به تصمیمات مالی خود پایند بمانیم

متخصصان امر معتقدند که اگر می‌خواهید کنترل هزینه‌های خود را به دست بگیرید، از این حقه‌های کوچک، راهکارهای دوگانه برای تغییر تفکر و رفتارتان بهره ببرید.موقعیت‌های اجتماعی مرتبط با پول(غذاهای گران ‌قیمت، خرید هدایای گرانبها) بسیار فریبنده هستند، اما ریچل کروز، مولف کتاب “عشق برای زندگی” معتقد است اگر درصدد کاهش هزینه‌ها باشید، به طرز خوشایندی از واکنش اطرافیان شگفت‌زده خواهید شد، زیرا در ابتدای سال نو دیگران نیز شرایط مشابهی با شما را تجربه می‌کنند.آنا نیول جونز، مولف کتاب راهنمای مصرف در زندگی بدون قرض می‌گوید، افراد در اغلب موارد با کمبود بودجه مواجه می‌شوند. علاوه بر خرید خواربار، پول شارژ، قبض‌ها و حمل و نقل، مقدار زیادی از بودجه صرف خرج‌های غیرمترقبه می‌گردد. نیول می‌گوید، اگر دائماً سفر می‌روید یا مهمانی‌های خانوادگی بخشی از شادی‌های معمول شماست، آن‌ها را در لیست نیازهای خود بگنجانید. اما موارد هم درجه و هم ارزش همچون کانال‌های تلویزیونی، خدمات تزئینی را در لیست خواسته‌ها قرار دهید و از آن‌ها بکاهید. هنگامی که به عادات خرج کردن بسیار وابسته‌اید، به نظر می‌رسد که راهی برای کاهش هزینه‌ها وجود ندارد، این نظر لورن گروتمن، مولف کتاب بهبود دخل و خرج، است. بنابراین گروتمن پیشنهاد می‌کند که یک گروه بیابید که روی هزنه‌ها تمرکز دارد یا رفیقی را پیدا کنید که اهداف مشترکی با شما دارد. که اگر روند اندوختن پول خوب پیش رفت، و درصدد برآمدید تا به قلمروهای پیشرفته‌تری راه یابید از یک مشاور مالی کمک بگیرید. فردی متخصص را بیابید و به شخصه با او صحبت کنید. بهتر است از دوستان قابل اعتماد کمک بخواهید. کروز اضافه می‌کند که شما به مشاوری نیاز دارید که به قدر کافی صبور بوده تا مواردی که با آن ناشنا هستید را به شما آموزش دهد. در برخورد با مشاور این دو سوال مهم را از او بپرسید: آیا مجوز رسمی مشاوره دارد؟ و برای مشاوره چگونه باید با او تماس بگیرید؟ درباره هزینه‌های حق مشاوره تحقیق کنید. بسیاری از متخصصان، مشاورانی که حق‌الزحمه ثابتی دارند را پیشنهاد می‌دهند.

هدف خود را مشخص کنید
برنامه ریزی یکی از اصول فراموش‌نشدنی کار است. خوب فرض می‌کنیم که شما افکار مثبتی دارید. اما همان‌طور که گفتیم چون ذهن‌مان تشخیص نمی‌دهد ما مثبت فکر می‌کنیم یا منفی و فقط کلمات و احساسات مربوط به آنها را دریافت می‌کند، باید بدانیم چگونه و درباره به چه موضوعاتی فکر کنیم. نکته مهم این است که برای هر هدفی باید چند نمونه برنامه کارامد داشته باشید. می‌دانم این یکی از سخت‌ترین کارهای دنیاست اما برای رسیدن به هدف‌تان باید بین تمام موارد هماهنگی ایجاد کنید و انجام‌شان دهید. اگر واقعا این هدف مد نظر شماست، باید اول ببینید دقیقا چه می‌خواهید و چه برنامه‌ای برای تحققش دارید، اگر واقعا بخواهید راهش را هم پیدا می‌کنید. مگر اینکه نخواهید هدفی داشته باشید که از آن انگیزه‌ای به وجود بیاید. به قول قدیمی‌ها پله‌ها را یکی‌یکی بالا بروید. اگر یک لیست بلندبالا از اهداف‌ داشته باشید، تنها اتفاقی که می‌افتد این است: استرس می‌گیرید، بی‌خیال همه‌شان می‌شوید، دچار رفتار اجتنابی می‌شوید و رسیدن به هدف را به بعد موکول می‌کنید. اما اگر قدم به قدم و یکی یکی به اهداف‌تان فکر کنید شدنی‌تر خواهند بود. می‌توانید روی یکی تمرکز کنید، به آن برسید و سراغ بعدی بروید. اگر نتوانید روی یک هدف خاص تمرکز کنید، نمی‌توانید روی خودتان متمرکز شوید پس انگیزه‌ای در کار نخواهد بود. اهداف‌تان را به اهداف کوچک‌تر و کوتاه‌مدت تقسیم کنید تا امکان رسیدن به آنها بیشتر شود. سعی کنید یک برنامه بریزید و کم‌کم به هدف‌تان نزدیک شوید.

روستای گردشگری دهسلم

روستای دهسلم در ۸۵ کیلومتری نهبندان در مسیر جاده نهبندان به شهداد قرار دارد. در این روستا ویژگی های بارز مناطق کویری متبلور شده و خانه های گنبدی و گلی و نخلستان خرما جلوه هایی از زیبایی های این روستا هستند. این روستا به عنوان یکی از روستاهای توسعه یافته مرزی در استان و روستای هدف معرفی گردیده است.روستای دهسلم نزدیک ترین روستای زنده و قابل اقامت در حاشیه بیابان جهانی لوت و ریگ یلان است. یکی از زیباترین مناظر در بیابان، رصد آسمان شب در کویر است به دلیل نبود نورهای مصنوعی، نبود گرد و غبار و نبود ابر در آسمان، مناظر زیبایی از آسمان، سیارات، ستارگان را به نمایش می‌گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت