کارهایی که در استان شروع کردیم، به نتیجه رساندیم

استاندار خراسان جنوبی گفت: به لطف خدا، همه کارهایی که از بدو ورود به استان شروع کردیم را به نتیجه رساندیم. ملانوری با بیان این مطلب در دیدار با حجت الاسلام عبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: علیرغم این که طی سال گذشته به واسطه پایان کار دولت، انتخابات، انتقال دولت، شیوع بیماری کرونا و حوادث مرز ، شرایط بسیار سختی داشتیم اما خدا توفیق داد و توانستیم با استفاده از تجارب و دانش سال های خدمت، آن چه مدنظرمان بود را در حد توان، عملیاتی کنیم. وی، حضور در خراسان جنوبی و خدمت به مردم فرهنگی و متدین این دیار را توفیقی بزرگ خواند و به تشریح اقداماتی پرداخت که طی یک سال حضورش در استان انجام شده است. استاندار مدیریت بیماری کرونا را از مهمترین اقدامات استان طی این مدت عنوان کرد و گفت: بنده در زمان شیوع پیک سوم کرونا وارد استان شدم و همه تلاش ها بر این متمرکز شد که با مدیریت بومی و هماهنگی بین دستگاهی، از آن پیک گذر کنیم. ملانوری با تاکید بر این که برای مدیریت بیماری در کنار اهرم های مدیریتی محدودیت و ممنوعیت و … که در ستاد ملی تعیین می شد، از اهرم شعور و فرهنگ بالای مردم استفاده کردیم، افزود: این ابزار کمک کرد محدودیت ها را کاهش دهیم و توفیق مان بیشتر شود، تا آن جا که در پیک پنجم، هیچ واحد صنفی و بازاری را تعطیل نکردیم و در عوض از مردم خواهش نمودیم با رعایت پروتکل ها به مدیریت شرایط کمک کنند که این اتفاق هم افتاد. به گفته وی؛ همین الان هیچ شهر قرمزی نداریم، تنها سه شهر بیرجند، فردوس و طبس نارنجی است و آمارها کاهش پیدا کرده است. وی تصریح نمود: همه بیمارستان های استان را به دستگاه های اکسیژن ساز مجهز کرده ایم و خوشبختانه تجهیزات و امکانات لازم برای همه بیمارستان ها تأمین شده است. استاندار سپس از معضل خشکسالی گفت که بیشترین تبعات را برای دامداران استان به همراه داشته و ادامه داد: توزیع نهاده های دامی که در سال گذشته حدود ۳-۴ هزار تن بوده را در سال جاری ماهانه به ۲۲ هزار تن رساندیم تا دامداران ما فشار کمتری متحمل شوند. به گفته وی؛ موضوع تکمیل کشتارگاه خوسف هم که با مشکلاتی مواجه بود، با همراهی های صورت گرفته شتاب گرفت و الان در حال فعالیت آزمایشی است و بزودی رسما افتتاح می شود.

پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه انتقال آ‌ب خلیج فارس

ملانوری با اشاره به اینکه برای پروژه انتقال آب خلیج فارس به خراسان جنوبی مصوبه دولت را گرفته ایم، گفت: در حال حاضر این پروژه بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم کار شتاب بگیرد تا مشکل آب شرب استان مرتفع شود. ملانوری از ستاد توسعه خاوران به عنوان طرحی ابتکاری یاد کرد که طی یک سال گذشته با شناسایی و معرفی ظرفیت ها و جذب سرمایه گذار توانسته در قالب ۲۵ تفاهم نامه حدود ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه را وارد استان کند، به شکلی که پروژه های مرتبط با این تفاهم نامه ها فعال و در حال کار می باشند. ملانوری با اشاره به مشکلات زعفرانکاران استان در سال های گذشته، متذکر شد: با قیمت گذاری دولتی که صورت گرفت، قیمت زعفران امروز به ۳۰ میلیون تومان رسیده و با تخصیص هزار میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه بخش کشاورزی، زعفران کشاورزان را خودمان می خریم تا دست دلال ها و واسطه ها کوتاه شود و کشاورزان حاصل دسترنج خود را دریافت نمایند. وی ادامه داد: برای زرشک هم ۲۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی گرفتیم، شرایط کمی مدیریت شد اما چنانچه برنامه های در دست اقدام ادامه یابد، سال آینده زرشک جایگاه خوبی خواهد داشت. استاندار خراسان جنوبی به توفیقات ستاد توسعه خاوران اشاره کرد و گفت: فعال شدن ۱۸ معدن با سرمایه گذاری هلدینگ اقتصادی زرین، اعلام آمادگی هلدینگ گهر زمین برای ورود به استان و بازگشت کارخانه چدن چینی ها به چرخه فعالیت بعد از چندین ماه و برگشت دوباره ۱۶۰ کارگر بیکار شده این مجموعه به کار از جمله کارهایی است که طی این مدت انجام شد. ملانوری تصریح کرد: مشکلات برق و گاز کارخانه فولاد قاین حل شد، خط تولید فولاد تا چند ماه آینده فعال می شود و همین الان ۹۰۰ نفر نیرو در این مجموعه مشغول به کار می باشند. ملانوری به طرح بزرگ اکتشافات معدنی استان اشاره کرد و گفت: برای اولین بار ۱۸۰ کارشناس زمین شناسی وارد استان شده و با حضور در چهار شهرستان، به شناسایی ظرفیت های معدنی موجود مشغول می باشند. وی با بیان این که اعتبار این طرح ۲۰۰ میلیارد تومان است، ادامه داد: این اقدام ضمن ایجاد اشتغال و رونق بازار در توسعه استان نقش بسزایی دارد، ضمن این که همین الان هم هتل سپهر که به واسطه شرایط کرونایی دچار رکود شده بود، با حضور این کارشناسان فعال شده است.

پیشرفت ۵۰ درصدی طرح توسعه گلخانه ای

وی از پیشرفت ۵۰ درصدی طرح توسعه گلخانه های استان گفت و متذکر شد: با تکمیل این پروژه ها، ۷۰۰ هکتار به ظرفیت گلخانه های خراسان جنوبی اضافه می شود. به گفته وی؛ به دلیل ناچیز بودن عایدات کشاورزان استان از ۱۵ هزار هکتار اراضی زیر کشت پسته، از ظرفیت انجمن پسته ایران استفاده شد و با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته، پسته استان از یکی دو سال آینده به دو برابر افزایش خواهد یافت. استاندار از اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل گفت و تصریح کرد: در بحث حمل و نقل هوایی در حال حاضر پنج شرکت در استان فعال می باشند و برخی روزها ۳-۴ تا پرواز داریم اما رایزنی کرده ایم که به سایر استان ها و حتی نجف هم پرواز داشته باشیم. ملانوری گفت: پروژه راه آهن شتاب گرفته و برای بزرگترین قطعه این پروژه حدفاصل بیرجند- یونسی که معطل مانده بود، مصوبه دولت را گرفته ایم و با پیگیری هایی که شده کار در حال انجام است.

مسئولان بیشتر بمانند تجربیات منطقه ای بیشتر جواب می دهد

نماینده ولی فقیه در استان نیز در این دیدار با بیان اینکه اگر مسئولان بیشتر بمانند تجربیات منطقه‌ای بیشتر جواب می دهد، گفت: چون هر استاندار جدیدی که بیاید باید مدتی بماند تا تجربه و شناخت پیدا کند که خود این امر زمان می برد. حجت الاسلام عبادی افزود: چون هر استاندار جدیدی که بیاید باید مدتی بماند تا تجربه و شناخت پیدا کند که خود این امر زمان می برد لذا جایی که ضرورتی ندارد به خصوص که در یک دولت نباید چهار بار استاندار تغییر می کرد البته این مسئله با روی کار آمدن دولت جدید ایجاب می کند. وی با اشاره به لزوم انتقال تجربیات بین مسئولان قدیم و جدید، ادامه داد: صاحب اصلی خداست و هر کسی در هر جایی باشد در محضر خداست و می تواند در این کار خیر همکاری داشته باشد تا خدمت به مردم پررنگ‌تر شود.امتحانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت