۱۱۶ هزار سهامدار خراسان جنوبی احراز هویت شدند

۱۱۶ هزار سهامدار عدالت در خراسان جنوبی با ثبت نام در سامانه سجام احراز هویت شدند. به گزارش صدا و سیما، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گفت: از ۴۶۲ هزار نفر که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند تا ۱۱ شهریور ۱۱۶ هزار نفر احراز هویت شدند و ۳۵۰ هزار نفر باقیمانده اند. جعفری افزود: در خراسان جنوبی ۱۸۰ هزار نفر روش مستقیم سهامداری را انتخاب کردند که خرید و فروش سهام را خودشان میتوانند انجام دهند و تا ۶۰ درصد سهام خود را هم اکنون میتوانند بفروشند.وی گفت: حدود ۴۶۲ هزار نفر در خراسان جنوبی روش غیرمستقیم را انتخاب کردند، افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند سرمایه این افراد در شرکت سرمایه گذاری استان آمده است. وی با بیان اینکه ما در خراسان جنوبی اولین استانی هستیم که موفق شدیم افزایش سرمایه گذاری استان را به ثبت برسانیم، افزود: در مرداد اولین خرید و فروش نماد شرکت سرمایه گذاری خراسان جنوبی را داشتیم. جعفری گفت: تقریبا در ۲۵ روز گذشته شرکت خراسان جنوبی صف خرید بوده و سهام افراد در مدت کوتاهی به فروش میرسد.
وی با اشاره به اینکه به زودی انتخاب هیئت مدیره شرکت به صورت الکترونیکی انجام میشود، افزود: هم اکنون شرکت سرمایه گذاری استان ۹ هزار میلیارد تومان سرمایه دارد.جعفری گفت: افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند، باید در سامانه سجام ثبت نام کنند و احراز هویت شوند تا بتوانند در انتخاب اعضای هیئت مدیره شرکت کنند.
وی با بیان اینکه برای ثبت نام در سجام و احراز هویت سه روش اعلام شده است، افزود: در روش الکترونیکی افراد میتوانند از طریق سامانه سجام و اپلیکیشن سیگنال نسبت به ثبت نام و احراز هویت اقدام کنند.جعفری گفت: ثبت نام در ۷۰ دفتر پیشخوان دولت روش دیگر ثبت نام در سامانه سجام است که ۱۰ دفتر دیگر نیز در استان در حال واگذاری است.وی با بیان اینکه روستائیانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند نیز نیازی به مراجعه حضوری در شهرها را ندارند، افزود: خدمات ثبت نام و احراز هویت در ۱۴۴ پست بانک در روستاها نیز فعال شده است.

دانشآموزان خراسان جنوبی ۲ روز در هفته به مدرسه میروند
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مدارس از روزهای شنبه تا سهشنبه آماده حضور دانشآموزان براساس گروهبندی هستند و سه کلاس ۳۵ دقیقهای و ۲ زنگ تفریح ۱۰ دقیقهای برنامهریزی شده است. به گزارش ایرنا، محمدعلی واقعی افزود: مدارس زیر ۵۰ نفر به صورت کاملا حضوری برپا خواهند بود و مدارس بالای ۵۰ نفر که پرجمعیت محسوب میشوند نیز با نصف جمعیت و گروهبندی دانشآموزان فعالیت خواهند داشت.وی اظهار کرد: مدارسی که دانشآموزان را به گروههای الف و ب تقسیم کردهاند، طبق نظر شورای مدرسه میتوانند روز چهارشنبه را هم به صورت چرخشی بین گروه الف و ب برنامهریزی کنند.مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: گروههای الف روزهای شنبه و دوشنبه و گروههای ب روزهای یکشنبه و سهشنبه به صورت حضوری در مدارس حضور مییابند و مدارس در روزهای پنجشنبه طبق روال قبلی تعطیل است.وی افزود: با توجه به اهمیت رعایت پروتکلهای بهداشتی و احترام به سلامت همنوع، خانوادههای درگیر با کرونا دانشآموزان را به مدارس نفرستند.
واقعی گفت: هیچ گونه خلا آموزشی وجود ندارد و دانشآموزان به غیر از حضور در مدارس به مدرسه تلویزیونی ایران، آموزش در فضای مجازی و شبکه شاد هم دسترسی دارند.وی تصریح کرد: مراقبت بهداشتی در اولویت کادر آموزشی قرار دارد و تاکنون یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای تهیه لوازم بهداشتی به مدارس استان خراسان جنوبی اختصاص داده شده است و ۳۰۰ میلیون دیگر تا هفته آینده محقق خواهد شد.مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: دانشآموزان حتما با ماسک وارد مدارس شوند و ضمن رعایت پروتکلهای بهداشتی در ردیفهایی که براساس گروهها با رنگهای مختلف تعیین شده است، بنشینند.وی اظهار کرد: شبکه شاد به روز رسانی شده و در اختیار دانشآموزان قرار گرفته است و برای مناطقی که امکان استفاده از اینترنت وجود ندارد محتواهای آموزشی تدوین شده و در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.
۱۶۵ هزار دانشآموز سه دوره ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم از امروز (۱۵ شهریور) سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را در ۲ هزار و ۷۳۲ مدرسه استان خراسان جنوبی آغاز کردند و این آمار بدون احتساب نوآموزان پیش دبستانی است.

آغاز ثبت نام در طرح سرباز ماهر
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان گفت: اجرای طرح سرباز ماهر برای سربازان وظیفه تحت حمایت این نهاد اجرا می شود.سیدرضا حسینی افزود: طرح سرباز ماهر طرحی است که کمیته امداد امام خمینی با ستاد کل نیروهای مسلح قراردادی برای ارائه آموزشهای مهارتی به سربازان امضا کردند.وی گفت: این طرح در خراسان جنوبی اجرا می شود که افراد بالای ۱۸ سال مشمول این طرح هستند.حسینی با بیان اینکه هزینه آموزشی در طرح سربازماهر برعهده کمیته امداد امام خمینی است، افزود: در این خصوص امتیازات ویژهای نیز به سربازان داده میشود که پرداخت تسهیلات اشتغال از جمله بستههای تشویقی به سربازان است.وی گفت: سربازان مشمول این طرح میتوانند از خدمات نیروهای مسلح از جمله امکان ارائه خدمت سربازی در منطقه سکونت و خدمت به عنوان مربی استفاده کنند. حسینی افزود: طرح سرباز ماهر بستر مناسبی برای مهارتآموزی، افزایش توانمندی و ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای قشر جوان است.حسینی افزود: تمامی مشمولان و سربازان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی برای ثبت نام و استفاده از مزایای این طرح میتوانند به به آدرس www.smaher.irمراجعه کنند.

خراسان جنوبی، بدون فوتی کرونا
صداوسیما- خراسان جنوبی در ۲۴ ساعت گذشته، هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا نداشته و تعداد فوت شدگان همان ۱۴۱ نفر است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: ۱۴۲ بیمار حاد تنفسی، هم اکنون در بیمارستانهای استان بستری اند که ۴۴ نفر از آنان بیمار قطعی مبتلا به کرونا هستند ازین تعداد ۱۰ نفر در بخش مراقبتهای ویژه بستری اند که حال ۶ نفر از آنان وخیم اعلام شده است. وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، هیچ مورد فوت ناشی از کرونا در استان نداشته ایم و تعداد فوت شدگان کرونا در استان همان ۱۴۱ نفر است.

حمایت از طرحهای پژوهشی رفع موانع جهش تولید
صداوسیما- معاونت پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی برای حمایت از طرحهای پژوهشی با هدف رفع موانع جهش تولید فراخوان داد. مدیر واحد پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی استان گفت: بررسی مسائل بخشی راهکارهای آن در حوزه صنایع، کشاورزی وخدمات ، بررسی زنجیره تامین محصولات، شناسایی خلاءها و راهکارها ، راهکارهای رشد، تکثیر و ارتقا اثر بخشی شرکتهای دانش بنیان بررسی مزیتهای اقتصادی بومی استان و راهکارهای توسعه آن ازمحورهای محتوایی این فراخوان است.قاسمی افزود: طرحنامههای برگزیده پس از تایید هیات داوران از حمایتهای مالی ۵ تا ۳۰ میلیون تومان در قالب قرارپژوهشی بهره مند میشوند.علاقمندان تا ۳۰ شهریور چکیده و طرحنامه پژوهشی (حداقل سه صفحه) خود را به ناحیه بسیج دانشجویی ارسال کنند
.
توزیع واکسن آنفولانزا از مهرماه
مهر- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه توزیع واکسن آنفولانزا از مهرماه آغاز می شود، گفت: افراد دارای بیماری زمینه‌ای در اولویت برای دریافت واکسن هستند.غلامرضا آهنی با اشاره به اینکه اولویت برای توزیع واکسن آنفولانزا افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف، افراد مسن، مادران باردار و افراد دارای بیماری زمینه‌ای هستند، یادآور شد: استفاده از واکسن آنفولانزا الزام و ضرورتی برای افراد سالم ندارد.وی گفت: برخلاف تصور برخی از مردم واکسن آنفولانزا هیچ تأثیری در کاهش ابتلاء به ویروس کرونا ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت