توصیه های دارویی در مورد ویتامین D

هرگز دارو را بیش از میزان تجویز شده توسط پزشک مصرف نکنید. شکل خوراکی دارو بعد از غذا با یک لیوان پر از آب مصرف شود و شکل تزریقی آن در عضله تزریق می گردد. مصرف بیش از حد ویتامین D می تواند موجب مسمومیت و بروز عوارض گردد. بنابراین قرص های ۵۰ هزار واحدی این ویتامین نباید روزانه مصرف شوند. مصرف روزانه و بیش از حد این ویتامین در حد چند صد هزار تا یک میلیون واحد، می تواند مسمومیت ایجاد نماید.

زمان عرضه واکسن ایرانی کرونا

دکترکیانوش جهانپور گفت: اکنون یک مورد واکسن ایرانی موفق به اخذ مجوز کمیته اخلاق برای تست انسانی نیز شده که در همین راستا تست انسانی واکسن این شرکت تا چند روز دیگر آغاز می شود و بزودی دو یا سه واکسن دیگر نیز وارد این مرحله خواهند شد. می توان گفت که اولین واکسن ایرانی کرونا در بهار ۱۴۰۰ روی میز خواهد بود.د این واکسن به صورت ۲ نوبت و در فاصله ۲۱ یا ۲۸ روز تزریق خواهد شد

برای پیشگیری از سنگ کلیه آب بنوشید

نوشیدن بیشتر آب اولین قدمی است که باید برای پیشگیری از سنگ کلیه بردارید. این کار به رقیق شدن ادرار کمک می کند و باعث تخلیه ی کلیه ها و مجرای ادرار می شود، در نتیجه سنگی تشکیل نمی شود. نوشیدن آب به جلوگیری از هر چهار نوع سنگ کلیه کمک می کند. پزشکان توصیه می کنند روزانه حدود سه لیتر آب بنوشید. البته اگر فعالیت بدنی بیشتری دارید و زیاد عرق می کنید، باید حتی بیشتر از این آب بنوشید.

روزانه چند عدد نارنگی بخوریم؟

گروهی از پزشکان اتفاق نظر دارند که هر فردی می‌تواند روزانه چهار قرص نارنگی بخورد و باید آن را با رگه‌های سفید موجود در آن مصرف کند. پزشکان افزودند که این نوع مرکبات به طور کلی مفید و سالم است ، زیرا حاوی مقدار زیادی ویتامین C است، در حالی که مقدار کالری نارنگی کم است. به گفته پزشکان نارنگی کالری کمی دارد و آن را به افرادی که به دنبال حفظ وزن و عدم افزایش آن هستند، توصیه می شود.

دلایل اختلال بی خوابی

خرما به علت داشتن منیزیم، انرژی عضلانی بدن را تقویت کرده و نیروی عمومی بدن را افزایش می‌دهد؛ همچنین به علت داشتن فسفر و منیزیم موجب تقویت حافظه نیز می‌شود. کالری زیادی هم دارد. بنابراین افراد دچار دیابت باید از خرمای زرد رنگی به نام «زاهدی» استفاده کنند؛ خرما در درمان و تسکین بیماری‌های گوارشی، اختلالات روده‌ای، کم‌خونی، سرطان‌های ناحیه شکم، رفع یبوست و اسهال بسیار مناسب است.

علل اصلی چاقی و اضافه وزن در روزهای کرونایی چیست؟
دکتر علیرضا مهرعلیان ، رییس مرکز بهداشت با بررسی وضعیت چاقی و اضافه وزن دانش آموزان اعلام کرد: طی ۶ ماهه اول سال ۹۹ ۸.۲ درصد دانش اموزان شهرستان قزوین دچار چاقی شده اند و ۱۳.۶۶ درصد اضافه وزن دارند. وی، علل چاقی و اضافه وزن در این گروه از جمعیت را الگوی نامناسب تغذیه در مصرف تنقلات، همچنین الگوی نامناسب تغذیه در تعداد وعده های غذایی در شبانه روز اعلام کرد و افزود: البته مصرف لبنیات، میوه و سبزیجات در این گروه با شاخص بهتری نسبت به تنقلات و تعداد وعده های غذایی روبرو است.وی با اشاره به توزیع قرص های مکمل آهن یاری و یتامین «د» در سطح مدارس شهرستان قزوین خواستار همکاری این سازمان در توزیع مکمل ها، در سامانه سیب مرکز بهداشت شد.

عوامل انتشار ویروس کرونا در دورهمی های خانوادگی

ابوذر رئیسوندی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آوج، یکی از علل اصلی شیوع ویروس کرونا را حضور افراد ناقلی دانست که بدون هیچ گونه علامتی از جمله تب، سرفه و عطسه در جمع های خانوادگی و گردهمایی های مختلف حاضر می شوند و این ویروس مهلک را در سطح جامع گسترش می دهند.
وی با اشاره به در پیش رو بودن شب یلدا و برگزاری آیین دیرینه ایرانیان که همان دورهمی خانوادگی می باشد، ادامه داد: در شرایط کنونی که ویروس کرونا در جهان همه گیری شده است و بدون هیچ تعارف و ملاحظه ی تمام گروه های سنی و اقشار مختلف را درگیر خود کرده است، می طلبد که ما نیز با تغییر در سبک زندگی خود ازجمله عدم حضور در اجتماعات خانوادگی با این ویروس مهلک مبارزه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت