خبرهای استان

سازمان حج و زیارت:‌ ادعای اعمال محدودیت برای اعزام حجاج کذب است

روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت : تاکنون عربستان هیچ شرطی برای حج امسال اعلام نکرده است، بدین ترتیب نمی‌توان محدودیتی برای ثبت نام زائران بیت ا… الحرام و معاینات آن‌ها اعمال کرد و برنامه‌های اجرایی به روال سال‌های قبل ادامه دارد. پورشعبان تاکید کرد: بر خلاف اخبار منتشر شده هیچگونه اعمال محدودیت سنی برای ثبت نام و انجام معاینات حجاج صورت نمی‌گیرد و خبر اعمال محدودیت تکذیب می‌شود.

۴۰۵ میلیون تومان در جشن آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد خراسان جنوبی جمع‌آوری شد

مدیرکل زندان‌ها گفت: جشن گلریزان امسال بر خلاف هر ساله بدون حضور مردم و از طریق پخش زنده از شبکه خاوران برگزار شد که در دو ساعت برگزاری جشن ۲۵۵ میلیون تومان به صورت نقدی و ۱۵۰ میلیون تومان به صورت تعهد برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان اهدا شد. هاشمی افزود: پویش مهربانی برای آزادی این زندانیان تا پایان ماه رمضان ادامه دارد و مردم می‌توانند کمک‌های خود را برای رهایی این افراد از بند به شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۰۹۳۹۸ ستاد دیه خراسان‌ جنوبی واریز کنند. وی اظهار کرد: هم اکنون ۱۲۱ زندانی جرائم غیرعمد مالی، مهریه، نفقه و دیه در زندان‌های استان دوران حبس خود را می‌گذرانند.

آمار مبتلایان به کرونا در استان به ۵۹۵ نفر رسید

تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در خراسان جنوبی با شناسایی ۲ مورد جدید به ۵۹۵ نفر رسید. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون از ۳ هزار و ۹۳۱ آزمایش انجام شده، تست ۳ هزار و ۳۳۶ نفر منفی و جواب تست ۵۹۵ نفر مثبت شد. مهدی زاده افزود: از این تعداد ۵۴۶ بیمار از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و ۵ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند که حال عمومی یک نفر از این بیماران وخیم است. وی با اشاره به شناسایی ۲ مورد جدید مبتلا به کرونا از بین ۵۱ آزمایش انجام شده، گفت: نمونه‌های مثبت مربوط به شهرستان بیرجند است.

کاهش ۱۴.۵ درصدی واکسیناسیون اطفال در خراسان جنوبی

مدیر بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: پوشش واکسیناسیون اطفال در استان خراسان جنوبی اسفند ۹۸ و فروردین امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و ترس والدین، نسبت به مدت مشابه سال قبل به طور متوسط ۱۴.۵ درصد کاهش یافت. به گزارش ایرنا، مجید شایسته تاکید کرد: والدین توجه داشته باشند واکسیناسیون اطفال به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار از جمله سرخک، فلج اطفال، سل، کزاز و دیفتری انجام می‌شود و نباید به تاخیر انداخته شود.

جانمایی برای وانت بارهای میوه در مرکز استان

ایرنا – شهرداری بیرجند با مشخص کردن فضاهای موقت، فعالیت وانت بارهای عرضه میوه و تره بار را در سطح شهر ساماندهی می‌کند. شهردار بیرجند گفت: برای راه‌اندازی محلات مختلف و راه‌اندازی کار وانت بارها در فصل فروش محصولات محلی به این جمع‌بندی رسیدیم که وانت بارها می‌توانند در حاشیه شهر و در محلات مختلف جانمایی شده توسط شهرداری فعالیت کنند. جاوید اضافه کرد: مکان‌هایی که در منطقه یک برای اجرای این برنامه در نظر گرفته شده شامل بلوار مجیدیه، انتهای کارگران و شهرک امام علی (ع) است. وی به انتخاب مکان‌هایی در منطقه ۲ شامل بلوار شهدای عبادی، سپیده و روبروی مصلی اشاره کرد و گفت: سازمان میادین باید تا پایان ماه رمضان نسبت به ایجاد سازه به عنوان فضای موقت عرضه میوه و تره بار اقدام کند و این فضاها به صورت ماهیانه طی قراردادی در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

کمک ۷۰۰میلیونی خیران قاینی برای مقابله با کرونا

خیرین قاین ۷۰۰ میلیون تومان برای مقابله با ویروس کرونا کمک کردند. رئیس شبکه بهداشت و درمان قاین با بیان اینکه به همت خیرین ۱۰کارگاه مکانیزه تولید لوازم حفاظتی و بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا در شهرستان قاین راه‌اندازی شده است، گفت: تاکنون بیش از ۱۲۰هزار ماسک، ۵ هزار گان بهداشتی، ۳هزار کلاه با ۳۳هزار نفر ساعت کار در این شهرستان تولید شده است.

۲۹ درصد جمعیت خوسف گازدار شدند

فرماندار خوسف گفت: با گازرسانی به ۴۹ روستا یکهزار و ۷۰۶ خانوار معادل ۲۹ درصد جمعیت این شهرستان فقط در سال ۹۸ از گاز برخوردار شدند. محمد شفیعی افزود: اکنون عملیات گازرسانی به ۳۱ روستای شهرستان خوسف در حال اجرا است که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

زلزله ۳.۹ ریشتری در مرز ۳ استان

زلزله‌ای به بزرگی ۳.۹ ریشتر ساعت ۱۲:۲۶دیروز در مرز سه استان خراسان‌جنوبی و رضوی و سمنان رخ داد.این زلزله در فاصله ۷۴ کیلومتری عشق‌آباد شهرستان طبس رخ داده وتاکنون خسارتی از این زلزله گزارش نشده است و گروه‌های امدادی منطقه در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

۸۶ پرونده تخلف مختومه شد

صدا و سیما – اشرفی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: از ابتدای طرح تشدید نظارت‌ها ویژه ماه مبارک رمضان تا ۲۱ اردیبهشت، ۱۲۳ پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال که ۸۶ پرونده مختومه شده و متهمان این پرونده‌ها به پرداخت بیش از ۳۰ میلیون تومان محکوم شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت