یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار استانی

موسسه پژوهشی جایگزین سازمان زرشک شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سازمان امور استخدامی با ایجاد سازمان زرشک در استان مخالفت کرده است، گفت: پیشنهاد بر راه اندازی مؤسسه‌ای تحقیقاتی و پژوهشی برای این محصول شده است. غلامرضا قوسی در گفت‌وگو با فارس در ارتباط با راه اندازی سازمان زرشک در استان اظهارداشت: زرشک، زغفران و عناب از محصولات استراتژیک و ارزشمند برای استان خراسان‌جنوبی بوده و ارزش اقتصادی بالایی داشته و ظرفیت خوبی برای ایجاد درآمد و اشتغال است.وی با اشاره به اینکه این محصولات جزو محصولات کم آبر محسوب می‌شود، تصریح کرد: هر منطقه‌ای که این محصول در الگوی گشت آن قرار گرفته سبب بهبود وضعیت مردم شده و مهاجرت در آن منطقه کمتر به چشم می‌خورد

زرشک در جهان معرفی نشده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی افزود: پیگیر آن بودیم که مشابه سازمان چای، در استان خراسان جنوبی سازمان زرشک را راه‌اندازی کنیم که در این راستا مکاتبات زیادی انجام و در سفر وزیران وقت جهاد کشاورزی موضوعات مرتبط مطرح شد تا بتوانیم از این ظرفیت استفاده و این محصول را در سطح جهانی معرفی کنیم.قوسی با بیان اینکه یکی از چالش‌هایی که در بحث زرشک وجود دارد عدم معرفی شدن این محصول خاص استان در سطح جهانی است، اضافه کرد: تاکنون نسبت به معرفی این محصول تبلیغاتی صورت نگرفته ضمن اینکه خواص دارویی بسیار خوبی داشته که به طور قطع اگر معرفی شود در ارزش اقتصادی، قیمت و پایداری تولید آن تأثیرگذار است. وی ادامه داد: راه‌اندازی سازمان زرشک مورد پیگیری قرار گرفت ولی چون نیازمند ساختار جدید بود، سازمان امور استخدامی با این قضیه مخالفت کرد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان داشت: در جلسه‌ای که یک ماه گذشته در وزارت جهاد کشاورزی با  سه تن از معاونان وزارت جهاد  در خصوص این موضوع برگزار شد و با توجه به تأکید رئیس جمهور برای بررسی این موضوع، به دلیل اینکه ساختار سازمان زرشک تأیید نشده بوده و مورد موافقت قرار نگرفت قرار بر این شد که مؤسسه‌ای تحقیقاتی و پژوهشی شکل بگیرد. قوسی اضافه کرد: قرار است این مؤسسه در مرکز آموزش قاینات تشکیل و در آنجا محققان خاص زرشک مستقر و نیازهای آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی در این حوزه را پیگیری کنند.وی با بیان اینکه محصولات کشاورزی که خاص و تخصصی بوده برای بحث‌های افزایش تولید و بهره‌وری آن مرکز تحقیقات کشاورزی فعال می‌شود

طرح سازمان زرشک پتانسیل جدید برای توسعه و رونق محصول زرشک

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: اصل پیشنهاد به نفع مردم بوده و اگر این اتفاق رخ می‌داد به طور قطع ساختار جدیدی به عنوان یک ظرفیت و پتانسیل جدید برای توسعه و رونق زرشک ایجاد می‌شد.قوسی با اشاره به اینکه در حال حاضر سیاست کلی دولت، کوچک‌سازی و به دنبال استفاده بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی است، یادآور شد: اگر بخش خصوصی فعالی در بخش‌های مختلف وجود داشته باشد به طور قطع بخش خصوصی کارآیی بیشتری داشته چون درگیر منابع مالی نیستند و راحتر می‌توانند کارهای پژوهشی خود را انجام دهند.وی در خصوص خرید حمایتی زرشک از کشاورزان استان گفت: امسال اولین سالی بوده که دولت برنامه‌ریزی کرده و قول داده زرشک خشک را از کشاورزان زرشکار استان خریدای کند.

زرشک گران شود مابه التفاوت به کشاورزان پرداخت می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه وظیفه سازمان تعاون در زمان برداشت محصول برای ایجاد تعادل باید محصول تر را از کشاورزان خریداری کند، یادآور شد: اما برای ایجاد تعادل و کمک به تولیدکنندگان امسال، اولین سالی بوده که خوشبختانه با پیگیری‌های خوبی که صورت گرفته خرید حمایتی زرشک خشک از کشاورزان استان محقق شده است.وی افزود: به طور قطع هیچ نگرانی برای زرشکاران نبوده چون اگر قیمت افزایش یابد به آنها پرداخت خواهد شد.رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه فرآیند خرید حمایتی از تولیدکننده انجام می‌شود، گفت: سوابق زرشکاران در مجموعه سازمان جهاد وجود داشته و حتما برای خرید محصول از زرشکاران باید به ادارات جهاد مراجعه و معرفی نامه گرفته و سپس با ارائه آن نسبت به فروش زرشک خود اقدام کنند. قوسی با اشاره به اینکه قیمت زرشک بستگی به درجه کیفیت و بازارپسندی آن و زمان خرید بستگی به میزان استقبال و موجودی استان دارد، اضافه کرد: تلاش داریم تا زمانی که زرشک موجود، و بازار وجود داشته باشد این طرح اجرا و سازمان تعاون این خرید را انجام دهد.وی با بیان اینکه برنامه ما این بوده که زرشک سال را خریداری کنیم، تصریح کرد: البته زرشک سال‌های گذشته زرشکار و کشاورز اگر ارائه شود خریداری  شده اما با توجه به کیفیت پایین‌تر این زرشک‌ها قیمت‌گذاری کمتری شده و از دلال و صادرکننده خریداری نمی‌شود.

درخشش نمایندگان خراسان جنوبی در مسابقات سراسری قرآن

سه نماینده خراسان جنوبی در چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم موفق به کسب رتبه های برتر شدند. با برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم نفرات برتر تمامی رشته‌های این دوره از مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان معرفی شدند که  حسین داریوش در رشته دعا خوانی مقام اول کشور را از آن خود کرد.در بخش بانوان نیز  نرجس خاتون مرادی و مهین تیموری در رشته تفسیر عمومی قرآن به ترتیب موفق به کسب رتبه سوم و چهارم کشور شدند.

اخطار قطع گاز به ۱۵۰ اداره دولتی خراسان جنوبی

معاون بهره برداری شرکت گاز استان گفت: در راستای اجرای مصوبه هیئت وزیران مبنی بر استفاده بهینه از گاز در سراسر کشور،  مقرر شد از ۱۵ آبان ادارات استان در این طرح مورد پایش و بررسی قرار بگیرند. محمودی افزود: از ۵ هزار و ۵۳۸ مورد بازدید از ادارات دولتی که تاکنون صورت گرفته، به ۱۵۰ اداره که مصرف گاز و دمای رفاه یعنی دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه را در محل کار رعایت نکردند، اخطار قطع گاز داده شد. وی گفت:از ۱۵۰ مورد اخطار در بازدید دور دوم ۸ اداره مجدد مقررات را رغایت نکرده که به استانداری معرفی و گاز مصرفی آن‌ها قطع شد معاون بهره برداری شرکت گاز استان گفت: ادارات دولتی موظفند در ساعات غیر اداری و روز‌های تعطیل، سامانه‌های گرمایشی را خاموش کنند. محمودی در خصوص ورود سامانه جدید بارشی و کاهش دمای هوا نیز گفت: در بخش خانگی نیز با توجه به افزایش ۱۵ درصدی مصرص امسال نسبت به سال گذشته از مردم می‌خواهیم در روز‌های سرد آینده در مصرف گاز صرفه جویی کنند. وی گفت:از پوشش مناسب در خانه استفاده کنند و همچننی از پرده‌های زخیم. ضروری است موتورخانه‌ها روی ۵۰ درجه تنظیم و از پنجره‌های دوجداره استفاده کنن و همچنین گرمایش اتاق‌های بلااستفاده رو قطع کنند. محمودی تاکید کرد: در صورت عدم رعایت در مصرف گاز خانگی به مصارف گاز در بخش صنعتی نیز آسیب می‌رسد که این امر به تولید و اشتغال ضرر می‌رساند.

امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۴۵۰۰ حادثه دیده

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: طی نه ماهه امسال نیروهای هلال احمر استان به چهار هزار و ۵۲۰ حادثه دیده امدادرسانی کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته است. رضایی با بیان اینکه در این مدت ۷۴۴ مورد حادثه در استان تحت پوشش خدمات امدادی هلال احمر قرار گرفته است، افزود: از این تعداد ۵۴۵ مورد حادثه جاده‌ای، ۱۱۵ مورد حادثه شهری، ۱۸ مورد حادثه کوهستان، ۱۶ مورد سیل و آبگرفتگی، دو مورد غرق شدگی، شش مورد زلزله و ۴۲ مورد از دیگر حوادث بوده است. وی با بیان اینکه در این مدت ۳۹۴ نفر توسط نیرو‌های امدادی نجات یافته اند، افزود: از مجموع این افراد تعداد ۳۴۳ نفر انتقالی و ۵۱ نفر به صورت سرپایی خدمات گرفته اند. رضایی با اشاره به اینکه در مجموع حوادث به تعداد ۱۵۳ نفر اسکان داده شده است، گفت: ۵۲ نفر مفقودی در ۳۲ ماموریت جستجو ونجات با سلامت کامل پیدا و به مکان امن انتقال یافتند. وی با بیان اینکه دو هزار و ۷۰۲ نیروی عملیاتی در قالب هزار و ۱۱۶ تیم به این حوادث امدادرسانی داشته اند، افزود: همچنین ۱۰۸۵ خودروی امدادی شامل ۶۵۱ دستگاه آمبولانس و ۴۳۴ دستگاه خودرو نجات در این حوادث به کارگیری شده است. مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سوانح ترافیکی ۹۸ مورد عملیات فنی رهاسازی انجام شده است، گفت: دو سورتی پرواز به طبس جهت انتقال فرد گرفتار در کوه از طریق امداد هوایی نیز انجام شده است. وی گفت: شهرستان‌های قاین با ۱۱۰ فقره حادثه، شهرستان نهبندان با ۹۲ مورد حادثه و شهرستان سربیشه با ۸۸ مورد حادثه بیشترین وقوع حوادث طی این مدت را داشته اند.

اهدای عضو جوان بیرجندی به 6بیمار زندگی دوبار بخشید

اهدای اعضای بدن جوان مرگ مغزی بیرجندی به ۶ نفر زندگی و جان دوباره بخشید. عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی علی اسماعیلی ۲۰ ساله که از بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شده بود ، پس از مراحل تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده وی در بیمارستان منتصریه انجام شد. کلیه‌های زنده یاد علی اسماعیلی در بیمارستان منتصریه به پسر نوجوان ۱۵ ساله و به خانم ۲۳ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند و با دیالیز تحت درمان بودند به صورت رایگان اهدا و پیوند شد. کبد مرحوم علی اسماعیلی در بیمارستان منتصریه به خانم ۳۷ ساله ساکن چناران پیوند شد. قرنیه‌های زنده یاد علی اسماعیلی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد. ضمناً قسمتی از پوست مرحوم علی اسماعیلی به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) جهت پیوند ارسال شد.

رفع تصرف بیش از ۱۶ هزار مترمربع از رودخانه‌های خراسان جنوبی

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال، بیش از ۱۶ هزار و ۸۳۰ مترمربع از رودخانه‌های خراسان جنوبی رفع تصرف و آزاد سازی شد. شهابی با اعلام این گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت صیانت از منابع آبی و همچنین به منظور جلوگیری از تعدی اشخاص به اراضی دولتی از جمله حریم و بستر رودخانه ها و مسیل ها، دراین خصوص اقدامات لازم انجام شد. افزود: پس از طرح شکایت، انجام پیگیری و اخذ دستور از مقام قضایی استان، بر اساس تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، با هماهنگی نیروی انتظامی، اراضی تصرفی به مساحت بیش از ۱۶ هزار و ۸۳۰ مترمربع رفع تصرف و آزاد سازی شد. وی با بیان اینکه هرگونه بهره‌برداری اعم از ساخت و ساز و توسعه کشاورزی در حریم و بستر رودخانه‌ها ممنوع است، گفت: ایجاد هر نوع اعیانی و حفاری و دخل و تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها، کانال‌های عمومی و مسیل‌ها ممنوع است مگر با اجازه وزارت نیرو، در غیر این صورت با متخلفان برابر مقررات برخورد خواهد شد. شهابی از هم استانی‌ها خواست قبل از هر گونه ساخت و ساز و یا خرید و فروش ملک در حاشیه رودخانه‌های استان نسبت به اخذ استعلام‌های لازم از شرکت آب منطقه‌ای اقدام کنند.

مدرسه اوتیسم خراسان جنوبی این پاییز هم به بهره برداری نرسید

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی اظهار کرد: مدرسه اوتیسم خراسان جنوبی که قرار بود پاییز امسال به بهره برداری برسد؛ برای بهره برداری نیازمند تخصیص اعتبارات استانی و کمک خیران است. مرضیه بااطمینان گفت: کلنگ ساخت اولین مرکز تخصصی آموزشی و توانبخشی اوتیسم در مرکز استان با تامین زمین از سوی آموزش و پرورش منطقه و با مشارکت خیر در ۲۳ آبان ۹۸ به زمین زده شد.وی افزود: بر اساس تفاهم نامه امضاء شده، مقرر شد مدرسه ۶ کلاسه ویژه دانش آموزان اوتیسم با مشارکت خیر و اداره کل نوسازی مدارس استان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان و زیربنای فضای آموزشی ۶۴۰ مترمربع احداث شود و در گام اول مبلغ ۶۷۰ میلیون تومان توسط خیر برای این پروژه اختصاص داده شده است. وی گفت: با توجه به کمبود اعتبارات دولتی روند پیشرفت پروژه به کندی پیش می‌رود و برخلاف اینکه قرار بود در مهر ۱۴۰۰ این پروژه مورد بهره برداری قرار بگیرد تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت داشته است. رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه با پیگیری‌هایی که انجام شد مقرر شده این پروژه تا پایان امسال به اتمام برسد، تصریح کرد: تخصیص اعتبارات استانی و کمک خیران نیز برای اتمام مدرسه مورد نیاز است. بااطمینان گفت: با توجه به افزایش آمار دانش آموزان اوتیسم و مهاجرت تعدادی از خانواده‌های دارای فرزند اوتیسم از استان‌های همجوار از جمله سیستان و بلوچستان برای ادامه درمان و آموزش فرزندشان به استان انتظار داریم هر چه سریع‌تر ساخت مرکز تخصصی اوتیسم به پایان برسد. وی افزود: هم اکنون تعداد ۲۹ دانش آموزان اوتیسم درفضایی که ساختمان آن ضمیمه آموزشگاه عادی است و شرایطی که استاندارد لازم برای این دانش آموزان را ندارد؛ مشغول به تحصیل هستند.

ظرفیت و جایگاه مسجد فراموش شده است

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه ظرفیت و جایگاه مسجد فراموش شده و این ظلم تاریخ است، گفت: مسجد این ظرفیت را دارد که اگر در برنامه های آن تقوا و انگیزه رعایت شود بعد تاثیر آن به جامعه سرایت می‌کند. حجت الاسلام عبادی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی اظهار کرد: اگر مسجد جایگاه اصلی خودش را پیدا کند یعنی تمدن صحیح جامعه بشری؛ آرمان هم همین است اما با این مهم بسیار فاصله داریم و موانع هم گاهی موانع به ارث مانده تاریخی است. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: آنقدر امور از دست اهلش که ائمه معصومین(ع) و علمای راستین بوده، خارج شده است و در دست طواغیت در دنیا بوده که ظرفیت و جایگاه مسجد فراموش شده و این ظلم تاریخ است. در این جلسه حجت الاسلام امین مطهری‌مقدم به عنوان مدیر جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان جنوبی معرفی و از خدمات حجت الاسلام مهدی رحیم‌آبادی در هفت ماه گذشته قدردانی شد.

جهاددانشگاهی؛ درصدر برترین‌های پژوهشی خراسان جنوبی

در بیست و هشتمین جلسه کمیته پژوهشی استان که در آذرماه 1400 برگزار شد، جهاددانشگاهی موفق به کسب سه عنوان برتر پژوهشی در سطح استان شد.در بخش طرح‌های برگزیده دستگاه‌های اجرایی؛ طرح بهینه سازی فرمولاسیون شکلات عناب از دکتر ساره حسینی، عضو پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، در بخش مراکز تحقیقاتی برتر، مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی و در بخش پژوهشگران برتر، دکتر مهدی ابراهیمی و دکتر طیبه شاهی اعضای هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی به عنوان پژوهشگران برتر استان معرفی شدند.

دمای خراسان جنوبی تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به ‌الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناختی  تا سه‌شنبه هفته جاری دمای هوا در این استان هفت تا ۱۰ درجه‌ کاهش می‌یابد. فاطمه زارعی افزود: کاهش محسوس و قابل ملاحظه دما در منطقه تشدید سرما و یخبندان شبانه را به دنبال دارد که لازم است فعالان بخش کشاورزی تمهیدات لازم را به‌کار گیرند. وی گفت: همچنین امروز در برخی ساعات افزایش ابر را انتظار داریم و بارش پراکنده باران در نواحی شرقی استان قابل پیش‌بینی است. اداره کل هواشناشی خراسان جنوبی پیرو هشدارهای قبلی، اواخر هفته گذشته درباره کاهش محسوس و قابل ملاحظه دمای هوا (۶ تا ۱۰ درجه سلسیوس) در هفته جاری هشدار سطح زرد (آگاهی) صادر کرد.

درآمد ۴ میلیارد تومانی خراسان جنوبی از تولید گل رز

 مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، تولید گل رز در گلخانه‌های پرورش گل رز استان را ۸۰۰ هزار شاخه گل در هشت ماه گذشته اعلام کرد و افزود: تولید گل رز بیش از ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان درآمد در ۸ ماه گذشته نصیب بهره برداران این بخش کرد. رضایی با بیان اینکه تعداد گلخانه‌های زیرکشت گل رز در استان ۲ گلخانه است، گفت: این گلخانه ها در وسعت ۱.۵ هکتار کشت ۱۴ رقم (رنگ متفاوت) گل رز است. وی اظهار کرد: ۷۲۰ هزار شاخه بریده گل رز به استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان ارسال شده است. مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار شاخه گل رز در دو گلخانه هیدروپونیک خراسان جنوبی تولید می‌شود.

امتحانات پایان نیم‌سال دانشگاه بیرجند غیرحضوری برگزار می‌شود

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند گفت: به منظور حفظ سلامت دانشجویان در برابر سویه جدید کرونا، امتحانات پایان نیم‌سال در همه مقاطع به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود. محسن آیتی افزود: دانشجویان مقطع دکترا که امتحان جامع را سپری کرده‌اند و در مرحله تصویب طرح اولیه خود هستند، می‌توانند از امکانات خوابگاهی و آزمایشگاهی دانشگاه بهره‌مند شوند. وی اظهار داشت: دانشجویان کارشناسی ارشد که طرح اولیه مصوب داشته و در مرحله جمع‌آوری داده هستند نیز می‌توانند به دانشگاه مراجعه کنند.  معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند گفت: خوابگاهی برای این دسته از دانشجویان اختصاص یافته است و دانشجویان درخواست خود را هفت روز قبل از حضور در دانشگاه باید در سامانه جامع ثبت کنند.

229 سازه آبخیزداری در خراسان‌جنوبی اجرا می شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی گفت: در سال جاری اجرای تعداد ۲۰۰ سازه آبخیزداری در استان از محل اعتبارات ملی و اجرای ۲۹ سازه از محل اعتبارات استانی پیش‌بینی شده است. نصرآبادیی با اشاره به اینکه اعتبار مصوب پیش‌بینی شده در سال ۱۴۰۰ برای اجرای سازه‌های آبخیزداری در استان یک‌هزار و ۵۹۳ میلیارد و ۶۹۴ میلیون ریال می‌باشد، یادآور شد: از این میزان یک‌هزار و ۴۹۸ میلیارد و ۷۲۴ میلیون ریال اعتبارات ملی و ۹ میلیارد و ۴۹۷ میلیون ریال اعتبارات استانی بوده است. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی ادامه داد: میزان اعتبار تخصیص یافته تا پایان آذرماه امسال در مجموع ۳۵۲ میلیارد و ۷۵۵ میلیون ریال بوده که از این میزان ۲۳۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبارات ملی و ۲۱ میلیارد و ۴۵۵ میلیون ریال اعتبارات استانی بوده است. وی خاطرنشان کرد: در سال جاری اجرای تعداد ۲۰۰ سازه آبخیزداری در استان از محل اعتبارات ملی با حجمی بالغ‌بر ۵۹۹ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال و ۲۹ سازه از محل اعتبارات استانی به حجمی بالغ‌بر ۳۴ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال پیش‌بینی شده است.

سنجش بینایی ۲۷ هزار و ۵۴۵ کودک در خراسان جنوبی

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان با اشاره به اینکه هم‌اکنون برنامه غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در تمامی پایگاه‌های دائمی و غیر دائمی تحت نظارت سازمان بهزیستی طبق روال سال‌های گذشته در حال انجام است ، گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۷ هزار و ۵۴۵ کودک ۳ تا ۶ سال در استان غربالگری بینایی شده‌اند. شرفی افزود: از این عده ۱۲۴۵ کودک برای شناسایی دقیق تر و بررسی های تکمیلی به بینایی سنج ارجاع شده اند. وی تعداد مراکز دائمی غربالگری بینایی کودکان در استان را ۴۴ پایگاه فعال اعلام کرد و گفت: از ابتدای آبان‌ ۶۸۰ مرکز غیر دائمی نیز برای ارائه خدمات به مراجعه کنندگان  کار غربال را انجام می‌دهند.

افزایش 139 درصدی فروش بلیت اینترنتی در استان 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خراسان جنوبی عنوان کرد: در 8 ماهه اول سالجاری 26313 فقره بلیت از طریق سامانه فروش اینترنتی شرکتهای حمل و نقل مسافر استان توسط مسافرین خریداری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش 139 درصدی برخوردار می باشد. گرجی افزود: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در سطح استان ، لزوم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ، فروش اینترنتی بلیت های مسافرتی با شیوع ویروس کرونا از سال 98 در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و تشکلهای صنفی مسافری استان قرار گرفته است که با استقبال قابل توجهی در استان مواجه شده است . وی ادامه داد: شرکتهای حمل و نقل مسافر شهرستان بیرجند با تعداد 19570 فقره بلیت اینترنتی صادره بیشترین میزان فروش بلیت را در سطح استان دارابوده و 74 درصد بلیت های صادره را به خود اختصاص داده اند.

بازگشایی ۳۸ کیلومتر از مسیر راه آهن فردوس

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: بازگشایی ۳۸ کیلومتر از مسیر راه آهن فردوس انجام شده است. داعی در خصوص پروژه راه آهن فردوس که به شبکه ریلی کشور متصل می شود، افزود: طول این پروژه ۷۱ کیلومتر است. وی با بیان اینکه محل اتصال این پروژه به راه آهن بافق – مشهد، منطقه جزین فردوس است، اظهار داشت: کار خاکی پروژه در ۳۳ کیلومتر از مسیر انجام شده است و در ۷ کیلومتر نیز عملیات سابگرید انجام شده است. داعی ادامه داد: بازگشایی ۳۸ کیلومتر از بقیه مسیر نیز انجام شده است و جاده سرویس آن آماده شده است.

روز بدون فوتی کرونا در خراسان جنوبی

خوشبختانه در شبانه روز گذشته موردی از فوت کرونا در خراسان جنوبی ثبت نشد. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: در شبانه روز گذشته از ۲۱۰ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که ۳۲ بیمار و از ۲۲۸ تست سریع ۲۰ مورد مثبت جدید کرونا و مجموعا از ۴۳۸ تست ملکولی و سریع ۵۲ مورد جدید کرونا شناسایی شد. شریف زاده افزود: از این تعداد ۲ مورد از بشرویه، ۱۶ مورد از بیرجند، ۲ مورد ازدرمیان، یک مورد از سربیشه، ۴ مورد از طبس، ۹ مورد از فردوس و از شهرستان‌های قاینات و نهبندان هر کدام ۴ مورد جدید شناسایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت