یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

آملی لاریجانی: موضوع FATF بسیار پیچیده است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن مجدد لوایح اف ای تی اف در مجمع تشخیص پس از ارجاع مقام معظم رهبری گفت: همانطور که در جلسه اخیر مجمع مطرح کردم،همگان باید فارغ از هرگونه جو سازی و فضاسازی های مخرب و البته بی تاثیر بر اراده اعضای مجمع، اجازه دهند که مجمع در این زمینه بررسی های خود را انجام دهد و البته در این راه حتما از نظرات و سخنان کلیه دلسوزان و کارشناسان متعهد استقبال خواهد شد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام موضوع اف ای تی اف را بسیار پیچیده دانست و افزود: متاسفانه عده ای با جو سازی در تلاشند توجه افکار عمومی را با موضوعاتی مانند تامین دارو و واکسن کرونا و امثال آن به سمت و سوی دیگری معطوف سازند. آملی لاریجانی درباره طرح اصلاح قانون ریاست جمهوری در مقام عضویت در شورای نگهبان افزود: طبق قانون اساسی قبل از مصوبه مجلس هیچ گونه اظهار نظری نخواهد داشت

ایران به تصمیمات پر هزینه معروف است

حشمت الله فلاحت پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی در مجلس دهم در رابطه با هجمه های مجلس یازدهم و عدم همراهی برای تصویب FATF گفت: کشور ما به تصمیم گیری های پر هزینه معروف است. در کشور ما در بسیاری از مواقع تصمیم گیری در حوزه سیاست خارجی با حکمت عملی همراه نیست. وی افزود: اعتقاد من بر این است که سیاست خارجی ایران زمانی غالب خواهد بود که مسائل سیاست خارجی در داخل عامل اختلاف نباشند. موضوع FATF نیز نباید مورد اختلاف شود باید در مجمع تشخیص مصلحت نظام بنابر مصلحت در رابطه با آن صحبت شود اگر فضای سال گذشته فضای تشدید تنش ها با ترامپ بود فضای کنونی فضایی است که از تیم جدید سیاست خارجی آمریکا زمزمه‌های مثبتی به گوش می رسد. اعتقاد من بر این است که بررسی ها باید در چنین شرایطی مثبت باشد تا نتایج آن به درد ملت بخورد. فلاحت پیشه تصریح کرد: مردم ما نجیب هستند و پای کشور ایستاده اند و مقاومت می کنند اما این جنبه جامعه نباید مانع از این شود که به شکل آماری از آسیب های ناشی از تحریم و بستن سیاست خارجی کشور، صحبت نکنیم. وی اضافه کرد: عدم تصویب اشتباهی تحلیلی بود، آن این بود که آن را با برجام مقایسه می کردند

حاجی‌دلیگانی: بودجه 1400 دولتی است نه کشوری

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: لایحه بودجه سال 1400 در بخش‌هایی که مربوط به دولت است بسیار انبساطی است و در بخش‌های دیگر انقباضی و درواقع این بودجه، بودجه برای دولت است نه کشور.حسینعلی حاجی دلیگانی، با اشاره به جزئیات لایحه بودجه سال 1400 گفت: این بودجه یک بودجه دولتی و برای دولت و کارکنان دولت بسته شده است. وی اظهار داشت: در لایحه بودجه موضوع افزایش کارکنان دولت و بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری مطرح شده، اما موضوع به افزایش حقوق کارگران و مستمری بگیران تأمین اجتماعی هیچ اشاره‌ای نشده است. سؤال اینجاست؛ آیا افزایش حقوق در لایحه بودجه کشور مختص کارکنان دولت است

نامزدی جهانگیری قطعی است ولو اگر بداند ردصلاحیت می‌شود

محمد مهاجری فعال اصولگرا گفت: آقای جهانگیری نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شود ولو اینکه از همین الان بداند تأییدصلاحیت نمی شود. البته احتمال آنکه آقای جهانگیری تأییدصلاحیت نشود را ضعیف می دانم. او نامزد می شود تا نشان دهد اصلاح طلبان همچنان پای کار موضوع «انتخابات» در کشور هستند. یعنی تنها راه حل گشایش سیاسی در کشور را صندوق رأی می بینند. وی درباره حمایت اصلاح طلبان از اسحاق جهانگیری گفت: آقای جهانگیری با آنکه عضو حزب کارگزاران است، اما در بین اصلاح طلبان از مدیران عملیاتی، سالم، صادق و صالح به شمار می‌آید. اگر واقعا اصلاح طلبان عقل شان برسد روی آقای جهانگیری توافق می‌کنند.

احمدی‌نژاد در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت می‌کند

احمد خورشیدی گفت: آقای احمدی نژاد هم گرچه اعلام کرده اند در این خصوص موضعی نگرفته اند اما به اعتقاد بنده بخاطر اینکه اکثریت مردم خواهان او هستند و حضور ایشان مشارکت حداکثری را ایجاد می‌کند و مشکلات کشور را حل می کند، در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰شرکت می‌کند و هم تایید صلاحیت می‌شود. وی افزود: دلیل بنده برای تایید صلاحیت آقای احمد‌ی‌نژاد از سوی شورای نگهبان این است که مقام معظم رهبری قبل از اینکه به این بیاندیشند که نام چه کسی از داخل صندوق رأی بیرون خواهد آمد به مشارکت حداکثری توجه دارند.

بودجه ۱۴۰۰ منسجم و دقیق است

رئیس جمهور گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۰ حاصل مطالعات و بررسی‌های دقیق در مسیر ریل گذاری شده توسعه کشور و ارزیابی دقیق از نیاز اقشار مختلف مردم است و از این نظر بودجه سال آینده، در عین انسجام و هدفمندی، واقع بینانه و دقیق هست.

مردم از جریان اصلاحات عصبانی هستند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مردم از جریان اصلاحات به خاطر عملکرد دولت و مجلس عصبانی هستند. میرلوحی ادامه داد: مردم از اینکه اصلاح طلبان جلوی دلواپسان نایستادندتا کار به شرایط امروز نرسد عصبانی هستند؛ البته با مواضع رهبر انقلاب درباره رفع تحریم ها و اجازه بررسی لوایح چهارگانه در مجمع امید زیادی به این حوزه تزریق شد. وی گفت: ما احساس می کنیم اگر انتخابات ریاست جمهوری با مشارکت حداکثری مردم نباشد؛ ما مجبور به امتیاز دادن هستیم؛ اما اگر مردم به صحنه بیایند همان طور که ترامپ با همه قدرتش نتوانست کاری از پیش ببرد، دولت جدید هم جلوی مردم ایران با منش بهتری به مذاکرات بر می گردد.

هم چوب را خواهیم خورد و هم پیاز را!

عباس عبدی از به هم ریختگی ارتباطی در اظهارات رسمی در ماجرای واکسن کرونا انتقاد کرد و نوشت: در نهایت با چنین سیاست ارتباطی هم چوب را خواهیم خورد و هم پیاز را و در پایان هم پول را خواهیم پرداخت. وی افزود: متأسفانه در ماجرای واکسن کرونا و دیگر مطالب مربوط به این ویروس شاهد نوعی به هم ریختگی ارتباطی در اظهارات رسمی هستیم. نه تنها چندین نفر اظهار نظر می‌کنند، بلکه بعضاً اظهارات متناقض نیز می‌شنویم.

گویا می خواهند کاندیدای مورد نظر خودشان در انتخابات باشد

نماینده مردم ورامین در مجلس دهم با اشاره به طرح اصلاح قانون انتخابات گفت: هر کسی در هر جایگاهی می تواند کاندیدا شود اما طرح‌ چنین‌ موضوعاتی همان شائبه را در ذهن مردم ایجاد می کند که می خواهند، کاندیدا مورد نظر آنها در انتخابات باشند. نقوی حسینی جمهوری افزود: مردم در سطح جامعه از طرح قانون اصلاح انتخابات ریاست جمهوری اصلا خوشحال نیستند و بیشتر از این طرح ناراحتند زیرا این مجلس که لقب انقلابی به آن داده شده، در شرایطی که مردم گرفتار مسایل معیشتی، اقتصادی و کرونا و موانع تولید هستند، در عوض پرداختن به این موضوعات حیاتی اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را در دستورکار خود قرار داده است.

نیک‌بین: با مذاکره مشکلی نداریم اما…

عضو کمیسیون فرهنکی مجلس گفت: ما دچار خودتحریمی شدیم، خود تحریمی هایی که سوءمدیریت ها موجب آن است و یک بار هم معذرت خواهی نمی کنند. وا… با مذاکره مشکلی نداریم بلکه با سوء مدیریت، نارضایتی عمومی، عدم نظارت بر قیمت ها و توزیع ناعادلانه ثروت مشکل داریم، این موارد ربطی به مذاکره ندارد. باید به میان مردم بیایید.

قالیباف یکی از گزینه‌های قطعی
1400 است

جواد آرین‌منش ضمن اشاره به بحث‌ها و تحرکاتی که پیرامون انتخابات ۱۴۰۰ وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به بحث‌ها و فعالیت‌ها به نظر می‌رسد که آقای قالیباف قطعا جزو گزینه‌های اصلی انتخابات ریاست جمهوری سال آینده خواهد بود. حرکات‌هایی که آقای قالیباف در این ماه‌های اخیر داشته و انتقاداتی که به دولت وارد کرده و همچنین اینکه راهکار حل مشکلات را تحول در مدیریت عنوان می‌کند، همگی نشان‌دهنده این است که وی یکی از گزینه‌های انتخابات پیش رو است.

عباس عبدی: چرا پیشنهاد خروج از سازمان ملل را نمی‌دهند؟

عباس عبدی در توییتی نوشت: برخی با عضویت در FATF مخالفند ولی همچنان عضو سازمان مللی هستند که رکن اصلی آن شورای امنیت با حق وتوی ۵ قدرت جهانی و ایالات متحده است؟ چرا پیشنهاد خروج از سازمان ملل را نمی‌دهند که حتی موجودیت اسراییل را هم آنها رسمیت دادند.

باقری کنی: آفت آلودگی خواص، منشأ اصلی فتنه است

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اینکه آفت آلودگی خواص، منشأ اصلی شکل‌گیری فتنه است، گفت: دشمن قصد دارد با ترویج ویروس تردید میان مردم، اراده آنها را به چالش بکشد و اهداف برتریجویانه‌اش را تأمین کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت