یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

کاهش آمار ابتلا در استان نسبت به شاخص کشور

شهرستانهای طبس و بشرویه به لحاظ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به نسبت جمعیت، در صدر شهرستانهای استان هستند. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: شهرستانهای سرایان و بیرجند در ردههای بعدی قرار دارند و کمترین تعداد مبتلایان هم متعلق نهبندان و خوسف اند. شریف زاده از کاهش بروز موارد جدید در خراسان جنوبی به نسبت هفتههای گذشته و همچنین در مقایسه با شاخص کشوری خبر داد و افزود: این آمار که در هفتههای گذشته چند برابر کشور بود، هم اکنون یا برابر و یا کمتر از آمار کشوری است. وی گفت: اما نسبت مرگ و میر همچنان در عدد 4.6 درصد ثابت مانده، یعنی از 100 بیمار مبتلا، 4.6 درصد فوت کردند که این آمار در کشور 5.6 درصد است. عضو ستاد ملی مقابله با کرونای کشور نیز در گفتگو با ایرنا گفت :مراجعه مبتلایان به ویروس کرونا به مراکز درمانی حدود 30 تا 40 درصد در مقایسه با هفته گذشته کاهش یافته است مسعود مردانی افزود : پاندمی در حال فروکش کرونا، نتیجه همکاری خوب مردم مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی است. وی اظهار داشت : نتیجه بسیار خوب اجرای این طرح از حدود سه هفته دیگر مشخص خواهد شد و پیش بینی می کنم اجرای آن نتایج بسیار مثبتی به دنبال خواهد داشت. عضو ستاد ملی مقابله با کرونای کشور ادامه داد : تمدید تعطیلی هفته سوم بستگی به روند بیماری خواهد داشت که به نظرم شاهد کاهش این بیماری خواهیم بود.
پیگیری ریلی استاندار در پایتخت
استاندار خراسان جنوبی و مدیر عامل شرکت احداث راه آهن بیرجند- یونسی در تهران دیدار کردند. به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ دیدار ملانوری و منتظری با هدف بررسی آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه راه آهن بیرجند- یونسی صورت گرفت. منتظری مدیر عامل شرکت احداث راه آهن بیرجند- یونسی بعد از ارائه گزارش جامعی از اقدامات انجام شده در زمینه تأمین منابع از طریق تسهیلات ریالی و انعقاد قرارداد تجاری با وزارت راه و شهرسازی، از استاندار خواست به عنوان عالی ترین مقام استان، در ادامه روند اجرای پروژه و شتاب بخشی به کارها مساعدت نماید. ملانوری نیز با استقبال از پیشنهادات ارائه شده، در زمینه همراهی و پیگیری مسایل مربوط به ابرپروژه راه آهن بیرجند، قول مساعد داد. شایان ذکر است: این دیدار با حضور فرنیا مدیر عامل یکی از شرکت های عضو کنسرسیوم سرمایه گذاری راه آهن همراه بود.
دفتر استاندار مرجع پیگیری مسایل استان است
گروه خبر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: مسئولیت، امانتی در دستان ماست که باید به خوبی مراقب آن باشیم. خوش خبر با بیان این مطلب در جلسه معارفه مدیر کل دفتر استاندار، خاطر نشان کرد : هیچ مسئولیتی ماندگاری ندارد بلکه به عنوان امانتی سنگین، مدتی در اختیار افراد قرار می گیرد و فرد موظف است طی این مدت، از آن به خوبی استفاده کند. خوش خبر، محبی را فردی با تجربه، اخلاق مدار و اهل دانش خواند و گفت: حضور ایشان در دفتر با انتخاب استاندار، می تواند منشأ توفیقات فراوان باشد.وی، ایجاد وفاق و انسجام بین همه کارکنان مجموعه، هماهنگی با معاونین ، مدیران و دستگاه های اجرایی و ارتباط مؤثر و با روی گشاده با مردم را از مهمترین ویژگی های مدیر کل حوزه استاندار عنوان کرد. به گفته وی؛ مردم، دفتر استاندار را مرجع پیگیری های خود می دانند.معاون استاندار تصریح نمود: دفتر استاندار به جهت مراجعات افراد خاص، معتمدین، ذی نفوذان و متدینین، شرایط ویژه ای دارد. خوش خبر تأکید کرد: استقبال از این افراد و پذیرش مردم با خوش رویی و خوش خلقی، از وظایف مدیر دفتر استاندار است. وی متذکر شد: اگر این برخورد درست و منطقی شکل بگیرد، اعتماد عموم مردم را به همراه خواهد داشت. شایان ذکر است؛ این جلسه به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و با حضور جمعی از مدیران ستادی استانداری برگزار شد.

آمادگی شهرداری جهت آسفالت تمام معابر خاکی مهرشهر

کاوش- کلیه معابری که از سوی شرکت آب و فاضلاب تحویل شهرداری شده آسفالت می گردد. رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به برنامه زمابندی اعلام شده از سوی آب و فاضلاب، شرکت مذکور می بایست نسبت به حفاری معابر مهرشهر اقدام نمایند در غیر اینصورت شهرداری در صورت مساعد بودن شرایط جوی نسبت به آسفالت اقدام خواهد نمود.مهدی حدیدی نژاد یادآور شد: آسفالت معابر خاکی مهرشهر بیرجند از درخواست های ساکنان این منطقه بوده که به دلیل عدم اجرای شبکه فاضلاب شهری تا کنون امکان پذیر نبوده است.به گفته وی از ابتدای سال 99 تاکنون زیرسازی، روکش و آسفالت معابر سطح شهرکه از سوی آب و فاضلاب تحویل شهرداری شده از قبیل کوچه های ولیعصر و بلال، شرافت، سعدی، حافظ، امام علی(ع)، سلمان، ابن سینا، امیرکبیر و احمدی روشن در مهرشهر ، بلوار غدیر، خیابان مطهری، خیابان طالقانی، چهار راه های اصلی شهر، میدان آیت ا… عبادی، بلوار خلیج فارس، برخی معابر امام رضا(ع) و نیرو هوایی،معابر 17 شهریور و فرهنگسرای شهرداری و معابر خاکی معصومیه پایین شامل خیابانهای نیستان و بهارستان، معابر خیابان تلاش در معصومیه بالا… و همچنین لکه گیری و آسفالت نوارهای حفاری سطح شهر نیز انجام شده است.

برنامه های حمایتی دولت در دوران محدودیت های کرونایی
جم- مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گفت: با شروع دور جدید تعطیلات گسترده سراسری در کشور، دولت برای حمایت از اقشار آسیبپذیر، شامل پرداخت چهار ماه کمک هزینه بلاعوض و امکان دریافت وام بانکی است. وی افزود: پرداخت کمک بلاعوض یکصد هزار تومانی به اعضای خانوار به این صورت است که این کمک به صورت ماهیانه و بهازای هر یک اعضای خانوار بوده و این مبلغ از آذرماه تا پایان امسال (به مدت چهار ماه) به حساب سرپرست خانوار پرداخت میشود. براساس این اطلاعیه، در پرداخت کمک هزینه یکصد هزار تومانی تعداد اعضای خانواده با توجه به زمان پرداخت وام نخست، یعنی فروردین امسال در نظر گرفته میشود. یارانه کمک معیشتی یکصد هزار تومانی به خانوارهایی پرداخت میشود که منبع درآمدی ثابت ماهیانه ندارند و در مرحله قبل متقاضی تسهیلات کرونایی خانوارها بودهاند که نزدیک به 29.7 میلیون نفر (11 میلیون خانوار)، تحت پوشش این طرح حمایتی قرار میگیرند. بخش دیگر حمایت دولت در این دوره پرداخت وام یک میلیون تومانی به سرپرست خانوار است که همه افرادی که در نوبت قبل، وام کرونای معیشتی دریافت کردهاند و درآمد ثابت ندارند، میتوانند متقاضی دریافت وام یک میلیون تومانی باشند. افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکتهای دولتی یا نهادهای عمومی غیردولتی، بازنشستگان، بیمهپردازان سازمان تامین اجتماعی یا سایر صندوقهای بازنشستگی شامل این طرح نمیشوند.متقاضیان فقط کد ملی خود را از تلفن همراه ثبت شده به نام سرپرست خانوار به سرشماره 6369 ارسال کنند. بنابراین در مرحله نخست، سرپرست خانوار یک هفته (4 تا 11 آذر) فرصت دارد کد ملی خود را ارسال کند. پس از ارسال پیامک یک هفته دیگر زمان لازم است تا دادههای اطلاعاتی پایش شود (از 12 تا 19 آذرماه). سرانجام در هفته سوم (از 20 تا 27 آذرماه) به پیامکهای دریافتی مشمول با سرشماره v.refah پاسخ داده میشود. شرایط بازپرداخت وام یک میلیون تومانی، بازپرداخت تسهیلات قرضالحسنه یک میلیون تومانی با نرخ کارمزد چهار درصد، با اقساط 30 ماهه و از منابع یارانه معیشتی ماهیانه خانوار خواهد بود.

سرمایه گذاری 400 میلیارد تومانی هلدینگ جاده ابریشم در استان

گروه خبر- استاندار از سرمایه گذاری 400 میلیارد تومانی هلدینگ جاده ابریشم در استان خبر داد. ملانوری با اعلام این خبر تصریح کرد: تفاهم نامه آغاز فعالیت شرکت یونا گاردین از هلدینگ جاده ابریشم، ظرف چند روز آینده در استان به امضا می رسد. وی ادامه داد: با سرمایهگذاری 400 میلیارد تومانی این شرکت در استان، زمینه اشتغال 3 هزار و 500 نفر فراهم می شود. به گفته وی؛ با توسعه سرمایه گذاری این شرکت، اشتغالزایی این مجموعه به 10 هزار نفر افزایش خواهد یافت. استاندار گفت: این هلدینگ در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند مستقر شده نسبت به احداث سوله و کارگاه تولیدی اقدام خواهد کرد. ملانوری متذکر شد: شرکت یونا گاردین در زمینه تولید پکیج های گرمایشی و مونتاژ لوازم خانگی سوپر فعالیت می کند. وی اظهار کرد: حدود 30 تا 60 درصد محصولات این واحد مستقر در منطقه ویژه، تولیدی است و بقیه با برند ایتالیایی مونتاژ می شود.

مبارزه محله محور با کرونا از محلات شهر بیرجند آغاز شد

ایرنا – مسئول بسیج سازندگی استان گفت: طرح محله محور مبارزه با کرونا با عنوان «طرح شهید حاج قاسم سلیمانی» با هدف کنترل ویروس کرونا در در 10 محله شهر بیرجند شروع شد و بهتدریج در سایر نقاط پرخطر استان اجرا میشود. هنری بیان کرد: طرح محله محور مبارزه با کرونا جامع و کامل است که در صورت اجرای موفق طی یک تا 2 ماه آینده شاهد کنترل و کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان خواهیم بود. وی گفت: قرارگاه طرح شهید سلیمانی به فرماندهی استانداری در استان تشکیل و دبیرخانه آن در بسیج جامعه پزشکی راهاندازی شده و فرماندهی عملیات این طرح برعهده مجموعه سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی و بسیج سازندگی استان است.

370 پروژه عمرانی محرومیت زدایی در خراسان جنوبی افتتاح می شود

مهر- مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از افتتاح 370 پروژه عمرانی محرومیت زدایی در استان با اعتبار 17 میلیارد تومان خبر داد. هنری در حاشیه افتتاح قنات و خانه محروم روستای نارگندل شهرستان قاین بیان کرد: طرح 40 هزار پروژه عمرانی محرومیت زدایی بسیج از سال گذشته در استان آغاز شده است که تا کنون 920 پروژه به اتمام رسیده است.

امام جمعه بیرجند: هیچ امانتی بالاتر از حفظ هویت فرهنگی مردم نیست

تسنیم- نماینده ولی فقیه در استان گفت: متولیان فرهنگی امانت دار مردم هستند و هیچ امانتی بالاتر از فرهنگ مردم نیست و در این حوزه فرصت بسیار خوبی نصیب ما شده که هیچ عبادتی بهتر از این وجود ندارد. حجت الاسلام و المسلمین عبادی در نشست بررسی اسناد فرهنگی استان با اشاره به اینکه مسئله فرهنگ موضوعی نیست که تنها مربوط به این استان و کشور باشد اظهار کرد: انحراف فرهنگی و فقدان فرهنگ باعث میشود بشر خودش را از بین ببرد و آسایش را از سطح جهان سلب کند. نماینده ولی فقیه در استان همچنین به طور جداگانه با مدیرکل جدید زندانهای خراسان جنوبی دیدار کرد.

شناسایی 183 بیمارجدید کرونا و فوت 9 نفر دیگر

صداوسیما- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در 24 ساعت گذشته 301 آزمایش جدید از افراد مشکوک به کرونا در استان گرفته شد که 48 نفر مربوط به شهرستان بیرجند، 25 نفر فردوس، 34 نفر قاین، 20 نفر طبس، 16 نفر نهبندان، 13 نفر درمیان، 6 نفر سربیشه، 9 نفر سرایان و 3 نفر نیز مربوط به شهرستان خوسف است. دکتر مهدی زاده : در 24 ساعت گذشته همچنین 9 نفر دیگر در استان در اثر ابتلا به کرونا فوت کردند و با این تعداد، آمار کل فوتیهای استان به 557 نفر رسید.

کمبود شدید کپسول اکسیژن در بانک امانات هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به کمبود تجهیزاتی مانند کپسول اکسیژن در بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر، بیان کرد: اکسیژن به عنوان نیاز اولیه و مهم بیماران حاد تنفسی به ویژه متاثرین از ویروس کرونا بوده که با توجه به شرایط موجود برای تامین این کالای پزشکی با کمبود مواجه شدهایم. محمدرضا رضایی، از راه اندازی کمپین “ دست یار” با هدف تامین دستگاه اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن برای بیماران متاثر از کرونا در استان خبر داد. وی ترویج فرهنگ نوعدوستی و همدلی را از دیگر اهداف این حرکت خیرخواهانه دانست و افزود: از مردم و خیرین خواستاریم با پیوستن به این کمپین و اهدای نفس به نیازمندان، باری دیگر ما را در این حرکت همیاری کنند. رضایی اظهار کرد: در راستای این کمپین، انسانهای نوع دوست کمکهایشان را به منظور تامین کالاهای مورد نیاز به بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر سپرده تا به صورت امانت به دست بیماران کرونایی برای درمان در منزل برسد. وی ادامه داد: همچنین خیرین، نیکوکاران و مردم نوعدوست استان می توانند با استفاده از کد دستوری # 56 * 112 * و یا با واریز کمکهای خود به شماره حساب 5239393955 با شماره کارت 6104337602223156 نزد بانک ملت اقدام به اهدای نفس به بیماران کرونایی کنند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به شیوع کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: افزایش شیوع ویروس در استان و سیر صعودی افراد بستری مبتلا به این بیماری، نیاز به برخی تجهیزات درمانی را افزایش داده است. رضایی با اشاره به کمبود تجهیزاتی مانند کپسول اکسیژن، تصریح کرد: اکسیژن به عنوان نیاز اولیه و مهم بیماران حاد تنفسی به ویژه متاثرین از این ویروس بوده که با توجه به شرایط موجود برای تامین این کالای پزشکی با کمبود مواجه شدهایم.رضایی با اشاره به فعالیت 14 بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر بیان کرد: این بانکها با هدف کمک به تسکین آلام بشری، حمایت از بیماران نیازمند و کمک به تامین تجهیزات پزشکی در استان راه اندازی شده است. مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 36 کپسول اکسیژن و 71 مانومتر به ارزش یک میلیارد و 362 میلیون ریال توسط خیرین به این بانک ها اهدا شده است.رضایی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 360 نفر از خدمات این بانکها بهره مند شدهاند، یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا بیشتر خدمات دریافت شده مربوط به کپسول اکسیژن بوده است.

تسهیلات مسکن برای سیل زدگان خراسان جنوبی ابلاغ شد
مدیرکل بنیاد مسکن خراسانجنوبی با اشاره به اینکه تسهیلات سیل زدگان استان ابلاغ شده است، گفت: در مجموع 91 واحد در مناطق سیل زده نیاز به احداث دارد. علی اصغر آسمانیمقدم در گفت و گو با مهر اظهار کرد: در سیل شهریورماه بسیاری از منازل به ویژه در مناطق روستایی دچار آسیب شدند. مدیرکل بنیاد مسکن بیانکرد: بعد از بررسیهای کارشناسان مشخص شد در شهرهای سیل زده حدود 13 واحد و در روستاهای خراسانجنوبی نیز 78 واحد نیاز به احداث جدید دارند. آسمانی مقدم با بیان اینکه در مجموع 80 واحد مسکونی نیز در شهرها و روستاهای سیل زده خراسانجنوبی نیاز به تعمیر دارند، ادامهداد: در حال حاضر تسهیلات مورد نیاز برای اعطا به سیلزدگان ابلاغ شده و افراد با تشکیل پرونده میتوانند از این تسهیلات استفاده کنند. وی با اشاره به اینکه تاکنون درخواستی برای تشکیل پرونده جهت اعطای تسهیلات نداشتهایم، گفت: جهت بازسازی واحدهای مسکونی شهری 50 میلیون تومان وام قرضالحسنه با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت 15 ساله اعطا میشود. مدیرکل بنیاد مسکن خراسانجنوبی اظهارکرد: در مناطق روستایی نیز جهت بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل 40 میلیون تومان وام قرضالحسنه با نرخ چهار درصد و بازپرداخت 15 ساله پرداخت میشود. آسمانیمقدم با اشاره به اینکه جهت تعمیر منزل آسیب دیده از سیل نیز 15 میلیون تومان تسهیلات داده میشود، بیانکرد: در مورد تسهیلات بلاعوض نیز در مناطق شهری آسیب دیده از سیل جهت احداث 12 میلیون تومان، کمک معیشتی پنج میلیون تومان و جهت اسکان موقت نیز 12 میلیون تومان پرداخت میشود. وی یادآور شد: در زمینه تسهیلات بلاعوض در مناطق روستایی نیز 10 میلیون تومان جهت احداث، 10 میلیون تومان جهت اسکان موقت و پنج میلیون تومان نیز برای کمک معیشتی پرداخت میشود. مدیرکل بنیاد مسکن خراسانجنوبی گفت: امیدواریم هم استانیهای آسیب دیده از سیل شهریور ماه سال جاری هر چه زودتر با تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات بتوانند مشکل مسکن خود را رفع کرده و هر چه سریع منزل مسکونی خود را احداث و یا تعمیر کنند.

توزیع 2460 بسته غذایی هلال احمر بین نیازمندان خراسان جنوبی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گفت: در مرحله سوم رزمایش کمک های مومنانه دو هزار و 460 بسته غذایی بین محرومان توزیع میشود. رضایی افزود: کمکهای هلال احمر حول سه محور شامل ارائه خدمات بهداشتی، توزیع کالاهای بهداشتی و رزمایش کمکهای مومنانه انجام میشود.

17میلیون قطعه جوجهریزی در خراسان جنوبی انجام شد

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 17 میلیون و 211 هزار و432 قطعه جوجهریزی در مرغداریهای استان انجام شده است که شهرستان بیرجند بیشترین سهم را از این آمار دارد. محمد اصغرزاده با بیان اینکه در زمینه طیور مشکل حادی در استان وجود ندارد تصریح کرد: تراکم مرغداریها در برخی شهرستانها و از طرفی فعالیت اندک برخی مرغداریهای غیرمجاز از جمله مشکلاتی است که این حوزه را درگیر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت