یک «دیوار» سد راه شمشیر بازی استان!

امین جم – یکی از رشته های مدال آور استان در سالهای اخیر ، شمشیر بازی بوده است.رشته ای که علاوه بر جوانان حتی در بخش نونهالان هم جوایزی داشته و ظرفیت هایی دارد که قابل چشم پوشی نیست.اما متاسفانه مانند دیگر رشته های ورزشی در استان که یا سالن ندارند و یا سالن مناسبی دراختیارشان نیست ، هیئت شمشیربازی نیز در سالنی تمرین می کند که نه تنها جای تمرین مناسبی نیست بلکه حتی استاندارد های لازم را ندارد.در همین زمینه و برای بررسی ابعاد دیگر مسئله با سرپرست هیئت شمشیر بازی استان ، گفتگو داشتیم که در ادامه میخوانید.

شمشیربازی استان در کشور مطرح است
سرپرست هیئت شمشیر بازی استان با بیان اینکه خراسان جنوبی استعدادهای زیادی در این رشته دارد ، گفت : ما همیشه جزو مدال آوران در کشور هستیم و جایگاه بالایی در میان سایر استان ها داریم.یوسفی در ادامه با اشاره به مدال برنز عضو تیم شمشیربازی استان در مسابقات نونهالان ، گفت : اینها بچه هایی هستند که استعداد یابی کردیم و سالهای آینده هم قطعا برای ما افتخار افرینی می کنند.وی ادامه داد: با اینحال ما مشکلات متعددی داریم اما حداقل انتظار ما داشتن فضای مناسب برای تمرین است.چون امکانات و فضای مناسب نداریم ، امسال فقط ۳ نفر را به اعضای هیئت اضافه کردیم.

امسال هم قول دادیم در المپیاد مدال بگیریم
سرپرست هیئت شمشیر بازی استان گفت : ما در بخش اقایان ۱۵ نفر ودر بخش خانم ها ۸ نفر عضو داریم که همه اینها استعداد های خوب استان ما هستند. اگر فضای مناسبی ایجاد شود ، قطعا میتوانیم افراد مستعد بیشتری را به کشور معرفی کنیم.یوسفی با بیان اینکه ما قول داده ایم امسال در المپیاد مدال کسب کنیم ، ادامه داد: مطمینا یک پای فینال نوجوانان هستیم.سال پیش هم قول دادیم و طلای نوجوانان را گرفتیم.

سالن فعلی حتی استاندارد نیست!
وی در تشریح شرایط سالن تمرینی فعلی این هیئت گفت : چندسال قبل از کرونا ، زیرزمینی را برای تمرین اجاره کردیم و آنجا استعدادیابی و تمرین هیئت شمشیربازی انجام می شد. بعد کرونا اما فضایی برای تمرین نداشتیم و چندسالی است که بال سالن غدیر را دراختیار ما گذاشته اند.سرپرست هیئت شمشیر بازی استان با بیان اینکه این سالن هم برای ما استاندارد نیست ، ادامه داد:ما مجبور شدیم در همین سالن تمرین کنیم تا حداقل عقب ماندگی های زمان کرونا جبران شود.

پیست استاندارد ۱۸ متر است و پیست ما ۱۵ متر
یوسفی با اشاره به نامه نگاری های متعدد درخصوص فضای نامناسب سالن برای هیئت شمشیربازی ، تصریح کرد : پیست شمشیربازی ۱۸ متر طول دارد و ما بخاطر طول کم سالن مجبور شدیم در قطر ، پیست را پهن کرده و حتی ۳ قسمت از آن را کم کنیم تا جا بگیرد!وی ادامه داد : پیستی که باید ۱۸ متر باشد را تبدیل به ۱۵ متر کرده ایم تا بتوانیم حداقل تمرین کنیم.
نبود فضای مناسب ، استعدادیابی افراد جدید را غیرممکن می کند
سرپرست هیئت شمشیر بازی استان با بیان اینکه حتی رختکن نداریم و با بنر فضایی برای آن در سالن ایجاد کرده ایم ، افزود : در شرایط فعلی فقط ۲ نفر میتوانند تمرین کنند و باقی اعضا فقط تماشاگر باشند.این وضع خصوصا در زمان نزدیک به مسابقات ، مشکلات زیادی برای ما ایجاد میکند و همین است که نمیتوانیم بیشتر از این تعداد ، جذب داشته و استعدادیابی کنیم.
بهبود شرایط سالن با برداشتن دیوار
یوسفی با بیان اینکه میدانیم بودجه ای برای ساخت سالن اختصاصی نیست ، گفت : چسبیده به دیوار سالن ، دو اتاق ۱۲ متری و یک راهرو وجود دارد که اگر به سالن اضافه شود ، مشکل ما حل می شود.وی ادامه داد : حتی در این خصوص با دفتر فنی اداره کل ورزش و جوانان صحبت کرده و موافقتشان را جلب کرده ایم اما با اینکه همه موافق اند ، کار پیش نمی رود!

اجاره غیرقانونی فضای ورزشی
سرپرست هیئت شمشیر بازی استان در پاسخ به این سوال که با وجود اینکه مسئولان موافق اند ، پس چرا این طرح اجرایی نشده است ، اظهار کرد : در زمان کرونا که کسی در سالن تمرین نمیکرده است ، مستاجر قبلی سالن ، آن را به یک خانواده اجاره داده و با وجود تغییر مستاجر ، هنوز این فضا مسکونی مانده است.یوسفی با بیان اینکه اینکار کاملا غیرقانونی بوده و خلاف مقررات است ، ادامه داد: اول اینکه هیچ سالنی در استان سرایدار ندارد و دوم آنکه طبق قوانین امکان استفاده مسکونی از سالن ورزشی نیست.

برای تخلیه نامه زده شد اما در عمل اتفاقی رخ نداد
وی افزود : با اینکه مسئولان هم مخالف اینکار هستند و حتی به صورت کتبی این موضوع را به فردی که در اینجا زندگی میکند اطلاع داده و درخواست تخلیه کرده اند اما هنوز بعد از چندماه پیگیری ، هیچ اتفاقی نیوفتاده است.سرپرست هیئت شمشیر بازی استان با بیان اینکه مستاجر قبلی هییئت به شرط نگهداری و نطافت سالن ، این اتاق ها را در اختیار این فرد گذاشته است ، گفت : این کار از ابتدا غیرقانونی بوده و حالا هم متاسفانه مسئولان علی رغم قبول مشکل ، هیچ کاری نمی کنند.

اداره کل ورزش و جوانان همکاری نمیکند
یوسفی با بیان اینکه سالن ورزشی باید در اختیار ورزشکاران باشد ، تصریح کرد : هدف اداره کل ورزش و جوانان باید قهرمان پرروری و حمایت از ورزشکاران باشد.اما متاسفانه حتی در حد برداشتن این دیوار هم همراهی صورت نگرفت.وی افزود: طبق صحبت با دفتر فنی اداره کل ورزش و جوانان ، می توان با برداشت دیوار ، هم رختکن به سالن اضافه کرد و هم طول سالن را بیشتر کرد.

فدراسیون قول اهدای پیست دوم داد اما مشروط به بهبود وضع سالن
سرپرست هیئت شمشیر بازی استان با اشاره به قول فدراسیون برای اختصاص پیست دوم ، گفت : اما این قول مشروط به این است که ما سالن مناسبی داشته باشیم.رئیس فدراسیون از یک سال پیش این قول را داده اما وقتی حتی پیست اول ما هم در سالن جا نمی شود ، چگونه انتظار داشته باشیم پیست دوم را به ما بدهند؟یوسفی ادامه داد : ارزش هر پیست حداقل ۵۰۰ میلیون تومان است.خرید چنین پیستی قطعا برای اداره کل و هییئت شمشیربازی استان سخت است و وقتی فدراسیون قول آن را به ما داده ، باید شرایط جذب آن را ایجاد کنیم.

رقبای ما حداقل ۴ پیست تمرینی دارند و ما یک پیست غیراستاندارد
وی افزود: حتی رقبای ما ، حداقل ۴ پیست تمرینی دارند اما ما همین یک پیست را هم به طور غیراستاندارد پهن کرده ایم.سرپرست هیئت شمشیر بازی استان درخصوص اهمیت پیست دوم ، گفت : اگر فضای سالن بهتر شده و پیست دوم هم نصب شود ، قطعا میتوانیم استعدادهای بیشتری جذب و روی آنها برای سنوات آینده سرمایه گذاری کنیم.

توقع سالن اختصاصی نداریم دیوار را بردارید
یوسفی در پایان تصریح کرد : اولویت اول اداره کل ورزش و جوانان استان باید قهرمانان و ورزشکاران مدال آور باشد.در شرایطی که بودجه میلیاردی برای ساخت سالن اختصاصی نیست ، حداقل با هزینه پایین و برداشتن این دیوار ، قدمی برای آینده ورزش شمشیر بازی استان بردارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت