شانه کردن مو از بالا به پایین

بسیاری از افراد زیر دوش حمام موهایشان را از قسمت ریشه ها به سمت ساقه شانه می کنند و عقیده دارند که با این کار محصولات بهداشتی به تمام نقاط مو می رسد اما این کار احتمال شکنندگی موها را افزایش می دهد. دقیقاً با این کار موهای خود را گره می زنید.اگر قصد شانه کردن موها در حمام را دارید، این کار را حتما بعد از استفاده از نرم کننده انجام دهید. کم کم از پایین مو آرام شانه بزنید و تکه های کوچک مو را انتخاب کنید

زمان مناسب برای نوشیدن چای سبز

اگر به قصد لاغری چای سبز می‌نوشید توصیه می‌شود چای سبز را ۲۰ دقیقه بعد از غذا میل کنید. در این صورت چربی بیشتری می سوزد و سم بیشتری از بدن دفع می‌شود. اگر می‌خواهید میزان مواد معدنی و پروتئین دریافتی از مواد غذایی را افزایش دهید توصیه می‌شود که بعد از هر وعده‌ غذایی یک فنجان چای سبز بنوشید. توصیه می‌کنیم که روزانه یک بار قبل از یکی از وعده‌های اصلی یک فنجان چای سبز بنوشید.

چیپس خوشمزه اما خطرناک!

هرچه بیشتر چیپس شور بخورید، این میل در شما بیشتر شده و در نهایت منجر به افزایش وزن می‌شود؛ به علاوه در مطالعه‌ای مشخص شده افرادی که در برنامه غذایی خود مصرف مداوم چیپس را داشته اند، دارای وزن بیشتری بوده اند. صدای تُرد چیپس هنگام مصرف، از دلایل محبوبیت این میان وعده است. افراد بدون آنکه متوجه باشند بیش از حد کافی چیپس مصرف کنند و این امر سبب اعتیاد و بیماری افراد می‌شود.

عوارض جدی تعویض دیر مسواک

مسواک به مرور با استفاده مکرر ساییده شده و مثل سابق توانایی حذف پلاک از روی سطح دندان را ندارد بنابراین هر بار مقداری از آنها باقی می مانند. ابتلا به بیماری پریودنتال و از دست دادن دندان، به دلیل تجمع عمده پلاکها روی دندان از بدترین عوارض تعویض نکردن مسواک در زمان مناسب است. بر اثر ماندن پلاک ها روی سطح دندان به مروز استحکام دندان ها از بین رفته و خراب شوند. از طرف دیگر الودگی های محیط را جذب می کند.

خانه تکانی
نایب رئیس انجمن فیزیوتراپی، با اشاره به انجام سنت قدیمی خانه تکانی در روزهای پایانی سال، از هموطنان خواست مراقب سلامت خود باشند. پرهام پارسانژاد، گفت: تعطیلات نوروز در پیش است و همچنان قرنطینه خانگی و پرهیز از سفر و بیرون رفتن غیر ضروری، مسئولانه ترین کاری است که هر شهروند اخلاق مدار برای حفظ جان هم وطنانش از خطر بیماری کرونا می‌تواند انجام دهد.وی افزود: در این خانه نشینی طولانی باز هم توصیه بر این است که هم با کارهای خانه تحرک حفظ شود و هم با رعایت اصول فیزیوتراپی و دوری از عادات غلط حرکتی، از بروز آسیب‌های اسکلتی و عضلانی پیشگیری شود.‌‌‌‌ توصیه‌های فیزیوتراپی برای انجام صحیح خانه تکانی و آگاهی از تأثیر انجام اشتباه آن بر روی سیستم اسکلتی عضلانی می‌تواند حائز اهمیت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت