کلیدی‌ترین عامل مرگ کرونایی

افرادی که سطح استرس بالاتری دارند نسبت به سایر مبتلایان، احتمال جان باختنشان بر اثر ویروس کرونا بیشتر است.بیماران کرونایی که سطح بسیار بالایی از هورمون استرس را در خونشان دارند، جسمشان به سرعت رو به زوال رفته و جان خود را از دست می‌دهند.از دیدگاه متخصصان اینکه بیمارانی که حال آن‌ها وخیم است سطح کورتیزول بالاتری داشته باشند، طبیعی است، این حجم از استرس می‌تواند بسیار خطرناک باشد.هورمون کورتیزول در پاسخ به استرس‌های ناشی از بیماری، ایجاد تغییرات متابولیسمی، عملکرد قلب و سیستم ایمنی برای افزایش مقاومت بدن ترشح می‌شود.

فواید عناب برای پوست و مو

به علت دارا بودن انتی اکسیدان ها، روند پیری پوست را کاهش می دهد. عناب خون را تصفیه و سموم را از بدن دفع می کند و سبب روشنی پوست می شود. عناب برای خشکی و خارش پوست،استفاده می شود. برای رفع خارش بدن جوشانده عناب را با شکر شیرین کنید، میل شود. خوردن عناب بیماری پوستی گال را کاهش می دهد روزانه چند دانه میل کنید. برای درمان کهیر و خارش پوست ۵۰ عدد عناب را، صبح ناشتا با سکنجبین مخلوط نموده میل شود.

زنان مراقب این علامت ها باشند

جراح و متخصص زنان بزرگی شکم، درد شکم، احساس فشار در ناحیه شکم، تکرر ادرار، خونریزی های غیرطبیعی، اختلالات قاعدگی و … را از نشانه های وجود کیست در زنان و دختران عنوان و تصریح کرد: توصیه می کنیم زنان و دختران با دیدن هر علامت غیرطبیعی حتما به پزشک مراجعه کنند. کیست های بالای ۵ سانتی متر دیگر درمان بر روی آنها اثری ندارد باید از طریق جراحی اقدامات لازم درمانی برای آنها انجام شود.

مهمترین علل فوت کرونایی

فشار خون، دیابت، وزن بالا، بیماری های قلبی و عروقی و بیماری های تنفسی، به ترتیب بیماری های زمینه ای شایعی هستند که در موارد فوت شده بر اثر کرونا مشاهده شده است. بهتر است افراد بهبودیافته پیش از حضور در محل کار، به پزشک مراجعه کرده و گواهی دریافت کنند. احتمال سرایت بیماری از فردی که از بیمارستان ترخیص شده و دو هفته نیز از بروز علائم بیماری گذشته است، به حد قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

مصرف آب یخ زده ممنوع!

برخی به غلط آب را در بطری های یکبار مصرف در داخل فریز منجمد کرده و مصرف می کنند؛ در حالی که این کار کاملا اشتباه است. آب منجمد که به تدریج آب شود و مصرف می کنیم، خطر بروز برخی سرطانها را افزایش می دهد؛ در نتیجه بهتر است هنگام تشنگی آب درون یخچال مصرف شود و از مصرف آب منجمد در ظروف یکبار مصرف خودداری شود. مصرف آب به صورت ناشتا در هنگام صبح برای بدن مفید است.

چگونه از پوست خود در برابر عرق محافظت کنیم؟
افرادی دارای پوست حساس باید بلافاصله پس از ورزش دوش گرفته و تعویض لباس های خود را انجام دهند. برای کسب بهترین نتایج، کارشناسان استفاده از صابون و شامپوی ضد باکتری برای پاکسازی عرق از روی پوست را پیشنهاد می دهند. شامپوهایی با ماده فعال پیریتیون روی در کنترل رشد عوامل بیماری زا و مخمر روی پوست بسیار موثر بوده و می توانند به عنوان یک شستشودهنده بدن مورد استفاده قرار بگیرند. در صورتی که عرق بلافاصله پس از انجام تمرینات ورزشی پاک نشود می تواند موجب تحریک و سوزش پوست شود. به طور خاص، آمونیاک و اوره موجود در عرق اگر برای مدت زمانی طولانی روی آن باقی بمانند می توانند موجب تحریک و التهاب پوست شوند.

تغییرات عجیب لب ها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا
ویروس کرونا در مدت ظهورش علائم مختلفی را از خود نشان داده که شایع ترین آن ها تب، سردرد، سرفه، بدن درد و تنگی نفس بوده است؛ اما در تازه ترین جهش های خود، این ویروس سبب بروز عارضه جدیدی در فرد مبتلا شده است.برخی از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ گزارش هایی از احساس درد در لب ها داشته و شاهد خشکی و پوسته پوسته شدن این عضو صورت خود بوده اند.به گفته کارشناسان این ویروس می تواند سبب واکنش های ایمنی متعددی شود، بنابراین جای تعجب ندارد که پوست را نیز درگیر کند. مسئله این است که کووید ۱۹ می تواند باعث ایجاد طیف گسترده ای از علائم و نشانه های پوستی شود که در تشخیص این علائم روی پوست های مختلف تاخیر صورت گرفته است. این ویروس همچنین می تواند باعث چشمان دردناک و آبکی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

مهدی آبادی – ماجرای اجاره خانه سال هاست دغدغه شهروندان است و در این چند سال

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت