کلیات طرح «مالیات بر خانه‌های خالی» در کمیسیون اقتصادی تصویب شد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب کلیات طرح دو فوریتی مالیات بر خانه‌های خالی در جلسه دیروز کمیسیون خبر داد. نمایندگان در جلسه چهارشنبه این هفته قرار است کلیات و جزئیات این طرح دو فوریتی را بررسی کرده و به رای بگذارند.

کارمزد سازمان بورس ۵۰ درصد کاهش یافت

دبیر شورای عالی بورس و اوراق بهادار پس از برگزاری یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه شورا گفت: بر اساس مصوبات جلسه شورای عالی بورس ۵۰ درصد از کارمزد سازمان بورس کاهش یافت.

۷۰۰ هزار واحد صنفی در معرض خطر جدی کرونا هستند

‌نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت در اصناف کشور و عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران با اشاره به تاثیر کرونا بر فعالیت صنوف و همچنین عملکرد دولت گفت: حدود ۷۰۰ هزار واحد صنفی امروز در معرض خطر جدی هستند.

برخورد با احتکارکنندگان تایرشروع شد

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان تهران با تاکید بر اهمیت برخورد با احتکارکنندگان تایر گفت: در گشت مشترک سازمان صمت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با واحدهای متخلف برخورد صورت گرفته و بیش از ۸ هزار حلقه تایر احتکار شده در کشور کشف شد.

وزیر راه و شهرسازی: بازار اجاره مسکن به ثبات رسید

وزیر راه و شهرسازی اخذ مالیات از خانه‌های خالی را زمینه‌ساز ورود این واحدها به بازار مصرف اعلام کرد و گفت: بازار اجاره مسکن به ثبات رسید.

نرخ بیکاری جوانان در بهار ۹۹ به ۲۴/۵ درصد رسید

نرخ بیکاری جوانان ١۵ تا ٢۴ ساله حاکی از آن است که ٢۴,۵ درصد از فعالان این گروه سنی در بهار ١٣٩٩ بیکار بوده‌اند. بررسی تغییرات فصلی نرخ بیکاری این افراد نشان می‌دهد، این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار ١٣٩٨) ٢.٠ درصد کاهش یافته است.

قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال جاری تمدید شد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: قانون فعلی مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال جاری تمدید شد و قانون جدید از فروردین ۱۴۰۰ لازم ‌الاجرا خواهد بود. وی افزود: از آنجایی که قانون فعلی موقت است به منظور رفع ایراد شورای نگهبان ما این قانون را تا پایان سال جاری تمدید کردیم.

وزیر نفت از تدوین و تقدیم۴ سند بهینه‌سازی خبر داد

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت دیروز پس از حضور در جلسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، گفت: جلسه دیروز با کمیسیون انرژی مجلس پایه خوبی برای همکاری‌های خیلی مؤثر وزارت نفت در بخش انرژی کشور خواهد بو د ۴ سند بهینه‌سازی مصرف سوخت، گاز، نفت و پتروشیمی که چشم‌انداز تا افق ۱۴۲۰ است به کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تقدیم شد. وزیر نفت تصریح کرد: ‌قرار شد در بخش‌های مختلف طبق نظر کمیسیون مطالب را پخته‌تر کنیم که برخی پیشنهادات اعضای این کمیسیون قانون نمی‌خواهد چرا که می‌توانیم با همدلی سیاسی کارها را پیش ببریم.

مهلت بازگشت ارز صادرات ۴ ماه پس از صدور پروانه صادراتی شد

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: مهلت بازگشت ارز حاصل از صادرات چهار ماه از صدور پروانه صادراتی است. وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: مهلت بازگشت ارز حاصل از صادرات چهار ماه بوده و چنانچه صادرکنندگان ظرف سه ماه ارز خود را به کشور برگردانند، از ۱۰ درصد معافیت در بازگشت ارز برخوردار خواهند شد.با توجه به ضرورت بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور و با توجه به ضرورت تامین نیازهای ارزی کشور از طریق درآمدهای ارزی ناشی از صادرات غیرنفتی، تمامی صادرکنندگان مکلفند تا ارز حاصل از صادرات خود را حداکثر ظرف ۴ ماه از صدور پروانه صادراتی به کشور برگردانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت