یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

۵ تکلیف استاندار برای شورا و شهرداری بیرجند

۵ تکلیف استاندار برای شورا و شهرداری بیرجند

استاندار 5 اولویت مهم را برای فعالیت شورای شهر و شهرداری بیرجند مشخص و مسئولان این دو مجموعه را مکلف کرد تا در راستای رفع موانع توسعه شهر، سیاستگذاری‌های لازم را انجام دهند. معتمدیان در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند با تشریح وضعیت موجود؛ شورای شهر و شهرداری را مکلف کرد تا در راستای رفع موانع توسعه شهر، سیاستگذاری‌های لازم را انجام دهند. وی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرداری را یکی از اولویت‌های کاری عنوان کرد و گفت: مردم مدت هاست منتظر تکمیل این پروژه‌ها و بهره برداری از آنها هستند باید اتمام این پروژه‌ها تا پایان این دوره شورا به طور جدی دنبال شود. به گزارش ایرنا، استاندار تاکید کرد: یکی از اصلی‌ترین نیازهای شهر بیرجند، تامین زیرساخت‌های شهری است که این مهم می‌بایست در اولویت برنامه‌های شورا و شهرداری قرار گیرد. وی با اشاره به برند شهر بیرجند گفت: وجود برند پاکیزه‌ترین شهر کشور که ناشی از فرهنگ بالای مردم است، مسئولیت مدیران حوزه شهری را بیشتر می‌کند و حفظ این جایگاه از وظایف مدیران شهری است. معتمدیان توجه به فضای سبز شهری و توسعه شرایط موجود تا رسیدن به میانگین کشوری را از تکالیف مدیران برشمرد و تصریح کرد: ایجاد نشاط اجتماعی از پیامدهای ارزشمند افزایش سرانه فضای سبز است. وی گفت: طی یک سال گذشته از محل اعتبارات سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، اعتبارات خوبی برای ایجاد ۲۹ پارک در سطح استان به شهرداری‌ها تزریق شد تا سرانه فضای سبز شهری افزایش یاید.
وی به زمین‌های بلاتکلیف سطح شهر اشاره کرد و گفت: تعیین تکلیف این اراضی، ضمن اینکه فضا و منظر شهری را زیبا می‌کند، درآمدهای خوبی را هم برای شهرداری ایجاد می‌کند. معتمدیان با تاکید بر تمرکز شهرداری بر ایجاد و تکمیل برخی پروژه‌ها ادامه داد: ایجاد میدان اجتماعات، احداث برج فرهنگ و هنر، تکمیل طرح بازیافت از مبدأ، انتقال صنوف آلاینده و بهسازی ورودی‌های شهر بیرجند از مطالبات مردم و از وعده‌های شورای شهر و شهرداری است که باید هرچه زودتر به نتیجه برسد. این نشست با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، شهردار و اعضای شورای شهر بیرجند برگزار و در آغاز برخی مشکلات شهر و مطالبات مردم تشریح شد.

افزایش 8 نفر به مبتلایان کرونا در استان

آمار مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی با شناسایی ۸ مورد جدید به ۵۶۱ نفر رسید. به گزارش صداوسیما، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون از ۳هزار و هشت آزمایش انجام شده، ۲هزار و ۴۴۷ نفر تست شان منفی و ۵۶۱ نفر جواب تست شان مثبت شد. مهدی زاده افزود: از این تعداد ۵۱۰ بیمار از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و ۹ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند که حال عمومی ۲ نفر از این بیماران وخیم است. وی با اشاره به شناسایی ۸ مورد جدید از بین ۴۱ آزمایش انجام شده، گفت: از این تعداد ۳ نفر از بیرجند، سه نفر از درمیان و دو نفر از طبس هستند.

آغاز مدیریت پسماند، امسال در بیرجند

آغاز پردازش پسماند در بیرجند خبری بود که در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بیرجند با نماینده ولی فقیه در استان اعلام شد. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: هم شورا و هم شهرداری را در این دوره به نسبت موفق می‌بینیم و در این مدتی که گذشته است اقدامات، مواضع و همکاری‌های خوبی را شاهد بوده‌ایم. به گزارش ایرنا،
حجت الاسلام و المسلمین عبادی به مناسبت هفته شوراها در دیدار با رئیس، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بیرجند افزود: اصل مساله مشورت و شورا، در مقابل استبداد است. وی افزود: اصل ارزش شورا براساس آن است که به یک کارشناسی درست برسد. وی گفت: کسی که با دیگران مشورت کند در عقل آنها شریک می‌شود و دچار اشتباه نمی‌شود. امام جمعه بیرجند گفت: روز شوراها روز پر ارزشی است اما در حد یک چینش ظاهری بیشتر نیست لذا وقتی به نتیجه می‌رسد که در باطن، مستبد نباشد.

بیرجند با کمترین سرانه بودجه

شهردار بیرجند هم گفت: در بین تمامی مراکز استان‌های کشور سرانه بودجه شهرداری بیرجند از همه کمتر بوده است یعنی سرانه بودجه شهرداری بیرجند به ازای هر نفر 350 هزار تومان است اما سرانه بودجه استاندارد یک میلیون تومان به ازای هر نفر است. جاوید گفت: تا سال 96 کل سرانه پارک‌های بیرجند 250 هکتار بود اما در چهار سال اخیر 70 هکتار اضافه شد و امسال تا پایان سال این میزان آماده بهره‌برداری است. وی با بیان اینکه بند دره 25 سال در اختیار شرکت پویش بود و 50 هکتار آن در اختیار منابع ملی بود پیگیری‌هایی انجام شد و درخواستی از استاندار داشتیم که موافقت شد و نویدی در راستای گردشگری فضاهای تفریحی ایجاد شده است.

طرح توسعه پارک های محلی

وی ادامه داد: در حوزه خدمات شهری، بیرجند پاکیزه‌ترین شهر ایران معرفی شد اما در سامان دهی پسماندهای شهری جایگاهی که اختصاص داده شده بود 70 هکتار در جاده شوشود و سنتی بود و درحال حاضر همه زیرساخت‌ها فراهم شده و امسال قرار است دستگاه‌های پردازش نصب کنیم تا استفاده از پسماند را داشته باشیم. شهردار بیرجند عنوان کرد: طرح توسعه پارک‌های محله‌ای در شمال شهر به بهره‌برداری می‌رسد همچنین تمامی معابر خاکی بیرجند که شبکه زیرساختی آن انجام شده باشد آسفالت می‌شود. وی تصریح کرد: یکی از 10 فرهنگسرای برتر کشور در بیرجند در دست اقدام است که این پروژه 35 میلیارد تومان در آن هزینه شده از محل اعتبارات منابع داخلی شهرداری بیرجند است و در در راستای ارتقای فرهنگ شهری امسال به بهره برداری می‌رسد.

فراخوان 11 هزار نفر برای انتخابات هلال احمر

رئیس ستاد اجرایی پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر استان گفت: بیش از ۱۱ هزار نفر در استان خراسان جنوبی عضو واجد شرایط شرکت در پنجمین انتخابات مجامع شهرستانی هستند که از عموم این اعضا برای شرکت در انتخابات مجامع دعوت می شود تا با حضور پرشور و اثر گذار خود در ماموریت های انسان دوستانه و ارزشمند این نهاد خیریه نقش آفرینی کنند. رضایی افزود: انتخابات مجامع شهرستانی جمعیت هلال احمر،23 خرداد همزمان با سراسرکشور با مشارکت اعضای این جمعیت در11 شعبه هلال احمر استان برگزار خواهد شد. رضایی با اشاره به برگزاری این انتخابات به صورت هر ۴ سال یک بار در کلیه مراکز جمعیت هلال احمر کشور، گفت: اعضاء فعال واجد شرایط در صورت تمایل برای عضویت در شورای اجرایی و بازرسی شعب می‌توانند تا ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ با مراجعه به شعب جمعیت هلال احمر استان ضمن ثبت نام، مدارک لازم را به ستاد اجرایی انتخابات آن شهرستان ارائه دهند.

تاکید بر ارائه فوری پروتکل سه ضلعی به اصناف

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت :مصوبه تهیه خلاصه‌ای از پروتکل‌های بهداشتی حوزه صنوف دارای سه ضلع مجری یا صاحب صنف، ابزار و تجهیزات مورد استفاده در صنف مدنظر و مشتری است که باید حتما رعایت شود لذا دانشگاه علوم پزشکی هرچه سریعتر نسبت به تهیه خلاصه پروتکل‌ها اقدام کند. نبی زاده در سیزدهمین نشست کمیته اطلاع رسانی افزود: نقش موثر اعضای کادر درمان در پیشگیری از ویروس کرونا کاملا مشهود است. وی با اشاره به کاهش محدودیت ترددها در بوستان‌ها و پارک‌ها بیان کرد: لازم است شهرداری هرچه سریع‌تر نسبت به اطلاع رسانی و اجرایی شدن پروتکل‌های بهداشتی اقدام کند. امیرآبادی زاده، معاون فنی مرکز بهداشت استان هم در این نشست از انجام ۲۶ هزار و ۴۷۱ مورد بازدید بهداشتی از ۲۳ فروردین تا نهم اردیبهشت ماه امسال خبر داد و افزود: در این بازدیدها ۱۵ هزار و ۸۰۲ واحد صنفی معادل ۹۸ درصد کد فعالیت داشته و ۲۳۸ واحد نیز تعطیل شده‌اند.

بازآفرینی «خیرآباد» جان می گیرد

ایرنا – استاندار گفت: محله خیرآباد از مناطق قدیمی شهر بیرجند با تمرکز جمعیتی بالاست و طرح بازآفرینی این محله از روی کاغذ خارج می‌شود. معتمدیان در جلسه بررسی طرح بازآفرینی محله خیرآباد بیرجند افزود: باید ملاحظات اجتماعی و مطالبات مردمی در خصوص این منطقه مورد توجه قرار گیرد. وی تاکید کرد: طرح‌ها باید از روی کاغذ خارج شوند و به دنبال راهکارها و میانبرهایی باشیم که موانع را از پیش رو برداشته و سرعت کار را بالا ببرد. نماینده عالی دولت در استان با اشاره به طرح‌های مختلف در دست اجرا در محله خیرآباد بیرجند گفت: در راستای ایجاد اشتغال، ۵۰ فقره وام قرض الحسنه ۱۰ میلیون تومانی و ۲ میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض برای توسعه مشاغل خانگی در این محله اختصاص خواهد یافت که عمدتا در بخش سفالگری، حوله بافی، گوهرتراشی و سایر مشاغل خُرد خواهد بود. وی خدمت رسانی در حوزه بهداشت و درمان را ضروری برشمرد و تاکید کرد: تقویت مراکز درمانی و مراکز خدمات جامع سلامت باید در دستور کار قرار گیرد و از ظرفیت خیرین حوزه سلامت نیز استفاده شود. معتمدیان ادامه داد: جانمایی پایگاه اورژانس در این منطقه نیز صورت گرفته که باید طی مدت یک هفته زمین آن تحویل شود. وی درخصوص طرح‌های ورزشی در محله خیرآباد گفت: ایستگاه‌های نشاطِ محله و پاتوق‌های ورزشی باید فعال شوند و اداره کل ورزش و جوانان با توجه به نیاز جوانان و مردم محله نسبت به تامین تجهیزات ورزشی در زمین‌های مشخص شده اقدام کند و پروژه‌های ورزشی را تا پایان تیرماه به اتمام برساند. وی ادامه داد: در کنار اقدامات بازآفرینی شهری در محله‌های خیرآباد و ۱۷ شهریور بیرجند، بازسازی منازل نیز اتفاق خواهد افتاد و یکی از اهداف ما این است که در محله‌های کمتر برخوردار که در بخش زیرساخت نیز مشکل دارند، ارزش افزوده املاک را بالا ببریم. استاندار پس از این جلسه به همراه مدیران مربوطه، پروژه‌های محله خیرآباد بیرجند را مورد بازدید و ارزیابی قرار داد – ایرنا

هدیه فنی و حرفه ای استان به کادر درمان

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با حضور در بیمارستان ولی عصر (عج)
بیرجند از پرستاران، بهیاران و کمک بهیاران بخش عفونی این بیمارستان به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا تقدیر و تشکر کرد. خوشایند همچنین با اشاره به تلاش های کادر طی پیامی به رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از تلاش های کلیه فعالان این بخش تقدیر کرد.

درهای بسته توانبخشی علی اکبر(ع) به روی کرونا

مدیرعامل موسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) گفت: این مرکز در روزهای ابتدایی شیوع کرونا، در حوزه اطلاع رسانی اقدام به چاپ و نصب پوستر، روش های پیشگیری ویروس کرونا درب ورودی، تابلوی اعلانات و آبخوری ها کرد و به صورت مکرر پیامک اطلاع رسانی، بروشور، فیلم و کلیپ در شبکه های اجتماعی و… به کلیه پرسنل و همکاران ارسال شده و تا پایان نابودی کامل این ویروس ادامه خواهد داشت.

افزایش ۴۸ درصدی باران در استان

مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: باران‌های اولین فصل بهار در خراسان جنوبی نسبت به مدت مشابه ۴۸ درصد افزایش یافت. علیرضا خندان اظهار کرد: میزان بارندگی در خراسان‌جنوبی طی فروردین‌ماه سال جاری ۶۵ میلی متر بوده است.

دلجویی نماینده مردم در خبرگان از بازماندگان حادثه سه شنبه

رئیس دفتر نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری به نیابت از آیت ا… رئیسی به مصدومان و بازماندگان حادثه تصادف اتوبوس سرکشی کرد. حجت الاسلام سلم آبادی افزود : آیت ا… رئیسی در تماس تلفنی با ابراز تاسف از وقوع این حادثه دلخراش، خواستار عیادت و دلجویی از افراد حادثه دیده شد. وی گفت: در این خصوص با حضور در بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند از ۸ نفر از مصدمان این حادثه عیادت و همچنین با سفر به روستا‌های مشوکی ، نوده ، بیشه ، مرکه ، تجشک ، گلوباغ و علی هدیه و شهر درح از بازماندگان جان باختگان حادثه اتوبوس به نیابت از رئیس قوه قضاییه ، دلجویی و هدایایی نیز تقدیم آنان شد.

اجرای طرح هادی در ۷۵ روستای خراسان جنوبی

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: طرح هادی در ۷۵ روستای خراسان جنوبی اجرا شد.تنها، اعتبارات ملی تخصیص یافته در سال گذشته به استان برای اجرای طرح هادی را ۵ میلیارد و ۵۴۹ میلیون تومان اعلام کرد.

افزایش چند برابری هجوم ملخ ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امسال هجوم ملخ‌ها نسبت به سال گذشته، افزایش چند برابری دارد، سال گذشته هجوم ملخ‌ها فقط در نهبندان گزارش شد اما امسال شهرستان‌های مرزی زیرکوه، سربیشه و درمیان هم به این آفت آلوده شدند.

علائم جدید کرونا زیرذره بین کادر درمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: علائم دیگر بیماران مبتلا به کرونا مورد توجه قرار گرفته و تاکید بیشتری بر آنها می‌شود. دهقانی درباره آخرین علائم بیماری کرونا افزود: یکسری علائمی که ممکن است مبتلایان به کرونا با آن مراجعه کنند مثل سردرد، درد عضلانی، اختلال بویایی، اختلال چشایی، اسهال و علائم گوارشی نیز وجود دارد. وی گفت: اینها علائمی است که در مورد آنها تاکید بیشتری می‌شود از جهت این که نشان دهنده ابتلا به ویروس کرونا باشد – ایرنا

هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری دراستان

هواشناسی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان تا اواسط این هفته ، بارش رگباری و وقوع روان آب پیش بینی می‌شود.در این اطلاعیه آمده است: امروز تا سه‌شنبه وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش دید افقی و به تناوب افزایش ابر و رگبار و رعد و برق در نقاط مستعد، بارش تگرگ و برخورد صاعقه قابل پیش بینی است.همچنین با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها وقوع روان آب و آبگرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط دور از انتظار نیست – ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت