دهه امامت و ولایت خراسان‌جنوبی گفت: این اجتماع ساعت ۵:۳۰ صبح در بیرجند به صورت پیاده روی خانوادگی اجرا می شود. حاجی زاده گفت: از انتهای خیابان پاسداران آغاز و با سردادن شعار‌های غدیری و علوی و لبیک یا رسول‌ا… مسیر پنج کیلومتری تا منطقه کوهستانی و گردشگری بند دره طی خواهد شد.

بررسی استاندارد ۴۵۰ وسیله شهربازی و پارک در خراسان جنوبی

سرپرست اداره کل استاندارد خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال در بازدید از ۹۴ پارک استان، استاندارد ۴۵۰ وسیله شهربازی و پارک بررسی شد. صادقی گیو افزود: برخی از موارد عدم انطباق پارکها نیز به شهرداریها گزارش شده که باید توسط این ارگان رفع شود. وی افزود: پس از بازرسی استاندارد، نواقص به همراه عکس به شهرداری ارسال می شود که شهرداری پس از رفع نقص، با صدور نامه این اقدام را اعلام می‌کند.

بازسازی ساختار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولویت است
در مراسمی علی فرخنده به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی معارفه و از زحمات محمود رمضانی به عنوان سرپرست اداره کل تقدیر شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این مراسم با اشاره به محدوده وسیع فعالیت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعامل ویژه آن با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه گفت: یکی از مسئولیت‌های مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تعمیق باورهای دینی است. محمدرضا طالبی با اشاره به اینکه دشمن با استفاده از امپراطوری رسانه‌ای خود می‌خواهد ارزش‌ها را به ضد ارزش تبدیل کند، افزود: از این جهت وظایف نهادها و دستگاه‌های فرهنگی در این مقطع زمانی دو چندان شده است. وی اظهار کرد: یکی دیگر از مأموریت‌ها و مسئولیت‌های مهم ما در عرصه فرهنگ مقابله و نقد مکاتب الحادی و انحرافی را باید مدنظر قرار دهیم، دشمن امروزه سعی بر تبلیغ و ترویج مکاتب الحادی و انحرافی دارد. طالبی ادامه داد: از دیگر برنامه‌هایی که باید مد نظر قرار دهیم تقویت روحیه استکبار ستیزی و ظلم ستیزی در بین جوانان است.

بازسازی ساختار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولویت است

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بازسازی ساختار، کارگزار و روش‌ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولویت قرار گرفته که نتیجه این اقدام مهم چابک‌سازی در این وزارتخانه است. مهدی رمضانی چابک، در این مراسم افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره جدید هم شروع به فعالیت کرد و رهبر معظم انقلاب نیز بازسازی ساختار فرهنگی کشور را مورد تاکید قرار دادند. وی گفت: با آغاز این دوره همه تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چابک‌سازی مجموعه و تفویض اختیار به استان‌هاست زیرا توجه به عدالت فرهنگی در کشور مولفه مهمی است که در این دوره به آن توجه می‌‎شود. مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در حوزه سینمایی مقرر شد ۷۰ درصد اعتبارات به استان‌ها تسری پیدا پیدا کند تا ظرفیت‌های استان‌ها شناسایی و فعال شود. وی اظهار داشت: سال گذشته رقم قابل توجهی در حوزه آسیب‌های اجتماعی به استان‌‎ها تخصیص پیدا کرد که اگر اعداد اعتبارات استان‌ها را یک واحد در نظر بگیریم برخی استان‌ها تا ۱۲ برابر واحد بهره‌مند شدند.
وی با اشاره به انتصاب مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: مسیری که در حوزه انتخاب مدیران کل طی کردیم، بی‌سابقه و منحصر به‌فرد است به نحوی که زمینه دسترسی به وزارتخانه وجود داشت و این مسیر باز بود. وی تاکید کرد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باید توجه ویژه به اصحاب فرهنگ و هنر داشته باشد، جریانات فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی را دریابد و ‌به کار گیرد.

به پشتوانه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه می‌توان گامهای بلندی برداشت

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه گفت: اگر باور «می شود» و «می‌توانیم» را جدی بگیریم بی شک بسیاری از گره‌ها گشوده خواهد شد. علی فرخنده با تأکید بر مدیریت جهادی و اکتفا نکردن به ساعات کار اداری، افزود: باور من بر این است که به پشتوانه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه می‌توان در خراسان‌جنوبی گام‌های بسیار بلندی برداشت چرا که به وضع موجود قانع نیستیم. وی با اشاره به ضرورت داشتن تفکر انقلابی و اسلامی یادآور شد: حرکت تشکیلاتی را نیز باید در رسیدن به قله‌های بلندتر مد نظر داشته باشیم و من را در واقع به ما تبدیل کنیم.

هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی
در استان‌ها دنبال می‌شود

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دو اصل در حوزه اجرا و سیاستگذاری مورد تاکید مجموعه وزارتخانه و شخص وزیر است به این معنا که در حوزه هم‌افزایی از مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی شروع کرده‌ایم. مهدی رمضانی چابک، در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: نیاز است در بحث حکمرانی فرهنگی جبهه واحد شکل بگیرد.وی اظهار داشت: درخصوص حکمرانی فرهنگی اصرار داریم به این معنا که مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حوزه تصدی‌گری فاصله بگیرد و اجرا و تصدی امور را به مجموعه‌های مردمی واگذار کند. وی ادامه داد: ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره کل اوقاف و امور خیریه‌، نهاد کتابخانه‌های عمومی، خبرگزاری جمهوری اسلامی، روزنامه ایران و کانون‌های مساجد قرار دارند که مجموعه‌های مستقلی بوده و مدیرکل و سازمان اداری دارند اما در ساختار کلان در ذیل این وزارتخانه هستند. رمضانی‌ چابک گفت: این هدف مهم در سطح کلان محقق شده است یعنی روسای همه این مجموعه‌ها عضو شورای معاونین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند لذا هر هفته این هماهنگی و هم‌افزایی محقق می‌شود. مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ماحصل این هم‌افزایی یک حرکت هدفمند، قاعده‌مند و هماهنگ خواهد بود به این معنا که از ظرفیت‌ها حداکثر استفاده شده و از هدررفت منابع، اعتبارات، انرژی و توان مجموعه‌ها پیشگیری و جلوگیری شود.

فرصت مناسبی برای بازسازی فرهنگی فراهم شده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: امروز فرصت بسیار مناسبی فراهم شده و دولت مردمی و پرتلاش با فرهنگ انقلابی روی کار آمده است که باید از این فرصت برای بازسازی فرهنگی استفاده کرد. سید علیرضا عبادی افزود: انسان یک موجود فرهنگی آفریده شده و خوبیت آن در فرهنگ تعرف می‎‌شود، فرهنگ فرعون یا قارون یا فرهنگ انبیا و اوصیا، فرق نمی‌کند. وی با بیان اینکه هویت انسان یک هویت فرهنگی است اظهار داشت: اسلام ناب فرهنگ انبیا است که در غدیر تعریف می‌شود. امام جمعه بیرجند گفت: آنچه بنیانگذار جمهوری اسلامی در خصوص انقلاب با لطف خدا و توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) انجام داد و دنیا غافلگیر شد و بیش از ۴۰ سال است هر توطئه‌ای کردند ناکام ماند، دست خداست.

بهره گیری از توان جهاددانشگاهی در تحقق اقتصاد دانش بنیان
فرماندار بیرجند گفت: جهاددانشگاهی پتانسیلی دارد که برای توسعه اقتصادی دانش بنیان به عنوان یک محور اصلی باید مورد توجه قرار گیرد. به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، علی فاضلی فرد در دیدار با سرپرست جهاددانشگاهی استان گفت: جهاد دانشگاهی در استان پیشینه درخشانی دارد.
وی با اشاره به لزوم توجه به محصولات استراتژیک استان، بیان کرد: متاسفانه کشاورز ما با سال ها کار در حوزه کشاورزی، شاید هنوز فرآیند داشت، کاشت و برداشت زرشک را نمی داند و جهاددانشگاهی پتانسیلی دارد که برای توسعه اقتصادی دانش بنیان به عنوان یک محور اصلی باید مورد توجه قرار گیرد. فرماندار بیرجند گفت جهاد دانشگاهی ظرفیت‌ مناسبی برای توسعه استان دارد که باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد، افزود: پیوند بین این مجموعه و دستگاه‌های اجرایی باید با قدرت و جدیت بیش از پیش برقرار شود و از این ارتباط به نفع استان بهره­مند شد.
وی با بیان اینکه از ظرفیت جهاددانشگاهی در زمینه رونق تولید استفاده کنیم، یادآور شد: آمادگی خود را جهت حمایت از جهاددانشگاهی در حوزه های صنعت و کشاورزی به ویژه سه محصول استراتژیک استان اعلام می کنیم. فرماندار بیرجند بیان کرد: شکلات عناب از نمونه ها اقدامات ارزشمند جهاد دانشگاهی است و در صورت تجاری سازی این فراورده فراسودمند فرصت قابل توجهی را برای توسعه اقتصادی عناب در استان فراهم می کند. وی با تأکید بر اینکه رفع بسیاری از مشکلات نیازمند هم‌افزایی و مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی است، گفت: باید از توان و اندیشه جهاددانشگاهی در توسعه استان استفاده کنیم.

استانداردهای لازم برای محصولات نوآورانه عناب تدوین شود

سرپرست فرمانداری خوسف گفت: با توجه به اینکه عناب به عنوان یکی از مهم ترین محصولات کشاورزی شهرستان خوسف و استان خراسان جنوبی می باشد لازم است مراکز تحقیقاتی و کشاورزی نسبت به تدوین استاندارد برای محصولات نوآروانه عناب اقدام فوری انجام دهند. محمد علی ایمانی با اشاره به اینکه خوسف، یکی از شهرستانهای مطرح در تولید عناب و گل نرگس است، گفت: این شهرستان با داشتن بیش از یک هزار و 900 هکتار سطح زیرکشت عناب به عنوان بزرگترین تولید کننده عناب شرق کشور است و لزوم توسعه کشت، افزایش بهره وری و کاشت گونه های متناسب با اقلیم و فرآوری وجود دارد. ایمانی گفت: تاکنون 4 کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی با تاکید بر ایجاد محصولات با پایه عناب در شهرستان فعالیت می کنند که جز یکی مابقی نتوانسته اند عملکرد خوبی در شهرستان و استان داشته باشند. سرپرست فرمانداری خوسف از برگزاری جلسه با مدیر هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) کشور خبر داد و ابراز امیدواری کرد: این ستاد در راستای فرآوری محصول عناب سرمایه گذاری های مناسبی در شهرستان انجام دهد. وی با انتقاد از اینکه استاندارد خاصی برای محصولات عناب تدوین نشده است خاطر نشان کرد: باید مراکز تحقیقاتی و دولتی در راستای تدوین استاندارد برای محصولات فرآوری عناب اقدام اساسی انجام دهند. ایمانی با اشاره به اینکه شرکت های موجود به دلیل نداشتن بنیه علمی و سرمایه مناسب نتواسنته اند سیب سلامت و نشان استاندراد دریافت نمایند در تولید و فروش محصولات نوآورانه با مشکلات متعددی روبرو ست.

اعلام شهریه مدارس غیردولتی خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش گفت: حداقل شهریه دریافتی از دانش آموزان ابتدایی ۳ میلیون تومان، متوسطه اول ۴میلیون تومان و متوسطه دوم ۵ میلیون و ۷۰۰هزار تومان است. موسوی نژاد با اشاره به اینکه شهریه هر مدرسه با مدرسه دیگر از نظر تجهیزات، فضا، امکانات، توانمند سازی نیروی انسانی، سقف اجاره بها متفاوت است. وی افزود: میانگین شهریه ابتدایی ۴میلیون و ۸۰۰تومان ، متوسطه اول ۶ میلیون تومان و متوسطه دوم ۸میلیون و ۵۰۰تومان است. وی همچنین گفت: حداکثر شهریه در خراسان جنوبی برای مدارس غیر دولتی در ابتدایی ۶میلیون و ۲۰۰هزارتومان، متوسطه اول ۷میلیون و ۵۹۰ هزار تومان و متوسطه دوم ۱۱میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است .

اعتبارات باندهای دوم راه‌های شهرستان طبس ۸۰ میلیارد تومان افزایش یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان از افزایش 80 میلیارد تومانی اعتبارات باندهای دوم راه‌های این شهرستان خبر داد. وحید داعی در حاشیه بازدید از محورهای شهرستان طبس اظهار داشت: دو محور طبس – یزد و طبس – اصفهان از محورهای با اولویت اداره کل راه و شهرسازی برای تکمیل باندهای دوم استان خراسان جنوبی است. وی افزود: از دو محور طبس- یزد و طبس- اصفهان تاکنون 46 کیلومتر در دو محور تکمیل و 42 کیلومتر در دومحور نیز به ارزش 500 میلیارد تومان در دست اجرا است.

درد و دل بانوان استان با معاون رئیس جمهور
شبستان – معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده امروز(۲۰ تیر) در دومین روز سفر به خراسان جنوبی با ۲۰۰ نفر از اقشار بانوان در محل سالن شهید رجایی استانداری دیدار کرد و پای مشکلات و درخواست های آنان نشست.«رضوان ناصری گل»، ورزشکار پاراالمپیک در این دیدار با اشاره به کمبود اماکن فرهنگی و ورزشی در شهر بیرجند، اظهار کرد: پارک بانوان هم امکانات محدودی دارد و‌ از داشتن سالن مخصوص بانوان در استان محروم هستیم. وی با بیان اینکه دولت در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای افزایش جمعیت کشور فعال است، ادامه داد: اما باید برای مردان دارای سه فرزند فاقد شغل زمینه اشتغال فراهم شود.
نماینده جامعه ورزشکاران خواستار افزایش سطح دینی و‌ فرهنگی مربیان مهدکودک و معلمان مدارس و برگزاری اردوهای تربیتی برای جوانان شد و تصریح کرد: برای ارتقای جایگاه زنان خانه دار نیازمند فرهنگ سازی در جامعه هستیم.ناصری با اشاره به لزوم افزایش مشاورین فرهنگی در خوابگاه‌های دانشجویی استان، افزود: چهره فرهنگی و پوششی شهر در تابستان که دانشجوها تعطیل هستند بهتر است اما با بازگشایی دانشگاه ها شاهد وضعیت پوشش های نامناسب هستیم.
«مریم همتی‌پور»، نماینده بانوان کار آفرین خراسان جنوبی هم در این نشست خواستار ایجاد تفاهم نامه با صندوق کارآفرینی امید و بانک ها برای اعطای تسهیلات قرض الحسنه به صندوق های خرد زنان شد و درخواست کرد فروشگاه متمرکز در پایتخت برای عرضه محصولات تولیدی زنان استان ایجاد شود.«نرگس خاتمی»، نماینده بانوان صنعتگر استان با انتقاد از هزینه های سنگین تامین اجتماعی در استان های کم برخوردار که موجب تعدیل نیرو به ویژه از قشر بانوان می شود، تصریح کرد: باید امتیازات برای تسهیل کار بانوان فعال اقتصادی برای این استان های کم برخوردار درنظر گرفته شود.به گفته وی برای داشتن اقتصاد فعال و پویا باید دولت حمایت های بیشتری از فعالان این حوزه داشته باشد.
این تولید کننده با گلایه از روند بروکراسی اداری که کفش آهنین و صبر ایوب می خواهد، افزود: تولید کننده به جای اینکه درگیر تولید و بازار فروش باشد درگیر بروکراسی اداری می شود و برای اخذ مجوز و تسهیلات هفتاد خان رستم را طی کنیم استدعا داریم روال کار تسهیل شود تا انگیزه‌ها کم نشود.
خاتمی یادآور شد: برگشت ارز ناشی از صادرات ۹۸ و ۹۹ مانع رشد و حتی رکورد صادرات شده است و اکنون چندسال است به همین دلیل نتوانسته ام صادرات انجام دهم. وی بیان کرد: تجار خارجی به صادرات دلاری قانع نمی‌شوند و امیدواریم با حمایت مسئولان موانع پیش پای تولیدکننده‌ها برداشته و موانع کمتر شود تا صادرات رونق بیشتری پیدا کند.
«آمنه سیاری»، مدیرعامل شرکت تعاونی روستایی الغدیر و نماینده جامعه توانگران در ادامه این نشست با حضور معاون رئیس جمهور خواستار مساعدت در تسهیل روند پرداخت تسهیلات و اخذ ضمانت شد و همچنین تسهیل در روند اخذ مجوزهای قانونی و پیگیری های اداری شد.
وی در ادامه پوشش بیمه ای قالی بافان و صنعتگران روستایی، دعوت از نخبگان و اساتید از مرکز برای توانمندسازی بانوان، تشکیل و حمایت از اتحادیه زنان در سطح کشور و حمایت مالی، کاهش سهم مردم در پرداخت حق بیمه روستایی و خرید محصولات تولیدی بانوان توسط اتحادیه مرکزی در تهران را درخواست کرد.
«زکیه امیرآبادی زاده»، نماینده جامعه کارآفرینان نیز با اشاره به ورود بانوان به بازار کار و مشکلات آنان اظهار داشت: خانه‌ای برای بانوان کارآفرین و متقاضی طرح های مشاغل خانگی برای راهنمایی و‌ مشاوره در جهت توانمندسازی آنان راه اندازی شود تا هدفمند وارد بازار کار شوند و متاسفانه روند پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی بسیار سخت شده و هیچ تسهیلی در کار نیست!
«زهرا زحمتکش»، نماینده جامعه معلولین در این نشست با بیان اینکه قانون استخدام سه درصد برای معلولان در همه دستگاه های اجرایی اجرا نشده، افزود: قانون حمایت از معلولان در ماده ۲۷ اصلاح شود.
وی در ادامه اعطای تسهیلات فرزندان معلول به مادران آنان، پرداخت حق عائله مندی به زنان فاقد همسر در بخش دولتی و غیردولتی، بهره مندی بانوان شاغل در مشاغل مرتبط با معلولان از مزایای مشاغل سخت و زیان آور و بهره مندی از بازنشستگی پیش از موعد را از دیگر مطالبات جامعه معلولان ذکر کرد.
زحمتکش با بیان اینکه سیاست فرزند آوری در خراسان جنوبی با مشکل مواجه و مشوق ها شامل استان نمی شود که نیازمند تجدید نظر است، گفت: معلولان در بخش مسکن، اشتغال و درمان نیازمند حمایت هستند.نماینده جامعه معلولین در ادامه تأکید کرد: با توجه به بالا بودن نرخ معلولیت در استان خراسان جنوبی نیازمند توجه جدی به تجهیزات کمک توانبخشی و بهداشتی و دستگاه های غربالگری بینایی و شنوایی هستیم.
همچنین در این نشست تفاوت حقوق و دستمزد بین کارگر زن و مرد، عدم امنیت شغلی بانوان کارگر، نبود رفاه و در نظر نگرفتن پاس شیر از دیگر مشکلات زنان کارگر مطرح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت