کرونای بسیار پر خطر در ۶ شهرستان

شش شهرستان خراسان جنوبی بر اساس آجدید ترین  آمار اعلام شده از وزارت بهداشت در وضعیت قرمز قرار دارند.معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بر اساس آخرین آمار از وزارت بهداشت، شش شهرستان بیرجند، سربیشه، نهبندان، قاین، فردوس و طبس در وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر، سه شهرستان سرایان، بشرویه و درمیان در وضعیت نارنجی یا پرخطر و شهرستان‌های خوسف و زیرکوه در وضعیت زرد یا با خطر متوسط قرار دارند.به گزارش صدا و سمیا، مهدی زاده از هم استانی‌ها خواست: با توجه به خطر انتقال بیماری کرونا در استان و قرار گرفتن خراسان جنوبی در وضعیت هشدار، سه اصل استفاده از ماسک، شستن مکرر دست‌ها و حفظ فاصله اجتماعی در هنگام خروج از منزل را رعایت کنند تا موارد ابتلا به بیماری کرونا به حداقل برسد.

تسهیلات ساخت ۵ هزار مسکن شهری محرومان رسید

ساخت ۵ هزار واحد مسکن شهری محرومان با ابلاغ تسهیلات و کمکهای بلاعوض در خراسان جنوبی کلید خورد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در گفتگو با خبرنگار صداوسیما آغاز ساخت مسکن شهری محرومان در خراسان جنوبی گفت: کلنگ ساخت این واحد‌های با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سال جاری به زمین زده شد. به گزارش صدا و سیما، آسمانی مقدم افزود: برای اولین بار در کشور در خراسان جنوبی ساخت مسکن شهری محرومان با پشتیبانی تسهیلات قرض الحسنه و کمک بلاعوض اجرا می‌شود.وی گفت: به ازای ساخت هر واحد مسکونی ۵۰میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت ۱۵ساله و ۳۰میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود. آسمانی مقدم با اشاره به اینکه متقاضیان برای ثبت نام و تشکیل پرونده باید به ادارات بنیاد مسکن شهرستان مراجعه و پس از بررسی و تأئید در کمیته شهرستانی برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند افزود: مدت زمان اجرای پروژه مسکن شهری محرومان تا پایان دولت یازدهم اعلام شده است.وی با اشاره به محدود بودن زمان اجرای این طرح گفت: متقاضی گزینش شده موظف است حداکثر یک ماه نسبت به تشکیل پرونده و اخذ پروانه ساختمانی اقدام کنند و در غیر این صورت متقاضیان دیگر جایگزین خواهند شد. آسمانی مقدم تأکید کرد: پس از اخذ پروانه متقاضی باید ظرف مدت ۲۰روز نسبت به پی کنی و اجرای فنداسیون و حداکثر ظرف مدت ۶ماه از زمان عقدقرارداد نسبت به اجرای عملیات ساختمانی تا مرحله سفت کاری، نصب درب و پنجره و نما اقدام کنند. وی این واحد‌ها برای خانواده های بی مسکن مقاوم در شهر‌های زیر ۲۵هزار نفر جمعیت و حاشیه شهرهای بالای ۲۵هزار نفر جمعیت شامل بیرجند، فردوس، قاین وطبس، واحد‌های مسکونی نامقاوم و در معرض خطر با اولویت بافت‌های فرسوده، بازنشستگان کم توان فاقد مسکن مناسب و خانواده‌های کم توان فاقد مسکن که دارای زمین شخصی هستند ساخته می شوند.

 آسمانی مقدم استفاده نکردن از امکانات و تسهیلات دولتی و نهاد‌های عمومی غیردولتی، متأهل و یا سرپرست خانوار بودن، دارای سابقه حداقل ۵سال سکونت مستمر در شهر مربوطه، دریافت نکردن زمین و تسهیلات ساخت مسکن از بنیاد مسکن، نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی از جمله چک برگشتی و معوقات را از شرایط متقاضیان عنوان کرد.

۳۴ تصادف مرگبار در ۱۰ روز

ایرنا – رییس پلیس راه استان خراسان جنوبی گفت: در ۱۰ روز گذشته طی ۳۴ فقره تصادف در جاده‌های استان ۱۱ نفر جان خود را از دست دادند و ۴۴ نفر مجروح و روانه بیمارستان شدند. سرهنگ علیرضا رضایی افزود: متاسفانه با رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی و نقص در برخی جاده‌های استان، تصادفات فوتی و جرحی طی روند صعودی، در روزهای گذشته افزایش یافت.به گفته وی بیشترین علت تصادفات اخیر واژگونی و خروج از جاده با ۴۶ درصد و توجه نکردن به جلو با ۴۲ درصد بوده است. رییس پلیس راه استان خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵۹ درصد تصادفات در محورهای اصلی و ۳۵ درصد تصادفات در محورهای روستایی رخ داده است گفت: پایان هفته گذشته پرحادثه‌ترین روز در تعطیلات گذشته بوده و سهم ۴۱ درصدی از تصادفات را به خود اختصاص داده است.سرهنگ رضایی تصریح کرد: برخی خودروها و اشکالات هندسی در نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها، از نقش بازیگران اصلی این حوادث که همان رانندگان بی‌احتیاط هستند، نمی‌توان غافل شد که مهمترین عامل تصادفات طی این مدت در جاده‌ها بوده‌اند.

ضد عفونی معابراستان آغاز شد

 ایرنا – فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی گفت: ضد عفونی کردن معابر شهرها، مساجد، منازل و سایر اماکن در این استان به درخواست مردم و مسئولان انجام می‌شود. سردار غلامعلی تناکی افزود: در حال حاضر با شیوع مجدد ویروس کرونا ضد عفونی معابر، مساجد، منازل، خودروها، پایگاه‌های بسیج و مجتمع‌های مسکونی به همت گردان جنگ نوین تیپ مردم‌پایه سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در دست انجام است.

باید با صنوف متخلف برخورد شود

ایرنا – علیزاده رییس اتاق اصناف استان گفت: تاکنون با اصناف مربوط به خوار و بار، قنادان، رستوران‌ها، نانوایی‌ها و از این قبیل مکاتبات زیادی انجام شده است به حدی که اکنون کار از اطلاع‌رسانی گذشته و باید با اصناف متخلف برخورد شود.

هشدار؛ افزایش فوتیهای ناشی از کرونا به ۸۸نفر

صدا و سیما – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با فوت یک مبتلای به کرونا دیگر، آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در خراسان جنوبی به ۸۸نفر افزایش یافت. مهدی زاده افزود: هم اکنون ۲۱۷بیمار حاد تنفسی در بیمارستانهای خراسان جنوبی بستری اند که ۹۶نفر آزمایش کرونای آن‌ها مثبت است. وی گفت: از ۹۶نفر با تست مثبت کرونا، ۱۸نفر در بخش‌ مراقبتهای ویژه بستری اند که حال ۴نفر وخیم اعلام شده است.

تأکید شرکت برق بر صرفه جویی در ساعات پیک بار

صدا و سیما – مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی، از مردم خواست برای پایداری همیشگی برق در تابستان گرم، در ساعات پیک بار صرفه جویی کنند. دادگر با اشاره به روند افزایشی مصرف برق در روز‌های اخیر گفت: آمادگی خوبی در تأکید شرکت برق استان بر صرفه جویی در ساعات پیک بارتولید و توزیع برق در خراسان جنوبی داریم، اما مردم هم باید با توجه به تداوم گرمای تابستان، در مصرف برق به ویژه در ساعات پیک بار که از ۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۳ است، صرفه جویی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه شورای ملی زعفران باید در محوریت کار

بیشتر

جم – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح جامع تالاب کجی نمکزار

بیشتر

دادرس مقدم – اول تا هفتم ذی القعده هر سال را به عنوان هفته حج می

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت