شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

یک هفته محدودیت برای شهرهای قرمز استان

گروه خبر- بر اساس ابلاغیه ستاد ملی کرونا، استانداران می‌توانند در مناطق قرمز با تدوین برنامه محدودسازی و ارسال آن به وزارت بهداشت، محدودیت‌های جدید برای یک هفته اعمال کنند. معتمدیان در ستاد استانی مقابله با کرونا، با بیان اینکه علی رغم همه توصیه‌ها و دستور العمل‌های بهداشتی همچنان شاهد افزایش ابتلا به کووید ۱۹ در استان هستیم ، گفت: باید بر رعایت دستورالعمل‌ها توسط مردم و اصناف، ادارات و سازمان‌ها به طور جدی‌تر نظارت شود. وی با اشاره به الزامی شدن استفاده از ماسک، افزود: در صورت استفاده نکردن، اماکن متخلف پس از دو بار تذکر به مدت یک هفته تعطیل خواهند شد. وی با بیان اینکه هیج شهری از استان سفید نیست، خطاب به مسئولان علوم پزشکی عنوان کرد: طرح های خود را برای محدودسازی آماده و در کمیته اجتماعی امنیتی، طرح موضوع کنند که در ستاد کرونا استان تصویب و به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال شود. معتمدیان افزود: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، دستور کاری به وزارت صمت داده شده که سریعا برنامه های خود را برای تولید و توزیع ماسک ارزان، بادوام و قابل شست و شو ارائه دهد. وی با توجه به نزدیکی به فصل پاییز و آغاز بیماری آنفلوانزا خواستار تمهیدات لازم برای افزایش تخت های آی سی یو در استان شد. دکتر مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم گفت: ۲۲۱ نفر به علت مشکلات تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۳ مورد در آی سی یو به سر می‌برند.

۶ شهرستان در وضعیت قرمز
ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم گفت: در حال حاضر ۶ شهرستان از ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی در وضعیت خیلی پرخطر (قرمز) شیوع کرونا هستند. محمد دهقانی فیروزآبادی درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان خراسان جنوبی گفت: در ارزیابی جدید که توسط وزارت بهداشت انجام شده، وضعیت خطر شهرستان‌های مختلف ما تغییر کرده و متاسفانه هیچ شهر کم خطر یا به رنگ سفید در استان نداریم. وی افزود: براساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت شهرستان‌های بیرجند، خوسف، سربیشه، طبس، فردوس و نهبندان وضعیت بسیار پرخطر (قرمز)، شهرستان‌های بشرویه، درمیان و قاینات وضعیت پرخطر (نارنجی) و شهرستان‌های زیرکوه و سرایان هم وضعیت خطر متوسط (زرد) را پیدا کردند.

فوت 65 مبتلا به کرونا
دهقانی تصریح کرد: شرایط کلی استان رو به تشدید بیماری است؛ هم آمار بیماران تنفسی روزانه در بیمارستان‌ها در حال افزایش است و هم وضعیت رنگ‌بندی شهرها نشانگر این است که نسبت به هفته گذشته شرایط تشدید شده است. وی افزود: با توجه به اعمال محدودیت‌هایی که از امروز توسط ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شده، استفاده از ماسک در همه تجمعات الزامی است و در ادارات باید کارمندان و مراجعه کنندگان حتما از ماسک استفاده کنند وگرنه اجازه حضور در اداره را ندارند. وی گفت: امیدواریم مردم مانند گذشته شرایط را درک کنند و همراهی و مساعدت داشته باشند تا خودشان آسیب کمتری ببینند و بیمارستان‌های ما هم توان و تحمل پذیرش و درمان بیمارانی که نیاز به بستری دارند را کماکان داشته باشند. همچنین بر اساس اعلام جدید دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ۳ فوتی کرونا تا دیروز به آمار جان باختگان ویروس کرونا در استان اضافه شد و امارفوتی ها به ۶۵ نفر افزایش یافت. هم اکنون ۲۲۱ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۶۵ نفر بیماران قطعی مبتلا به کووید ۱۹ هستند. از این تعداد ۱۳ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند که حال ۳ نفر از بیماران وخیم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت