شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

۱۰۰۰ بسته غذایی در طرح “نسیم انتظار” از محل موقوفات خراسان جنوبی توزیع شد

کاری – مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: «طرح نسیم انتظار» همزمان در سراسر کشور در استان همزمان با سالروز میلاد باسعادت حضرت صاحب الزمان(عج) برگزار شد. حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به راه اندازی 15 کاروان شادی با 25 اجرا در سطح شهرستان های استان افزود: پخش ادعیه و مناجات از بقاع متبرکه استان (150 نوبت قرائت ادعیه در 30 بقعه متبرکه)، ختم جمعی قرآن کریم و صلوات به نیت دفع بلا و سلامتی و فرج امام زمان(عج) (شهرستان های سربیشه، بیرجند و طبس)، مسابقه نقاشی انتظار ویژه کودکان در شهرستان طبس گوشه ای از اقدامات اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی در طرح نسیم انتظار است. وی با بیان اینکه همچنین پخت و توزیع 200 پرس غذای گرم بین بیماران بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند در روز نیمه شعبان و اهدای تبرکات مهدوی با تهیه و توزیع بیش از هزار بسته غذایی و توزیع بین محرومین نیز در این زمان انجام شده است.

اطعام در روز نیمه شعبان در محل بیمارستان ولی عصر (عج)
وی یادآور شد: در روز میلاد حضرت ولی عصر (عج) تعداد 200 پرس غذا از محل موقوفه «شیخ محمد هادی» توزیع شد. مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه با هماهنگی صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت بیمارستان ولی عصر (عج) طبق نیت واقف این غذاها در محل بیمارستان طبخ و بین بیماران بستری در بخش های مختلف بیمارستان توزیع شد، ادامه داد: قطعا بیمارانی که در این وضعیت نامطلوب بیمارستان ها از ملاقات خانواده هایشان نیز محروم هستند ، دریافت غذایی که متبرک به نام مقدس امام عصر (عج) هست و در روز میلاد حضرت ، روحیه آنها را بهتر و باعث افزایش نشاط معنوی آنها خواهد شد.

حرکت کاروان نسیم انتظار به مناسبت عید میلاد امام عصر (عج)

حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به اینکه کاروان نسیم انتظار در شب میلاد حضرت حجت (عج) در شهرک امام علی علیه السلام به حرکت درآمد، اظهار کرد: اهتزاز پرچم های سبز و سرخ مهدوی، حال و هوای منتظرانی را که از پشت پنجره ها چشم به این کاروان دوخته و زیر لب ندای یا مهدی سر می دادند را متحول کرد. وی یادآور شد: این برنامه که بعد از نماز مغرب و عشاء از محل مسجد شروع شد با مولودی خوانی و مدیحه خوانی به صورت زنده ادامه داشت و همچنین پخش سرود های مهدوی و مولودی خوانی ، این کاروان را دلنشین تر می کرد. مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تاکید کرد: پس از شروع و همراهی مومنین، نور افشانی در مسیر حرکت کاروان نیز جذابیت برنامه را دو چندان کرده بود.
بخشی پور با بیان اینکه در روز میلاد نیز کاروان از محل ترمینال حرکت کرد، افزود: با طی کردن مسیر، پس از مدیحه خوانی زیبا توسط مداح اهل بیت (ع) و حجت الاسلام رستگاری ،
کاروان وارد صحن امامزادگان باقریه علیهم السلام شد. وی همچنین بیان کرد: همچنین شرکت کنندگان در مسابقه نقاشی کودکان که در راستای طرح نسیم انتظار و به صورت مجازی توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس و با همکاری مرکز افق امامزاده علی و فروشگاه حرم با موضوع “من امام زمانم را دوست دارم” انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت