یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار استانی

تولیدبیش از ۲ میلیون ۶۸۰هزارحلقه انواع تایر در کویرتایر

مدیرعامل شرکت کویرتایر از تولید 2 میلیون و 687 هزارو 449  حلقه انواع تایر رادیال سواری در 8 ماهه امسال در این کارخانه خبر داد.سیدمحمدحسین زینلی در جمع مدیران این کارخانه وزن این میزان تولید را 19هزار839تن اعلام کرد واظهار داشت: درحال حاضر35سایز انواع تایر رادیال از رینگ13 تا 20در این کارخانه تولید می شود. وی اظهارکرد: در حال حاضر 19 درصد تایر سواری کشور به لحاظ وزنی و بیش از 18 درصد تایر سواری کشور به لحاظ تعدادی در کویرتایر تولید می شود. مدیرعامل شرکت کویرتایر با اشاره به تامین بخش عمده ای از تایر موردنیاز خودروسازان در سایزهای مختلف تصریح کرد، درحال حاضر کویرتایر حدود 30 درصد از نیاز تایر خودروسازان کشور را کویرتایر تامین می کند.وی به طرح توسعه تولید 14هزارتن تایرهای SUV که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اشاره کرد وگفت: با افتتاح این طرح در مهر ماه سال آینده، ظرفیت کارخانه به 45 هزار تن در سال خواهد رسید.زینلی  به طرح جدید تولید تایرهای بزرگ دامپ تراک های معدنی وتایرهای ماشین آلات راه سازی وساختمانی و تایرهای اتوبوسی وکامیونی آل استیل با ظرفیت50 هزارتن اشاره کرد وافزود: این طرح بزرگ با سرمایه گذاری ثابت بالغ بر5 هزار و856 میلیارد تومان  در مدت 3سال اجرا خواهد شد که با راه اندازی آن ظرفیت کارخانه کویرتایر به تولید سالیانه 95 هزار تن انواع تایر خواهد رسید. مدیرعامل شرکت کویرتایر ، اتکاء به دانش بومی و داخلی سازی طی 8 سال گذشته را از اعجاز خلق شده در این کارخانه دانست و گفت:25 درصد سود سال گذشته کویرتایر ناشی از این اقدام بوده است.

خودروی آتش نشانی نبود، نخل ها سوختند!

نبود خودروی آتش نشانی در روستای بندان شهرستان نهبندان سبب از بین رفتن حدود 100 نفر نخل در آتش سوزی اخیر شد. دو روز قبل نخلستان‌های بندان در شهرستان نهبندان طعمه حریق شدند.در اثر این آتش سوزی، حدود 100 نفر نخل در آتش سوختند و سرمایه مردم بر باد رفت.خودروی آتش نشانی نیز در این منطقه مستقر نبوده و یک خودرو از شهر نهبندان پس از طی مسافت 70 کیلومتری به محل آتش سوزی رسیده است که حضورش ثمری نداشته است.برای پیگیری مشکل نبود خودروی آتش نشانی در بندان، با بیکی فرماندار نهبندان گفتگو کردیم. بیکی فرماندار نهبندان گفت: خودروی آتش نشانی شهر باید با اجازه فرماندار به روستا‌ها برود که در این حادثه نیز بلافاصله پس از تماس با بنده، خودروی آتش نشانی به محل اعزام شد.او گفت: خودرو مستهلک بوده و نمی‌تواند با سرعت بالا حرکت کند و شاید یکی از دلایل دیر رسیدن این خودرو فرسودگی آن بوده است.بیکی گفت: از 123 روستای شهرستان در 2 روستای دهک و چاهداشی خودروی آتش نشانی مستقر است. فرماندار نهبندان گفت: درخواست شهرستان برای اختصاص خودروی آتش نشانی به بندان به استانداری داده شده است و استانداری نیز مکاتباتی با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور انجام داده است.او گفت: هنوز نتیجه‌ای از این مکاتبات حاصل نشده است، اما در تلاش هستیم تا به محض اختصاص یک دستگاه خودرو، آن را به بندان تحویل دهیم.

آبرسانی پایدار به ۸۰ روستای خراسان جنوبی تا پایان امسال

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی گفت: آبرسانی پایدار به 80 روستای استان در برنامه سال جاری بوده که تاکنون به 40 روستا انجام شده است و آبرسانی پایدار به 40 روستای دیگر تا پایان امسال انجام می‌شود. حسین امامی افزود: با اجرای این طرح‌ها 16 هزار و 510 نفر در روستاهای استان از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی گفت: آبرسانی پایدار به 40 روستای دیگر نیز با اعتبار حدود 70 میلیارد تومان تا پایان سال جاری انجام خواهد شد که طرح‌های باقیمانده در مجموع بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هفت هزار و 204 نفر دیگر از آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد. وی افزود: 90 روستای بالای 20 خانوار فاقد شبکه آبرسانی در خراسان جنوبی وجود دارد که آبرسانی به این روستاها در برنامه سال مالی آینده است.

راه اندازی سامانه امداد هوشمند و کارآمد

سامانه امداد هوشمند و کارآمد کمیته امداد امام خمینی(ره)، به زودی در کشور راه اندازی می شود.رئیس قرارگاه سامانه امداد هوشمند و کارآمد کمیته امداد گفت: هم اکنون این سامانه در تمامی استان‌ها در حال راه اندازی است و پس از رفع نواقص راه اندازی می‌شود.صباغیان افزود: پس از راه اندازی این سامانه دیگر نیازی نیست، مددجویان کمیته امداد برای پیگیری امور به کمیته امداد مراجعه حضوری داشته باشند.

تصادف در محور نهبندانزاهدان سه کشته برجا گذاشت

معاون امداد و نجات هلال احمر گفت: برخورد رخ به رخ 2 دستگاه پژو 405 در کیلومتر 41 محور نهبندان – زاهدان سه کشته و یک مصدوم برجا گذاشت.  این حادثه در دوراهی روستای حیدرآباد شهرستان نهبندان روی داد و علت اصلی حادثه توسط پلیس در دست بررسی است

تعلل مدیران در جذب بودجه قابل بخشش نیست

استاندار خراسان جنوبی گفت: جذب اعتبارات ملی، مهمترین شاخص ارزیابی مدیران کل دستگاه‌های جرایی استان می باشد.
قناعت در پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال جاری خاطرنشان کرد: این که مدیران چقدر می توانند در جذب اعتبارات از وزارتخانه ها و سازمان ها در مرکز موفق باشند، از ملاک های ارزیابی است. وی ادامه داد: موضوع جذب اعتبارات ملی برای استانی مثل خراسان جنوبی که کم برخوردار است و در برخی شاخص ها در رتبه‌های آخر قرار دارد، بسیار حائز اهمیت می باشد. به گفته وی؛ تعلل مدیران در زمینه جذب اعتبارات، با وجود عقب ماندگی هایی که در استان وجود دارد، قابل بخشش و تخفیف نیست.
مدیر بدون تحرک جایگاهی ندارد
استاندار با اشاره به اینکه در دوره جدید، مدیر نشسته یا بدون تحرک جایگاهی ندارد، گفت: ما باید نهایت تلاش خود را در رفع مشکلات استان به کار بگیریم. قناعت، شورای برنامه ریزی را فضای رقابت مدیران در جذب اعتبارات خواند و تصریح نمود: بیش از آن چه در این شورا برای سهم دستگاه ها از اعتبارات دغدغه دارید، صد چندان باید در مرکز کشور رقم بخورد. وی با اشاره به شعار عدالت محوری دولت، بیان کرد: انتظار ما از دستگاه‌های اجرایی این است که در توزیع اعتبارات در  شهرستان ها عدالت محوری را مدنظر داشته باشند. به گفته وی؛ توزیع اعتبارات باید برمبنای شاخص های احصا شده در شهرستان ها صورت گیرد.
بودجه را جذب نکنید؛ به دستگاه های دیگر داده می شود
 استاندار با تأکید بر تکلیف مدیران در جذب 100 درصدی اعتبارات، خاطرنشان کرد: عدم جذب کمتر از 80 درصد اعتبارات تا پایان سال 1400، جابه جایی اعتبارات به دیگر دستگاه ها را به همراه خواهد داشت.قناعت ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی مکلف است با رصد شرایط، اخطارهای لازم را به مدیران بدهد و در صورت ناتوانی در جذب این اعتبارات، نسبت به جابه جایی تخصیص ها اقدام نماید. وی با بیان این که استان های زرنگ، خلق منابع می کنند، گفت: به منابعی که به ما اختصاص می دهند، نباید اکتفا کنیم، لذا مدیران پویا و زرنگ کسانی هستند که در خلق منابع موفق تر عمل نمایند. به گفته وی؛ ظرفیت ماده 56 یکی از فرصت‌های خلق اعتبار است و در این زمینه می توان از تجربیات اداره کل راه و شهر سازی در تأمین اعتبارات راه آهن استفاده کرد. استاندار، تلاش مدیران برای جذب اعتبارات سفر رئیس جمهور و تحقق مصوبات بعد از ابلاغ آنها را الزامی خواند و گفت: این سفر 6 هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار برای 285 طرح را برای استان به همراه داشت که در بازه زمانی سه ساله محقق گردد
چیزی مهم تر از سرمایه گذار نداریم
قناعت ادامه داد: جذب سرمایه گذار از موضوعات کلیدی و بسیار مهم استان است، لذا مدیران باید با تأمین زیرساخت های لازم، زمینه تحقق این موضوع فراهم نمایند. وی تأکید کرد: در شرایط فعلی هیچ چیزی مهمتر از سرمایه گذاری نداریم و هرگونه کوتاهی و تعلل در این خصوص قابل قبول نیست. استاندار بر تکمیل پروژه های نیمه تمام تأکید کرد و گفت: زمان بر شدن روند اجرای پروژه ها، حلاوت بهره مندی از آنها را از بین برده لذا باید با برنامه ریزی برای تکمیل آنها اقدام نماییم.. وی با اشاره به تفاوت رویکردها در بودجه 1401 به نسبت 1400، تصریح نمود: بر اساس نامه ای که ابلاغ شده، همه دستگاه ها مکلفند از سیاست های دولت در لایحه بودجه دفاع نمایند. به گفته وی؛ دستگاه ها باید نسبت به جذب سریع اعتبارات اقدام نمایند و این موضوع را به ماه های پایانی سال موکول نکنند.

رشد 41 درصدی اعتبارات تملک  خراسان جنوبی در لایحه بودجه 1401
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی هم در این جلسه با بیان اینکه اعتبارات هزینه ای خراسان جنوبی در لایحه بودجه 1401 نسبت به سال گذشته رشد 24 درصدی را نشان می دهد، گفت: در بخش اعتبارات تملک نیز 41 درصد رشد داریم. جهانشایی با بیان اینکه خراسان جنوبی در بخش اعتبارات هزینه ای رتبه 22 کشوری را حفظ کرده، ادامه داد: در بخش اعتبارات عمرانی با دو پله ارتقا رتبه 25 را در میان 31 استان خواهد داشت و همچنین در بخش اعتبارات عمرانی توازن منطقه ای با رویکرد توجه به مناطق کم‌برخوردار حائز رتبه 18 خواهیم بود. وی با اشاره به دستور کار نخست جلسه شورای برنامه ریزی استان، تصریح کرد: در سال جاری 517 میلیارد تومان اعتبارات برای رفع محرومیت از مناطق کم‌برخوردار به خراسان جنوبی اختصاص یافته است که این اعتبارات در پنج سرفصل مدارس، بهداشت و درمان، آبرسانی، راه روستایی و آبخیزداری و آبخوانداری در قالب 163 پروژه تصویب شده است و تمامی شهرستانهای استان از این منابع بهره‌مند خواهند شد.

خراسان جنوبی با برند فرهنگی ابن حسام شناخته شود

امتحانی- رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه برندهای فرهنگی به مراتب آورده‌ای ارزشمندتر از برندهای اقتصادی را فراهم می‌کنند، گفت: چه خوب است که خراسان جنوبی را چون شیراز که با نام حافظ و سعدی می‌شناسند با ابن حسام خوسفی بشناسند. سومین جشنواره منطقه‌ای فرهنگی هنری و ادبی ابن حسام با حضور معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از شاعران و نویسندگان خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد.  رحیمیان معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور در این جشنواره با بیان اینکه برگزاری این چنین رویدادهایی می‌تواند ارائه کننده یاد و نام این اشخاص باشد، بیان کرد: یاد و نام ابن حسام خوسفی و سایر برجستگان منطقه اگر به مرور مطرح و در قالب همایش‌ها ارائه شود تاثیر بسزایی در بیان اندیشه‌ها دارد و می‌تواند مورد استفاده فرهنگ دوستان کشور قرار گیرد. رئیس جهاد دانشگاهی استان نیز در این مراسم گفت: ابن حسام خوسفی نه تنها شاعری زبردست بلکه عارفی بزرگ بوده و در تفسیر، حدیث، نجوم و تاریح تبحر فوق العاده داشته است. صادقی ادامه داد: این جشنواره در واقع در پی آن است تا بتوانیم داشته‌های ارزشمندی که سالیان دراز است از آن غافل شده‌ایم را به ایرانیان بشناسانیم. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی  نیز در این مراسم اظهار کرد: ابن حسام، بخشی مهمی از حوزه شعری خراسان جنوبی است که لازم است در بستر ملی به آن توجه کنیم. معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نیز گفت:  هرچند کیفیت و کمیت آثار دریافتی از حد قابل قبولی برخوردار است ولی ظرفیت‌های انسان خصوصا در عرصه شعر آیینی بسیار فراتر از حدی است که در این دوره انتظار می‌رفت. مرادی افزود: جایگاه والای معنوی ابن حسام ایجاب می‌کند تا در دوره‌های بعدی جشنواره از حالت منطقه‌ای خارج و  در سطح کشور اعلام موجودیت کند تا زمینه معرفی بیشتر سرمایه‌های ارزشمند فرهنگی این خطه از کشور در عرصه ملی فراهم شود. در این جشنواره در بخش آزاد، حسن خلجی رتبه دوم مشترک از زنجان، مجتبی خرسندی؛ رتبه دوم مشترک از لرستان، پروین نخعی نژاد از خراسان جنوبی رتبه سوم مشترک، حسن مهدی آبادی از خراسان جنوبی رتبه سوم را کسب کردند. مجتبی ندایی نیز برگزیده بخش دانشجویی از مشهد مقدس و در بخش جنبی، آرش پورعلیزاده از استان گیلان تواستند حائز رتبه‌های برتر شوند.

پایانه بار خراسان جنوبی به بخش خصوصی واگذار می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از واگذاری پایانه بار استان به بخش خصوصی در راستای ارتقاء کیفیت خدمات خبر داد. فرهادی خاطرنشان کرد: ظرفیت های قانونی برای واگذاری پایانه بار به بخش خصوصی پیش بینی شده و در حال انجام مکاتبات و پیگیری های لازم در این زمینه هستیم. وی با تأکید بر اینکه این کار باید سال‌ها پیش رخ می داد، تصریح کرد: در صورت واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی، خدمات بهتری به بخش حمل و نقل ارائه خواهد شد.

ضرر میلیاردی زعفران کاران خراسان جنوبی

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به کاهش تولید زعفران امسال در استان گفت: به دلیل خشکسالی شدید، در سال زراعی گذشته، گرمای شدید تابستان و سرمای زود رس پاییز سبب کاهش تولید زعفران در استان شده است. اکبری افزود: امسال شاهد کاهش ۵۰ تُنی طلای سرخ در خراسان جنوبی هستیم که اگر با قیمت دو ماه پیش برآورد شود ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد زعفران کاران خراسان جنوبی کاهش یافته است.

افزایش ۱۵ درصدی متوفیان حوادث جاده‌ای

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی از افزایش ۱۵ درصدی متوفیان حوادث جاده‌ای در یک ماه اخیر در استان خبر داد. رضایی گفت: در آذر ماه امسال ۱۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده اند که این  آمار  نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش داشته است. وی افزود: تعداد مجروحان حوادث رانندگی نیز در این مدت ۳۸ درصد افزایش داشته است که در این مدت ۵۸ درصد تصادفات از نوع واژگونی و خروج از جاده بوده و بیشترین علت نیز تخطی از سرعت مطمئنه و عدم تمرکز به جلو گزارش شده است.

قبض گاز مشترکان پرمصرف ۴ برابر می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: مشترکین بد مصرف در صورت عدم اصلاح الگوی مصرف، مبلغ زیادی را به عنوان گاز بها خواهند پرداخت و توجه داشته باشند که حدود ۴ برابر افزایش تعرفه نسبت به میزان مصرف سال گذشته در قبوض آنها ثبت خواهد شد هاشمی افزود: مشترکینی که دارای مصرف بالایی هستند و در پلکان چهارم تا دوازدهم قرار می‌گیرند برای هر پله به میزان 40 درصد افزایش گاز بها نسبت به پله قبلی در انتظار ایشان خواهد بود. وی تصریح کرد: مشترکین پر مصرف که در پله دوازدهم مصرف قرار می ‌گیرند توجه داشته باشند که حدود 4 برابر افزایش تعرفه نسبت به میزان مصرف سال گذشته در قبوض آنها ثبت خواهد شد.

لزوم توسعه زیرساخت های اقتصادی در بازارچه یزدان
رئیس کمیته مرز مجلس گفت: دولت در سایه امنیت جهت توسعه زیرساخت های اقتصادی و حمایت از فعالیت های تجاری در بازارچه یزدان به میدان بیاید تا این مرز به یکی از مرزهای اصلی کشور تبدیل شود. حیدری در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از مرز‌ زیرکوه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی مجلس توان خود را برای توسعه و تقویت معیشت مرزنشینان به کار خواهد برد و امیدواریم با تقویت بازارچه یزدان این منطقه به یکی از مرزهای اصلی تبدیل شود.

قانون مالیات بر خانه های خالی تا پایان بهمن اجرا می شود

مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: قانون مالیات بر خانه های خالی به استناد قانون و تایید شورای نگهبان تا پایان بهمن سال جاری در استان اجرا می شود. احسانی مهر افزود: واحدهای مسکونی که بیش از ۱۲۰ روز خالی از سکنه باشند بر اساس قانون مشمول مالیات خانه های خالی می شوند. وی با بیان اینکه این قانون تا پایان بهمن سال جاری باید در استان اجرا شود ،گفت: افرادی که در سامانه ثبت نام نکنند بر نرخ مالیات سال اول ۲۰ درصد افزوده شده و جریمه می شوند. احسانی مهر به نرخ های مالیات بر خانه های خالی هم اشاره کرد و افزود: نرخ مالیات برای خانه ها و سال های آن متفاوت است که برای افرادی که از ۱ تا ۴ واحد مسکونی خالی دارند مبلغ بیش از ۲ برابر محاسبه می شود.

روز بدون کرونا، در ۸ شهرستان خراسان جنوبی

در شبانه روز گذشته در هشت شهرستان خراسان جنوبی مورد جدیدی از کرونا ثبت شد. دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته از ۱۰۱ آزمایش تشخیص مولکولی کرونا که در استان انجام شد ۲۲ بیمار جدید و از ۶۴ آزمایش سریع ۱۰ مورد مثبت جدید شناسایی شد و در مجموع از ۱۶۵ تست ملکولی و سریع انجام شده در استان ۳۲ مورد جدید در شبانه روز گذشته شناسایی شد. شریف زاده افزود: از این تعداد ۲۱ مورد از بیرجند، ۷ مورد از طبس و ۴ مورد نهبندان شناسایی شد و در سایر شهرستان‌ها مورد جدیدی از کرونا گزارش نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت