یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار استانی

افزایش 91 درصدی ارزش صادرات امانات پستی

صادرات امانات پستی در شرایط شیوع کرونا از خراسان جنوبی در هفت ماه گذشته 91 درصد افزایش یافت. مدیر کل گمرکات استان گفت: در این مدت 4 هزار و 385 دلار مرسوله پستی شامل خشکبار ، زعفران ، البسه ، حوله و سایر کالا‌ها از خراسان جنوبی به خارج از کشور پست شد.

شرایط حضور دانش‌آموزان در مدارس تا پایان امسال

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با تأکید براینکه امتحانات دانش‌آموزان حضوری است، درباره روش‌های آموزش تا پایان امسال خبر داد. معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس ارزیابی از مدارسی که مورد بازدید قرار گرفتند 40 درصد از مدارس فعالیت‌های آموزشی را در دوره متوسطه دوم آغاز کردند و مابقی طی رزوهای گذشته، برنامه‌ریزی برای آموزش حضوری را انجام دادند. وی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان براساس برنامه‌ مدرسه و آیین‌نامه‌های آموزشی حاکم، ملزم به حضور در کلاس‌های درس هستند، بیان کرد: براساس ماده 16 آیین نامه آموزشی، مدیران مکلفند غیبت دانش‌آموزان را به خانواده‌ها اطلاع دهند و به تدریج بر روند گسترش آموزش‌های حضوری نظارت داشته باشند. سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که اگر مدرسه‌ای برای آموزش حضوری آمادگی نداشته باشد ملزم به بازگشایی است؟ متذکر شد: بحث الزام و اختیار مطرح نیست، خانواده‌ها، فرزندان خود را در مدرسه ثبت نام کرده‌اند تا از آموزش باکیفیت بهره‌مند شود، با توجه به مجازی بودن آموزش‌ها در 20 ماه گذشته، کیفیت آموزش‌ها آسیب دید البته خانواده‌ها با اطمینان از رعایت نکات بهداشتی در مدارس، به آموزش حضوری تمایل دارند.

امتحانات حضوری

کمره‌ای با تأکید براینکه بازگشایی مدارس مصوبه ستاد ملی کرونا است بنابراین مدارس موظف به برگزاری کلاس‌های درس حضوری و دانش‌آموزان نیز ملزم به حضور در کلاس‌های درس هستند، گفت: آموزش‌ها به تدریج به سمت حضوری شدن می‌رود البته ممکن است تا پایان سال تحصیلی روش گروه‌بندی را در کلاس‌های درس شلوغ داشته باشیم تا فاصله‌گذاری انجام شود براین اساس زمان حضور دانش‌آموزان در مدرسه کاهش می‌یابد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا امتحانات پایان سال دانش‌آموزان حضوری است؟ گفت: با توجه به اینکه روند آموزش‌ها به سمت حضوری شدن است و از ابتدای آذر مدارس ابتدایی و متوسطه اول بازگشایی می‌شوند بنابراین ارزشیابی تکوینی و پایانی دانش‌آموزان در زمانی که مدرسه دایر است به صورت حضوری خواهد بود. یکی از عناصر کیفیت بخش به یادگیری، ارزشیابی‌های معتبر و قابل اعتماد است تا معلمان براساس آن بتوانند در روش‌های آموزش بازنگری انجام داده و فرصت‌های یادگیری را تکرار کنند.

رشد 10 درصدی دانش آموزان واکسینه شده خراسان جنوبی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از رشد 10 درصدی دانش آموزان واکسینه شده استان در 12 روز خبر داد. واقعی گفت: با تزریق 62 هزار و 779 دوز واکسن به دانش آموزان دوره متوسطه استان آمار دانش آموزان واکسینه شده که حداقل یک دوز دریافت کرده اند به 90 درصد رسید. به گفته واقعی تمامی فرهنگیان استان در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده اند.

خروج فرآورده ورشکستگی از کارخانه‌های شیر

خبرنگاران جوان- چندین واحد فرآوری شیر در خراسان جنوبی به دلایل مالی ورشکسته شده اند و برخی از آن ها نیز به مرز تعطیلی رسیده اند.چندین مدت است که صدایی گوش خراش در صنعت فرآورده‌های لبنی خراسان جنوبی به گوش می‌رسد و آن هم صدای ورشکستگی و بی رونقی کارخانه‌های این صنعت است.از 11 کارخانه فرآوری شیر در خراسان جنوبی، قفل بی رونقی بر 8 کارخانه زده شده و تنها 3 کارخانه در حال فعالیت هستند و فرآورده‌های لبنی تولید می‌کنند.حتی همان 3 کارخانه نیز نیمه جان هستند و باید در حال حاضر برای رفع مشکلات کارخانه داران حوزه فرآورده‌های لبنی اقدامات متعددی صورت گیرد.

سرمایه در گردش کافی نداریم

یکی از کارخانه داران حوزه فرآورده‌های لبنی در خراسان جنوبی می‌گوید: در حال حاضر سرمایه در گردش پایینی داریم که باعث سخت شدن کار ما شده است.او ادامه می‌دهد: تاکنون پس از 4 سال از زمان راه اندازی مجموعه، حتی نتوانسته ام یک ریال تسهیلات از بانک‌ها دریافت کنم و کارم را سر و سامان دهم.این کارخانه دار عنوان می‌کند: بانک‌ها وثیقه‌های سنگینی می‌خواهند که خود آن می‌تواند دردسر بزرگتری برای کارخانه دار باشد و او را دلسرد کند. یکی دیگر از کارخانه داران حوزه لبنیات خراسان جنوبی بیان می‌کند: تجهیزات کارخانه ام به دلیل تعطیلی واحد خاک می‌خورد و کارگران نیز بیکار شده اند.او اظهار می‌کند: خراسان جنوبی همه چیز از مواد اولیه و دستگاه را برای فرآوری دارد و حتی بیش از نیمی از شیر تولیدی در استان به استان‌های دیگر صادر می‌شود.این کارخانه دار تصریح می‌کند: تنوع محصول در فرآورده‌ها داریم، اما به دلیل کمبود سرمایه در گردش مجبوریم فقط برای سفارش مشتری تولید محصول کنیم.

انتظار برای حل مشکل 6 واحد تولیدی

ملانوری استاندار خراسان جنوبی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گفت: پیگیری‌های لازم باید برای بازگرداندن واحد‌های تولیدی به چرخه تولید صورت گیرد.او افزود: هیچ مشکلی برای پرداخت تسهیلات از سوی دولت وجود ندارد و باید فقط پیگیری‌های لازم انجام شود.قوسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز گفت: اعتباری بالغ بر 162 میلیارد تومان برای اعطاء به واحد‌های فرآوری شیر اختصاص یافته است.او افزود: 6 واحد تولیدی درخواست تسهیلات کرده اند که 3 تا از آن‌ها بدهی معوقه نداشتند و مشکلشان حل شده است، اما برای 3 تای دیگر باید ابتدا تکلیف بدهی‌های معوقه روشن شود.با بازگرداندن واحد‌های تولید فرآورده‌های لبنی خراسان جنوبی به چرخه تولید می‌توان اشتغال و درآمد سرشاری را در استان شاهد بود.

کرونا 4 قربانی دیگر را به خانه ابدی برد

با ثبت 4 فوت جدید در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان بیماری کرونا در خراسان جنوبی به هزار و 211 نفر افزایش یافت. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته 121 آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا 49 بیمار جدید شامل 17 بستری و 32 مورد سرپایی، شناسایی شدند.

عمل به قانون ، ملاک مهم شورای اسلامی

صداوسیما- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: شورا‌های اسلامی باید تلاش کنند تا از امکانات موجود به موقع استفاده کنند و بر اساس عدالت مسئولیتشان را انجام دهند. عبادی در دیدار با رئیس و اعضای ششمین دوره شورای اسلامی استان گفت: خوشبختانه در حال حاضر در شرایط جدیدی هستیم و با روی کار آمدن دولت انقلابی و هماهنگی بین سه قوه چه نمایندگان مجلس و قوه مجریه و همراهی مردم بتوانیم در عمل و اجرای قانون هماهنگ باشیم. وی افزود: اگر سه قوه و مردم در حرف و اجرا با یکدیگر هماهنگ باشند کار شورای اسلامی آسان می شود. حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه مسئولان باید پاسخگوی مردم در قبال ابهامات باشند گفت: با این کار مردم صداقت و عدالت را در جامعه احساس می‌کنند.

قانون شوراها باید بازنگری شود

رئیس شورای اسلامی خراسان جنوبی در دیدار اعضای ششمین دوره شورای اسلامی استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: 11 شهرستان در استان داریم که همه شوراهای آن شکل گرفته و یک نماینده از آن به شورای استان معرفی شدند. حاجی آبادی با تأکید بر اینکه مطالبه گری مهمترین کار شوراها است و می توانند تمام خواسته ها و انتظارات مردم را از نهادهای دولتی و اجرایی مطالبه کنند، افزود: در حال حاضر قانون شوراها نمی تواند خواسته و انتظارات مردم را برآورد کند که خواستار بازنگری قانون شوراها هستیم و امیدواریم در مجلس انقلابی دوره یازدهم این مهم انجام شود. وی افزود: نظارت بر حسن اجرای تصمیمات شورای عالی استان ها در محدوده استان، همکاری با شورای برنامه ریزی و توسعه استان در نظارت بر حسن اجرای طرح های عمرانی و نظارت بر عملکرد شوراهای شهرستان ها از دیگر وظایف شورای استان است. همچنین در این جلسه اعضای شورای اسلامی استان مهمترین ذغدغه‌های فرهنگی شهرستان‌های خود را مطرح کردند.

تداوم کمک‌های مومنانه در خراسان جنوبی

مسئول بسیج سازندگی استان گفت: نهضت خدمت رسانی جهادگران و توزیع بسته‌های حمایتی و ارزاق بین نیازمندان خراسان جنوبی به مناسبت هفته بسیج ادامه می‌یابد. هنری در حاشیه جلسه کمیته حمایتی طرح شهید حاج‌قاسم سلیمانی که با هدف کمک به ریشه‌کنی بیماری کرونا برگزار شد، اظهار کرد: به مناسبت هفته بسیج اجرای فعالیت‌هایی در راستای حمایت و پشتیبانی از خانواده‌های آسیب‌دیده از بیماری کرونا و خانواده‌های نیازمند و کم برخوردار پیگیری خواهد شد. مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از توزیع بسته‌های حمایتی و پشتیبانی در بین خانواده‌های آسیب‌پذیر خبر داد و افزود: در ایام هفته بسیج نهضت خدمات مؤمنانه با همکاری گروه‌های جهادی سطح استان انجام می شود.

مقاوم سازی 81 واحد مسکن روستایی در خراسان جنوبی

81 واحد مسکن روستایی خراسان جنوبی مقاوم سازی و آماده بهره برداری شد. معاون اموربازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: این تعداد واحد مسکونی در هفت ماه گذشته در قالب طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و مسکن محرومان موفق به دریافت پایان کار شدند.یزدانی افزود: این واحد‌های مسکونی در قالب اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در روستا‌ها و شهر‌های زیر 25 هزار نفر جمعیت با دریافت تسهیلات قرض الحسنه احداث شد. به گفته وی این طرح با هدف کمک به احداث مسکن مقاوم در روستا‌ها و شهر‌های زیر 25 هزار نفر جمعیت از سال 84 به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

سه شنبه؛ استقبال از خانواده شهید حسین بابایی

مراسم استقبال از خانواده شهید حسین بابایی یکی از شهدای گمنام شناسایی شده خراسان جنوبی روز سه شنبه برگزار می شود. مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: مراسم استقبال و تکریم خانواده شهید حسین بابایی یکی از شهدای گمنام شناسایی شده خراسان جنوبی برگزار می شود. سرهنگ فلاحی افزود: این مراسم ساعت 12 ظهر روز سه شنبه همزمان با سالروز وفات حضرت معصومه (س) در محل دفن شهید واقع در حوزه علمیه رضویه بیرجند (خیابان شهید ماژانی، خیابان سنبل) برگزار خواهد شد.

عطش 21 روستای نهبندان و سربیشه رفع می‌شود

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری های انجام شده طی سال پیش رو 21 روستای این شهرستان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند. نخعی اظهار داشت: برابر پیگیری‌های انجام شده با اعتباری بالغ بر 435 میلیارد ریال آبرسانی به 8 روستا در شهرستان سربیشه و 13 روستا در شهرستان نهبندان در سال جاری محقق خواهد شد. وی افزود: همچنین با پیگیری‌های صورت گرفته و اخذ اعتباراتی با عنوان محرومیت‌زدایی از شهرستان‌های نهبندان و سربیشه برای نخستین بار در لایحه بودجه، آبرسانی به 63 روستا با جمعیتی بالغ بر 13 هزار نفر در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار گرفته است.

موبایل بانک جعلی نصب نکنید

سرهنگ محمدپور گفت: شهروندان از موتورهای جستجو و یا فروشگاه های نرم افزار موبایل خارجی، موبایل بانک های جعلی را دانلود و نصب نکنند. رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: یکی از شیوه‌های جدید کلاهبرداری از شهروندان، نصب موبایل بانک‌های جعلی قرار داده شده روی موتور‌های جستجوگر و یا منابع نصب نرم افزار خارجی است که کلاهبرداران از این طریق، موبایل افراد را به ویروس‌های مختلف آلوده می‌کنند. وی افزود: تاکنون در این خصوص شکایتی در استان ثبت نشده است، اما باید شهروندان به این نکته توجه داشته باشند که تنها از منابع رسمی و تأیید شده نرم افزار‌های مورد نیاز از جمله موبایل بانک‌ها را نصب و راه اندازی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت