یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳

چه آسیبهای اجتماعی خراسان جنوبی را تهدید میکند؟

استاندار خراسان جنوبی از حاشیه نشینی، گستردگی بافتهای فرسوده، کودکان کار، زباله گردی به عنوان مشکلات استان یاد کرد و گفت: این آسیبهای اجتماعی، استان را تهدید میکند، لذا برای رفع آنها برنامههای متعددی در دستور کار استان قرار گرفته است. به گزارش ایسنا ، محمدصادق معتمدیان، در دیدار جمعی از نمایندگان تشکلها و سازمانهای مردم نهاد، اظهار کرد: با توجه به رویکرد غیرسیاسی دولت یازدهم و دوازدهم به تشکلها و سازمانهای مردم نهاد، شاهد فصل جدیدی از فعالیتها در این حوزه هستیم. وی با اشاره به این که نگاه ویژه دولت، رشد کمی و کیفی فعالیت تشکلها را به همراه داشته است، ادامه داد: آمارها نشان میدهد سال گذشته فعالیت سازمانهای مردم نهاد استان بیش از 15 درصد رشد داشته است. وی بیان کرد: علیرغم اهمیتی که تشکل ها دارند اما بنا به دلایلی در دولت های مختلف، جایگاه اصلی خود را پیدا نکردند اما با عنایت ویژه دولت، در حال حاضر شرایط به نسبت گذشته بهتر است و گستردگی و تنوع فعالیتهای سازمانهای مردم نهاد، نشان دهنده جایگاه این تشکلها در حوزه های مختلف است.استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که فعالان سازمانهای مردم نهاد بدون هیچ چشمداشت مادی و به صورت داوطلبانه در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: حضور و مشارکت تشکلها در مباحث آسیبهای اجتماعی، اشتغال، سلامت، محیط زیست، حقوق شهروندی، دفاع مقدس و قابل تقدیر است. معتمدیان با اشاره به نقش سازمانهای مردم نهاد در مباحث اجتماعی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اقدامات، جلب مشارکتهای مردمی است و مردم استان خراسان جنوبی در این زمینه پیشقدم هستند و با وجود محدودیتهای مالی، در امور خیریه پیشرو هستند.وی، نمونههایی از زمینههای مشارکت مردم را نام برد و گفت: یکی از موضوعاتی که با مشارکت مردم، نتایج مطلوبی به همراه داشت، همین جریان بیماری کرونا بود که به همت مردم، به اقشار آسیب دیده از این بیماری، کمک های قابل توجهی ارائه شد. استاندار خراسان جنوبی از مسایل و مشکلات استان گفت و به تشریح اقدامات و برنامههایی پرداخت که در راستای محرومیت زدایی از استان اجرایی شده است.وی ادامه داد: طرحهای مسکن شهری و روستایی، خوشههای صنایع دستی، کمک به تغییر بافتهای فرسوده، ایجاد مجتمع های گلخانهای، نصب نیروگاه های خورشیدی خانگی، افزایش سطح خدمات در روستاها و مواردی از این دست، از جمله اقداماتی است که به طور جدی در استان در دست اقدام است. وی تصریح کرد: شرط موفقیت ما در این برنامهها، مشارکت و همراهی مردم است و تشکلها میتوانند در این زمینه نقش بسزایی داشته باشند.استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: طرحها و برنامههای تشکلها و سازمانهای مردم نهاد در زمینه رفع مشکلات استان، مورد حمایت ویژه قرار میگیرد.

افتتاح و کلنگ زنی ۱۵۱۵ پروژه استان در هفته دولت
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: هفته دولت امسال یک هزار و 515 پروژه یا طرح با اعتباری بیش از چهار هزار و 402 میلیارد تومان در استان افتتاح یا کلنگزنی میشود که از این تعداد یک هزار و 80 پروژه به بهرهبرداری میرسد. سید کمالالدین میرجعفریان در نشست خبری تشریح برنامههای هفته دولت افزود: عملیات اجرایی 435 پروژه نیز در مناطق شهری و روستایی استان آغاز میشود. وی گفت: آمارها نشان میدهد به نسبت هفته دولت سال 98، در تعداد پروژهها و میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای آنها رشد چشمگیری داریم. معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: تعداد پروژههای هفته دولت سال گذشته یک هزار و 19 مورد بود که امسال به یک هزار و 515 مورد افزایش یافته است.

رشد 415 درصدی اعتبارات هزینه شده هفته دولت در سال جاری

وی گفت: مجموع اعتبار هزینه شده برای پروژههای هفته دولت سال 98 نیز به میزان 859 میلیارد تومان بوده که با رشد 415 درصدی در سال جاری به چهار هزار و 402 میلیارد تومان افزایش یافته است.میرجعفریان اظهار کرد: از مجموع پروژههای قابل افتتاح برای هفته دولت امسال، 302 مورد در مناطق شهری و 778 مورد در مناطق روستایی و از پروژههایی که کلنگزنی خواهد شد نیز 262 مورد در روستاها و 173 مورد در مناطق شهری پیشبینی شده است. وی با تاکید بر اینکه در طرحها و برنامههای هفته دولت، روستاها جایگاه ویژهای دارند افزود: از مجموع پروژههای هدفگذاری شده برای این ایام، یک هزار و 40 پروژه در مناطق روستایی استان، افتتاح یا کلنگزنی میشود.

اختصاص بیش از سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای کلنگ زنی ها

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای پروژههایی که هفته دولت امسال افتتاح میشود 920 میلیارد تومان سرمایهگذاری و برای پروژههایی که کلنگزنی می‎شود نیز سه هزار و 481 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. وی با بیان اینکه مبلغ اعتبارات دولتی پروژههای امسال نسبت به سال قبل 338 درصد افزایش یافته است عنوان کرد: با وجود تمامی محدودیتها تعداد پروژههای قابل کلنگزنی امسال هزار و 15 درصد، اعتبار هزینه شده یا مورد نیاز 865 درصد، پروژههای شهری 66 درصد و روستایی 41 درصد افزایش را نشان میدهد.
وی گفت: مجموع پروژههای هفته دولت توسط تمامی دستگاههای اجرایی یعنی 53 دستگاه در 11 شهرستان استان با حضور مسوولان استانی و کشوری افتتاح یا کلنگزنی خواهد شد.
میرجعفریان با اشاره به مهمترین پروژههای قابل افتتاح در استان گفت: هفته دولت امسال 54 پروژه با اعتبار 121 میلیارد تومان در حوزه راهسازی، 59 پروژه با اعتبار 104 میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان و 27 پروژه با 56 میلیارد تومان در حوزه آبرسانی افتتاح یا کلنگزنی میشود.

افتتاح 2 هزار و 164 واحد مسکونی

وی از افتتاح 2 هزار و 164 واحد مسکونی با هزینهکرد 173 میلیارد تومان در استان خبر داد و افزود: همچنین در حوزه عمران شهری 59 پروژه با اعتبار 42 میلیارد تومان و عمران روستایی 204 پروژه با 18 میلیارد تومان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.میرجعفریان پروژههای هفته دولت در حوزه گازرسانی را 602 مورد عنوان کرد و گفت: برای افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی این پروژهها 569 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده یا مورد نیاز است.وی عنوان کرد: افتتاح 22 طرح آبخیزداری و بیابانزدایی با اعتبار 22 میلیارد تومان، 36 طرح تولیدی و صنعتی با اعتبار 281 میلیارد تومان و هفت پروژه مجتمع گلخانهای با هزینهکرد 504 میلیارد تومان از دیگر پروژههای کلان استان در هفته دولت امسال است.معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ضمن قدردانی از خبرنگاران و اصحاب رسانه تاکید کرد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری این حق مردم است که بدانند مسوولان چه کارهایی برای آنها انجام دادهاند و این وظیفه خطیر، با همت خبرنگاران میتوان به منصه ظهور برسد.وی گفت: دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و مسئولان دستگاههای دولتی توسط اصحاب رسانه برای مردم تشریح میشود و معتقدیم اگر بخواهیم برنامههای ما به نتیجه برسد اولین قدم اطلاع رسانی مناسب است.میرجعفریان تصریح کرد: در استان خراسان جنوبی با همت همه به ویژه استاندار اقدامات و فعالیتهای بزرگی به برنامه اجرایی تبدیل و تقدیم مردم استان شده است.
وی گفت: در ادامه اقدامات سال گذشته با قدمهای بلندی که برداشته شد در سال 99 نیز توانستیم علیرغم محدودیتهای خاصی که استکبار جهانی برای ملت از موضع مادی و اقتصادی ایجاد کرده، از این تهدیدها نهایت استفاده را ببریم.معاون استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: سال قبل اقدامات مهمی در بخش مسکن، راهسازی، طرحهای آب و خاک، گازرسانی و سایر حوزهها انجام شد که شاهد ارتقای شاخصهای بهرهمندی استان بودیم.وی گفت: یکی از این طرحهای مهم احداث 10 هزار واحد مسکونی در 650 روستای استان بود که در کمتر از یک سال بیش از هفت هزار واحد تکمیل شد و از سه هزار واحد باقیمانده نیز بیش از 2 هزار واحد هفته دولت امسال آماده بهرهبرداری است.

تهیه ملزومات تحصیلی، اولویت مرحله دوم رزمایش کمکهای مومنانه
فرمانده سپاه انصارالرضا، تهیه و توزیع ملزومات تحصیلی دانش آموزان را ، اولویت مرحله دوم رزمایش کمکهای مومنانه اعلام کرد. سردار قاسمی در دیدار با نماینده، ولی فقیه گفت: در این مرحله که هفتم محرم آغازمی شود، باتوجه به شروع سال تحصیلی جدید، برای دانش آموزان نیازمند و محروم استان وسایل مورد نیازشان جمع آوری و اهداء میشود. وی افزود: در حال حاضر 21 هزار بسته توسط خیران مدرسه ساز، 2 هزار بسته توسط خیران خارج از استان و 43 هزار بسته توسط کمیته امداد امام تهیه شده است که به زودی بین دانش آموزان نیازمند استان توزیع میشود. فرمانده سپاه با اشاره به اینکه عشق و شور حسینی محور مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه خواهد بود افزود: باتوجه به تهیه لیست جامع و کاملی از نیازمندان تا پایان هفته، امیدواریم همه افراد آسیب دیده از کرونا از کمکهای این مرحله بهرهمند شوند. وی با اشاره به اجرای مرحله اول رزمایش کمکهای مومنانه گفت: جمع کمکهای مردمی در این مرحله 20 میلیارد و 300 میلیون تومان بود که در قالب هزار و 632 کارت هدیه، 15 هزار و 20 بسته معیشتی، 14 هزار و 350 قرص نان، 137 هزار و 801 کیلوگرم گوشت، 278 هزار و 335 پرس غذای گرم، 358 سری جهزیه و لوازم التحریر و پوشاک و کفش توزیع شد.

قدردانی از جنگلبانان و همیاران نمونه

در چهارمین جشنواره ملی روز جنگلبان از 9 جنگلبان و همیار نمونه خراسان جنوبی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور 30 استان کشور قدردانی شد. مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در این مراسم گفت: ذخیره گاه بنه احمد شاهی نهبندان ، ذخیره گاه زبان گنجشک در طبس و ذخیره گاه دیودار در شهرستان زیرکوه که درخاورمیانه منحصربه فرد است، از ذخایر ارزشمند خراسان جنوبی است. نصرآبادی افزود: این عرصهها نیازمند فعالیتهای محافظتی و صیانتی است که در همین زمینه در قالب جذب کمکهای مشارکتی مردمی، سه تیپ همیار برنامه ریزی شده اند که شامل همیار محافظ، همیار مروج و همیار دانش آموز به تعداد سه هزار نفر است. وی با بیان اینکه جنگل کاری از ظرفیتهای واجب خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی به دلیل قرار گرفتن در مسیر بادهای 120 روزه سیستان، درگیر بودن با پدیده گرد و غبار، بارشهای کم و قرار گیری در بین دو کویر لوت و مرکزی، نیاز ضروری به جنگل کاری دارد.

تجلیل از 43 آزاده شهرستان بیرجند

در مراسمی از 43 آزاده شهرستان بیرجند تجلیل شد. فرمانده سپاه انصارالرضا استان در این مراسم گفت: امروز که جبهه مقاومت با این رشادتها گسترش پیدا کرده باید به جهان اسلام نیز منتقل شود.سردار قاسمی افزود: اگر ما امروز به آزادگان افتخار میکنم، این فضیلتی است که خداوند به آنان عنایت کرده است.

15 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان خراسان جنوبی توزیع شد

مهر – مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از توزیع بیش از 15 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در مرحله اول از گام دوم کمک های مومنانه در استان خبر داد. مهدی هنری بیان کرد: در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری و اجرای مرحله اول از گام دوم نهضت کمک مومنانه در بازه زمانی دهه ولایت و با کمک منابع خیرین و کمکهای مردمی و دستگاههای همکار و نهادها، خدماتی به ارزش بیش از 20 میلیارد تومان به نیازمندان و مناطق محروم ارائه شد. وی ادامه داد: همچنین طی این مدت تسهیلاتی به ارزش سه میلیارد تومان به مشاغل آسیب دیده از کرونا در مناطق محروم پرداخت شد. هنری بیان کرد: توزیع بستههای معیشتی، نان، گوشت، کارت هدیه، جهیزیه، لوازم التحریر، پوشاک، کفش و اعطای وام قرض الحسنه از جمله اقدامات انجام شده در مرحله اول از گام دوم نهضت کمکهای مومنانه بوده است. وی از توزیع 146 هزار پرس غذای گرم بهداشتی در روز عید غدیر خبر داد و گفت: در مجموع در مرحله اول بیش از 278 هزار پرس غذای گرم به ارزش سه میلیارد و 30 میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شد.مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار کرد: همچنین در این مرحله 358 جهیزیه به ارزش چهار میلیارد و 728 میلیون تومان، بیش از هزار و 600 کارت هدیه به ارزش 447 میلیون تومان و 15 هزار بسته معیشتی به ارزش سه میلیارد و 680 میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شده است. وی افزود: توزیع بیش از 14 هزار قرص نان به ارزش هشت میلیون تومان و بیش از 137 هزار بسته گوشت به ارزش هشت میلیارد و 100 میلیون تومان در میان نیازمندان شهرستانهای استان از دیگر اقدامات انجام شده است.

1136 تن شکر تنظیم بازار در استان خراسان جنوبی جذب و توزیع شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گفت: با پیگیریهای انجام شده 100 درصد شکر سهمیه استان در مرداد ماه تامین شده که از این مقدار 433 تن شکر سهمیه خانوار است و 703 تن برای فروش در واحدهای صنفی و صنعتی توزیع میشود. اسدالهی اظهار کرد: قیمت فروش شکر طرح تنظیم بازار در محل انبار غله استان کیلویی 63 هزار ریال به عاملین توزیع تحویل داده شده که برای مصرف خانوار در سطح شهر از طریق فروشگاههای معتبر با نرخ مصوب 82 هزار ریال در بسته بندی یک کیلویی قابل عرضه است. وی افزود: هر کیلو شکر صنف و صنعت به قیمت درب انبار 67 هزار ریال توزیع شده است.

نماینده ولی فقیه : ستاد ملی کرونا نباید روزانه حرف خود را تغییر دهد

نماینده ولی فقیه دراستان با اشاره به لزوم رعایت پروتکلهای بهداشتی در ماه محرم گفت: ستاد کرونا نباید هر روز یک حرف بزند؛ اگر میخواهیم مردم پایبند قانون باشند در گام اول باید اعتماد مردم را جلب کنیم و یک بام و دو هوا نباشد. حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: در بانک، بازار، قطار، هواپیما و در زیر سقف خارج از ضوابط کسی حق ندارد کاری انجام دهد اما نسبت به نماز جمعه و مراسم عزاداری آنقدر شرایط ایجاد میکنند که مردم از خیر آن میگذرند؛ باید شرایط در همه جا یکسان و در همه جا قابل اجرا باشد.

کارشناسان بهداشتی بر برگزاری کنکور در خراسان جنوبی نظارت دارند

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: کارشناسان بهداشتی بر آمادهسازی فضا و کل فرایند برگزاری آزمون سراسری سال 99 نظارت دارند.محمد دهقانی گفت: براساس تصمیم مشترک وزارت بهداشت و وزارت علوم با توجه به شرایط حاضر، دستورالعملهای سختگیرانهتری در برگزاری کنکور در نظر گرفته شده است. وی با بیان اینکه در استان مسئولیت برگزاری آزمون با دانشگاه بیرجند است افزود: فاصله بین داوطلبان بیشتر شده به همین خاطر فضاهای بیشتری برای برگزاری آزمون در نظر گرفته شده و به دلیل کمبود فضا، مصلای بیرجند هم به این کار اختصاص یافته است. وی اظهار کرد: به والدین توصیه میشود به دلیل اینکه یک ساعت زودتر درب محلهای برگزاری آزمون باز میشود، برای جلوگیری از ازدحام در محل برگزاری آزمون تجمع نکنند.وی گفت: داوطلبان حتما از ماسک استفاده و بعد از پایان آزمون بلافاصله محل را ترک و از تجمع خودداری کنند.

ثبت دو فوت جدید در اثر ویروس کرونا در خراسان جنوبی

صدا و سیما – تعداد فوتیها در اثر بیماری کرونا با ثبت 2 مورد جدید در شبانه روز گذشته به 130 مورد در خراسان جنوبی رسید. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه هم اکنون 150 بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستانهای استان بستری هستند گفت: از این تعداد 42 نفر مبتلای قطعی بیماری کرونا و 11 نفر از این مبتلایان در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند. دکتر دهقانی افزود : حال عمومی 5 نفر از بیماران کرونایی بستر در بخش مراقبتهای ویژه وخیم است

پایان مرداد 99 ؛ آخرین مهلت ارائه اظهارنامه بساز بفروشها

سرپرست اداره کل امور مالیاتی گفت: امسال به پرونده مالیاتی بساز بفروشهایی که پروانه ساخت آنها از سال 1395 به بعد صادر شده، رسیدگی میشود و این دسته از مودیان، مکلف به تسلیم اظهارنامه تا پایان مرداد و پرداخت مالیات هستند. عسکری افزود: اشخاص حقیقی و حقوقی در نخستین نقل و انتقال ساختمان که از تاریخ پایان کار آنها سه سال نگذشته باشد مشمول مالیات قطعی ساخت و فروش مسکن خواهند شد.

افزایش 9 درصدی مصرف آب آشامیدنی در خراسان جنوبی ؛ افزایش مصرف باعث قطعی آب مناطق روستایی

مصرف آب آشامیدنی در استان از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش یافت. مدیرعامل آب و فاضلاب گفت: 9 درصد افزایش مصرف آب به معنای این است که باید ظرفیت تولید را در پیک مصرف 100 لیتر در ثانیه افزایش دهیم که این مسأله در پایداری شبکه، استان را با چالش مواجه میکند. امامی افزود: افزایش مصرف آب باعث شده که برخی مناطق روستایی نیز دچار افت شدید فشار و قطعی آب شوند. وی تصریح کرد: در خراسان جنوبی در زمینه ظرفیت مخازن و تولید آب محدودیت داریم و با کوچکترین حادثهای از جمله ریزش چاه و سوختن پمپ به خصوص در مجتمعهای آبرسانی روستایی با مشکل قطعی آب مواجه میشویم.
چه آسیبهای اجتماعی خراسان جنوبی را تهدید میکند؟
استاندار خراسان جنوبی از حاشیه نشینی، گستردگی بافتهای فرسوده، کودکان کار، زباله گردی به عنوان مشکلات استان یاد کرد و گفت: این آسیبهای اجتماعی، استان را تهدید میکند، لذا برای رفع آنها برنامههای متعددی در دستور کار استان قرار گرفته است. به گزارش ایسنا ، محمدصادق معتمدیان، در دیدار جمعی از نمایندگان تشکلها و سازمانهای مردم نهاد، اظهار کرد: با توجه به رویکرد غیرسیاسی دولت یازدهم و دوازدهم به تشکلها و سازمانهای مردم نهاد، شاهد فصل جدیدی از فعالیتها در این حوزه هستیم. وی با اشاره به این که نگاه ویژه دولت، رشد کمی و کیفی فعالیت تشکلها را به همراه داشته است، ادامه داد: آمارها نشان میدهد سال گذشته فعالیت سازمانهای مردم نهاد استان بیش از 15 درصد رشد داشته است. وی بیان کرد: علیرغم اهمیتی که تشکل ها دارند اما بنا به دلایلی در دولت های مختلف، جایگاه اصلی خود را پیدا نکردند اما با عنایت ویژه دولت، در حال حاضر شرایط به نسبت گذشته بهتر است و گستردگی و تنوع فعالیتهای سازمانهای مردم نهاد، نشان دهنده جایگاه این تشکلها در حوزه های مختلف است.استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که فعالان سازمانهای مردم نهاد بدون هیچ چشمداشت مادی و به صورت داوطلبانه در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: حضور و مشارکت تشکلها در مباحث آسیبهای اجتماعی، اشتغال، سلامت، محیط زیست، حقوق شهروندی، دفاع مقدس و قابل تقدیر است. معتمدیان با اشاره به نقش سازمانهای مردم نهاد در مباحث اجتماعی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اقدامات، جلب مشارکتهای مردمی است و مردم استان خراسان جنوبی در این زمینه پیشقدم هستند و با وجود محدودیتهای مالی، در امور خیریه پیشرو هستند.وی، نمونههایی از زمینههای مشارکت مردم را نام برد و گفت: یکی از موضوعاتی که با مشارکت مردم، نتایج مطلوبی به همراه داشت، همین جریان بیماری کرونا بود که به همت مردم، به اقشار آسیب دیده از این بیماری، کمک های قابل توجهی ارائه شد. استاندار خراسان جنوبی از مسایل و مشکلات استان گفت و به تشریح اقدامات و برنامههایی پرداخت که در راستای محرومیت زدایی از استان اجرایی شده است.وی ادامه داد: طرحهای مسکن شهری و روستایی، خوشههای صنایع دستی، کمک به تغییر بافتهای فرسوده، ایجاد مجتمع های گلخانهای، نصب نیروگاه های خورشیدی خانگی، افزایش سطح خدمات در روستاها و مواردی از این دست، از جمله اقداماتی است که به طور جدی در استان در دست اقدام است. وی تصریح کرد: شرط موفقیت ما در این برنامهها، مشارکت و همراهی مردم است و تشکلها میتوانند در این زمینه نقش بسزایی داشته باشند.استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: طرحها و برنامههای تشکلها و سازمانهای مردم نهاد در زمینه رفع مشکلات استان، مورد حمایت ویژه قرار میگیرد.

افتتاح و کلنگ زنی ۱۵۱۵ پروژه استان در هفته دولت
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: هفته دولت امسال یک هزار و 515 پروژه یا طرح با اعتباری بیش از چهار هزار و 402 میلیارد تومان در استان افتتاح یا کلنگزنی میشود که از این تعداد یک هزار و 80 پروژه به بهرهبرداری میرسد. سید کمالالدین میرجعفریان در نشست خبری تشریح برنامههای هفته دولت افزود: عملیات اجرایی 435 پروژه نیز در مناطق شهری و روستایی استان آغاز میشود. وی گفت: آمارها نشان میدهد به نسبت هفته دولت سال 98، در تعداد پروژهها و میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای آنها رشد چشمگیری داریم. معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: تعداد پروژههای هفته دولت سال گذشته یک هزار و 19 مورد بود که امسال به یک هزار و 515 مورد افزایش یافته است.

رشد 415 درصدی اعتبارات هزینه شده هفته دولت در سال جاری

وی گفت: مجموع اعتبار هزینه شده برای پروژههای هفته دولت سال 98 نیز به میزان 859 میلیارد تومان بوده که با رشد 415 درصدی در سال جاری به چهار هزار و 402 میلیارد تومان افزایش یافته است.میرجعفریان اظهار کرد: از مجموع پروژههای قابل افتتاح برای هفته دولت امسال، 302 مورد در مناطق شهری و 778 مورد در مناطق روستایی و از پروژههایی که کلنگزنی خواهد شد نیز 262 مورد در روستاها و 173 مورد در مناطق شهری پیشبینی شده است. وی با تاکید بر اینکه در طرحها و برنامههای هفته دولت، روستاها جایگاه ویژهای دارند افزود: از مجموع پروژههای هدفگذاری شده برای این ایام، یک هزار و 40 پروژه در مناطق روستایی استان، افتتاح یا کلنگزنی میشود.

اختصاص بیش از سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای کلنگ زنی ها

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای پروژههایی که هفته دولت امسال افتتاح میشود 920 میلیارد تومان سرمایهگذاری و برای پروژههایی که کلنگزنی می‎شود نیز سه هزار و 481 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. وی با بیان اینکه مبلغ اعتبارات دولتی پروژههای امسال نسبت به سال قبل 338 درصد افزایش یافته است عنوان کرد: با وجود تمامی محدودیتها تعداد پروژههای قابل کلنگزنی امسال هزار و 15 درصد، اعتبار هزینه شده یا مورد نیاز 865 درصد، پروژههای شهری 66 درصد و روستایی 41 درصد افزایش را نشان میدهد.
وی گفت: مجموع پروژههای هفته دولت توسط تمامی دستگاههای اجرایی یعنی 53 دستگاه در 11 شهرستان استان با حضور مسوولان استانی و کشوری افتتاح یا کلنگزنی خواهد شد.
میرجعفریان با اشاره به مهمترین پروژههای قابل افتتاح در استان گفت: هفته دولت امسال 54 پروژه با اعتبار 121 میلیارد تومان در حوزه راهسازی، 59 پروژه با اعتبار 104 میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان و 27 پروژه با 56 میلیارد تومان در حوزه آبرسانی افتتاح یا کلنگزنی میشود.

افتتاح 2 هزار و 164 واحد مسکونی

وی از افتتاح 2 هزار و 164 واحد مسکونی با هزینهکرد 173 میلیارد تومان در استان خبر داد و افزود: همچنین در حوزه عمران شهری 59 پروژه با اعتبار 42 میلیارد تومان و عمران روستایی 204 پروژه با 18 میلیارد تومان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.میرجعفریان پروژههای هفته دولت در حوزه گازرسانی را 602 مورد عنوان کرد و گفت: برای افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی این پروژهها 569 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده یا مورد نیاز است.وی عنوان کرد: افتتاح 22 طرح آبخیزداری و بیابانزدایی با اعتبار 22 میلیارد تومان، 36 طرح تولیدی و صنعتی با اعتبار 281 میلیارد تومان و هفت پروژه مجتمع گلخانهای با هزینهکرد 504 میلیارد تومان از دیگر پروژههای کلان استان در هفته دولت امسال است.معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ضمن قدردانی از خبرنگاران و اصحاب رسانه تاکید کرد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری این حق مردم است که بدانند مسوولان چه کارهایی برای آنها انجام دادهاند و این وظیفه خطیر، با همت خبرنگاران میتوان به منصه ظهور برسد.وی گفت: دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و مسئولان دستگاههای دولتی توسط اصحاب رسانه برای مردم تشریح میشود و معتقدیم اگر بخواهیم برنامههای ما به نتیجه برسد اولین قدم اطلاع رسانی مناسب است.میرجعفریان تصریح کرد: در استان خراسان جنوبی با همت همه به ویژه استاندار اقدامات و فعالیتهای بزرگی به برنامه اجرایی تبدیل و تقدیم مردم استان شده است.
وی گفت: در ادامه اقدامات سال گذشته با قدمهای بلندی که برداشته شد در سال 99 نیز توانستیم علیرغم محدودیتهای خاصی که استکبار جهانی برای ملت از موضع مادی و اقتصادی ایجاد کرده، از این تهدیدها نهایت استفاده را ببریم.معاون استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: سال قبل اقدامات مهمی در بخش مسکن، راهسازی، طرحهای آب و خاک، گازرسانی و سایر حوزهها انجام شد که شاهد ارتقای شاخصهای بهرهمندی استان بودیم.وی گفت: یکی از این طرحهای مهم احداث 10 هزار واحد مسکونی در 650 روستای استان بود که در کمتر از یک سال بیش از هفت هزار واحد تکمیل شد و از سه هزار واحد باقیمانده نیز بیش از 2 هزار واحد هفته دولت امسال آماده بهرهبرداری است.

تهیه ملزومات تحصیلی، اولویت مرحله دوم رزمایش کمکهای مومنانه
فرمانده سپاه انصارالرضا، تهیه و توزیع ملزومات تحصیلی دانش آموزان را ، اولویت مرحله دوم رزمایش کمکهای مومنانه اعلام کرد. سردار قاسمی در دیدار با نماینده، ولی فقیه گفت: در این مرحله که هفتم محرم آغازمی شود، باتوجه به شروع سال تحصیلی جدید، برای دانش آموزان نیازمند و محروم استان وسایل مورد نیازشان جمع آوری و اهداء میشود. وی افزود: در حال حاضر 21 هزار بسته توسط خیران مدرسه ساز، 2 هزار بسته توسط خیران خارج از استان و 43 هزار بسته توسط کمیته امداد امام تهیه شده است که به زودی بین دانش آموزان نیازمند استان توزیع میشود. فرمانده سپاه با اشاره به اینکه عشق و شور حسینی محور مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه خواهد بود افزود: باتوجه به تهیه لیست جامع و کاملی از نیازمندان تا پایان هفته، امیدواریم همه افراد آسیب دیده از کرونا از کمکهای این مرحله بهرهمند شوند. وی با اشاره به اجرای مرحله اول رزمایش کمکهای مومنانه گفت: جمع کمکهای مردمی در این مرحله 20 میلیارد و 300 میلیون تومان بود که در قالب هزار و 632 کارت هدیه، 15 هزار و 20 بسته معیشتی، 14 هزار و 350 قرص نان، 137 هزار و 801 کیلوگرم گوشت، 278 هزار و 335 پرس غذای گرم، 358 سری جهزیه و لوازم التحریر و پوشاک و کفش توزیع شد.

قدردانی از جنگلبانان و همیاران نمونه

در چهارمین جشنواره ملی روز جنگلبان از 9 جنگلبان و همیار نمونه خراسان جنوبی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور 30 استان کشور قدردانی شد. مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در این مراسم گفت: ذخیره گاه بنه احمد شاهی نهبندان ، ذخیره گاه زبان گنجشک در طبس و ذخیره گاه دیودار در شهرستان زیرکوه که درخاورمیانه منحصربه فرد است، از ذخایر ارزشمند خراسان جنوبی است. نصرآبادی افزود: این عرصهها نیازمند فعالیتهای محافظتی و صیانتی است که در همین زمینه در قالب جذب کمکهای مشارکتی مردمی، سه تیپ همیار برنامه ریزی شده اند که شامل همیار محافظ، همیار مروج و همیار دانش آموز به تعداد سه هزار نفر است. وی با بیان اینکه جنگل کاری از ظرفیتهای واجب خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی به دلیل قرار گرفتن در مسیر بادهای 120 روزه سیستان، درگیر بودن با پدیده گرد و غبار، بارشهای کم و قرار گیری در بین دو کویر لوت و مرکزی، نیاز ضروری به جنگل کاری دارد.

تجلیل از 43 آزاده شهرستان بیرجند

در مراسمی از 43 آزاده شهرستان بیرجند تجلیل شد. فرمانده سپاه انصارالرضا استان در این مراسم گفت: امروز که جبهه مقاومت با این رشادتها گسترش پیدا کرده باید به جهان اسلام نیز منتقل شود.سردار قاسمی افزود: اگر ما امروز به آزادگان افتخار میکنم، این فضیلتی است که خداوند به آنان عنایت کرده است.

15 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان خراسان جنوبی توزیع شد

مهر – مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از توزیع بیش از 15 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در مرحله اول از گام دوم کمک های مومنانه در استان خبر داد. مهدی هنری بیان کرد: در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری و اجرای مرحله اول از گام دوم نهضت کمک مومنانه در بازه زمانی دهه ولایت و با کمک منابع خیرین و کمکهای مردمی و دستگاههای همکار و نهادها، خدماتی به ارزش بیش از 20 میلیارد تومان به نیازمندان و مناطق محروم ارائه شد. وی ادامه داد: همچنین طی این مدت تسهیلاتی به ارزش سه میلیارد تومان به مشاغل آسیب دیده از کرونا در مناطق محروم پرداخت شد. هنری بیان کرد: توزیع بستههای معیشتی، نان، گوشت، کارت هدیه، جهیزیه، لوازم التحریر، پوشاک، کفش و اعطای وام قرض الحسنه از جمله اقدامات انجام شده در مرحله اول از گام دوم نهضت کمکهای مومنانه بوده است. وی از توزیع 146 هزار پرس غذای گرم بهداشتی در روز عید غدیر خبر داد و گفت: در مجموع در مرحله اول بیش از 278 هزار پرس غذای گرم به ارزش سه میلیارد و 30 میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شد.مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار کرد: همچنین در این مرحله 358 جهیزیه به ارزش چهار میلیارد و 728 میلیون تومان، بیش از هزار و 600 کارت هدیه به ارزش 447 میلیون تومان و 15 هزار بسته معیشتی به ارزش سه میلیارد و 680 میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شده است. وی افزود: توزیع بیش از 14 هزار قرص نان به ارزش هشت میلیون تومان و بیش از 137 هزار بسته گوشت به ارزش هشت میلیارد و 100 میلیون تومان در میان نیازمندان شهرستانهای استان از دیگر اقدامات انجام شده است.

1136 تن شکر تنظیم بازار در استان خراسان جنوبی جذب و توزیع شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گفت: با پیگیریهای انجام شده 100 درصد شکر سهمیه استان در مرداد ماه تامین شده که از این مقدار 433 تن شکر سهمیه خانوار است و 703 تن برای فروش در واحدهای صنفی و صنعتی توزیع میشود. اسدالهی اظهار کرد: قیمت فروش شکر طرح تنظیم بازار در محل انبار غله استان کیلویی 63 هزار ریال به عاملین توزیع تحویل داده شده که برای مصرف خانوار در سطح شهر از طریق فروشگاههای معتبر با نرخ مصوب 82 هزار ریال در بسته بندی یک کیلویی قابل عرضه است. وی افزود: هر کیلو شکر صنف و صنعت به قیمت درب انبار 67 هزار ریال توزیع شده است.

نماینده ولی فقیه : ستاد ملی کرونا نباید روزانه حرف خود را تغییر دهد

نماینده ولی فقیه دراستان با اشاره به لزوم رعایت پروتکلهای بهداشتی در ماه محرم گفت: ستاد کرونا نباید هر روز یک حرف بزند؛ اگر میخواهیم مردم پایبند قانون باشند در گام اول باید اعتماد مردم را جلب کنیم و یک بام و دو هوا نباشد. حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: در بانک، بازار، قطار، هواپیما و در زیر سقف خارج از ضوابط کسی حق ندارد کاری انجام دهد اما نسبت به نماز جمعه و مراسم عزاداری آنقدر شرایط ایجاد میکنند که مردم از خیر آن میگذرند؛ باید شرایط در همه جا یکسان و در همه جا قابل اجرا باشد.

کارشناسان بهداشتی بر برگزاری کنکور در خراسان جنوبی نظارت دارند

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: کارشناسان بهداشتی بر آمادهسازی فضا و کل فرایند برگزاری آزمون سراسری سال 99 نظارت دارند.محمد دهقانی گفت: براساس تصمیم مشترک وزارت بهداشت و وزارت علوم با توجه به شرایط حاضر، دستورالعملهای سختگیرانهتری در برگزاری کنکور در نظر گرفته شده است. وی با بیان اینکه در استان مسئولیت برگزاری آزمون با دانشگاه بیرجند است افزود: فاصله بین داوطلبان بیشتر شده به همین خاطر فضاهای بیشتری برای برگزاری آزمون در نظر گرفته شده و به دلیل کمبود فضا، مصلای بیرجند هم به این کار اختصاص یافته است. وی اظهار کرد: به والدین توصیه میشود به دلیل اینکه یک ساعت زودتر درب محلهای برگزاری آزمون باز میشود، برای جلوگیری از ازدحام در محل برگزاری آزمون تجمع نکنند.وی گفت: داوطلبان حتما از ماسک استفاده و بعد از پایان آزمون بلافاصله محل را ترک و از تجمع خودداری کنند.

ثبت دو فوت جدید در اثر ویروس کرونا در خراسان جنوبی

صدا و سیما – تعداد فوتیها در اثر بیماری کرونا با ثبت 2 مورد جدید در شبانه روز گذشته به 130 مورد در خراسان جنوبی رسید. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه هم اکنون 150 بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستانهای استان بستری هستند گفت: از این تعداد 42 نفر مبتلای قطعی بیماری کرونا و 11 نفر از این مبتلایان در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند. دکتر دهقانی افزود : حال عمومی 5 نفر از بیماران کرونایی بستر در بخش مراقبتهای ویژه وخیم است

پایان مرداد 99 ؛ آخرین مهلت ارائه اظهارنامه بساز بفروشها

سرپرست اداره کل امور مالیاتی گفت: امسال به پرونده مالیاتی بساز بفروشهایی که پروانه ساخت آنها از سال 1395 به بعد صادر شده، رسیدگی میشود و این دسته از مودیان، مکلف به تسلیم اظهارنامه تا پایان مرداد و پرداخت مالیات هستند. عسکری افزود: اشخاص حقیقی و حقوقی در نخستین نقل و انتقال ساختمان که از تاریخ پایان کار آنها سه سال نگذشته باشد مشمول مالیات قطعی ساخت و فروش مسکن خواهند شد.

افزایش 9 درصدی مصرف آب آشامیدنی در خراسان جنوبی ؛ افزایش مصرف باعث قطعی آب مناطق روستایی

مصرف آب آشامیدنی در استان از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش یافت. مدیرعامل آب و فاضلاب گفت: 9 درصد افزایش مصرف آب به معنای این است که باید ظرفیت تولید را در پیک مصرف 100 لیتر در ثانیه افزایش دهیم که این مسأله در پایداری شبکه، استان را با چالش مواجه میکند. امامی افزود: افزایش مصرف آب باعث شده که برخی مناطق روستایی نیز دچار افت شدید فشار و قطعی آب شوند. وی تصریح کرد: در خراسان جنوبی در زمینه ظرفیت مخازن و تولید آب محدودیت داریم و با کوچکترین حادثهای از جمله ریزش چاه و سوختن پمپ به خصوص در مجتمعهای آبرسانی روستایی با مشکل قطعی آب مواجه میشویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – پرده اول؛ با مهر تأیید نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تمامی وزرای

بیشتر

چند روز پیش از خیابان حکیم نزاری رد می شدم از ابتدای خیابان درگیر یک

بیشتر

محمدی – مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از آغاز طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت