کلاف سردرگم آسفالت شهر آبیز

مهدی آبادی- وضعیت جاده ورودی روستای آبیز در شهرستان زیرکوه خراسان جنوبی به علت نداشتن روکش آسفالت نامناسب بوده و مشکلات فراوانی را برای ساکنان این منطقه به وجود آورده است. این جاده که طبق مصوبات سفر استاندار وقت باید آسفالت می شد اما تاکنون فقط یک لاین آن آسفالت شده است و به حال خود رها شده است و مسئولان به دلیل عدم تزریق نقدینگی تاکنون از تکمیل آن سرباز می زنند.

مسئولان پاسکاری نکنند

یکی از شهروندان آبیزی با بیان اینکه این جاده به حال خودش رها شده، گفت: آسفالت ورودی شهر آبیز در سفر معتمدیان استاندار وقت به تصویب رسید که تاکنون فقط یک باند آسفالت شده است. صمدی افزود: شهرداری آبیز به وظایف خودش عمل کرده اما گویا به دلیل پرداخت نکردن مطالبات پیمانکاران این پروژه نیمه تمام مانده است. وی اضافه کرد: باند دوم پر از سنگ و کلوخ است که باعث نگرانی خانواده ها شده است و اگر فرزندانمان در این محل آسیب ببینید چه کسی پاسخگوی مات خواهد بود. این شهروند آبیزی ادامه داد: این انتظار وجود دارد که مسئولان تکمیل باند دوم را اننجام بدهند و این مسئولیت ا بین خودشان پاسکاری نکنند. یکی دیگر از شهروندان هم گفت: کمپ گردشگری در منطقه کوهستانی جنب کوه شاسکوه و در بالادست قنات آبیز به عنوان پرآب ترین قنات شهرستان با هدف جذب گردشگر نیز جزء مصوبات سفر استاندار بود که عملیاتی نشد. قلی زاده افزود: بسیاری از مصوبات استاندار در این سفر بلاتکلیف مانده است و امیدواریم که با درایت دکتر قناعت استاندار جدید این پروژه ها تکمیل شود.

مصوبات استاندار، ضمانت اجرایی ندارد؟

ابراهیمی شهروند دیگری آبیزی نیز با انتقاد از بیخیالی مسئولان نسبت به آسفالت باند دوم این ورودی، گفت: آیا آسفالت کردن دو کیلومتر برای مسئولان راه و شهرسازی استان کار سختی است که اکنون هیچ اقدامی برای آن انجام نمی شود؟ وی ادامه داد: این پروژه جزء مصوبات سفر استاندار وقت به آبیز بوده است و باید از مسئولان پرسید، آیا مصوبات سفر استاندار به شهرستان های استان ضمانت اجرا ندارد؟. وی با گلایه از بی توجهی مسئولان به شهرستان های استان، بیان کرد: متاسفانه شهرستان مرزی که نقش مهمی در حفظ و ثبات جمعیت دارند، مورد بی توجهی مسئولان قرا گرفتند که امیدواریم در دولت مردمی دکتر رئیسی این روند تغییر پیدا کند.

شهرداری به وظیفه اش عمل کرده

شهردار آبیز در این ارتباط گفت: تکمیل و بهسازی لاین ورودی شهر آبیز جز مصوبات سفر استاندار وقت به این شهر بود که شهرداری اقدامات زیربنایی را در این ارتباط انجام داده است. کیانی افزود: طبق توافقات ایجاد جداول و بهسازی مسیر با شهرداری آبیز و ایجاد پل و آسفالت دو لاین به اداره کل راه و شهرسازی استان محول شد. به گفته وی با اینکه شهرداری آبیز وظایف خود را در این زمینه انجام داده است اما فقط یک لاین توسط اداره کل راه وشهرسازی آسفالت شده است. شهردار آبیز افزود: آسفالت لاین دیگر این ورودی انتظار شهروندان آبیزی است و امیدواریم مسئولان مربوطه مطالبات شهروندان را درک کرده و نسبت به تکمیل و آسفالت لاین دیگر اقدام کنند.

مطالبات پرداخت نشود،باند دوم آسفالت نمی شود

اداره کل راه وشهرسازی نیز در پاسخ به گلایه و دغدغه شهروندان آبیزی به آوا گفت: طبق توافقات این اداره کل نسبت به آسفالت یک لاین از این ورودی اقدام کرده است و با توجه به مطالبات نزدیک به ۳میلیاردی پیمانکار، به محض تامین اعتبار از محل فرمانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان  لاین دیگر را آسفالت خواهد کرد. معاون هماهنگی برنامه‌ و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی هم گفت: پروژه آبیز از محل اعتبارات سفر استاندار در سال ۱۳۹۹ شروع گردیده و در تعهد اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری شهرداری آبیز می باشد و تا کنون مبلغ ۴۹۱۵ میلیون ریال به پروژه مذکور اعتبار اختصاص داده شده است.  بهدانی ادامه داد: ضمنا در سال جاری جهت اجرای پروژه صدرالاشاره مبلغ ۱۰۰۰۰ میلیون ریال اعتبار ابلاغ گردیده است و در سال آینده نیز روند تأمین اعتبار پروژه مذکور توسط کمیته برنامه ریزی شهرستان ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرماندار شهرستان زیرکوه نیز به خبرنگاران گفت: تاکنون یک هزار میلیارد تومان خسارت به حوزه

بیشتر

سربازی – رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس در آئین تجلیل از خیرین مدرسه

بیشتر

دادرس مقدم – «همه ما برای بارش باران دعا می‌کنیم اما غافل از آنکه خدا به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت