یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳

۲۶ نفر، آمار مـبتلایان پنج شنبه به کرونا

۲۶ مبتلای جدید به ویروس کرونا روز پنج شنبه در خراسان جنوبی شناسایی شدند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:این تعداد از بین ۱۸۹آزمایش نجام شده در این مدت شناسایی شدند که بدین ترتیب، تعداد مبتلایان این استان به ۸۵۳نفر رسید. دکتر مهدی زاده افزود: از بین مبتلایان جدید، ۱۰نفر در قاین، ۸نفر در سرایان، ۳نفر در بشرویه، ۲نفر در بیرجند، ۲نفر در نهبندان و یک نفر در سربیشه هستند. وی گفت: متاسفانه یکی از مبتلایان به کرونا در شهرستان نهبندان جان باخت. و شمار فوت شدگان به ۴۷ نفر رسید.

شنا در دریاچه‌های پشت سد، آب بند‌ها و کانال‌های آبیاری ممنوع

صدا و سیما – شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی در اطلاعیه ای، شنا در دریاچه‌های پشت سدها، آب بندها، کانال‌های آبیاری و نیز بند‌های انحرافی استان را مطلقاً ممنوع اعلام کرد.در اطلاعیه این شرکت آمده است: این ممنوعیت به علت حفاظت از جان شهروندان و روستائیان و جلوگیری از غرق شدن و مصدومیت آنان است.متأسفانه بی توجهی تعدادی از شهروندان به هشدار‌های جدی شرکت آب منطقه‌ای، سبب شده که در گذشته اتفاقات ناگواری در تأسیسات آبی استان رخ دهد.

اپیدمی جدید کرونا استان را دربرگرفت

ایرنا – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: وارد مرحله جدید اپیدمی کرونا در استان خراسان جنوبی شده‌ایم و همه مردم باید پروتکل‌ها و نکات بهداشتی را رعایت کنند. کامبیز مهدی‌زاده درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان خراسان جنوبی گفت: با توجه به روند مبتلایان به ویروس کرونا طی ۱۰ روز گذشته متاسفانه به نظر می‌رسد که وارد مرحله چهارم یا پیک چهارم اپیدمی در استان شدیم وی افزود: نکته مهمی که وجود دارد براساس بررسی‌هایی که اخیرا انجام شده بیش از ۶۰ درصد موارد ابتلا و انتقال کرونا در منزل صورت می‌گیرد بنابراین لازم است دقت بیشتری در این محل انجام شود. وی گفت: اگر این افراد مجبور به حضور در اجتماعات و جایی هستند که تراکم جمعیت وجود دارد، حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند و فاصله یک تا ۲ متر با دیگران رعایت شود. وی بیان کرد: باید به هم تذکر دهیم شاید باعث شود افرادی که کمتر نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند، این موارد را رعایت کنند و کمتر باعث انتقال بیماری به دیگران شوند.

نمازجمعه در ۱۸ شهر خراسان جنوبی اقامه شد

ایرنا -مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: نمازجمعه دیروز در ۱۸ شهر استان که به عنوان منطقه سفید (کم‌خطر) یا زرد (خطر متوسط) بر اساس مصوبه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اعلام شده است، برگزار شد.حجت‌الاسلام مهدی رحیم‌آبادی افزود: نماز عبادی سیاسی جمعه در شهرهای قاین، خضری، نیمبلوک، آرین شهر، اسفدن، بیرجند، نهبندان و شوسف برگزار نشد.

افزایش سطح آلودگی ملخ صحرایی در نهبندان

ایرنا – فرماندار نهبندان گفت: وسعت آلودگی ملخ صحرایی در این شهرستان با شناسایی یک کانون ۲۰ هزار هکتاری در روز گذشته به ۶۳ هزار هکتار افزایش یافته است.مجید بیکی در دیدار با کارکنان جهاد کشاورزی نهبندان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی افزود: کمبود نیروی انسانی، تجهیزات و ماشین آلات مهمترین مشکل شهرستان در مبارزه با ملخ صحرایی است.وی گفت: ملخ صحرایی از سال گذشته وارد شهرستان شد ولی این آفت در سال جاری هجوم طغیانگری دارد که باید به موضوع هجوم ملخ صحرایی به عنوان چالش استانی نگاه شود و از ظرفیت سایر شهرستان‎ها به خصوص نیروی انسانی استفاده شود.

لفظ محرومیت را می‌توان ازاستان برداشت

ایرنا – رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری استاندار مومن، محبوب، پرتلاش و عملگرا و البته با حمایت دولت بزرگوار احساس می‌کنیم به زودی لفظ محرومیت را می‌توان از خراسان جنوبی برداشت. حسین خسروی در آیین امضای تفاهم‌نامه‌های اشتغالزایی و جهش تولید که با حضور «محمدباقر نوبخت» برگزار شد افزود: وضعیت استخدام و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان از مهمترین این درخواست‌ها است و هفته آینده نیز نشستی را با وزیر آموزش و پرورش داریم. وی افزود: موضوع دیگری که حتما در ذهن استاندار نیز هست اینکه بودجه فوری و اختصاصی برای موزه دفاع مقدس در طبس منظور شود

مدل مدیریتی استاندار الگوی ملی شود

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: پیش از این هم در خطبه‌های نمازجمعه مرکز استان گفتم که این مدل مدیریتی استاندار که بی‌حاشیه و پرکار و جهادی است باید تبدیل به الگو در سایر استان‌ها و سطح کشور شود. حجت الاسلام مجید نصیرایی در حضور معاون رئیس جمهورافزود: ظرفیت‌های طبس و خراسان جنوبی به حدی است که علاقه‌مند به لفظ محرومیت نیستیم زیرا این ظرفیت‌ها حتی در خاورمیانه بی‌نظیر است. وی ادامه داد :در سال ۹۷ در کل استان سه ملیون و ۲۰۰ هزار مسافر داشتیم که بیش از ۲ میلیون نفر فقط به طبس برای بازدید از جاذبه های گردشگری آن سفر کرده‌اند.

خدمات استاندار انقلابی است

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس گفت: استاندار مسئول فرادولتی است و فردی از نظام و انقلاب است که خدماتش دولتی نیست بلکه انقلابی است. سلمان اسحاقی در مراسم امضای تفاهم‌نامه‌های اشتغالزایی ادامه داد: زمانی ما نماینده مردم در مجلس هستیم که استاندار فرادولتی و انقلابی داریم که خداوند را شاکریم.وی گفت: ما افتخار می‌کنیم در استانی هستیم که هر صحبتی در زمینه محرومیت، عشایر و مرز در مجلس می‌شود دست ما نمایندگان بالا است زیرا هرچه این استان قوی‌تر شود مرز و امنیت کشور قوی‌تر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – پرده اول؛ با مهر تأیید نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تمامی وزرای

بیشتر

چند روز پیش از خیابان حکیم نزاری رد می شدم از ابتدای خیابان درگیر یک

بیشتر

محمدی – مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از آغاز طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت