گام فرهنگی شهرداری برای بیرجند شناسی

کاری – روز گذشته آیین افتتاح مرکز بیرجند شناسی که به نام پروفسور «محمد حسن گنجی» پدر علم جغرافیای نوین و نگارخانه شهر در در مجاورت ارگ بهارستان و در بافت تاریخی شهر بیرجند برگزار شد. استاندار خراسان جنوبی در این مراسم گفت: این استان با فرهنگ غنی و مفاخر و علمای فراوان که دارد نه تنها محروم نیست بلکه میتوان با تلاش بیشتر این استان ثروتمند را به دنیا معرفی کرد. ملانوری با اشاره به اینکه مفاخر و نخبگان سرشناس خراسان جنوبی باید به نسل جوان معرفی شود افزود: این مهم است که بین نسل امروز و جامعه نخبه دیروز پیوند ایجاد کنیم. وی با اشاره به اینکه این مرکز و بنیادهای مشابه، فرصتهای خوبی برای برقراری ارتباط بین علم و عمل هستند، ادامه داد: توسعه واقعی زمانی اتفاق میافتد که بین ارکان توسعه و جامعه علمی، معاشرت و همنشینی باشد.

لزوم پیوند قوی بین علم و عمل
استاندار تاکید کرد: شایسته است بین علم و عمل پیوند قوی به وجود آید زیرا علم بدون نیروهای فنی و اجرایی در کتابخانهها خواهد ماند و نیروهایی که در حوزه اجرا هستند اگر در حوزه تخصصی نباشند به بیراهه خواهند رفت.وی خاطر نشان کرد: استان ما مهد پرورش علما، نخبگان، اندیشمندان و مشاهیر بزرگی است که در طول حیات خود منشأ حرکت‎های بزرگ علمی و توسعهای در زمینههای مختلف بودند. ملانوری با اشاره به اینکه خراسان جنوبی پدران علم زیادی داشته و باید از این ظرفیت و پیشینه و استعدادهای موجود برای توسعه استفاده کرد، خاطر نشان کرد: اگر قرار است توسعهای اتفاق بیفتد باید این همراهی اتفاق بیفتد به خصوص نسل جوان که نیازمند این همراهی هستند.وی با اشاره به اینکه برای اینکه نسل جوان کشور را مدیریت کنند قطعا به لحاظ فکری و اجرایی به الگوهای خوبی نیاز دارند و بهترین مکان برای معرفی چنین الگوهایی، همین مراکز و بنیادها هستند، اظهار کرد: اگر قرار است حفره بین داشتهها و محرومیت استان از بین برود باید بین دانشگاهها و زیرساختهای توسعه، ارتباط قوی رقم بخورد. وی بیان کرد: مراکزی مانند مرکز بیرجند شناسی باید محور این پیوندها بین دانشگاهها و زیرساختهای توسعه استان باشند و دانشگاهها، مراکز علمی و تحقیقاتی، رسانهها، تریبونها و همه باید در خدمت توسعه قرار بگیرند.

مرکزی برای معرفی مفاخر و مشاهیر استان
رییس شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در این مراسم با اشاره به اینکه پدران علم و مفاخر خراسان جنوبی معرف این استان هستند اما باید بیشتر در حوزههای مختلف به جایگاه آنها پرداخته شود، عنوان کرد: اساسنامهای مرکب از شخصیتهای حقیقی و حقوقی تدوین خواهد شد که آنچه میخواهد در این مرکز انجام شود نظاممند و معرف مفاخر و مشاهیر استان و شهرستان باشد. تقی زاده یادآور شد: در کمیسیون بودجه شورای شهر اعتباراتی در نظر گرفته میشود تا از شخصیتها و افرادی که کار علمی و تحقیقی انجام میدهند حمایت شود. وی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی شورای شهر در جلسات مختلف مشاهیر و مفاخر استان را شناسایی و معرفی کردند، ادامه داد: امیدواریم با جمعبندی که به وجود میآید برای ساخت تندیس آنها اقدام شود.وی تاکید کرد: این مرکز در بخشهای مختلف موسیقی، خطاطی، عکاسی و نقاشی آماده بهکار است و امید میرود با اقدامات پیش رو در حوزههای مختلف دیگر هم فعال شود.

طراحی و تهیه اطلس تقسیمات توسعه شهرداری
شهردار بیرجند نیز با اشاره به اینکه یک و نیم میلیارد تومان برای این مجموعه تاکنون هزینه شده افزود: اطلس تقسیمات توسعه شهرداری از سال ۹۷ شروع شده و اکنون به سرانجام رسیده است. جاوید با تاکید بر اینکه تهیه اطلس تقسیمات شهری در کمتر از ده شهر کشور انجام شده است، افزود: در این اطلس نام محلات قدیمی بیرجند زنده شده و به عنوان یک مرجع برای شهرداری ها خواهد بود تا از آن استفاده کنند. وی خاطر نشان کرد: نیاز بود تا یک پایگاه مراجع علم و عمل در کنار معرفی استان مفاخر و دانشمندان زمینه تفکر توسعه و جسارت استان و خارج استان داشته باشیم.
جاوید با بیان اینکه مرکز بیرجند شناسی و موزه شهر بیرجند با قابلیت ثبت ظرفیتهای فرهنگی و تاریخی مربوط به شهر در یک کالبد را در برخواهد داشت، یاد آور شد: یکی از اتاقهای این مرکز به آثار مفاخر شهر بیرجند نیز اختصاص می یابد. در این مراسم همچنین از «اطلس شهر» با تلاش شهرداری بیرجند و کتاب «شوکت شرق» نوشته محمد امین ناصح رونمایی شد.

ساماندهی بازار اصلی شهر با برنامه علمی و تخصصی
کاوش- استاندار خراسان جنوبی با هدف نظارت بر روند فعالیت واحدهای صنفی از بازار بیرجند بازدید کرد.ملانوری به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی از بازار بیرجند بازدید نمود. استاندار در این بازدید، ضمن حضور در واحدهای فعال به گفتگو با برخی از اصناف و توزیع کنندگان کالاهای اساسی پرداخت.وی در جریان بازدید از بازار بیرجند گفت: یکی از مسایلی که باید به آن ورود کرد، ساماندهی بازار اصلی شهر با برنامه علمی، فنی و تخصصی است. ملانوری با بیان این مطلب خاطر نشان کرد: این کار باید بر مبنای یک سند جامع و کار کارشناسی صورت گیرد. وی، هدف اصلی از مراجعه به بازار و حضور در جمع بازاریان را عرض خداقوت و تشکر عنوان کرد و تصریح نمود: یکی از مجموعه هایی که به طور جدی با طرح محدودیت های اخیر مدیریت کرونا همکاری کردند، اصناف و بازاریان بودند. به گفته وی؛ این مساعدت اصناف باعث شد بتوانیم بیماری را کنترل کنیم به گونه ای که آمار ابتلا و فوت در استان سیر نزولی پیدا کرده است. استاندار متذکر شد: امروز به جمع بازاریان آمدیم تا از آنها به واسطه همکاری های گذشته تشکر کنیم.
ملانوری افزود:از اصناف استدعا داریم در ادامه راه هم همراهی کنند تا بیماری جمع شود و ان شاء ا… بتوانیم با آسودگی بیشتر به کسب و کار بپردازیم. وی اظهار کرد: یکی از مواردی که در این حضور میدانی مورد توجه بود، وضعیت استفاده از ماسک و رعایت فاصله های اجتماعی بود که خوشبختانه در اغلب واحدها رعایت شده است. استاندار تأکید کرد: شلوغی خاصی در بازار مشاهده نشد اما تجمعاتی در برخی نقاط داشتیم که باید رعایت شود. استاندار از مراجعات مردمی در این بازدید میدانی هم گفت و خاطر نشان کرد: مراجعات میدانی نعمتی است برای حضور در جمع مردم و اطلاع از مسایل و مشکلاتی که عنوان می کنند. ملانوری به نتایج مطلوب طرح شهید سلیمانی نیز اشاره کرد.

فردوس فضایی می شود
جم-همزمان با گرامیداشت هفته پژوهش، طی مراسمی که ظهر دیروز در محل دفتر ریاست پژوهشگاه هوا فضای وزارت علوم در تهران برگزار شد، سه توافق نامه همکاری مشترک بین پژوهشگاه هوا فضا، سازمان فضایی ایران، سازمان هواپیمایی ایران و فرمانداری و شورای اسلامی شهر فردوس و دانشگاههای فردوس و همچنین شرکت هلدینگ دانش بنیان لیدکو و شرکت توسعه و عمران امید شکوه فردوس ، به امضاء رسید.
رئیس شورای اسلامی شهر فردوس ضمن اعلام این خبر افزود: پس از برگزاری دو همایش ملی هوانوردی در فردوس، پیگیری های زیادی توسط مجموعه شهرستان و به ویژه دکتر طالب زاده، برای استفاده حداکثری از این همایش صورت گرفت که خوشبختانه در همین راستا، سه توافق نامه ارزشمند با پژوهشگاه هوا فضا به امضاء رسید که امید واریم با تحقق و عملیاتی شدن مفاد آن، شاهد بروز اتفاقات خوبی در شهرستان فردوس باشیم. مهندس حسین اکبری گفت : اولین توافق نامه که امروز به امضاء رسید ، مربوط به همکاری مشترک مجموعه های فوق الذکر در زمینه مطالعه ، طراحی ، ساخت ، تست ، دریافت گواهی پرواز و مرحله نهایی پرواز هواپیمای سبک ۱۰ نفره با قابلیت انجام پرواز های آموزشی، امداد و نجات و سوانح و پرواز های با مسافت کوتاه میباشد.
وی گفت: توافق نامه دوم نیز در خصوص ماهواره فردوس ۱ میباشد که موضوع آن شامل همکاری مشترک مجموعه های فوق در زمینه مطالعه، طراحی ،ساخت ، تست، پرتاب ، نگهداری در مدار و توسعه و بهره برداری ماهواره سبک و مکعبی با کاربردهای سنجش از راه دور با نام “ ماهواره فردوس ۱ “ میباشد. رئیس شورای اسلامی شهر فردوس افزود: ماهواره “ فردوس ۱ “ قابلیت تصویربرداری برای کشاورزی، منابع طبیعی ، مدیریت منابع آب و بلایای طبیعی را خواهد داشت .اکبری افزود : این آغاز کار است و پژوهشگاه هوا فضا مدیریت پروژه ها را برعهده خواهد داشت و سازمان فضایی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری، بر این توافق نامه ها نظارت کلی خواهند داشت و انشاا… پس از انعقاد قرارداد های اجرایی در دهه فجر امسال، مرحله عملیاتی پروژه ها نیز شروع خواهد شد .
وی در ادامه به توافق نامه سوم نیز اشاره کرد و گفت: این توافق نامه بین پژوهشگاه هوافضا و موسسه آموزش عالی پیروزان فردوس منعقد شدکه این دو موسسه در رابطه با مسائل پژوهشی و علمی و تحقیقاتی ، با هم همکاری خواهند کرد .رئیس شورای اسلامی شهر فردوس در پایان ضمن تشکر از زحمات وپیگیری های ثمر بخش دکتر طالب زاده ، خاطر نشان کرد که به دلیل محدودیت های کرونایی ، در این جلسه رئیس شورای اسلامی شهر فردوس به نمایندگی از فرمانداری و شورای شهر و شرکت تعاونی توسعه و عمران امید شکوه فردوس و همچنین رئیس موسسه آموزش عالی پیروزان، به نمایندگی از دانشگاههای آزاد ، فنی مهندسی ، پیام نور و پیروزان فردوس در این جلسه شرکت حضور یافتند .

۲۲۳۰ بسته معیشتی بین نیازمندان استان توزیع شد
دبیر کمیته حمایتی قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی خراسان جنوبی گفت: در راستای طرح شهید سلیمانی تاکنون دو هزار و ۲۳۰ بسته معیشتی به ارزش ۵۸۰ میلیون تومان توزیع شده است.به گزارش مهر، مهدی هنری در دومین جلسه کمیته حمایتی قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: در راستای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای مدیریت بیماری کرونا به صورت محله محور، پنج کمیته در قرارگاه استانی پیش بینی شده است. وی ادامه داد: در قالب طرح شهید سلیمانی در هر یک از محلات، افراد دارای بیماری کرونا، اقشار آسیب پذیر مانند بیماران زمینهای، سالمندان و مادران باردار که نیازمند کمکهای معیشتی و یا بهداشتی هستند، از طریق کمیته حمایتی پشتیبانی میشوند.هنری با بیان اینکه برای اجرای این طرح تیمهای حمایتی در مساجد و پایگاههای بسیج محله سازماندهی شدهاند، افزود: همچنین از ظرفیت گروههای جهادی جغرافیا محور و محله محور برای این تیمها استفاده شده است. دبیر کمیته حمایتی قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون ۴۰۹ تیم حمایتی و بیش از هزار و ۴۰۰ نفر در این طرح سازماندهی شده و در محلات هدف مشغول به فعالیت هستند.وی تعیین نیازهای مردم در قرنطینه معکوس را از دیگر وظایف این کمیته دانست و گفت: در این راستا برای پیشگیری از بیماری کرونا، نیازمندی افراد پرخطر مانند خرید مایحتاج از طریق این تیمها انجام میشود. هنری با بیان اینکه تعیین محل نقاهتگاه و قرنطینه در هر شهرستان توسط این کمیته پیگیری میشود، گفت: توزیع و امانت دستگاه کپسول اکسیژن به مردم بر عهده هلال احمر بوده و کمکهای مردمی و خیرین برای تأمین کپسول به این نهاد سوق داده میشود. وی با بیان اینکه در حال حاضر هفتاد کپسول اکسیژن در اختیار هلال احمر بوده که به صورت امانت به مردم داده میشود، افزود: در زمینه استفاده از ظرفیت طب سنتی در آموزش پیشگیری و تغذیه بیماران کرونایی هم یک تیم تخصصی با حضور معاونت درمان و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و پزشکان فعال در زمینه طب سنتی تشکیل شده که مشاورههای لازم را ارائه میکند.دبیر کمیته حمایتی قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی خراسان جنوبی اظهار کرد: تاکنون بالغ بر دو هزار و ۲۳۰ بسته معیشتی به ارزشی ۵۸۰ میلیون تومان و پنج هزار و ۳۲ بسته بهداشتی با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیون تومان در قالب این طرح در محلات به بیماران نیازمند و افراد آسیب پذیر در محلات توزیع شده است.

کمکهای بهداشتی در راه است

هنری با بیان اینکه با کمک ستاد اجرایی فرامین امام (ره) دو هزار بسته بهداشتی برای توزیع آماده شده است، گفت: همچنین از طریق مجمع خیرین جهادی و محرومیت زدایی استان ۲۰ هزار ماسک تأمین شده که در قالب این طرح توزیع خواهد شد. وی بیان کرد: دبیرخانه کمیته حمایتی قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در بسیج سازندگی استان مستقر بوده و مردم و خیرین میتوانند کمکهای مردمی جهت تأمین اقلام حمایتی مورد نیاز و تجهیزات پزشکی مانند کپسول اکسیژن را در اختیار کمیته حمایتی استان و کمیتههای شهرستانی قرارگاه دهند.

دادستان : از تولیدکنندگان فعال حمایت میکنیم
دادستان بیرجند از سه کارخانه شهرک صنعتی بیرجند که به علت پارهای از مشکلات غیرفعال بوده و بدهی زیادی به بانک داشتند بازدید کرد و مقرر شد مهلتی به این کارخانهها داده شود تا واحد خود را فعال کنند در غیر این صورت واحد آنها واگذار میشود. به گزارش تسنیم در حالی امسال به نام جهش تولید نامگذاری شده که برخی از کارخانههای موجود در شهرک صنعتی بیرجند به دلایلی یا غیر فعال بوده و یا با نصف ظرفیت تولید فعالیت میکنند و به بانکهای استان بدهی زیادی دارند.بانکها نیز ناچاراً مجبورند به دلیل بدهی، کارخانه را به مزایده بگذارند یا از وثیقه نزد بانک کم کنند. در این اوضاع و احوال دادستان مرکز استان از شهرک صنعتی بیرجند بازدید داشته و با مسئولان سه کارخانه غیر فعال دیدار و گفتگو کرد تا با هماندیشی و هم فکری برای رفع مشکلات این واحدهای تولیدی چاره اندیشی شود.حجتالاسلام نسائی زهان ابتدا از کارخانه آجرنسوز بازدید کرد که با وجود تغییر چند مدیر اما مشکلاتش همچنان پابرجاست و در حال حاضر غیرفعال است. مدیر هماهنگی بانکهای استان درباره مشکلات این واحد تولیدی گفت: این کارخانه از سال ۸۵ پرداخت تسهیلات به آن آغاز شده و با وجود استمهال در چند نوبت اما هنوز هیچ پرداختی نداشته است. بازدید دیگر دادستان مرکز استان از کارخانه تولید محصولات بهداشتی بود که وضعیت این کارخانه نیز پشت دربهای بسته بررسی شد و کارخانه تولید لوله نیز از دیگر واحدهای تولیدی بود که دادستان به بررسی مشکلات آن پرداخت. بدهی این واحدهای تولیدی به بانکها ۶۰ میلیارد تومان است و در جریان بازدید دادستان مرکز استان مقرر شد بانک یک مهلت یک ماهه به این کارخانهها بدهد تا مدیران نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند در غیر این صورت واحدها به صورت مزایده واگذار میشود و یا در اختیار افراد متقاضی قرار میگیرد. نسایی در حاشیه بازدید از این واحدها گفت: از تولیدکنندگان فعال حمایت میکنیم و هر کاری از دست ما برمیآید در چهارچوب قانون و وظایف انجام میدهیم تا تولید رونق گیرد و واحدهای تولیدی توسعه یابند. دادستان بیرجند افزود: پیگیریهای مقامات قضایی استان برای تسهیل روند تولید و رفع مشکلات واحدهای تولیدی همچنان ادامه دارد.

۴ قربانی و ۴۸ مبتلای جدیددر ۲۴ ساعت گذشته

صداوسیما- ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در خراسان جنوبی ۴ قربانی گرفت و ۴۸ نفر را هم به جمع مبتلایان جدید کشاند. معاون بهداشتی علوم پزشکی بیرجند گفت: متاسفانه با فوت ۴ نفر از مبتلایان، تعداد جان باختگان در اثر بیماری کرونا به ۶۷۴ مورد در خراسان جنوبی رسید.دکتر مهدی زاده با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۱۲۷ آزمایش کرونا در استان انجام شد که ۴۸ آزمایش، مثبت قطعی اعلام شد، گفت: از ۴۸ مبتلای جدید به کرونا، ۱۴ نفر در بیمارستانها بستری اند و ۳۴ نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند.

اشتغالزایی ۱۰۰۰ نفره دانشبنیانها در خراسانجنوبی

فارس- رئیس پارک علم و فناوری استان گفت: تعداد ۱۷۰ شرکت در پارک علم و فناوری استان ثبت شدهاند که ۳۵ شرکت دانشبنیان هستند و برای قریببر هزار نفر نیز بهطور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد شده است. سردار علی قاسمی در مراسم راهاندازی «مرکز خلاقیت و شکوفایی پارک علم و فناوری» خراسانجنوبی اظهار کرد: همافزاری فکری نخبههای بسیجی و بهرهبرداری از طرفیتهای علمی و پژوهشی دانشگاهی میتواند تحولات عظیمی را در توسعه کشور رقم زند. محمدعلی ناصری ، رئیس پارک علم و فناوری استان نیز گفت: امضای تفاهمنامه همکاری پارک علم و فناوری خراسانجنوبی و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصار الرضا(ع) در راستای استفاده بهینه از امکانات سختافزاری و توسعه خدمات نرمافزاری به جوانان و ایدهپردازان است.

تشدید برخورد با تخلفات رانندگی حادثه ساز در خراسان جنوبی

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از تشدید برخورد با تخلفات رانندگی حادثه ساز در خراسان جنوبی خبر داد. سردار ناصر فرشید، گفت: رانندگان در صورتی که مرتکب تخلفات حادثه ساز مانند سرعت و سبقت غیر مجاز، لایی کشی، عبور از چراغ قرمز، حرکت در خلاف جهت مسیر و استفاده از تلفن همراه و … هنگام رانندگی شوند؛ طبق قانون با آن ها برخورد شده و چنانچه تخلفات به صورت همزمان صورت گیرد، وسیله نقلیه به مدت ۷۲ ساعت توقیف خواهد شد و برای ترخیص هم باید فرایندهای لازم، طی شود. فرشید به طرح ترخیص موتورسیکلتهای رسوبی که از ۱۸ آبان آغاز شده اشاره و تصریح کرد: شهروندان در صورت هرگونه ابهام میتوانند با مراجعه به سایت www.rahvar120.com از آخرین اطلاعات در این مورد آگاه شوند. وی یادآور شد: مالکان، متصرفان و نمایندگان قانونی میتوانند با مراجعه به دفاتر پلیس ۱۰ + نسبت به ترخیص موتورسیکلت خود اقدام کنند.

افزایش پرواز های فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند

کاری- مدیر کل فرودگاه های استان، با توجه به رایزنی های انجام شده در خصوص برقراری پرواز در روزهای سه شنبه و پنج شنبه، افزود: با پیگیری های استاندار و این اداره کل هواپیمایی ماهان یک پرواز در روزهای سه شنبه به پروازهای فرودگاه بیرجند برقرار شد. طهماسبی گفت: پرواز هواپیمایی ماهان در مسیر تهران-بیرجند- تهران ساعت ۱۷:۰۰ از تهران پرواز ساعت ۱۸:۴۰ وارد فرودگاه بیرجند شده و ساعت ۱۹:۰۰ بیرجند را به مقصد تهران ترک خواهد نمود. وی خاطر نشان کرد: برنامه زمستانی این فرودگاه با این تعداد پرواز پاسخگوی نیاز هم استانیهای محترم می باشد و بیش از این تقاضا وجود ندارد اما باز هم در تلاش هستیم بتوانیم پنج شنبه نیز یک پرواز اضافه نماییم.

افزایش پرواز های فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند

وزارت نفت با راه اندازی پایانه نفتی صادراتی در نهبندان موافقت کرد. به گزارش صداوسیما، عضو کمیسیون انرژی مجلس و نماینده مردم نهبندان و سربیشه گفت: در دیداری که با وزیر نفت داشته ام، موافقت وزیر برای دو موضوع مرتبط با صادرات فرآوردههای نفتی از خراسان جنوبی اخذ شد.نخعی افزود: بر اساس موافقت وزیر نفت، از این پس نام انبار نفتی بیرجند به عنوان یکی از مبادی صادراتی کشور در بورس کشور در کنار فهرست دیگر انبارهای صادراتی فرآوردههای نفتی کشور قرار میگیرد تا صادرکنندگان این فرآورده ها، محمولههای خود را از انبار بیرجند بارگیری و به خارج کشور صادر کنند.

بازدید معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور از محور سربیشه – درح – ماهیرود و پایانه مرزی ماهیرود

خیرآبادی- صبح روز گذشته کدخدازاده، معاون ساخت و توسعه راههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور به منظور بازدید تعدادی از پروژه های راهسازی وارد استان شد و در اولین برنامه سفرخود از محور سربیشه -درح-ماهیرود و پایانه مرزی ماهیرود بازدید نمود. وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در جلسه ای که بدین منظور درمحل پایانه مرزی ماهیرود برگزار شد بیان کرد: از ۱۲۵ کیلومتر طول این محور ۵۳ کیلومتر در دست اجرا و ۱۰ کیلومتر از این محور تکمیل وزیربار ترافیک رفته و ۶۲ کیلومتر باقی مانده محور هم جهت برگزاری مناقصه و انعقاد قرارداد در دست پیگیری است. کدخدازاده همچنین بهمراه داعی مدیرکل راه و شهرسازی استان از پروژه احداث باند دوم محور سربیشه – بیرجند و همچنین میدان امام رضا (ع) در ورودی شهرسربیشه بازدید نمود.

۴۵ زندانی در خراسان جنوبی از طرح کنترل الکترونیکی بهرهمند شدند

ایرنا – رییس کل دادگستری استان گفت: از آغاز اجرای طرح کنترل الکترونیکی زندانیان، ۴۵ نفر در استان از این طرح استفاده کردند و تحت مراقبت الکترونیکی قرار گرفتند. حجت الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: ۳۵ نفر از این افراد تاکنون از زندان آزاد شدهاند و ۱۰ نفر در حال حاضر تحت مراقبت الکترونیکی قرار دارند.وی گفت: تمامی زندانیان جرایم عمد و غیر عمد مشمول طرح پابند الکترونیک میشوند و با ارائه درخواست و تایید قاضی میتوانند از این طرح استفاده کنند. وی اظهار کرد: در این طرح زندانی در صورت تایید قاضی و تحویل وثیقه باید ماهانه ۹۰ هزار تومان برای استفاده از تجهیزات الکترونیکی بپردازد. حمیدی ادامه داد: یکی از مهمترین مزایای طرح این است که زندانی میتواند در کنار خانواده و محل کسب و کارش ارتزاق کند.

اولین بخشدار سرداران نهبندان معرفی شد

با حضور معاون استاندار، مهدی نیازی به عنوان اولین بخشدار بخش سرداران شهرستان نهبندان معرفی شد. معاون استاندار در این مراسم ، ایجاد بخش سرداران را ظرفیتی جدید برای ارائه خدمات بهتر به مردم منطقه عنوان کرد.خوش خبر ادامه داد: با راه اندازی بخشداری، دستگاه ها باید تلاش کنند که ورود بهتری به مسائل منطقه داشته باشند تا زیرساخت های لازم فراهم شود

ارزآوری ۲ میلیون دلاری صادرات محصولات دامی خراسانجنوبی

صادرات محصولات دامی از خراسان جنوبی در هشت ماه گذشته دو میلیون و ۳۷۳ هزار و ۷۲۳ دلار ارزآوری داشت. مدیر کل دامپزشکی استان گفت : در این مدت ۷۳۸ هزار و ۳۸۰ کیلوگرم گوشت مرغ منجمد، یک میلیون و ۲۱۵ هزار و ۱۱ کیلوگرم تخم مرغ و یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۲۷۴ قطعه جوجه یک روزه در این مدت با نظارت دامپزشکی از استان صادر شده است. اصغرزاده افزود : همچنین در این مدت ۴۸ هزار و ۱۷۷ کیلوگرم موی بز نیز از استان به کشور چین صادر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سربازی – رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس در آئین تجلیل از خیرین مدرسه

بیشتر

دادرس مقدم – «همه ما برای بارش باران دعا می‌کنیم اما غافل از آنکه خدا به

بیشتر

یادم می آمد که مسئولان ما خوششان آمده بود که هر موضوعی پیش می آمد

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت