ارزها را نیاورید، اسامیتان منتشر میشود

بانک مرکزی با تشکر از صادرکنندگانی که در راستای مصالح و منافع جامعه نسبت به برگشت ارز حاصل از صادرات اقدام کردهاند، اعلام کرد که درصورت عدم برگشت ارز توسط سایر صادرکنندگان، مطابق مقرارت، اسامی متخلفان در رسانهها انتشار میشود. طبق آنچه بانک مرکزی اعلام کرده، این بانک با توجه به اصل شفافیت و به منظور آگاهی عموم از عملکرد حوزه تجارت خارجی کشور طی دوسال اخیر نسبت به اعلام فهرست دریافتکنندگان ارز برای واردات اقدام کرده است.باتوجه به اینکه در حوزه تجارت خارجی توسط عده بسیار اندکی از افراد و شرکتها در مقایسه با آحاد جامعه حضور دارند و ضرورت دارد در راستای اصل شفافیت در استفاده از امکانات و منابع کشور در بخش صادراتی نیز عملکرد آنان در تولید و صادرات و برگشت ارز همانند بخش وارداتی تبیین و تشریح شود.از این رو بانک مرکزی ضمن تأکید مجدد به صادرکنندگان برای تسریع در برگشت ارزهای حاصل از صادرات خود طی سالهای ۱۳۹۷ (تعدادی از صادرکنندگان علیرغم گذشت مدت طولانی از تاریخ صدور کالا و خدمات هنوز ارزهای صادراتی این سال را به چرخه اقتصاد کشور بازنگرداندند) و ۱۳۹۸ تا پایان تیرماه سال جاری، اعلام میکند درصورت عدم برگشت ارز مطابق مصوبات هیات وزیران و مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی، اسامی تمام صادرکنندگان کالا و خدماتی که ارزهای صادراتی را مطابق ترتیبات اعلامی این بانک به صورت شفاف به چرخه اقتصادی کشور بر نمیگردانند را در رسانهها انتشار خواهد داد تا عموم مردم مطلع باشند چه افراد و کسانی در جهت منافع شخصی خود باعث تلاطم در نرخ ارز و تحمیل هزینههای سرسامآور به آحاد جامعه میشوند.

جزییات افزایش ۲۶ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

رئیس گروه محاسباتی بیمهای سازمان تامین اجتماعی گفت : در سال جاری آخرین تصمیم درباره افزایش حداقل دستمزدها به میزان ۲۶ درصد بوده است. این میزان به اضافه ۱۶۴ هزار تومان برای سایر سطوح اعمال شده است. ما به التفاوت افزایش حقوق خرداد ماه مستمری بگیران هفته آینده واریز میشود.

مستاجران دارای کد رهگیری تسهیلات دریافت میکنند

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت : تسهیلات به مستاجرانی که مشخص شود در طی سالهای گذشته مستاجر بودهاند و دارای کد رهگیری هستند پرداخت خواهد شد.

افزایش ۵۰ درصدی حق عائله از ابتدای فروردین

محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه گفت : ضریب کمک هزینه عائله مندی و حق اولاد برای بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری تا ۵۰ درصد افزایش یافت. حق عائله مندی از ابتدای فروردین ۹۹ محاسبه می شود. بدهی پاداش بازنشستگان تا نیمه اول امسال پرداخت می شود.

افزایش حق مسکن کارگران هنوز تصویب نشده است

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگری گفت: طبق پیگیریهایی که انجام دادیم، مصوبه افزایش حق مسکن به هیئت دولت ارسال شده است اما هنوز تصویب نشده است. وزیر کار قول داده است که این میزان افزایش از تیرماه اجرایی شود.

افزایش ۵۰ درصدی حق عائلهمندی و اولاد بازنشستگان کشوری

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با توجه به اینکه ردیف اعتباری این موضوع از سال ۹۲ به صندوق بازنشستگی کشوری واگذار شده و متولی پرداخت این صندوق است، این کمک هزینه همه ساله براساس ضرایب مصوب هیات دولت افزایش یافته و برای سال جاری نیز در ابتدا ۱۵ درصد افزایش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

مهدی آبادی – ماجرای اجاره خانه سال هاست دغدغه شهروندان است و در این چند سال

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت