۳ پروژه سلامت محور در نهبندان به بهره برداری رسید

گروه خبر- حضور استاندار خراسانجنوبی، چندین پروژه سلامت محور در شهرستان نهبندان به بهرهبرداری رسید. افتتاح ساختمان مرکز تصویربرداری بیمارستان شهید آتشدست و بهرهبرداری از دستگاههای سونوگرافی رنگی و سی تی اسکن شهر نهبندان از جمله برنامههای معتمدیان در پنجمین روز از هفته دولت بود. احداث ساختمان مرکز تصویربرداری بیمارستان شهید آتشدست نهبندان از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و دانشگاه علوم پزشکی برای تکمیل آن ۱۰ میلیارد ریال هزینه کرده است. رقم اعتبار هزینه شده برای خرید و تأمین سیستم سونوگرافی داپلر رنگی نیز ۵ میلیارد ریال است.
دانشگاه علوم پزشکی پروژه تأمین سی تی اسکن را در سال ۱۳۹۹ شروع کرده و برای تحقق آن ۳۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.جمعیت برخوردار از این طرح های حوزه بهداشت و درمان، بیش از ۵۰ هزار نفر در قالب ۱۵۰۰ خانوار است.در پنجمین روز از هفته دولت و با حضور استاندار ، فاز دوم مجتمع گلخانهای نهبندان وارد فاز اجرا شد. این مجموعه گلخانهای به مساحت ۳۰ هکتار در دشت محمد آباد نهبندان اجرایی و عملیاتی میشود. بر اساس برنامه ریزیهای سازمان جهاد کشاورزی، در این شهرک گلخانهای، ۴۶ واحد گلخانه احداث خواهد شد. میزان تولید سالانه ۲ هزار و ۷۶۰ تن محصولات گلخانه ای و ایجاد اشتغال مستقیم و پایدار برای ۱۴۰ نفر از مزایای این طرح است.همچنین فاز نخست طرح آبرسانی به محلات عشایری خواجه منجیکوه و چاه زرد شهرستان مرزی نهبندان با حضور استاندار به بهرهبرداری رسید. این طرح شامل سه فاز است که فاز نخست آن به طول ۲۱.۵ کیلومتر به عنوان خط اصلی با هزینهکرد ۸۰ میلیارد ریال اعتبار در پنجمین روز هفته دولت افتتاح شد.فاز دوم به طول ۳۲.۵ کیلومتر اکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ۹ میلیارد تومان برای آن تامین اعتبار شده است. فاز سوم طرح نیز در حوزه چاه زرد خواجه منجیکو است که برای اجرای ۲۷ کیلومتر این فاز ۱۴ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است و بعد از اتمام فاز دوم عملیات اجرایی آغاز میشود.با اجرای مجموع طرح آبرسانی پایدار منطقه عشایری نهبندان ۳۹ محله عشایری در قالب ۶۲۰ خانوار و بیش از چهار هزار نفر و در افق طرح نیز ۶۵ هزار راس دام از آب سالم برخوردار خواهند شد.همچنین احداث مخزن تعادلی بتنی ۲۰۰ مترمکعبی، اجرای سنگ و ملات در محل گذر از رودخانهها به میزان ۷۰ مترمربع، احداث عملیات ساختمانی و تهیه و نصب شیرآلات اتصالات حوضچههای مسیر خط، احداث عملیات ساختمانی و تهیه و نصب شیرآلات، اتصالات و تجهیزات اتاق سرچاه تمام ده، احداث ایستگاه برداشت آب و سرویس بهداشتی و آبشخور در محله چاه زیران از دیگر مشخصات این پروژه است.استاندار همچنین طی سفر به نهبندان در جمع مردم روستای حسین آباد رزاق زاده حضور یافت. معتمدیان که به منظور افتتاح و یا بهرهبرداری از برای پنجمین روز از هفته دولت به نهبندان رفته بود، در مسیر رسیدن به محل اجرای پروژههای اداره کل امور عشایری در جمع مردم روستای حسین آباد رزاق زاده حاضر شد. وی ضمن گفتگو با تنی چند از اهالی روستای حسین آباد رزاق زاده به بررسی مسائل و مشکلات موجود پرداخت و درخصوص تحقق مطالبات مردم، دستورات لازم را صادر کرد. استاندار از روستاهای حسن آباد سرگل و کالرگی در شهرستان نهبندان نیز، بازدید کرد. معتمدیان در جریان حضور در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه های هفته دولت شهرستان نهبندان به بازدید روستاهای حسن آباد سرگل و کالرگی رفت.
این بازدید با هدف بررسی شرایط موجود و گفتگو با مردم درخصوص مسایل و مشکلات روستا رقم خورد. معتمدیان بعد از استماع صحبتهای نمایندگان اهالی و رصد میدانی شرایط، دستورات لازم را درخصوص پاسخ به مطالبات مردم صادر کرد.استاندار همچنین از شهر شوسف شهرستان نهبندان نیز بازدید کرد. این سفر با هدف بازدید میدانی از وضعیت موجود، اطلاع از مشکلات و روند اجرای پروژههای شهری انجام شد. معتمدیان در این بازدید، شرایط پارک شهر، وضعیت سد تغذیهای شوسف، موقعیت زمین اختصاص یافته به مسجد علی ابن ابیطالب، پروژه های عمرانی شهرداری و طرح های در حال اجرا را مورد ارزیابی قرار داد. استاندار در جریان حضور در شهر شوسف، ضمن گفتگو با جمعی از مردم و کسبه شهر از مسائل و مشکلات شان جویا شد.برگزاری نشست مشورتی و برنامهریزی برای رفع پارهای از مشکلات، از دیگر اتفاقات این سفر بود.

خسارت میلیاردی سیلاب تابستانی به روستاهای بیرجند
گروه خبر- فرماندار بیرجند اظهار کرد: طبق برآوردهای اولیه بارشها در هفتهای که گذشت حداقل یک هزار میلیارد ریال به روستاهای بخش مرکزی بیرجند خسارت وارد کرده و بیش از ۴۰ روستای بخش مرکزی شهرستان بیرجند بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیدند.علی ناصری، گفت: بارش باران تابستانه از روز یکشنبه هفته گذشته در استان آغاز و در روزهای دوشنبه و سهشنبه به اوج رسید.وی افزود: بارندگی شدید در روزهای گذشته برخی مناطق روستایی شهرستان بیرجند را تحت تأثیر قرار داد و خساراتی به همراه داشته که دستگاههای اجرایی مرتبط در حال رسیدگی به وضعیت سیلزدگان و رفع مشکلات هستند.ناصری تصریح کرد: طبق برآوردهای اولیه این بارشها حداقل یک هزار میلیارد ریال به روستاهای بخش مرکزی بیرجند خسارت وارد کرده و بیش از ۴۰ روستای بخش مرکزی شهرستان بیرجند بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیدند. فرماندار بیرجند اظهار کرد: در پی بارشها بیش از ۹۵ رشته قنات خسارت دیده و مزارع و باغات کشاورزان بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدهاند که کارشناسان جهادکشاورزی در حال برآورد خسارتهای وارده به کشاورزان هستند. ناصری با بیان اینکه کارشناسان بنیاد مسکن نیز در حال برآورد خسارت به واحدهای مسکونی هستند، یادآور شد: خسارت قابل توجهی به زیرساختهای ارتباطی و منازل روستاییان وارد شده است.همچنین به گزارش روز پنجشنبه استانداری خراسان جنوبی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار به همراه مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری، فرماندار بیرجند و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط از روستاهای کوچ، خراشاد، حسنآباد و مورچک در بخش مرکزی بیرجند که در بارندگی اخیر دچار خسارت شدند، بازدید کرد. این بازدید با هدف بررسی شرایط موجود و برنامهریزی برای تأمین خدمات لازم در مناطق سیلزده انجام شد.

هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید در خراسان جنوبی

ایرنا – اداره کل هواشناسی استان در اخطاریه جوی درباره وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی در این استان هشدار دادبنابر پیش بینی هواشناسی منطقه اثر تشدید سرعت باد به ویژه در مرز شرقی است و این شرایط تا فردا ادامه دارد.کاهش کیفیت هوا در اثر غبارآلود شدن آسمان، بروز خسارت از جمله شکسته شدن سرشاخههای درختان به دلیل وزش باد شدید، احتمال اختلال در ترددهای جادهای، خطر سقوط اجسام از ارتفاع به ویژه در کارگاههای ساختمانی و… از پیامدهای وزش باد در استان اعلام شده است.

حضور هدفمند استاندار در روستای سولابست سربیشه
همزمان با ششمین روز هفته دولت استاندار با هدف بررسی مسایل و مشکلات روستاهای مرزی ومحروم سولابست و چاه پنج سر سربیشه در این روستا حضور یافت.به تسنیم، محمد صادق معتمدیان که دو روز قبل در جریان بازگشت از مراسم افتتاح پروژههای مرز ماهیرود به صورت سرزده به سولابست رفته و در گفتوگوی با مردم از مشکلات روستا مطلع شده بود، امروز و به منظور پاسخ به مطالبات مطرح شده دوباره به این منطقه رفت.استاندار مدیران کل دستگاههای اجرایی را نیز به این سفر و بازدید فراخواند تا با حضور میدانی در روستا و رصد شرایط از نزدیک در زمینه مسائل و مشکلات موجود تصمیمات لازم را اتخاذ کنند. گردهمایی مردم روستا و مدیران مهمان به جهت رعایت پروتکلهای بهداشتی در حیاط مدرسه برگزار شد و در این گفتوگوی چهره به چهره و بیواسطه برای رفع مشکلات مطرح شده چارهاندیشی شد.جاده دسترسی مناسب، اجرای طرح هادی، ایجاد پارک، توسعه مدرسه ابتدایی، راهاندازی دبیرستان، تامین اینترنت پرسرعت، تزریق تجهیزات ورزشی به خانه ورزش، احیا و لایروبی قنات، احداث محله دامداری، پرداخت تسهیلات خرید دام، واگذاری نیروگاه خورشیدی خانگی به افراد واجد شرایط و حمایت از قالیبافان با خرید تضمینی فرشهای دستباف از جمله مهمترین درخواستهای مطرح شده در این دیدار بود.استاندار بعد از طرح موضوعات از سوی مردم و ارائه پاسخ مدیران در هر مورد، دستورات لازم در زمینه بررسی کارشناسی موارد مطرح شده و برنامهریزی برای رفع مشکلات را صادر کرد. استاندار خراسان جنوبی همچنین در ششمین روز از هفته دولت به روستای چاه پنج سر در شهرستان سربیشه رفت.این حضور با هدف بررسی وضعیت روستا و کمک به رفع مشکلات موجود در چاه پنج سر انجام شد.
مردم روستای چاه پنج سر برای استفاده از فرصت حضور استاندار، نماینده و مدیران در محل حیاط مدرسه گرد هم آمده و به طرح موضوع پرداختند. احیای قنات، احداث استخر، تأمین اینترنت پرسرعت، واگذاری تلفن ثابت، توسعه مدرسه ابتدایی، حصارکشی مدرسه، احداث پارک، رفع مشکل آب و تکمیل خانه بهداشت از مهمترین نیازهای اهالی روستا بود.
نماینده مردم شهرستانهای نهبندان و سربیشه در مجلس، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار به اتفاق فرماندار و جمعی از مدیران ستادی و استانی این سفر را همراهی میکردند.

مقدمات اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان فراهم شد
ایرنا – مدیرعامل شرکت آب منطقهای خراسان جنوبی گفت: مقدمات اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور فراهم شده است و در ماههای آینده عملیات اجرایی طرح آغاز میشود. احمد قندهاری افزود: نخستین بار در کشور سند سازگاری با کمآبی خراسان جنوبی سال گذشته در شورای عالی آب تصویب شد و در چارچوب این سند ۲ پروژه اساسی استفاده از آبهای نامتعارف (آبهای شور و لب شور) که در استان فراوان است و انتقال آب از دریای عمان در دستور کار قرار گرفت. وی اظهار کرد: استارت واقعی پروژه انتقال آب از دریای عمان نیز از سال ۹۷ برای سه استان خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان آغاز شد و مقدمات کار فراهم شده است.قندهاری عنوان کرد: این پروژه مورد تاکید مقام معظم رهبری، دولت و وزیر نیرو است که امیدوار بودیم در هفته دولت کلنگزنی شود اما پیش بینی شده در ماههای آینده عملیات اجرایی طرح آغاز شود.مدیرعامل شرکت آب منطقهای خراسان جنوبی بزرگترین مزیت این پروژه را حضور بخش خصوصی دانست و افزود: پیمانکار اصلی طرح انتقال آب از دریای عمان بخش خصوصی و قرارگاه خاتم است.وی با بیان اینکه طرح انتقال آب از دریای عمان در قالب سه فاز اجرا خواهد شد اظهار داشت: فاز نخست منطقه مکران و سیستان و بلوچستان، فاز دوم خراسان جنوبی و فاز سوم خراسان رضوی است که طبق برنامه تا سال ۱۴۰۵ باید آبرسانی به استان انجام شود.

بهره برداری واحد زغالشویی با ظرفیت ۲۵۰ هزار تن در طبس

واحد زغالشویی با سرمایهگذاری ۱۷۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰ هزار تن کنسانتره زغالسنگ حرارتی در شهرستان طبس افتتاح شد. واحد زغالشویی شرکت تعاونی معدنی فجر مزینو شهرستان طبس روز پنجشنبه در پنجمین روز هفته دولت با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار ویژه طبس، امام جمعه طبس و سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به بهرهبرداری رسید. سرپرست سازمان صمت در حاشیه این مراسم گفت: این واحد زغالشویی با سرمایهگذاری ۱۷۰ میلیارد ریال افتتاح شد و ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰ هزار تن کنسانتره زغالسنگ حرارتی را دارد.

۴۷ طرح عمرانی در شهرستان درمیان به بهرهبرداری رسید

همزمان با پنجمین روز هفته دولت ۴۷ طرح عمرانی و خدماتی در بخش مرکزی شهرستان درمیان افتتاح شد. فرماندار درمیان روز پنجشنبه در مراسم افتتاح این تعداد طرح گفت: این طرحها با اعتبار ۲۶ میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان اجرا شد که بیش از ۲۰ هزار نفر از مزایای آنها برخوردار شدند. حسینعلی بخشی بیان کرد: افتتاح نیروگاه خورشیدی به نمایندگی از ۱۶۵ طرح اشتغالزایی کمیته امداد، طرح هادی روستای چک با اجرای ۲ هزار و ۶۴۲ مترمربع زیرسازی و آسفالت، افتتاح پارک کودک و خانه ورزش در روستای مّود، مرمت قنات و … از طرحهای افتتاحی در.هفته دولت است که به نمایندگی از ۴۷ طرح عمرانی بخش مرکزی به بهرهبرداری رسید.

پروژههای شهرداری قاین در هفته دولت افتتاح شد

پروژههای عمرانی و خدماتی شهرداری قاین مرکز شهرستان قاینات با اعتبار بیش از هفت میلیارد تومان در پنجمین روز هفته دولت افتتاح شد. شهردار قاین روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح بوستان آلاله که فرماندار قاینات و جمعی از مسئولان نیز حضور داشتند، گفت: پروژههای شهرداری شامل زیرسازی، آسفالت معابر، سنگ فرش، خرید خودروهای خدماتی سبک و سنگین با اعتبار هفت میلیارد و ۴۵ میلیون تومان برای رفاه شهروندان اجرا و تکمیل شد. ایوب نژاد افزود: بهرهبرداری از بوستان آلاله در شهرک اصناف با مساحت ۲ هزار مترمربع و انجام موزاییک فرش و تکمیل روشنایی و نصب وسایل بازی کودکان با اعتبار ۴۲۵ میلیون تومان آغاز شد.

بستری بودن ۴۰ بیمار کرونایی در خراسان جنوبی

صداوسیما- ۴۰ بیمار کرونایی در حال حاضر در بیمارستان های استان بستری اند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هم اکنون ۱۳۲ بیمار حاد تنفسی در بیمارستانهای استان بستری اند که تست کرونای ۴۰ نفر از آنان مثبت است.دکتر دهقانی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوت ناشی از کرونا در استان گزارش نشده و تعداد فوتیها ۱۳۸ مورد است، افزود: از ۴۰ بیمار بستری در بیمارستاناهای استان ۱۱ نفر در بخش مراقبتهای ویژه بستری اند که حال ۴ نفر از بیماران وخیم است.

با رعایت پروتکل های بهداشتیعزاداران حسینی اشک ماتم ریختند

عزاداران اباعبدا… الحسین (ع) در استان امسال با برگزاری آیینهای عزاداری متمرکز در ایام تاسوعا و عاشورا ضمن رعایت پروتکلهای بهداشتی، به سوگواری پرداختند. آیینهای عزاداری ماه محرم بویژه در روز تاسوعا و عاشورای حسینی امسال با رعایت فاصلهگذاری اجتماعی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده بین عزاداران در فضای باز و به صورت متمرکز در مکانهای مشخص برپا شد.مردم این دیار با رعایت دستورالعملهای بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا با حضور در فضای باز هیاتهای عزاداری به یاد امام حسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت اشک ماتم ریختند.

توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته معیشتی در خراسان جنوبی آغاز شد

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) گفت: در مرحله دوم گام دوم رزمایش کمک مومنانه، توزیع ۴۴ هزار و ۱۶۹ بسته غذایی در استان آغاز شد. سردار علی قاسمی روز پنجشنبه در آیین آغاز مرحله دوم گام دوم نهضت کمک مومنانه استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد افزود: گام دوم نهضت کمک مومنانه شامل سه مرحله است که مرحله نخست آن در دهه امامت و ولایت برگزار شد و مراحل بعدی آن در دهه اول محرم و دهه آخر صفر برگزار میشود.

تمامی گروههای خونی در خراسان جنوبی مورد نیاز است

ایرنا – مدیرکل انتقال خون استان گفت: در استان به همه گروههای خونی به ویژه گروههای منفی نیاز داریم. ابراهیم میری مقدم اعلام کرد: ۲ مرکز خونگیری بیرجند و مراکز قاین و طبس در سایر روزهای محرم و صفر نیز هر روز صبحها و مرکز خونگیری فردوس روزهای یکشنبه و چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۲ میزبان مردم استان برای اهدای خون هستند. وی گفت: مردم نگران نباشند، تمامی اصول بهداشتی در مراکز خونگیری رعایت میشود و افراد میتوانند از طریق سامانه اینترنتی
nobatdehi.ibto.ir برای دریافت نوبت اهدای خون اقدام کنند

راه اندازی سامانه “بیرق” توزیع سهمیه ویژه نذورات هیئتهای مذهبی

صدا و سیما – سهمیه ویژه نذورات هیئتهای مذهبی استان از طریق سامانه “بیرق” توزیع می شود.معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در کارگروه تنظیم بازار استان گفت: طرح ویژه تنظیم بازار ایام محرم و صفر به منظور برنامه ریزی برای تخصیص سهمیه اقلام خوراکی به هیئتهای مذهبی استان انجام میشود و مسئولان هیئتها باید از طریق ثبت نام در سامانه “بیرق”و مراجعه به اداره کل تبلیغات اسلامی، سهمیه خود را دریافت کنند. وی افزود:امسال سهمیه مربوطه افزایش یافته و حواله آن تا پایان محرم و صفر معتبر خواهد بود تا عزاداران حسینی در این خصوص دغدغهای نداشته باشند.

۱۰۰ هزار متر مربع به فضای ورزشی خراسان جنوبی افزوده شد

ایرنا – مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ۵۰ پروژه شاخص ورزشی در دولت تدبیر و امید شامل ۱۰۰ هزار متر مربع در این استان به بهرهبرداری رسید و موجب ارتقای سرانه فضای ورزشی استان شد. حسن عزیزی افزود: بخش بزرگ افزایش سرانه فضای ورزشی در استان طی سالهای اخیر مربوط به احداث و افتتاح زمینهای چمن مصنوعی در نقاط مختلف استان است که تقدیم جوانان این دیار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت