شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

شناسایی ۲مورد جدید ابتلا به کرونا در استان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در خراسان جنوبی با شناسایی ۲مورد جدید به ۶۵۶ نفر رسید. مهدی زاده افزود:تاکنون ۶۰۷ بیمار از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و ۴ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند که حال عمومی یک نفر از این بیماران وخیم اعلام شده است. وی با اشاره به شناسایی ۲مورد جدید مبتلا از بین ۶۷ آزمایش انجام شده، گفت: نمونه‌های مثبت مربوط به شهرستان‌های بیرجند و در میان هر کدام یک نفر است – صدا و سیما

نقشه بنیاد مستضعفان برای محرومیت زدایی از درمیان

گام چهاردهم بنیاد مستضعفان برای محرومیت زدایی پس از قلعه گنج و 12 منطقه دیگر، شهرستان مرزی درمیان است. این نهاد در بخش کارآفرینی، توسعه و اشتغال درمیان ورود کرده تا این شهرستان را توسعه دهد.رئیس بنیاد مستضعفان 18 بهمن سال گذشته در سفری دو روزه به خراسان جنوبی به شهرستان مرزی درمیان رفت و از نزدیک با مشکلات مردم در این شهرستان آشنا شد و دستور داد برای رفع پاره‌ای از موانع و مشکلات که فرار روی استان و دستگاه‌های اجرایی قرار دارد مشکلات بررسی شود.رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان ماموریت یافت تا آخرین نتایج و مشکلات استان را ارزیابی کند. این بنیاد با امضای تفاهم نامه همکاری در شهرستان درمیان ورود پیدا کرده تا هر کاری که برای توسعه شهرستان نیاز است انجام دهد. سیدصولت مرتضوی به تسنیم گفت: تاکید ریاست بنیاد مستضعفان این است که بنیاد باید برای آبادانی و محرومیت زدایی شهرستان درمیان خیمه بزند و در سفری که به استان داشتم در نشستی با مسئولان استان گلوگاه‌ها و تنگنا‌های اجرایی با تدبیر بنیاد مستضعفان قابل رفع است که باید شناسایی و تبیین شود. وی بیان کرد: هرکاری لازم باشد برای توسعه استان در حد توان انجام می‌دهیم و امیدواریم دستگاه‌های اجرایی و بنیاد مستضعفان در بازه زمانی کوتاه مدت مشکلات را برطرف کنند.
رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان عنوان کرد: مشکلات در حوزه راه، بهداشت، درمان، بهزیستی، جهاد و مابقی دستگاه‌های اجرایی مورد به مورد با حضور فرمانداران بررسی و پیگیری شد. وی با بیان اینکه شهرستان درمیان عقب ماندگی‌های جدی داشته که باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: شهرستان‌هایی که در ماموریت بنیاد تعریف نشده، مورد توجه قرار خواهد گرفت چرا که بخش قهستان و بخش مرکزی درمیان عقب ماندگی‌های جدی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

صادرات استان در 2 ماه 2 برابر شد

صادرات خراسان جنوبی در ۲ ماه گذشته، ۱۰۷ درصد افزایش داشته است. مدیرکل گمرکات استان گفت: در فروردین و اردیبهشت امسال، ۴۷۹ هزار و ۴۹۳ تن کالا به ارزش حدود ۸۸ میلیون و ۱۶۱ هزار دلار از گمرکات بیرجند و بازارچه مرزی و گمرک ماهیرود شهرستان سربیشه به خارج کشور صادر شده است که از لحاظ ارزش ۱۰۷ درصد و از لحاظ وزن نیز ۳۷ درصد افزایش داشت. به گزارش صدا و سیما، خاشی افزود: ۲۰ میلیون و ۴۸۷ هزار دلار از این صادرات مربوط به کالا‌های تولیدی خراسان جنوبی و ۶۷ میلیون و ۶۷۴ هزار دلار نیز مربوط به کالا‌های تولیدی سایر استان هاست که از گمرکات خراسان جنوبی صادر شده است.
وی با بیان اینکه مقصد صادرات امسال خراسان جنوبی، کشور‌های تایوان، آذربایجان، ترکیه، عراق و افغانستان است گفت: سیمان، هیدروکربن سبک، کاشی و سرامیک و صیفی جات از جمله کالا‌های صادراتی تولید شده در خراسان جنوبی است.همچنین شیشه، خوراک آماده طیور و ایزوگام از جمله کالا‌های صادراتی تولید شده در سایر استان‌های کشور است که در فروردین و اردیبهشت امسال از کمرگ خراسان جنوبی صادر شده است. در ۲ ماه گذشته، همچنین کالا‌هایی از جمله ماسک، بذر یونجه، دام و لوازم یدکی به خراسان جنوبی وارد شده است.

فرآوری کشاورزی صنعت اولویت دار استان

اسماعیل هداوندی، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: براساس بررسی‌هایی که با تعدادی از اساتید دانشگاه درخصوص مزیت‌های نسبی صنعت استان خراسان جنوبی انجام شد، صنعت فرآوری گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی نسبت به بقیه صنایع در اولویت است – ایرنا

رهاسازی آب سد شهید پارسا برای کشاورزی

سید هاشم حجتی رئیس اداره منابع آب سرایان گفت: بخشی از آب سد شهید پارسا به منظور آبیاری ۱۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست سد در این شهرستان رهاسازی شد.

اگر فضای مجازی دست خودی ها بود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: اگر فضای مجازی در دست خودی‌ها قرار داشت و دست بیگانگان قطع می‌شد، روان، عقیده، افکار و فرهنگ مردم ما آسیب نمی‌دید اما متاسفانه امروز شاهد آسیب‌هایی هستیم. حجت الاسلام و المسلمین عبادی در دیدار اعضای شورای مدیران واحدهای تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تجهیزات امروز هم ضرورت و هم نعمت الهی است اما دارای شرطی است که بهره‌برداری صحیح از آن است. وی ادامه داد : افرادی که فرهنگ‌سازی می‌کنند اگر با یکدیگر هماهنگ و کارهایشان حساب شده‌تر بود، ما بهتر می‌توانستیم از زحماتی که شما انجام می‌دهید بهره‌برداری‌های صد درصدی داشته باشیم – ایرنا

فعالیت مجدد رانندگان بازنشسته در حمل و نقل جاده‌ای

امکان فعالیت مجدد رانندگان بازنشسته در بخش حمل و نقل جاده‌ای فراهم شد. مهدی گرجی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: حداکثر سن رانندگی با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای برابر دستور العمل‌ها ۶۹ سال است ولی با پیگیری‌های انجام شده با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشتغال به کار مجدد این رانندگان منع قانونی ندارد – صدا و سیما

هدیه ۷۰۰ میلیونی برای زندانیان غیرعمد

خیران ۷۰۰ میلیون تومان در ماه مبارک رمضان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد خراسان جنوبی اهدا کردند. به گزارش صداوسیما ، هاشمی مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان افزود: با کمک‌های خیران و ستاد دیه و گذشت شاکیان در ماه مبارک رمضان، ۱۰نفر از زندانیان جرائم مالی با بدهی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آزاد شدند که ۸۰۰ میلیون تومان آن گذشت شاکیان شان بود. هم اکنون ۱۱۱زندانی جرائم غیرعمد دوران حبس خود را در زندان های استان می‌گذرانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت