چطور می‌توانیم با ملال کنار بیاییم؟

خبر خوش این که ملال می‌تواند جنبه‌های مثبت هم داشته باشد. ملال شاید روشی باشد تا به خود بگوییم زمان مان را آن‌طور که باید خوب نمی‌گذرانیم، باید کاری لذت‌بخش‌تر انجام دهیم، کاری مفیدتر یا رضایت‌بخش‌تر. از این دیدگاه، ملال عامل تغییر و پیشرفت است، عاملی انگیزشی که افراد را به مراتع سرسبزتر و بزرگ‌تر می‌رساند. ملال آگاهی از انگیزشی بدون ارضاست، می‌توان با این کار‌ها ملال را به حداقل رساند: دوری از موقعیت‌هایی که کنترل چندانی بر آن‌ها نداریم، حذف عوامل حواس‌پرتی، انگیزه‌دادن به خود، کم‌کردن انتظارها، اصلاح دیدگاه‌ها دربارۀ امورهمیشه مدام از آن اجتناب کنید، خود را در آن غرق کنید این‌که واقعاً چقدر خوش‌شانس هستیم.

فواید بازی‌های رایانه‌ای برای سالمندان!

با افزایش سن، به صورت معمول سرعت واکنش افراد کاهش می‌یابد. این کاهش سرعت واکنش در برخی موقعیت‌ها مانند رانندگی می‌تواند خطراتی به دنبال داشته باشد. بررسی‌ها نشان می‌دهد بازی‌هایی که نیازمند تصمیم‌گیری سریع و نشان دادن واکنش در زمانی کوتاه است، می‌تواند کمک کند تا سرعت واکنش سالمندان تا حدی بهبود یابد. برخی بازی‌ها می‌تواند به سالمندان کمک کند تا توانایی‌های شناختی، چون قضاوت، تصمیم‌گیری و البته حافظه خود را بهبود بخشند. نتایج یکی از مطالعات در این زمینه که توسط محققان دانشگاه ایلینویز انجام شده، نشان می‌دهد بازی‌های رایانه‌ای استراتژیک می‌تواند به تقویت تفکر انتقادی در سالمندان کمک کند.با توجه به سرعت رشد بالای فناوری‌های جدید به ویژه تغییرات سریع تلفن‌های همراه، بسیاری از سالمندان به این تغییرات احساس خوبی نداشته و اعتماد به نفس کافی برای استفاده از این فناوری‌ها را ندارند. بررسی‌ها نشان می‌دهد بازی با تلفن همراه یکی از راه‌هایی است که می‌تواند اعتماد به نفس سالمندان در زمان استفاده از گوشی‌های جدید را بهبود ببخشد و احساس ناتوانی آن‌ها در قبال فناوری‌های جدید را کاهش دهد. اصطلاح شکاف نسل‌ها را زیاد شنیده‌ایم. واقعیت این است که فاصله بین نسل‌ها موضوعی ساده و تک‌وجهی نیست و برای کم کردن فاصله بین نسل‌ها نسخه ساده‌ای وجود ندارد.

تأثیرات مثبت کرونا بر سبک زندگی مردم چیست؟
تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد آلودگی هوا در دنیا در مقایسه با سال قبل، کاهش محسوسی داشته است. درباره میزان کاهش آلودگی هوا در چین در این مدت، البته متخصصان تا به امروز برآورد‌های متعددی داشته‌اند. در این میان انتشار تصاویر و ویدئو‌هایی از رفتار مردم کشور‌های توسعه یافته اعم از هجوم به فروشگاه‌ها و زد وخورد بر سر ماسک و اقلام بهداشتی، تصویر آرمانی ساخته شده از سوی برخی افراد درباره این جوامع را خدشه دار کرد و به عبارتی آب سردی بر حس خود تحقیری بود که خیلی‌ها به ویژه در فضای مجازی به ویژه پس از کوچک‌ترین اتفاق یا نقصی در داخل کشور بر آن می‌دمیدند. شیوع کرونا و ضرورت قطع زنجیره گسترش این ویروس، افراد بسیاری را مجبور به ماندن در خانه و استفاده از الگوی دور کاری و همچنین پیگیری کار‌ها و نیاز‌های خود از راه دور با استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی کرده است. به عبارتی یکی دیگر از دستاورد‌های کرونایی این بوده که باید زیر ساخت‌ها و رویکرد‌های استفاده گسترده‌تر از فضای مجازی در زندگی روزمره را جدی بگیریم. واقعیت این است که گروهی از کارشناسان محیط زیست چندان از این تغییرات هیجان‌زده نشده و بر این باورند که بعد از گذر از دوره شیوع کرونا، زمانی که کارخانه‌ها دوباره با تمام قوا شروع به کار خواهند کرد، همه چیز به جای اول خود بازخواهد گشت. البته برخی از این کارشناسان معتقدند حتی ممکن است کارخانه‌ها بخواهند برای جبران زمان تعطیلی، بیشتر از قبل کار کنند و به این ترتیب میزان تولید مواد آلاینده در آن‌ها افزایش یابد. اما در مقابل این دید، گروهی دیگر از کارشناسان هستند که دید خوش بینانه‌تری در این باره دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

بصیرت – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از ابلاغ مصوبه وزیر نیرو در

بیشتر

اویس – مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان‌جنوبی گفت: آیین اختتامیه رویداد جام رسانه‌ای امید کشور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت