کمبود ۶۰۰ معلم در خراسان جنوبی؛ برگزاری بیش از ۳۰۰ برنامه در هفته معلم

کاری – مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۶۰۰ معلم در مقاطع تحصیلی کمبود وجود دارد و سهمیه استخدامی استان ۴۰۲ نفر است. سیدعلیرضا موسوی نژاد، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی روز گذشته در نشست خبری با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ برنامه در حوزه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، کتابخوانی و تکریم و تجلیل از معلمان نمونه استانی در این هفته برگزار می‌شود، ادامه داد:جشن تولد شهید بصیری‌پور اولین‌ شهید مدافع حرم خراسان‌جنوبی در مدرسه مزین شده بنام این شهید والامقام، تکریم شهدای فرهنگی و دانش‌آموزی با حضور احمدی‌ راوی کشوری دفاع مقدس در حسینیه جماران، تجدید میثاق با آرمانهای‌ امامین‌ انقلاب اسلامی، غبار روبی مزار شهدا و دیدار با نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه شهرستان خراسان‌جنوبی، مراسم نمادین از جمله این برنامه ها می باشد.وی با بیان اینکه هزار و ۳۸۹ معلم فرهیخته استان در سامانه ارزیابی معلمان نمونه ثبت نام شده اند، اضافه کرد: پس از ارزیابی تعداد ۳۹ معلم نمونه شهرستانی و چهار معلم نمونه استانی انتخاب شدند.وی با اشاره به اینکه به ازای هر پنج هزار معلم بعد از ارزیابی وزارتخانه یک نفر بعنوان معلم نمونه کشوری انتخاب می‌شود، ادامه داد: از ۱۴ هزار و ۴۳۶ معلم خراسان جنوبی در سال جاری معلم نمونه کشوری انتخاب نشده است.

سال گذشته هزار و ۲۰۰ نفر بازنشست شدند
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی درباره وضعیت بازنشستگی نیروهای آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: در سال گذشته هزار و ۲۰۰ نفر بازنشست شدند که باتوجه به نیاز آموزشی تعداد ۵۰۰ معلم به همکاری خود ادامه دادند.موسوی نژاد یادآور شد: علی‌رغم جذب ۵۰۴ معلم از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی هنوز کمبود آموزگار داریم.
وی با اشاره به رشد اختصاصی اعتبارات اداره‌ کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در سال مالی ۱۴۰۱ بیان کرد: اعتبارات سال ۱۴۰۰ این سازمان ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است که این رقم در شش ماه دوم سال ۱۴۰۱ به ۵۳ میلیارد و ۲۷۸ میلیون تومان افزایش یافته است.
کمبود ۶۰۰ معلم در مقطع آموزشی ابتدایی
موسوی نژاد اظهار کرد: ه تعداد هزار و ۸۵۰ نفر در آستانه بازنشستگی این سازمان هستند و تعداد ۶۰۰ نفر معلم بویژه در مقطع آموزشی ابتدایی در استان مورد نیاز است. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۱ هزار دانش‌آموز خوابگاهی در استان تحصیل می کنند، ادامه داغد: اعتبارات این حوزه در سال ۱۴۰۰ مبلغ یک میلیارد و ۳۷۴ میلیون تومان بوده که در سال مالی ۱۴۰۱ به ۱۰ میلیارد و ۳۰۹ میلیون تومان افزایش یافته است. وی با بیان اینکه سرانه دانش‌آموزان عادی خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۷ هزار تومان بوده است، ادامه داد: این رقم در سال مالی ۱۴۰۱ به ۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.
ثبت نام کتب درسی دانش آموزان از نهم اردیبهشت
وی با بیان اینکه کتب درسی دانش‌آموزان از نهم اردیبهشت ماه امسال ثبت نام می شود، اضافه کرد: این ثبت نام به دو صورت گروهی به مدیریت آموزشگاه‌ها و انفرادی توسط اولیا دانش‌آموزان انجام می‌شود.مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: در خراسان جنوبی در دو بخش کمبود شدید فضای آموزشی به ویژه در شهر بیرجند و کمبود نیروی انسانی باید اقدامات جدی انجام شود. موسوی نژاد با اشاره به چالش‌هایی که در حوزه رتبه بندی معلمان اضافه کرد: رتبه بندی معلمان طرح بسیار بزرگی بود و به صورت طبیعی طرح‌های بزرگ بعد از اجرا، نقص‌ها و کاستی‌های آن دیده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت