کرونا هویج را گران کرد

صباغی – با افزایش تبلیغات صفحات مجازی از تاثیرات معجزه آسای هویج بر درمان کرونا یا عدم ابتلا به این ویروس، شاهد جهش چند برابری قیمت آن هستیم و این مسئله به جایی رسیده که برخی کاربران با لحن استهزا هویج را با موز مقایسه می‌کنند.با افزایش قیمت هویج شاهد کمبود آن در بازار نیز هستیم.چندی پیش نیز ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر توزیع هویج با کارت ملی منتشر شد. با داغ شدن بازار هویج درپی انتشار شایعات تاثیر معجزه آسای آن بر درمان کرونا، مردم نیز متقاضی خرید این میوه شده اند که گرانی و کمبود آن را افزایش داد.

هویج های پلاسیده با قیمت بالا!

یکی از شهروندان بیرجندی با اشاره به اینکه خواهرم و دخترش به کرونا مبتلا شده اند، افزود: پس از اینکه شنیدیم هویج برای درمان کرونا عالی است چندین میوه فروشی را زیر پا گذاشتیم اما اکثرا هویج ها پلاسیده بود که آن هم با قیمت بالا می فروختند. عبدی با بیان اینکه بالاخره در بازار روز غفاری موفق شدیم چند عدد هویج تهیه کنیم ادامه داد: امیدوارم همانطور که گفته شده این میوه سیستم ایمنی بدن را مقاوم کند. یک شهروند دیگر نیز عنوان کرد: مدتی است شایعه شده برای اینکه بعد از یک بار مبتلا شدن دوباره درگیر کرونا نشوید آب هویج زیاد بخورید و همین باعث خرید روز افزون آن شد. شهری با بیان اینکه هویجی که تا چند وقت پیش به قیمت ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان عرضه می‌شد اکنون به ۳۴ هزار تومان رسیده، انتقاد کرد: چرا مسئولان هیچ‌گونه نظارتی ندارند و اقدامی برای این موضوع بر نمی‌دارند. یک از باغداران استان نیز دلیل اصلی بالا رفتن قیمت هویج افزایش تقاضا و نبود محصول در استان عنوان کرد. وی دلیل ایجاد بازار سیاه هویج را کم آبی و خشکسالی و کشت نشدن این محصول عنوان کرد و افزود: از سوی دیگر به دلیل شیوع کرونا و توصیه پزشکان تقاضا برای خرید این محصول افزایش یافته است.

میوه های بومی برای بهبود کرونا موثر است

یک متخصص طب سنتی از بیرجند نیز گفت: استفاده از میوه‌های بومی چون عناب در بهبود و پیشگیری بیماری کرونا مؤثر است و میوه های رنگی برای تسکین سرفه و درد مفید است. مریم نواب زاده با تاکید بر اینکه بی اشتهایی یکی از راهکارهای دفاعی بدن است و در این موارد باید مصرف مایعات بیشتر شود، گفت: مصرف گرمی‌جات از جمله زنجبیل زیاد حتی در مواردی باعث ایجاد سنگ صفرا و عارضه‌هایی مشابه می‌شود.این متخصص طب سنتی با بیان اینکه مصرف غذاهای فرآوری شده خوب نیست، افزود: استفاده از سبزیجات و میوه ها مثل هویج برای بیماری کرونا توصیه می شود اما بهتر است پخته شده مصرف شود.

هویج به اندازه نیاز موجود است

رئیس اتحادیه بارفروشان بیرجند هم گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلات پی در پی قیمت هویج بالا رفت اما خوشبختانه در استان فعلا هویج به اندازه نیاز روزانه مردم وجود دارد. حیدری گفت: با شدت گرفتن شیوع کرونا مصرف آب هویج و سیب تا چندین برابر افزایش یافته است، به نحوی که تنها در هویج درخواست‌ها به ۳ برابر رسیده است. وی صادرات این محصول و تولید کمتر را از مهمترین دلایل کمبود هویج دانست و افزود: از سوی دیگر توصیه پزشکان در خصوص مفید بودن برای کرونا موجب گرانی آن شد که البته یک مسئله کشوری است و مختص استان ما نیست.

قیمت هویج در تره بار ۲۶ تومان!

وی اظهار کرد: اکنون هویج در میدان تره و بار به قیمت ۲۶ تا ۲۸ هزار تومان و در مغازه های میوه فروشی با افزایش چند درصدی بین ۳۰ تا ۳۲ هزار تومان به فروش می رسد. رئیس اتحادیه بارفروشان بیرجند با اشاره به اینکه بیشترین خرید هویج از شیراز انجام می شود، افزود: همچنین بازارهایی در تهران و الیگودرز هم وجود دارد که برای رفاه مردم پیگیر هستیم. حیدری عنوان کرد: گرانی هویج ثابت نیست و به احتمال قوی تا هفته آینده شاهد کاهش قیمت و وفور آن در بازار بیرجند خواهیم بود. وی با بیان اینکه خوشبختانه درباره دیگر اقلام میوه و تره بار مشکلی نیست و در استان کمبودی نداریم، افزود: خرید میوه براساس ذائقه مردم و جیب آنها است که چه نوعی را خرید کنند و تنوع محصول زیاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت