کمک بیش از ۲ میلیارد و دویست میلیون تومانی در گلریزان ۱۴۰۲

کاری – همزمان با نزدیک شدن به پایان سال سی و دومین جشن گلریزان با هدف تهیه لباس و پوشاک برای دانش‌آموزان نیازمند در آستانه سال نو شامگاه چهارشنبه (۲ اسفند) در محل سالن مخابرات شهرستان بیرجند و با حضور عده زیادی از ورزشکاران و پهلوانان باستانی کار، تعداد از مسئولان و حضور پرشور مردم برگزار شد. در این جشن با شکوه که با حضور گسترده مردم برگزار شد هر کس بنا به توان خود کمک شایانی کردند.

حضور گسترده مردم نیک اندیش در سالن مخابرات بیرجند
مراسم گلریزان امسال هم بسیار با شکوه در سالن مخابرات بیرجند برگزار شد، هر کسی که صندلی خالی در سالن گیر می آورد همانجا می نشست و هر لحظه بر خیل ورودی مردمی که از همه قشرها در میانشان بود، افزوده می شد به نحوی که در همان ابتدای کار صندلی برای نشستن تمام شد.
دکتر جاوید شهردار سابق بیرجند از مهمانان ویژه گلریزان بود و مراسم با سرودخوانی و ورزش جوانان زورخانه امیر عرب همراه شد. زنان و دختران در کنار مردان و پسران در این مراسم معنوی مشارکت کردند و در میان گود پارچه ای پهن شد تا هر کس بنا به توان خود نخودی در این آش بیندازد تا کودکان نیازمند هم استانی امسال با شادی بر سر سفره هفت سین بنشینند. برگزاری جشنهای گلریزان فرصتی است تا انسان ها همه با هم در یک فضای کاملا عاطفی مهربانی و همدلی خود را نمایش گذاشته و لبخند رضایت را به خانواده های و کودکان نیازمند هدیه کنند

کمک ۲۰۰ میلیون تومانی استاندار خراسان جنوبی در جشن گلریزان
استاندار خراسان جنوبی اولین نفری بود که چراغ گلریزان را روشن کرد و به جشن گلریزان که هر ساله ویژه تامین لباس شب عید دانش‌آموزان نیازمند استان برگزار می‌شود، ۲۰۰ میلیون تومان کمک کرد. جواد قناعت با عرض تبریک جشن و روزهای پربرکت شعبانیه گفت: جشن گلریزان به عنوان کاری ارزشمند، است که نمی‌توان برای آن قیمت تعیین کرد چون کاری بسیار فاخر، ارزشمند، زیبا، معنوی، فرهنگی و انسان‌دوستانه است.
وی با تاکید بر مهم بودن شاد کردن دل انسانها بالاخص کودکان تاکید کرد: این یکی از مهمترین ویژگی های جشن گلریزان این است که اصل کرامت انسانی و آبروی افراد را حفظ می‌کنند تا شأن و کرامت فرد نیازمند زیر سوال نرود، این بسیار ارزشمند است.

اعتبار ۱۸ هزار میلیارد تومانی برای ابر پروژه راه آهن استان
استاندار خراسان جنوبی با یادآوری اینکه طی دولت سیزدهم فعالیت های عالی و مهمی در استان انجام شده است، اضافه کرد: در این مدت برای زیرساخت ابر پروژه راه‌آهن در استان ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.قناعت با اشاره به ابر پروژه انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی، یادآور شد: این استان بیش از ۲۳ سال است که از خشکسالی رنج می‌برد به همین دلیل اجرای این پروژه بزرگ در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت.استاندار با اشاره به اینکه کسری مخازن استان سالانه ۵۲ میلیون مترمکعب می باشد، اضافه کرد: در حال حاضر با این پروژه در مرحله سوم طرح انتقال آب یعنی مسیرسازی هستیم که نیمه دوم سال آینده مرحله چهارم یعنی لوله‌گذاری انجام می‌شود که افق اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی پایان سال ۱۴۰۴ است.استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۱ شهرستان استان از محل این پروژه با اعتبار ۵۰ هزار میلیارد تومان از آب شرب برخوردار خواهند شد.قناعت اضافه کرد: اکنون با پیگیری‌های انجام شده عملیات اجرایی خط انتقال گاز از زابل به شهرستان نهبندان و سربیشه با اعتبار ۸ هزار میلیارد تومان در حال اجرا است.

سابقه گلریزان در خراسان جنوبی به سال ۱۳۷۰ برمی گردد
مدیر اجرایی جشن گلریزان نیز عنوان کرد: امسال نیز هم مردم نیک اندیش و خیر پای کار آمدند و تاکنون بیش از دو میلیارد و دویست میلیون تومان برای جشن گلریزان جمع شده که این رقم در حال افزایش است. مهدی قمری با اشاره به اینکه سابقه برگزاری جشن گلریزان به بیش از ۱۰۰ سال قبل در کشور بر می‌گردد و در خراسان جنوبی نیز از سال ۱۳۷۰ در دستور کار قرار گرفت.، یادآور شد: اولین چراغ سی و دومین جشن گلریزان توسط خواهر شهید فرهاد فیروزی روشن شد. وی یادآور شد: جشن گلریزان در دیگر جاهای استان همچون زورخانه ذوالفقار اسفشاد و زورخانه ولیعصر (عج) حاجی آباد برگزار می شود. وی با بیان اینکه سال گذشته با توجه به الطاف الهی، بیش از دو میلیارد تومان در جشن گلریزان جمع آوری شد، افزود: با این مبلغ شش هراز و ۲۰۰ دست لباس با کیفیت تهیه شد.به گفته وی ۵۰ درصد این البسه در بیرجند و ۵۰ درصد دیگر آن در دیگر شهرستان‌های استان بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد.

گلریزان همچنان ادامه دارد….
مدیر اجرایی جشن گلریزان با اشاره به همراهی زورخانه امیر عرب، اضافه کرد: ورزش باستانی از این نظر که در آن دوگانگی بر خلاف دیگر رشته‌های ورزشی وجود ندارد با دیگر ورزش‌ها متفاوت است. فمری خاطر نشان کرد: سفره جشن گلریزان پهن است لذا مردم و مسئولان می‌توانند با واریز کمک‌های خود به شماره کارت ۶۰۳۷۶۹۱۹۸۰۰۱۷۰۴۰ نزد بانک صادرات در این کار خداپسندانه مشارکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت