۱۰۰ عنوان برنامه هفته دفاع مقدس در استان اجرا میشود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: همزمان با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس ۱۰۰ برنامه محوری در استان با شعار«ما قوی هستیم» اجرا میشود. به گزارش ایرنا، سرهنگ غلامرضا فلاحی روز سهشنبه در نشست خبری تشریح برنامههای چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس افزود: چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خرداد امسال آغاز شد و تا پایان سال ادامه خواهد داشت که در این مدت ۲ هزار برنامه در هفتههای مختلف برنامهریزی شده است.وی سخنرانی ویدیو کنفرانسی رهبر معظم انقلاب در ۳۱ شهریور ماه و افتتاح نمایشگاه اقتدار ۴۰ را از مهمترین برنامههای این هفته بیان کرد و گفت: نمایشگاه اقتدار ۴۰ با رعایت پروتکلهای بهداشتی در استان اجرا خواهد شد و سعی خواهیم کرد از طریق فضای مجازی و صدا و سیما این نمایشگاه را به خانههای مردم ببریم. فلاحی اظهار کرد: امسال به دلیلی انتشار ویروس کرونا رژه نیروهای مسلح برگزار نخواهد شد اما تجلیل از یک میلیون رزمنده در سراسر کشور و همزمان پنج هزار رزمنده در خراسان جنوبی انجام میشود که به صورت سازمانی و عمومی مورد تجلیل قرار میگیرند.وی غبارروبی مزار شهدا، رونمایی از ۱۰ کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس، رونمایی از تمبر چهلمین سالگرد دفاع مقدس را از دیگر برنامههای محوری در این هفته بیان کرد. وی از آغاز ساخت مرکز موزه دفاع مقدس در شهر بیرجند خبر داد و افزود: ساخت این موزه از مطالبههای خانواده شهدا و ایثارگران است که امیدواریم با نگاه ویژه ملی و استانی به سرانجام برسد.
وی همچنین از کلنگزنی ساخت ۱۴ یادمان شهدای گمنام در استان خبر داد.

مشکلات منابع طبیعی استان روی میز معاون وزیر
اعضای مجمع نمایندگان استان با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگلها و مراتع کشور دیدار و در خصوص مشکلات و ظرفیتهای منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفتگو کردند. حسین خسروی، رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی، در این دیدار ضمن قدرانی از اقدامات سازمان جنگلها و مراتع کشور و استان، گفت: سازمان جنگلها و مراتع کشور نگاه ویژه در حوزه اعتبارات به استان داشته که امیدواریم این نگاه ویژه ادامه داشته باشد. به گزارش ایسنا، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با تاکید بر پراکندگی، مرزی بودن، خشکسالی چندین ساله و وسعت خراسان جنوبی، بیان کرد: اختصاص اعتبارات حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری نیازمند نگاه ویژه است. وی خواستار برنامهریزی و اعتبار برای احداث سدها و بندهای خاکی و جلوگیری از روان آبها شد و با اشاره به مشکلات روستائیان استان در حوزه منابع طبیعی، گفت: با تمام اقدامات انجام شده در تمام دهگردشیها مردم از موضوعات منابع طبیعی گلایههای دارند که باید هرچه سریعتر رسیدگی شود.در این دیدار نمایندگان استان به بیان دیدگاههای خود پرداختند و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز گزارشی از فعالیتها و مشکلات حوزه کاری خود ارائه کرد.مسعود منصور، رئیس سازمان جنگلها و مراتع کشور نیز با ارائه گزارشی از سیاستها، برنامهها، فعالیتها و اقدامات انجام شده، قول مساعد برای اختصاص اعتبار ویژه داد و راهکارهای مطلوبی برای حل مشکلات حوزه منابع طبیعی ارائه کرد.

بوستان محبت شهر بیرجند افتتاح شد
گروه خبر- بوستان محبت شهر بیرجند عصر دوشنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی افتتاح و عملیات اجرایی فاز یک میدان آیت ا… عبادی در ورودی مرکز استان آغاز شد.
شهردار بیرجند عصر دوشنبه در این آیین گفت: این پارک به وسعت هفت هزار متر مربع و با اعتبار یک میلیارد تومان احداث شد. محمدعلی جاوید افزود: به دلیل اینکه این طرح به صورت امانی اجرا شد، روند اجرای پروژه طولانیتر شده است.وی گفت: در این بوستان فضای ورزشی از جمله زمین فوتبال و والیبال هم اجرا شده است و یک هزار خانوار از مزایای آن برخوردار شدند.شهردار بیرجند عنوان کرد: تا اوایل سال آینده چهار بوستان دیگر از جمله پارک جنگلی، پارک الهیه، انقلاب و پارک خطی مهرشهر تکمیل و بهرهبرداری میشود. وی با اشاره به اینکه اکنون هفت پروژه شاخص توسط شهرداری بیرجند در دست اجرا است گفت: این طرحها براساس برنامه زمانبندی اجرایی خواهد شد.همچنین عملیات اجرایی فاز یک بهسازی میدان آیت ا… عبادی بیرجند نیز با حضور استاندار و جمعی از مسئولان آغاز شد.
شهرداری بیرجند اجرای این پروژه را در ۲ فاز تعریف و برنامهریزی کرده است که فاز اول را تا چهار ماه دیگر به نتیجه برساند. شهردار بیرجند در آیین کلنگزنی این طرح گفت: فاز اول طرح با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شهرداری اجرا و در سال جاری افتتاح میشود. جاوید افزود: با توجه به اینکه میدان آیت ا… عبادی به وسعت ۲۳ هزار متر مربع ورودی شهر بیرجند از سمت کرمان است، برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و اجرای این طرح مطالبه عمومی مردم بود.وی با بیان اینکه محوطهسازی، جدارهسازی، نورپردازی و ایجاد فضای سبز در فاز نخست این میدان اجرا میشود گفت: در این خصوص فراخوان انتخاب پیمانکار را برگزار کردیم و قرارداد منعقد شده است.وی اظهار کرد: اجرای فاز دوم این طرح که در سال آتی تامین اعتبار خواهد شد، احداث المان در دستور کار قرار دارد.

فرهنگسرای بیرجند امسال به بهرهبرداری میرسد
شهردار بیرجند گفت: ساخت فرهنگسرای بزرگ بیرجند در حال حاضر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا دهه فجر امسال به بهرهبرداری میرسد. جاوید افزود: عملیات اجرایی این طرح با زیربنای ۱۵ هزار متر مربع و مساحت سه هزار متر مربع سال ۱۳۹۲ آغاز شد. وی بیان کرد: سالن همایش فرهنگسرای بیرجند جزو ۱۰ سالن برتر کشور است و با بهرهبرداری از این پروژه نیازمندی عمومی شهروندان در برگزاری مناسبتهای مهم ملی، مذهبی، رفاهی و استانی رفع خواهد شد.شهردار بیرجند گفت: در مجموع برای اجرای این پروژه فرهنگی عمرانی ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز بوده که تاکنون ۳۳ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است و ۱۷ میلیارد تومان اعتبار دیگر برای تکمیل مجموعه نیاز داریم.وی سالن همایش و آمفی تئاتر با ظرفیت ۲ هزار صندلی، ساختمان اداری، آتلیه آموزش و سایت، رستوران و کافینت، کتابخانه با ۲ سالن مطالعه، گالری و نگارخانه را از امکانات در نظر گرفته شده برای فرهنگسرای بیرجند ذکر کرد.

تعاونیهای اشتغالزای خراسان جنوبی تسهیلات دریافت میکنند

ایرنا – مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان گفت: تسهیلات جهش تولید به شرکتهای تعاونی استان اعم از تولیدی، خدماتی، اصناف و بنگاههای اقتصادی خارج از بخش تعاون اشتغالزا پرداخت میشود. رضا ملائی افزود: طرح اعتباری جهش تولید با اولویت حمایت از شرکتهای تعاونی و بنگاههای اقتصادی خارج از بخش تعاون در استان آغاز شد که در قالب این طرح تا سقف ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان بخشهای مختلف استان پرداخت میشود. وی اظهار کرد: متقاضیانی که این تسهیلات را دریافت کنند از یک فرصت ویژه چهارماه تنفس دربازپرداخت برخوردار میشوند.

بازداشت ۳۲ خرده فروش موادمخدر در بیرجند

ایرنا – رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گفت: به منظور تامین امنیت اجتماعی و روانی و مطالبات شهروندان، طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده در شهرستان بیرجند اجرا شد. سرهنگ غلامرضا شاهوردی گفت: در پاکسازی این محلهها ۳۲ خرده فروش مواد مخدر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.وی با تاکید بر قاطعیت پلیس در برخورد با سوداگران مرگ گفت: نجات نسل آینده جامعه از تهدید بزرگ مواد مخدر صنعتی و روانگردان، مشروط به همکاری و مشارکت فعال آحاد مردم و دستگاههای مرتبط است. وی به عموم شهروندان توصیه کرد: در صورت اطلاع از فعالیت مشکوک به ویژه در زمینه توزیع انواع مواد مخدر، مراتب را به مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

ماموران پلیس رشوه ۱۰۰ میلیون ریالی را در خوسف رد کردند

ایرنا – رییس بازرسی فرماندهی انتظامی استان از رد رشوه ۱۰۰ میلیون ریالی ماموران پلیس در خوسف خبر داد. سرهنگ سید حسین حسینی گفت: ماموران انتظامی شهرستان خوسف هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه ام وی ام مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند. وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو پنج کیلو و ۲۹۰ گرم تریاک را کشف کردند که قاچاقچی برای رهایی از قانون مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال وجه نقد را به عنوان رشوه به ماموران پلیس پیشنهاد کرد. وی اظهار کرد: با اقدام قاطع ماموران وظیفه شناس و امتناع از قبول رشوه، ضمن کشف مواد، پیشنهاد رشوه به پلیس نیز به مقام قضایی گزارش و متهم دستگیر و روانه زندان شد. وی تصریح کرد: ماموران وظیفه شناس ایست و بازرسی شهرستان خوسف مورد تقدیر قرار گرفتند.

افزایش بیماران کرونایی خراسان جنوبی به ۶۰ نفر

صدا و سیما -بیماران کرونایی در خراسان جنوبی در ۲۴ گذشته از ۴۷ به ۶۰ نفر افزایش یافتند. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هم اکنون ۱۶۴ بیمار حاد تنفسی در بیمارستانهای استان بستری اند که ۶۰ نفر از آنان مبتلا به کرونا هستند. دکتر جلال احمدی افزود: از ۶۰ بیمار مبتلا به کرونا، ۹ نفر در بخشهای آی سی یو بستری اند که حال ۳ نفر از آن وخیم است. وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، مورد فوت ناشی از کرونا در استان نداشته ایم.

معرفی برگزیدگان مرحله استانی مسابقات قرآن کریم

صداوسیما- نفرات برگزیده چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن در مرحله استانی خراسان جنوبی معرفی شدند. مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گفت:مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن در استان هفته گذشته با حضور ۱۰۲ نفر برگزار شد. حجتالاسلام بخشی پور افزود: برگزیدگان رشته دعاخوانی نیز پس از داوری در تهران اعلام خواهند شد.

بهره برداری از بخش همودیالیز بیمارستان درمیان

بخش همودیالیز بیمارستان خاتم الانبیای شهرستان درمیان به بهره برداری رسید. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: برای راه اندازی این بخش با زیر بنای ۱۰۰ متر مربع و سه تخت دیالیز بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است. دکتر دهقانی افزود: تاکنون بیماران دیالیزی این شهرستان مجبور بودند برای درمان خود، مسافت طولانی را تا بیرجند طی کنند که با افتتاح این بخش مشکلات این بیماران مرتفع شد.

پیگیری مشکلات تولیدکنندگان بلدرچین توسط دستگاه قضا در خراسانجنوبی

رئیس کل دادگستری استان خراسانجنوبی، در بازدید از مجتمع پرورش بلدرچین بیرجند در جریان مشکلات تولیدکنندگان این عرصه قرار گرفت. حجت الاسلام حمیدی با حضور مدیران مرتبط، مشکلات و موانع تولید این واحد را مورد بررسی قرار داده و مسئولان نیز برای حل مشکلات این واحد قول مساعدت و همکاری دادند. گفتنی است بهرهبرداری و انتقال آب مورد نیاز مجتمع، تهیه نهادههای دامی، مشکلات بانکی، بستهبندی و فروش محصول از جمله مشکلات این واحد تولیدی بود.

جزئیات هشتمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی استان
معصومه رضایی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی؛ در رابطه با ثبت نام از داوطلبان در هشتمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی استان گفت: همزمان با سراسر کشور از طریق سایت سنجش و آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org از پنج شنبه ۲۰ شهریور ماه آغاز و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی؛ سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تصریح کرد: داوطلبان متقاضی استخدام باید سلامت جسمانی، روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می شوند را داشته باشند. معصومه رضایی؛ داشتن حداقل ۲۰ سال تمام و حداکثر ۲۵ سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دیپلم ، حداکثر ۳۰ سال برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق دیپلم ، حداکثر ۳۵ سال برای دارندگان مدارک تحصیلی لیسانس ، حداکثر ۴۰ سال برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق لیسانس و ۴۵ سال برای مدارک تحصیلی دکتری را جزء شرط سنی شرکت در آزمون دانست و در رابطه با داوطلبان شاغل در دستگاههای دولتی متذکر شد: مدت خدمت به حداکثر سن اعلام شده، اضافه خواهد شد .وی همچنین افزود: داشتن کارت پایان خدمت و یا معاف از خدمت برای داوطلبان آقا الزامی میباشد. سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان اظهار کرد: آزمون به تفکیک در دو بخش سوالات عمومی و تخصصی برگزار و کسب حداقل ۵۰ درصد اولین امتیاز کسب شده توسط داوطلب به تفکیک ۴۰درصد در بخش عمومی و ۶۰درصد در حیطه تخصصی خواهد بود. رضایی تاکید کرد: هر داوطلب حداکثر مجاز به انتخاب یک شغل میباشد.وی در ادامه با بیان این مطلب که سهمیه های استخدامی در این آزمون در استان به تعداد ۵۰۹ نفر مربوط به ۱۶ دستگاه اجرایی میباشد، افزود : از این تعداد بیشترین سهمیه مربوط به آموزش و پرورش و استانداری به ترتیب ۳۱۰ و ۸۰ است.سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: بیشترین ظرفیت پذیرش در این آزمون مربوط به شهرستانهای نهبندان و درمیان میباشد.

اتمام ساخت ۱۹۰ مدرسه استان در گرو تأمین اعتبار
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی از ۱۹۰ پروژه عمرانی جاری استان خبر داد و گفت: برای تکمیل این پروژهها ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. محمود چاوشان اظهار کرد: در سال جاری بدلیل شیوع ویروس کرونا جشنواره خیرین مدرسهساز خراسانجنوبی برگزار نشد.وی افزود: در راستای پاسداشت و تکریم خیرین مدرسهساز طرحهای متفاوتی را در طول سال اجرا میشود. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: طرح آجر به آجر با هدف و استراتژی جمع سپاری کمکهای خرد مردمی در استان کلید خورد و هر خیر به میزان وسع خود در مدرسهسازی شریک میشود. چاووشان یادآور شد: در این راستای سامانه «مهر مدرسه» راهاندازی شده و میزان برآورد مصالح مورد نیاز مدارس در آن قابل رؤیت و مشارکت میباشد.وی از طرح تحول آجر به آجر بعنوان اقدامی نوآورانه در راستای جذب خیرین خرد خراسانجنوبی یاد کرد و گفت: امیداست با زمینهسازی مناسب شاهد تحولی بزرگ در ساخت، توسعه و تجهیز مدارس باشیم. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه فرهنگیان در این طرح مشارکت خوبی داشتند، تاکید کرد: در راستای این طرح از کارخانجات و صنوف مختلف نیز یاری میطلبیم.چاووشان از ۱۹۰ پروژه عمرانی نیمهتمام احداث مدارس در خراسانجنوبی خبر داد و گفت: برای اتمام این پروژه ها حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۶ میلیارد تومان تعهد برای ساخت مدارس وجود داشته است، افزود: پیشبینی میشود این تعهد تا پایان سال به بیش از ۳۰ میلیارد تومان برسد.این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ ۲۴ میلیارد تومان جذب تعهد از خیران داشتیم که ۷۰ درصد آن محقق شد.

بیش از ۲ میلیارد ریال شهریه مدارس خراسان جنوبی برگشت داده شد
ایرنا – معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: با توجه به تعدیل شهریه مدارس غیردولتی، با پیگیری این معاونت مبلغ ۲ میلیارد و ۱۲۹ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال به والدین دانشآموزان در استان برگشت داده شد. به گزارش ایرنا، علی تهوری افزود: در راستای ایفای حقوق مصرف کنندگان و با عنایت به نامه معاون وزیر و رییس سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان درخصوص تعدیل و عودت بخشی از شهریه دریافتی از والدین دانشآموزان مدارس غیردولتی و هیئت امنایی برگشت این مبالغ با پیگیری این معاونت صورت گرفت.وی گفت: این مبالغ مربوط به فعالیتهای فوق برنامه و غیردرسی بوده است که به واسطه شیوع کرونا و تعطیلی مدارس در سال تحصیلی -۹۹ ۹۸ از سوی مدارس به دانشآموزان ارائه نشده است.معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت استان تاکید کرد: والدین دانشآموزان میتوانند در صورت مشاهده موارد مشابه و اخذ مبالغ به عناوین مختلف و غیرموجه از سوی مدارس غیردولتی مراتب را برای پیگیری و در صورت اجحاف برخورد با متخلفین به سامانه ۱۲۴ معاونت بازرسی این سازمان گزارش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت