کدخدایی: غیر از اظهارنظر، چیز‌های دیگری هم در پرونده علی مطهری بود

کدخدایی: غیر از اظهارنظر، چیز‌های دیگری هم در پرونده علی مطهری بود

عباسعلی کدخدایی در گفتگو با شرق اعلام کرد: علاوه بر اظهارنظر‌های علی مطهری مسائل دیگری هم در پرونده او بوده که موجب رد صلاحیت وی شده است. او در پاسخ به این سوال که آیا مطهری تنها به دلیل اظهارنظرهایش رد صلاحیت شده، گفت: اصلا نطق در مجلس ملاک ما نبوده است؛ مسائلی خارج از مجلس داشتند و موارد دیگری نیز در پرونده ایشان هست.

ظریف برای پاسخگویی به بهارستان رفت اما نمایندگان سوال کننده نبودند

علیرضا رحیمی در حساب توییتری خود نوشت: « دکتر ‎ظریف در اوج مسئولیت شناسی برای پاسخگویی به ۱۰ ‎سوال ‎نمایندگان؛ در جلسه ‎کمیسیون امنیت ملی حاضر شد، ولی در کمال تعجب هیچکدام از سوال کنندگان حضور نداشتند.

برکناری وزیر صنعت، دیرهنگام بود ؛ روحانی خانه‌تکانی در دولت را ادامه دهد

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت : برکناری وزیر صمت، در عین حال که اقدامی دیرهنگام بود و ماجرای عدم تصویب لایحه جدا شدن وزارت بازرگانی از صمت، سرانجام توانست رئیس‌جمهور را به این تصمیم درست برساند، ولی باید آن را قدم اول در خانه‌تکانی دولت یازدهم دانست.

وقتی صدای دندان قروچه‌ کیهان را می‌شنوم مطمئن می‌شوم که جای درستی ایستاده‌ام

محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس در حساب کاربری خود در توئیتر به مطلب روزنامه کیهان واکنش نشان داد. او نوشت: روزی نیست که کیهان نسبت به من ادای دین نکند. وقتی صدای دندان قروچه‌ کیهان را می‌شنوم مطمئن می‌شوم که جای درستی ایستاده‌ام.

مطهری: اگر می‌گفتم «هرچه شما می‌فرمایید» ، تأیید صلاحیت می‌شدم

علی مطهری درباره اینکه غیر از اظهارنظرها، موارد دیگری هم در پرونده رد صلاحیت وی بوده است، گفت: جلسه‌ای با حضور یکی از حقوقدان‌ها و کارشناس پرونده برگزار شد، آقای حقوقدان سه مورد از اظهارنظر‌های بنده را به‌عنوان دلیل ردصلاحیت ذکر کرد که دلایل سستی بود و من پاسخ دادم و او جوابی نداشت. اگر موارد دیگری غیر از اظهارنظر هم بوده، چرا در آن جلسه به من نگفتند؟ مطهری همچنین درباره این موضوع که می‌توانسته از خبرنگاران برای حضور در آن جلسه دعوت کند، اظهار کرد: موضوع خبرنگاران اصلا به من گفته نشد که می‌توانید خبرنگار به داخل جلسه ببرید. فقط زمان خروج، یک نفر به من گفت: می‌توانید با خبرنگار مصاحبه کنید و من ملاحظه شورای نگهبان را کردم.

عملکرد اصلاحات مردم را سرخورده کرد

یک روزنامه اصلاح‌طلب تصریح کرد: فراکسیون امید هیچ ایده معقول و کارسازی نداشت و موجب روگردانی مردم شد. آرمان نوشت: به همین دلیل امروز در جامعه مشاهده می‌کنیم که مردم به‌واسطه عملکرد اصلاح‌طلبان سرخورده شده‌اند و این مقوله ریشه در عملکرد فراکسیون امید داشت. کاهش میزان مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم نیز حاصل همین مقوله بود.

افشاگری وزیر مستعفی روحانی درباره علت برکناری وزیر صمت

وزیر سابق ارشاد به برکناری وزیر صمت از سوی رئیس جمهور واکنش نشان داد.علی جنتی در توئیتی نوشت: اقدام رئیس جمهور در برکناری وزیر صمت اقدامی بجا، ولی دیرهنگام بود. بی کفایتی و ضعف مدیریت در اداره دستگاه گسترده‌ای که برآمده از ادغام چهار وزارتخانه مهم است و تلاش بی وقفه وزیر درلابی ومعامله گری با نمایندگان برخلاف منافع ملی و سیاست دولت ازجمله دلایل این برکناری است.

توافق احمدی‌نژادی‌ها بر سر ریاست

عباس‌زاده مشکینی از مدیران احمدی نژاد و منتخب مجلس یازدهم درباره پشت صحنه انتخاب هیئت رئیسه معتقد است: هیچ‌کدام از بلوک‌های اصولگرایی در مجلس آتی دست بالا را ندارند و هرکدام اگر می‌خواهند حرف شان به کرسی بنشیند چاره‌ای جز ائتلاف ندارند. او احتمال ائتلاف پایداری را با وزرای دولت نهم و دهم دور از انتظار نمی‌داند و معتقد است رهپویان هم احتمالا به این ائتلاف می‌پیوندند.

تندروها در کاخ سفید می خواهند ایران را وسوسه به حمله علیه ریاض کنند!

یک رسانه آمریکایی نوشت: تحلیل در رابطه با تصمیم اخیر آمریکا برای کاهش حضورش در عربستان این است که این امر می‌تواند تهران را به یک اقدام نظامی وسوسه کند، اقدامی که می‌تواند پاسخی محکم تر از جانب آمریکا را توجیه کند. آن‌ها امیدوار هستند که کاهش نیروهای آمریکایی، تهران را در انجام حرکات تهاجمی‌تر وسوسه کند و این امر متعاقبا واکنش شدید آمریکا را توجیه کند.

شائبه‌هایی درباره دست بردن در مصوبات مجلس دهم وجود دارد

نماینده تبریز در مجلس گفت: در طول مجلس دهم شائبه‌هایی در مورد تغییر مصوبات مجلس وجود داشت و ما حتی در هفته‌های پایانی کار مجلس هم این موضوع را شاهد بودیم. علیرضا بیگی افزود: این اولین باری نیست که بحث تغییر مصوبات مجلس مطرح می‌شود و این شائبه در موارد دیگری هم پیش از این وجود داشته است. نماینده تبریز اظهار داشت: متأسفانه در روزهای پایانی مجلس هم ناکامی‌ها و عملکرد ناصحیح مجلس دهم پایان نمی‌یابد و ما شاهد تکرار رفتارهای اشتباه و ناصحیح در این مجلس هستیم. بیگی خاطرنشان کرد: در حالی که بسیاری از استفساریه‌ها در نوبت بررسی است که تعیین تکلیف هر کدام مشکلی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از مردم حل می‌کند، طرح اصلاح قانون انتخابات و یا موضوع معرفی حقوقدانان شورای نگهبان مطرح می‌شود. وی گفت: کسانی که طرح اصلاح قانون انتخابات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در روزهای پایانی مجلس مطرح کرده‌اند، یا به دنبال مبرا کردن خود هستند و یا به دنبال گرفتن انتقام از شورای نگهبان .

مجلس دهم در اختیار اصولگرایان بود ؛ اصلاح طلبان اقلیت پرتعداد بودند

داریوش قنبری، نماینده سابق مجلس و فعال اصلاح طلب گفت:
اصلاح‌طلبان فرصتی پیدا نکردند که خود را در معرض رای مردم قرار دهند تا الان از آنها مسئولیتی مطالبه شود. آنچه در مجلس دهم اتفاق افتاد نهایتا یک سوم کرسی‌ها در اختیار اصلاح‌طلبان قرار گرفت و مجلس دهم مجلسی نبود که در اختیار اصلاح‌طلبان باشد. تفاوتی که با دوره‌های قبل ایجاد شد این بود که تعداد اصلاح‌طلبان از یک اقلیت کم‌جمعیت در مجالس گذشته به اقلیت پرتعدادی ارتقا پیدا کردند.وی افزود: می‌توان از یک اقلیت انتظار داشت که نقش اکثریت را ایفا کند. جریان رقیب اصلاحات با توجه به اهرم‌ها و ابزارهای تبلیغاتی که در اختیار داشت عملکرد مجلس دهم را به اصلاح‌طلبان نسبت داد و به نوعی تلاش کرد این عملکرد را ضعیف جلوه دهد. وی با بیان اینکه مجلس دهم در اختیار اصولگراها بود، اظهار کرد: اگر ایرادی به آن وارد است ایراد به اصولگرایان است، نه به اصلاح‌طلبان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


عملیات انفجار و خاکبرداری قطعه ۱۸ پروژه راه آهن بیرجند- قاین- یونسی که از آروزهای

بیشتر

بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت