چهار سناریو برای مرگ قاضی منصوری

قاضی منصوری در حالی که گفته بود خود را به سفارت ایران معرفی کرده تا در دادگاه پرونده اکبر طبری حضور یابد، ناگهان فوت کرد. او از طبقه هشتم یک هتل در بخارست رومانی پایین افتاده است. رویداد۲۴ در گزارشی سناریوهای مختلف مرگ غلامرضا منصوری را بررسی کرده است.در ابتدا، رادیو فردا در خبری مدعی شده بود منصوری از پنجره محل اقامت، خود را به پایین پرت کرده و درگذشته است. در واقع ادعا شده بود که قاضی منصوری خودکشی کرده و این ادعا در حالی مطرح میشد که پیش از آن برخی سیاستمداران و توییتنویسان هشدار داده بودند که سرنوشت متهمان این پرونده شبیه متهمان پرونده قتلهای زنجیرهای شود.برخی میگویند قتل او ممکن است اتفاق بوده باشد؛ یعنی او جلوی اتاقش راه میرفته و ناگهان پایش سر خورده و پایین افتاده است. این هم احتمالی میان احتمالات است اما آنقدر کودکانه است که سخت بتوان آنرا پذیرفت عده ای سناریوس سوم را قتل سیاسی به دست گروهکهای خارجی می دانند.بعضی روزنامه نگاران اصولگرا انگشت اتهام را به سمت سرویسهای بیگانه و گروههایی مثل سازمان مجاهدین خلق نشانه گرفتهاند؛ سیدمصطفی خوش چشم از جمله این چهرههاست. برای افکار عمومی، محتملترین احتمال، قتل او توسط افرادی است که از حضور او در دادگاه میترسیدند. خانواده منصوری نیز به این ادعا اصرار دارند. وکیل مدافع منصوری گفته «یکی دیگر از دلایلی که قاضی منصوری اصرار داشت به ایران بازگردد، این بود که دلایل خوبی برای دفاع از خود داشت و معتقد بود اتهام دریافت رشوه به وی وارد نیست .وقتی به ایران بازمیگشتند، پرونده باید به دادسرا اعاده میشد و تأمین از وی گرفته میشد، چه بسا در همان پروسه ما دفاع میکردیم و ایشان منع تعقیب میخورد، متاسفانه در رسانهها به گونهای مطرح شده بود که انگار اتهام او ثابت شده و محکوم است.»

مذاکره با آمریکا مطلقاً ممنوع است
محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی پارلمان گفت: ملت عزیز ما در جریان هستند که در روزهای گذشته بحثهایی در خصوص موضوع هستهای در سطح سیاسی و رسانهای مطرح شده و لازم است که بنده چند نکته را به استحضار نمایندگان و مردم برسانم. ظرف روزهای گذشته کشورهای غربی به ویژه آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی یکبار دیگر ماهیت غیرقابل اعتماد و خصمانه خود را به ملت ایران نشان دادند و برای چند دهمین بار به ما ثابت کردند برای حفظ حقوق و عزت ملت ایران و تضمین پیشرفت راهی جز ایستادگی و مقاومت هوشمندانه و خردمندی انقلابی وجود ندارد. قالیباف در واکنش به صدور قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی اجازه تخطی به آژانس از چارچوبهای قانونی داده نخواهد شد. ما معتقدیم که هر نوع مذاکره باید از موضع قدرت باشد و همچنین مذاکره با آمریکا مطلقاً ممنوع است.

سوءاستفاده تاجگردون از عنوان مدرک دکتری
حجتالاسلام جواد نیک بین عضو کمیسیون تحقیق اعتبارنامه منتخبان مجلس یازدهم گفت : براساس استعلامات محلی و میدانی که صورت گرفته است، تقریباً همه موارد مورد اعتراض تعدادی از نمایندگان مجلس درباره اعتبارنامه تاجگردون برای ما محرز شد. طبق استعلامات صورت گرفته، پوسترها و بنرهایی که در محل ستاد تاجگردون درج شده بود، همگی با عنوان دکتر نصب شده و در تبلیغ انتخاباتی خود نیز تیراندازیها به صورت ممتد انجام شده است که متأسفانه ایشان در دفاع میگوید در تبلیغات همه کاندیداها این اتفاقات افتاده است و میافتد! همچنین طبق تحقیقات صورت گرفته مؤسسهای که تاجگردون از آنجا مدرک دکتری گرفته را پیدا نکردیم، حال شاید وجود داشته باشد، اما گشتیم و آن را ندیدیم و پیدا هم نکردیم! متأسفانه تاجگردون در دورههای گذشته با عنوان مدرک دکتری وارد عرصه انتخابات شده است و این سوءاستفاده از عنوان دکتری برای تبلیغات و ورود به مجلس است.

آقای رئیسجمهور برجام مُرد
حجتالاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مشهد گفت: دیگر در شرایط فعلی نباید درباره خروج از برجام صحبت کرد بلکه باید درباره خروج از NPT سخن گفت. آقای رئیسجمهور برجام مُرد و هفت کفن پوساند، دولت در واکنش به اقدامات غیرمنتظره کشورهای اروپایی دیگر نباید درخصوص خروج از برجام سخن گوید، باید درباره خروج از NPT صحبت شود. چون با مجموعهای طرف هستیم که ظالمانه درباره ما تصمیم گیری میکنند. یک سال بیشتر از عمر دولت دوازدهم باقی نمانده اما گرانی و قیمت مسکن و اجاره آن کمر مردم را شکسته است. مردم دیگر نمیتوانند در شهرها خانهای را اجاره نمایند و حتی امکان پرداخت اجارهبها در حاشیه شهرها هم ندارند. وقتی افتخار دولت تعطیلی مسکن مهر باشد نتیجهاش چنین چیزی خواهد بود. ما در کمیسیون اصل ۹۰ میخواهیم خواب خوش از جریان فساد و رانتخواران بگیریم و تمامی تلاشمان را برای برکناری سلطانهای شکر و آهن خواهیم کرد.

لعنت بر من و شاه که باعث جدا شدن بحرین از ایران شدیم

اردشیر زاهدی، داماد شاه مخلوع و معدوم و وزیر خارجه و سفیر او در آمریکا، در تازهترین توئیت خود به رفتار حکومت بحرین واکنش نشان داد. او نوشت: «هربار که مواضع ضدایرانی بحرین را میبینم، خود را لعنت میکنم! هم اعلیحضرت و مشاورانش و هم منی که بهخاطر روابطم با شاه به استقلال بحرین کمک کردیم خیانتکاریم. ایکاش ذرهای از وجود سلیمانی در ما بود تا امروز نبینیم کشوری که اندازه رباطکریم هم نمیشود برای ما …. زیادی تناول میکند.»

ترامپ اهانت به سردار سلمیمانی را تکرار کرد

دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا در اولین تجمع انتخاباتی در تالسا در ایالت اوکلاهاما سخنرانی میکرد گفت: آماده توافق سریع با ایران است. چین و ایران خواستار پیروزی بایدن هستند، میخواهم سریعترین توافق را ایجاد کنم. من یکبار درباره چین این کار را کردم. آنها میخواهند من ببازم چرا که در آن صورت صاحب آمریکا خواهند شد. اوباما ۱۵۰ میلیارد دلار را به خاطر هیچ چیزی به ایران داد. کار باورنکردنی دیگر پرداخت ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد سبزرنگ به آنها بود. ایران میخواست به توافق برسد اما (جان) کری و دیگران به آنها گفتند صبر کنید اگر ترامپ ببازد، شما صاحب آمریکا خواهید شد. من به آنها گفتم.تحت مدیریت من، قهرمانان ارتش آمریکا، ابوبکر البغدادی تروریست نخست جهان، قاتل وحشی و رهبر داعش تروریست را از بین برد. رئیس جمهوری آمریکا که به دستور وی سردار شهید قاسم سلیمانی ترور شد، با تکرار اهانت به این قهرمان ملی ایران و عرصه مبارزه با تروریسم، این ترور را دستاورد خود دانست.

تکلیف پرونده طبری منوط به حضور منصوری نبود

حجتالاسلام منتظری، دادستان کل کشور درباره تاثیر مرگ قاضی منصوری بر پرونده طبری گفت: تکلیف پرونده طبری منوط به حضور آقای منصوری نبود و دارد مسیر خودش را طی می کند، او تنها یکی از متهمین بود.

در اوج نبرد همه جانبه و تمام عیار با دشمنان قرار داریم

سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمنان ما دست از توطئه و خباثت برنمیدارند، گفت: آنان ایران اسلامی را چشمه الهام و کانون تولید آگاهیهای حیات بخش و بسیج کننده میدانند. ما در اوج نبرد همه جانبه و تمام عیار با دشمنان قرار داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

مهدی آبادی – ماجرای اجاره خانه سال هاست دغدغه شهروندان است و در این چند سال

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت