۱۰۳ پروژه بهداشتی درمانی در خراسان‌جنوبی در حال اجرا است

کاری – سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۱۰۳ پروژه به مساحت ۸۲ هزار و ۲۸۰ مترمربع و اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان در خراسان جنوبی دست اجرا است.
غلامرضا شریف‌زاده در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته دولت با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم ۴۴ پروژه تفاهم نامه‌ای در استان شامل خانه‌های بهداشت، مراکز جامع سلامت و تکمیل و توسعه بیمارستان در برخی شهرستان‌ها داشته‌ایم.وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۳ پروژه به مساحت ۸۲ هزار و ۲۸۰ مترمربع و اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان در دست اجرا است که ۳۷۳ تخت بیمارستانی‌ مصوب دارد.
تکمیل بیمارستان ۳۲
تختخوابی خوسف
وی با اشاره به تکمیل بیمارستان ۳۲ تختخوابی خوسف ادامه داد: تمام تجهیزات این بیمارستان توسط دانشگاه تامین شده که بعد از تامین نیروی انسانی منتقل می‌شود.وی عنوان کرد: همچنین بیمارستان ۶۴ تختخوابی زیرکوه از مصوبات سفر اول رئیس جمهور است.سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی ۱۳ درصدی بیمارستان زیرکوه، تاکید کرد: این پروژه هفت هزار و ۴۰۰ متر زیربنا دارد که تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد.وی با اشاره به توسعه بیمارستان طبس با ۱۰ درصد پیشرفت ، ادامه داد: ساختمان دندانپزشکی بیرجند با ۴۰ درصد از دیگر این‌پروژه‌های در دست اجرا است.شریف‌زاده با اشاره به اینکه ۲۴ خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت در ۲ سال گذشته احداث شده، اضافه کرد: همچنین در این مدت برای مرکز درمان ناباروری مرکز استان ۱۰ میلیارد تومان تجهیزات خریداری شده است.شریف زاده با اشاره به اینکه تحول بزرگی در حوزه تجهیزات پزشکی از ۲ سال گذشته با پیگیری مسئولان استان رخ داده است، افزود: تخصیص دستگاه ام. ار. آی برای قاین، فردوس و طبس در دولت سیزدهم انجام شد.سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: برای اختصاص ۲ دستگاه جدید ام. ار. آی خبر داد د در دولت سیزدهم ابراز امیدواری کرد.

ارتقا دانشکده پرستاری
به دانشکده علوم پزشکی
وی با بیان اینکه با اشاره به تامین دستگاه لیزیک چشم و دستگاه سنگ‌شکن در اولویت پیگیری‌های دانشگاه است، یادآور شد: در این مدت مجوز ارتقا ۲ دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی اخذ شده است. وی با اشاره به تکمیل و بهره‌برداری از کلینیک دندانپزشکی کودکان فردوس، گفت: تکمیل فاز یک کلینیک تخصصی سرایان، تکمیل ساختمان دیالیز بیمارستان طبس، تکمیل آشیانه بالگرد طبس، بهره‌برداری از کلینیک تخصصی نهبندان، تکمیل ای سی یو بیمارستان‌های درمیان و ایران‌مهر بیرجند، تکمیل بخش ایزوله تنفسی بیمارستان شهدای قاین از دیگر اقدامات در دولت سیزدهم است.سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: در حال حاضر هزار و ۶۷۸ تخت بیمارستانی‌ فعال در سطح استان وجود دارد که با توجه به جمعیت استان نسبت به میانگین کشوری وضعیت بهتری داریم.وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم هزار و ۸۷ نفر از قانون ایثارگران در دانشگاه علوم پزشکی تبدیل وضعیت شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرماندار شهرستان زیرکوه نیز به خبرنگاران گفت: تاکنون یک هزار میلیارد تومان خسارت به حوزه

بیشتر

سربازی – رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس در آئین تجلیل از خیرین مدرسه

بیشتر

دادرس مقدم – «همه ما برای بارش باران دعا می‌کنیم اما غافل از آنکه خدا به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت