یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳

کاهش 25 درصدی جانباختگان تصادفات جاده ای

آدینه – فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: علی رغم افزایش تردد در جاده‌ها کاهش ۲۵ درصدی جانباختگان تصادفات در خراسان جنوبی را از ابتدای سال شاهد هستیم.

خبرنگاران چشم بینا و زبان رسای افکار عمومی هستند

سردار حسن شجاعی نسب، فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی در نشست خبری اظهار کرد: امروز رسالت خطیر خبرنگاران برای آگاه سازی افکار عمومی بر کسی پوشیده نیست و یک اصل است. وی تصریح کرد: خبرنگاران چشم بینا و زبان رسای افکار عمومی بوده که رسالت خود را از دریچه تعهد و امانت داری با اطلاع رسانی دقیق دنبال می کنند.فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه امنیت از ساختارهای اساسی کشورها و از جمله کشور ایران بوده که جز با مشارکت مردم به وجود نمی آید و رسانه ها حلقه واصل بین مردم و مسئولان هستند، گفت: ساختارهای شورای پلیس، طرح های محله محور، حضور در مدارس و مساجد و اطلاع از بستر جامعه و نیازها که وجود دارد و تطبیق آن با ماموریت و توقعات مردم صورت گرفته و در این راستا رسانه ها را ساختاری شناخته شده و آماده و مبنای خوبی برای مشارکت مردم می دانیم.

صدور 11 هزار گذرنامه زیارتی در یک ماه گذشته

وی با بیان این که ماموریت بزرگ اربعین را در پیش داریم که تلاش مجموعه انتطامی کشور تسریع شرایط زائران و شرکت در پیاده روی اربعین بوده است، افزود: این امر از سال های گذشته شروع و بسترها آماده شده و می‌توانند گذرنامه عادی و زیارتی خود را دریافت نمایند.فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی با اشاره به این که اعتبار گذرنامه های ریارتی پنج ساله بوده که با کمترین هزینه می‌توانند متفاضیان آن را از طریق سامانه “پلیس من” درخواست داده و آن را دریافت کنند، گفت: از ابتدای امسال ۲۶ هزار گذرنامه در استان صادر شده که ۱۲ هزار و ۲۴۰ مورد زیارتی و ۱۱ هزار گذرنامه در یک ماه گذشته صادر شده است. سردار شجاعی نسب اضافه کرد: امسال با توجه به شرایط مناسب صدور گذرنامه برای تمدید گذرنامه های منقضی اقدامی نمی شود، بنابراین زائران با داشتن گذرنامه با اعتبار بیش از شش ماه باید به مرز مراجعه کنند تا مشکلی ایجاد نشود. وی تصریح کرد: تمهیداتی در مسیرها و جاده های کشور اتقاق افتاد و توافق خوبی با دولت عراق برای ورود و خروج از مرز صورت گرفته است.

توقیف بیش از هزار و 300 خودروی شوتی

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: سال گذشته و در این ایام یکی از دغدغه های مردم قاچاق سوخت، تصادفات جاده ای و ناامنی در جاده ها بوده که در دستور کار قرار گرفت، بیش از ۲۰ طرح مقابله‌ ای اجرا شده و بیش از هزار و 300 دستگاه خودروی شوتی از ابتدای امسال توقیف شده است. شجاعی‌نسب ادامه داد: سه باند سازمان یافته قاچاق سوخت از ابتدای امسال در استان منهدم که ۲۹ دستگاه تانکر سوخت توقیف و بیش از ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شده است. وی اضافه کرد: در این راستا همچنین از ابتدای امسال ۱۶ هزار و ۱۱۵ خودرو متخلف در بحث قاچاق سوخت در استان اعمال قانون شده است.

افزایش 58 درصدی تشکیل پرونده های جرایم اقتصادی

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی یادآور شد: از ابتدی امسال ۲ میلیون و ۳۹۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان کشف شده همچنین کاهش تصادفات خودروهای سوخت صورت گرفته است. وی با بیان اینکه امنیت اقتصادی مردم یکی از دغدغه های مهم است، افزود: جرایم اقتصادی در تمام حوزه ها مورد رسیدگی قرار گرفته و در سال جاری ۲۷ پرونده با ارزش بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در این زمینه در استان تشکیل شده که افزایش ۵۸ درصدی دارد. فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی افزود: در زمینه قاچاق کالا از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۵۱ نفر در استان دستگیر شده و ۱۱۸ میلیارد تومان ارزش پرونده‌های تشکیل شده بوده که نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است. شجاعی‌نسب ادامه داد: در حوزه تصادف که جزو اولویت‌ها بوده عملیات‌های ستادی مختلف انجام شده است. وی با بیان این که از ابتدای سال جاری ۲۷ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۷۵۶ تردد در جاده‌های استان انجام شده که علی رغم افزایش سه درصدی نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد جان باختگان تصادفات جاده‌ای استان کاهش یافته است، گفت: تعداد جانباختگان شبانه رانندگی در سال گذشته ۱۳۷ نفر بود که امسال ۱۰۳ نفر می باشد.
اقدامات نیروی انتظامی
درخصوص مراقبت از فضای مجازی

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در مراقبت از فضای مجازی ۴ هزار و ۳۱۹ سایت مجرمانه شناسایی و منهدم و اقدامات لازم صورت گرفته است، اضافه کرد: در رسیدگی به پرونده‌های این حوزه ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حساب شاکیان برگشت داده شده است.شجاعی نسب ادامه داد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۳۶۵ حسابی که مبلغ بیش از ۵۵ میلیارد تومان را برداشت کردند مسدود شد و در حوزه سایبری ۴ هزار و ۹۰۴ شکایت ثبت شده پاسخ داده شد. وی تصریح کرد: میزان ۴ هزار و ۵۶۵ تارنمای مجرمانه نیز از ابتدای امسال تاکنون در استان شناسایی و فلیتر شده است.فرمانده انتظامی استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳ هزار و ۳۰۱ مورد سرقت وقوع یافته و یک هزار و ۸۰۳ پرونده کشف سرقت در استان تشکیل شده که با کاهش ۱۱ درصدی همراه بوده است.شجاعی‌نسب بیان کرد: تعداد ۱۲ مرحله طرح مقابله با سرقت در رده های مختلف در دستور کار قرار گرفته و ۳۲۹ نفر متهم در این طرح ها دستگیر شدند. وی ادامه داد: همچنین در این راستا ۵۷۲ پرونده تشکیل و ۲۹ باند سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار منهدم شد.

کشف بیش از6 تُن انواع مواد مخدر
در خراسان جنوبی

فرمانده انتظامی استان از کشف بیش از 6 تن انواع مواد مخدر خبر داد و گفت: ماموران در این رابطه نیز 2 هزار و 771 نفر قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر دستگیر کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محمدی – مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از آغاز طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی

بیشتر

خودکار – مجری طرح تجهیز، بهسازی و ساخت پایگاه‌های امداد و نجات مناطق زغالدار کشور

بیشتر

اصغری – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از آغاز پیش فروش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت