یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

گزارشی از تحولات سرزمین‌های اشغالی؛ روز دوم عملیات طوفان الاقصی

مهدی آبادی- عملیات غافلگیرانه و گسترده مقاومت فلسطین به سرزمین های اشغالی درحالی روز نخست را پشت سر گذاشته است که مقامات رژیم صهیونیستی از جمله بنیامین نتانیاهو از آن به تلخ ترین و سخت ترین روز یاد کرده و در مقابل آن، آزادیخواهان جهان و کشورهای اسلامی را به ستایش واداشته است. عملیات طوفان الاقصی علاوه بر این که بازنمایی گوشه ای از اراده جوانان فلسطین برای دفاع از آب و خاک کشور خود و مقابله با دشمن اشغالگر است، نشانگر قدرت و پیشرفت نظامی نیروی مقاومت بوده بطوری که برخی سران نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی اذعان داشتند که برای این حمله غافلگیرکننده به‌اندازه کافی آماده نبودند و این حمله بی تردید شکست سرویس اطلاعاتی ما (رژیم صهیونیست) به شمار می آید.حملات مقاومت فلسطین از غزه برای دومین روز ادامه دارد و حماس از هوا و زمین در حال حمله به اهداف صهیونیستی است‌. بر اساس گزارش رسانه های عبری، آمار تلفات صهیونیست ها به عدد ۳۵۰ نفر رسیده است. در حال حاضر صهیونیست ها نمیتوانند آمار دقیقی از مفقودشدگان و اسرای خود ارائه دهند. به گفته صهیونیست ها پس از گذشت ۲۴ساعت درگیری شدید در نوار غزه، مبارزان قسام همچنان کنترل ۶ نقطه از جمله شهرک‌ها و سایت‌ها را در اختیار دارند. روزنامه عبری زبان “اسرائیل الیوم” از درگیری مسلحانه شدید مقاومت با ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک کفار عزه در مجاورت باریکه غزه خبر داد.

حمله حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی
در این میان اخبارهای واصله از شمال سرزمین های اشغالی حاکی از آن است که حزب الله لبنان ۳ پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی را در مزارع اشغالی شبعا در مرز بین فلسطین اشغالی و لبنان هدف حمله موشکی و خمپاره‌ای قرار داده است. رژیم صهیونیستی نیز اقدام به چادر چخالی حزب الله در داخل مرزهای سرزمین های اشغالی کرده است. همچنین صهیونیست ها حومه شهرک کفرشوبه لبنان را با چندین گلوله هدف قرار داد.

تبادل آتش میان رزمندگان مقاومت و رژیم صهیونیستی
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تعداد شهدای نوار غزه به ۲۵۶ نفر از جمله ۲۰ کودک افزایش یافته و شمار مجروحان نیز به ۱۷۸۸ نفر از جمله ۱۲۱ کودک رسیده است. کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی از تبادل آتش در شهرک صهیونیست نشین «یاد» در اطراف غزه میان نیروهای ارتش صهیونیستی و مبارزان فلسطینی خبر داد. این منبع همچنین از انتقال ۳۶۰ نفر از مجروحان حملات دیروز به بیمارستان بارزیلای عسقلان خبر داد و گفت که حال ۹۶ نفر از آنها وخیم است. درگیری‌ها بین ارتش این رژیم و مبارزان مقاومت فلسطین همچنان در ۷ نقطه از شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه ادامه دارد.در حال حاضر آمار تلفات رژیم صهیونیستی در دومین روز عملیات طوفان الاقصی در سرزمین های اشغالی، در حال نزدیک شدن به مرز ۴۰۰ نفر است، تعدادی که در واقع بیش از سه برابر آمار تلفات رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه با لبنان محسوب می شود.

نیروهای مقاومت همچنان در حال تداوم عملیات علیه اشغالگران
«کتائب عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، صبح امروز (یکشنبه)، از تداوم عملیات‌ نیروهای مقاومت در شهرک‌های صهیونیستی خبر داد. کتائب القسام اعلام کرد که رزمندگان مقاومت همچنان در چند شهرک از جمله «اواکیم»، «سدیروت»، «یاد مردخای»، «کفار عزه»، «بئیری»، «یتید»، «کیسوویم» با نیروهای رژیم صهیونیستی درگیر هستند.

اوضاع بهم‌ریخته نیروهای صهیونیستی در مناطق درگیری
رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که ۲۴ نفر از نظامیان زن یگان رصد و نظارت ارتش رژیم صهیونیستی به اسارت گردان‌های قسام درآمدند. پلیس رژیم صهیونیستی از قطع ارتباط با شماری از نیروهای خود در شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه خبر داد و تاکید کرد که سرنوشت آن‌ها نامشخص است.گردان‌های شهید عزالدین قسام در پاسخ به بمباران گسترده منازل مسکونی غزه، شهرک صهیونیست نشین اسدوروت را بار دیگر با شلیک ۱۰۰ موشک هدف قرار داد. همچنین، نیروهای قسام برای کمک به رزمندگان مقاومت که در مناطق اشغالی با صهیونیست ها درگیر هستند، با استفاده از گلایدر یک عملیات جدید نفوذ انجام دادند. منابع صهیونیستی از ورود ده‌ها مبارز قسامی به شهرک کیسوفیم خبر دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت