رابطه اوتیسم و ویتامین دی مادر

محققان شواهدی مبتنی بر ارتباط ویتامین دی، تستوسترون و خطر ابتلا به اوتیسم در پسران را کشف کردند.کمبود ویتامین (دی) در مادر می‌تواند نشان دهد که چرا ابتلا به اختلال طیف اوتیسم در پسران سه برابر بیشتر است. قرار گرفتن بیش‌ازحد مغز در حال رشد، در معرض هورمون‌ها مثل تستوسترون می‌تواند عامل اصلی بیماری اوتیسم باشد و ویتامین دی ر مسیرهای کنترل بسیاری از هورمون‌های جنسی نقش دارد.

آسم را با این آجیل درمان کنید

قسمت‌هایی از درخت بادام هندی می‌تواند در درمان طبیعی بیماری آسم موثر باشد. بادام هندی یکی از آجیل‌های پرطرفدار در میان مردم است. بادام هندی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند آهن، روی، منیزیوم و پتاسیم است. با این حال، تنها میوه این گیاه برای بدن مفید نیست. تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد برگ‌های این گیاه دارای خواص دارویی است. از برگ درختان بادام هندی برای درمان التهاب و آسم استفاده می‌شود

تغذیه سالم ضامن سلامتی دندان

ویتامین های دی، کلسیم و پتاسیم در تضمین سلامت استخوان های بدن از جمله دندان ها الزامی هستند. تغذیه ی ما نقش مهمی در تامین ویتامین های نامبرده دارد. بنابراین این مواد غذای باید در سبد غذایی روزانه ما باشند. همچنین بهتر است سعی کنیم از خوردن و نوشیدن مواد شیرین و قندی امتناع کنیم. بهتر است همراه با هماهنگ سازی سبد غذایی خود به فکر سلامت دندان با مسواک زدن، نخ دندان و غیره باشیم.

رشد ذهنی کودکان با نوازش

لمس کردن می تواند باعث رشد ذهنی کودک شود، ارتباط فیزیکی مثبت رشد نورونی و عصبی کودک را در کوتاه مدت افزایش می دهد. نوزادان و کودکان نیاز به ارتباط فیزیکی دارند تا بتوانند در مورد جهان اطراف خود اطلاعات خوبی کسب کنند. این لمس کردن ها به آن ها اجازه می دهد که مهارت های مثبت ارتباطی را یاد بگیرند و همچنین به آن ها کمک می کند که نیازهای خود را به دیگران بگویند و وضعیت بهتری پیدا کنند.

هشدار به والدین درباره خمیر بازی

کارشناسان به والدین نسبت به مضرات استفاده کودکان از خمیر بازی یا ژل جادویی اسلایم هشدار دادند! این نوع خمیر بازی به دلیل دارا بودن سطح بالایی از عنصر “بور” برای کودکان مضر است. قرار گرفتن در معرض سطح بالایی از این عنصر می‌تواند موجب التهاب پوستی، اسهال، استفراغ و حتی افسردگی شود. از دیگر علائم مسمویت با “بور” می‌توان به سردرد و لرزش دست اشاره کرد و ممکن است مشکلاتی برای کودک ایجادکند.

آیا بهبودیافتگان کرونایی هم باید واکسن بزنند؟
استاد تمام ویروس شناسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: هنوز اطلاعات درباره مدت زمان ایجاد ایمنی و میزان تولید آنتی‌بادی خنثی کننده در بهبودیافتگان کامل نیست. تزریق واکسن برای این دسته از افراد جامعه نیز ایمن و مفید فایده بوده و هیچ نگرانی بابت تقویت مجدد سیستم ایمنی در مقابل کووید-۱۹ وجود ندارد. کلیه واکسن‌های ارزیابی‌ شده بالای ۹۰ درصد کارایی داشته‌اند. منعی برای تزریق واکسن به گروه‌های سنی و جمعیتی مختلف وجود ندارد. تزریق واکسن بر مبنای ریسک برخورد با ویروس و نوع بیماری در افراد جامعه اولویت‌بندی می‌شود. جمعیت در اولویت تزریق واکسن در کشور ما حدودا ۲۰ میلیون نفر برآورد شده است. ایجاد ایمنی گله‌ای در جامعه غیرقابل دستیابی و غیراخلاقی است.ا
درگیری ریه در کرونا؛ درد بین دو کتف و شانه‌ها را جدی بگیرید
یک فوق تخصص جراحی قفسه سینه گفت: علائم درگیری ریه در کرونا شامل درد بین دو کتف، درد شانه، قفسه سینه، تنگی‌نفس، سرفه و کاهش یا از دست دادن حس بویایی و چشایی است. بیمارانی که ریه آنها درگیر می‌شود باید داروهای ضد ویروسی مصرف کنند. بیماران کرونایی لبنیات مصرف کنند. خوب بودن عدد سطح اکسیژن خون نشان از مبتلانشدن ریه نیست.عوارض کرونا تا مدت‌ها باقی می‌ماند. سی‌تی‌اسکن‌های جدید میزان اشعه خیلی کمتری نسبت به دستگاه‌های قدیم دارند. پیوند ریه برای افراد مبتلا به کرونا در برخی از کشورهای خارجی و به‌صورت محدودی انجام شده است.اگر فرد به نفس نفس افتاد یعنی ریه درگیر است، این نوع تشخیص به هیچ عنوان روش علمی نیست و ‌ نمی توان درگیری ریه را تشخیص داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سربازی – رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس در آئین تجلیل از خیرین مدرسه

بیشتر

دادرس مقدم – «همه ما برای بارش باران دعا می‌کنیم اما غافل از آنکه خدا به

بیشتر

یادم می آمد که مسئولان ما خوششان آمده بود که هر موضوعی پیش می آمد

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت