رفتار بد دیگران را تحمل نکنید

هنگامی که به دیگران نشان می دهید چه چیزی برایتان قابل تحمل است، به آنها می گویید رفتارشان باید با شما چگونه باشد. اگر رفتاری را برای مدتی طولانی تحمل کنید این پیام را به طرف مقابل خود می دهید که پذیرای آن رفتار هستید. اما اگر به دیگران نشان دهید که هیچ نوع سوءرفتاری را تحمل نخواهید کرد و قاطعانه نیز سر حرف خود بایستید، سوء استفاده کنندگان هم متوجه می شوند و می فهمند که نمی توانند هرطور بخواهند با شما رفتار کنند اما اگر دریابند مخالفت های شما چندان هم قاطع و جدی نیست و به نوعی حاضر به پذیرش سلطه آنها هستید، در آن صورت هرگونه بخواهند با شما رفتار می کنند.بنابراین بهتر است قاطعانه موضع خود را برای دیگران مشخص کنید.

مدیر توقعات خود باشید

از دیگران نخواهید عین شما رفتار کنند. پیش از هر شروع رابطه ای مطمئن باشید با کسی دوست می شوید که مانند شما خوش قلب است و در برابر رفتارهای محبت آمیزتان، رفتار مناسبی در پیش می گیرد تا در روابط تان احساس نکنید که فریب خورده اید. اما به طور کلی ما نباید از دیگران انتظار داشته باشیم که رفتاری درست شبیه خودمان داشته باشند. فکر نکنید که می توانید دیگران را طبق خواست خود تغییر دهید. دوست داشتن کسانی که می شناسید مانند اعضای خانواده به معنای دوست داشتن آنها همان طور که هستند، است. سعی نکنید آنها را به دلخواه خود تغییر دهید چرا که در این صورت علاوه براین که راه به جایی نمی برید، بلکه باعث ناراحتی آنها نیز می شوید و به طور کلی تنها می مانید. شما تنها کسی نیستید که ممکن است گرفتار روزهای بد شود. معمولا در سختی ها دوستان و اعضای خانواده کسانی هستند که می توانید روی آنها حساب کنید، اما یادتان باشد از آنها سوء استفاده نکنید. یاد بگیرید مراقب خود باشید. مستقل بودن بسیار مفید است. در انتظارات خود تعادل ایجاد کنید و بدانید که تا چه حد از دیگران می توان توقع داشت و در عین حال تقاضایتان را چه زمانی مطرح کنید. البته انجام دادن این کار بسیار سخت است، اما برای داشتن زندگی سالم و شادتر باید مراقب رفتارهایمان با دیگران باشیم.

چگونه از سال قبل ثروتمندتر شویم؟

قانون شماره‌ی ۱: هیچ گاه پول و سرمایه‌ی خود از دست ندهید. قانون شماره‌ی ۲ : هیچ وقت قانون شماره‌ی ۱ را فراموش نکنید.. اما بهتر است که فراتر از این مورد آشکار برویم، یک توصیه‌ی کاربردی بیان می‌کند که: هر زمانی که می‌توانید، از ریسک کردن اجتناب کنید. اگر می‌خواهید فردی خوشبخت و موفق باشید، هیچگاه برای آن چه که می‌خواهید، آن چه که نیاز دارید را به خطر نیاندازید. حتی اگر احتمال به خطر افتادن سرمایه‌ی شما، یک در هزار باشد. ”قیمت و بها آن چیزی است که پرداخت می‌کنید و ارزش آن چیزی است که دریافت می‌کنید” بنابراین می‌توانید پول خود را از دست بدهید (و قانون شماره ی ۱ را زیر پا بگذارید) در صورتی که تصمیم بگیرید برای چیزی بیش از ارزش آن پول پرداخت کنید.
“من ترجیح می‌دهم کالاهایی با کیفیت بالا در زمانی که قیمت آن‌ها موقتا پایین آمده است، خریداری کنم.” این روش کاملا هوشمندانه است. همه‌ی ما عادت‌هایی داریم که دوست داریم آن ها را کنار بگذاریم، و عادت‌های بسیاری وجود دارند که تمایل داریم به آن‌ها روی بیاوریم. مهمترین عادت، پس‌انداز کردن پول است. “بزرگترین اشتباه، یاد نگرفتن عادت پس‌انداز کردن پول است.” هر آن‌چه که از شما گرفته شود می‌تواند چندین برابر بیشتر به شما بازگردانده شود، اما برخلاف سایر دارایی‌ها، توانایی‌ها و مهارت‌های شما نمی‌توانند از شما گرفته شوند. این مسئله می‌تواند تحصیلات، آغاز تجارت شخصی و یا حتی دریافت یک پست داوطلبانه باشد که می‌تواند به شما مهارت‌هایی که پیش از این در اختیار نداشتید را بیاموزد. هر آن‌چه به هوش شما بیافزاید، به ثروت شما نیز اضافه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت