گزارشی حاکی از تردید یا اشتباه در گزارش دیوان واصل نشده است

گزارشی حاکی از تردید یا اشتباه در گزارش دیوان واصل نشده است

رئیس دستگاه قضا گفت: هیچ گزارشی تا امروز از دیوان محاسبات که حاکی از تردید یا اشتباه در گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ باشد واصل نشده، بلکه بر اتقان گزارش تاکید هم شده است.آیت‌ا… رئیسی در ادامه خطاب به مقامات قضایی اظهار کرد: به هیاهوها و حاشیه سازی‌های سیاسی و اظهارات نامناسب این روزها توجه نکنید و از مسیرعدل و انصاف خارج نشوید. وی افزود: هیچ گزارشی از دیوان محاسبات که حاکی از تردید یا اشتباه در گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ باشد واصل نشده، بلکه بر اتقان گزارشات تاکید هم شده است. رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه نظارت و شفافیت دو رکن اساسی در حکمرانی خوب است؛ تاکید کرد: دستگاه‌ها باید از نظارت استقبال کنند چون مساله بیت‌المال است، دستگاه‌های اداری به روشن شدن موضوع کمک کنند. وی خاطرنشان کرد: در موضوع حفظ و صیانت از مراتع و اراضی ملی، دادستان‌ها با وحدت رویه ابلاغی از سوی دادستانی کل از تضییع این حق عامه جلوگیری کنند.رئیس قوه قضاییه بیان کرد: پرونده‌های متعدد ارزی در دادسرای تهران محرمانه نیست؛ باید نتایج رسیدگی‌ها به اطلاع مردم برسد. آیت‎ا… رئیسی از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پرتاب موفقیت‎آمیز ماهواره نور هم تجلیل کرد و آن را جلوه‎ای از جهش تولید در حوزه علم و فناوری و اقدامی اقتدارآفرین برای کشور خواند و گفت: در همه حوزه‎ها می‎توان با اتکا به این روحیه، در جهت رونق تولید و کاهش مشکلات اقتصادی گام برداشت. رئیس قوه قضاییه ادعا و هیاهوی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی که پرتاب ماهواره نور را مغایر قطعنامه‎های بین المللی دانستند، دروغین خواند و تأکید کرد: کار امروز سپاه در عرصه قدرت‎آفرینی باید با قوت و بدون توجه به هیاهوها ادامه یابد.

مجلس یازدهم مثل “مجلس هفتم” است

یدا… طاهرنژاد عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان با اشاره به مجلس یازدهم و اکثریت اصولگرای آن اظهار کرد: به دو دلیل بعید است مجلس یازدهم اثرگذاری مشخص و جدی در عرصه سیاسی کشور داشته باشد. یکی به دلیل مشارکت پایین مردم و آرای کم نمایندگان منتخب، پشتوانه افکار عمومی برای این مجلس وجود ندارد و دوم اینکه، طیف وسیعی از افرادی که انتخاب شده‌اند فاقد تجربه نمایندگی و امور پارلمانی هستند. او همچنین افزود: خیلی از این منتخبان با قانون‌گذاری، فراکسیون، کمیسیون و دیگر مفاهیم تقنینی هیچگونه آشنایی ندارند. بنابراین به نظر می‌رسد مجلس یازدهم عملکرد بهتری از مجلس هفتم نخواهد داشت.

مهدی آیتی: مقصر اصلی اختلاف بین اصلاح‌طلبان «خاتمی» است

مهدی آیتی عضو سابق حزب اعتماد ملی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید دارد: اختلافاتی که اکنون به وجود آمده مقصر اصلی آن خاتمی رئیس دولت اصلاحات است.آیتی می‌گوید: پس از دستور رئیس دولت اصلاحات، عارف به همراه ۵ مشاورش وارد شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان شدند و عبدالواحد موسوی‌لاری نیز به عنوان نماینده تام‌الاختیار خاتمی انتخاب شد، اما این شورا به جز دو دستگی محصول دیگری نداشته است. وی ادامه داد: در استان‌ها بین هواداران جبهه اصلاحات دو دستگی به وجود آمده، یک دسته طرفدار شورای هماهنگی هستند و یک دسته نیز طرفدار شورای عالی و همین دو دستگی سبب شده که اصلاح‌طلبان در استان‌ها به جان هم بیفتند.

حسام الدین آشنا : پس از روحانی تکلیف ایران یکسره می‌شود

حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهورگفت : دولت روحانی بخشی از مسائل را حل کرد و بخشی از مسائل را ایجاد کرد. بخش اول دوره پساروحانی برای جامعه ما در انتخابات اخیر مجلس اتفاق افتاد. یعنی ما مجلسی داریم که به یک معنا، نه اصولگرا است نه اصلاح‌طلب و هویت سیاسی تثبیت شده ای ندارد. در انتخابات ریاست جمهوری بعد، می‌تواند اتفاق مهم‌تری بیفتد، به این معنی که ممکن است جریانی در انتخابات بعدی روی کار بیاید که کاملاً تکلیف کشور را معلوم کند و تکلیف کشور به یک معنا یکسره شود.

به اصلاح طلبان ظلم شد، کارنامه لاریجانی منحصر به فرد است

جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده رشت در مجلس دهم که برای انتخابات مجلس یازدهم ردصلاحیت شد، گفت: به ما ظلم شد و نتوانستیم در مجلس حضور داشته باشیم اما من همیشه دعا می‌کنم که مجلس موفق باشد و با اینکه به لحاظ فکری با قالیباف مخالفم اگر اجازه دهند، خدمت‌شان می رسم. وی افزود :قبلا هم به نمایندگان منتخب گفته‌ام انتخابات تمام شده، بگویید چه می‌خواهید بکنید و بسته‌های قانونی‌تان را ارائه دهید. بگویید برای اشتغال، کنترل تورم و…‌ فلان برنامه را داریم چون مجلس ریل‌گذار است. بگویید برای ریل‌گذاری برنامه‌تان چیست. وی با بیان اینکه امیدوارم هر کس که بر کرسی ریاست می‌نشیند فضای شعاری و بر طبل اختلاف کوبیدن را آرام کند، اظهار کرد: آیندگان قضاوت خواهند کرد. وی در خصوص عملکرد رئیس مجلس دهم هم گفت: آیا کسی که عقلانی رفتار کرد و کشور را وارد تنش نکرد خطا بود؟ من معتقدم کارنامه لاریجانی کارنامه‌ منحصر به فردی است که با مقدوراتی که در اختیار داشت و با اتفاقاتی که در کشور افتاد و با این حجم نامهربانی بسیار موفق عمل کرد. بقیه بیایند نسبتی از این موفقیت را کسب کنند و بعد اجازه دهند، مردم قضاوت کنند.

تاجرنیا : روحانی تنها گزینه موجود اصلاحات بود و از ناچاری حمایت کردیم

علی تاجرنیا، فعال اصلاح طلب در گفتگو با آرمان گفت: اصلاح‌طلبان کاندیداهایی را که در مجلس گذشته انتخاب کردند از روی ناچاری بود. درخصوص انتخابات ریاست جمهوری هم شرایط به همین شکل پیش رفت و رئیس جمهور را به ناچار حمایت کردند. آقای روحانی تنها گزینه موجود اصلاح‌طلبان بود و این به معنای مطلوب‌ترین گزینه نیست. مجموعه این عوامل باعث می‌شود یک جریان سیاسی نتواند با حداکثر ظرفیت‌های خود در عرصه‌ها حضور پیدا کند این فعال اصلاح طلب افزود: «ما به‌عنوان جریان اصلاح‌طلبی از حمایت روحانی پشیمان نیستیم و به این راه ادامه می‌دهیم، در واقع نمی‌خواهیم از حمایت روحانی جاخالی داده و ابراز پشیمانی کنیم، اما روحانی تنها گزینه‌ای بود که در آن بازه از زمان اصلاح‌طلبان می‌توانستند از او حمایت کنند. دولت امروز دولت اصلاح‌طلب نیست و روحانی هم کاملا به این امر واقف است. از نظر من دولت اصلاحات فقط به دولت اصلاحات و مجلس ششم محدود می‌شود و با تمام ایرادات آنها تجلی جریان اصلاحات به‌طور کامل فقط در این دو عرصه سیاسی بود.»

وزیر خارجه ایران در دوره پهلوی: غلط می‌کنید تغییر حکومت در ایران را عامل پیشرفت می‌دانید

اردشیر زاهدی، وزیر خارجه ایران در دوره پهلوی گفت: جز جوانان تحصیل‌کرده ایرانی، هیچ کس را در تعیین سرنوشت این کشور صاحب صلاحیت نمی‌داند. زاهدی در پاسخ به اینکه منتقدان او را به طرفداری از جمهوری اسلامی متهم می‌کنند به بی‌بی‌سی فارسی گفت: “هیچ وقت درباره جمهوری اسلامی صحبت نکرده و نمی‌کند” اما به سیاست “تفرقه بینداز و حکومت کن” آمریکا و اسرائیل انتقاد کرد. او گفت: دیپلمات‌های ایرانی در رسیدن به توافق هسته ای “شخصیت” و “صبر” نشان دادند و خروج یک‌طرفه آمریکا از برجام را “مسخره” خواند. زاهدی بار دیگر تاکید کرد که به “قدرت ارتش ایران افتخار می‌کند” و گفت به قاسم سلیمانی هم که به کشورش “خدمت کرده” و برای آن “جنگیده” و از آن “دفاع کرده” افتخار کرده و می‌کند و خواهد کرد.داماد شاه پهلوی گفت: ایرانی‌هایی که در خارج می‌گویند بروید آنجا بمب بیاندازید، به نظرم آنها دیگر ایرانی نیستند و شرافت شان را فروختند و از خارج پول می گیرند. او با بیان اینکه غلط می‌کنند کسانی که تغییر حکومت در ایران را عامل پیشرفت می‌دانند، افزود: آمریکا و شرکایش مانند اسرائیل و سعودی در برابر ایران به زانو درآمدند. آنها خلاف قانون سازمان ملل که خودشان در آن حضور دارند و در آنجا رای دادند، عمل می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت