چرخش احمدی‌نژادی‌ ها

چرخش احمدی‌نژادی‌ ها

قالیباف با ۲۳۰ رأی بر کرسی ریاست مجلس یازدهم نشست، آن هم در شرایطی که ائتلاف سخت پایداری-احمدی‌نژاد در مقابل او صف کشیده بودند. ۲۳۰ رأی از کدام سمت در سبد سردارِ اصولگرا ریخته شد؟ کسب ۱۶۶ رای از سوی قالیباف در جلسه فراکسیون اکثریت خیال او را راحت نمی کرد، از همین رو بود که لابی ها با حاجی بابایی برای انصراف به نفع قالیباف شدت گرفت و بالاخره نیز نتیجه داد. حاجی بابایی انصراف داد تا آرای قالیباف از ۲۰۰ رأی عبور کند اما کرسی نواب رئیس هم سهم همان ائتلاف پایداری- احمدی‌نژادی که پشت سر حاجی بابایی ایستاده بودند، شد. سنگین شدن سبد رأی قالیباف حکایت از چرخش حداکثری احمدی‌نژادی ها و برخی از پایداری ها به سمت قالیباف دارد. آرای برخی نمایندگان از طیف سنتی اصولگرا و مستقلین و اصلاح طلبان را هم می تواند در این سبد تعریف کرد.
گرچه به خاطر پنهان بودن آرا نمی شود با قطعیت از ۸ رای باطله در انتخابات رئیس مجلس حرف زد اما بعید به نظر نمی رسد نام چهره های شاخصی از منتقدان سرسخت قالیباف در میان آنها باشد. قالیباف در اولین نطق از جایگاه رئیس مجلس یازدهم گفت: خداوند را شاکرم که توفیق خدمت به مردم عزیزمان را پیدا کردم. شما نمایندگان محترم مردم بر بنده منت گذاشتید و توفیق خدمتگزاری را در هیئت رئیسه به بنده دادید. جا دارد از همه کارشناسان، کارمندان و نیروهایی که مسئولیت امنیت را برعهده داشتند، تشکر کنم. از هیئت رئیسه سنی که به خوبی این دو روز مجلس را اداره کردند تشکر می‌کنم. ان‌شاءا… در جلسه بعدی نطقی را خواهم داشت و مطالب اصلی را در آن فرصت بیان خواهم کرد.

منتظر تایید نهایی لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان هستیم

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان سال‌ها راکد مانده بود و با تقاضای اولویت دولت دوازدهم دوباره فعال شد. با پیگیری دولت آخرین ایراد شورای نگهبان سه هفته قبل در مجلس رفع شد و منتظر تایید نهایی هستیم. این لایحه حتما می‌تواند به قضات در مواردی مانند رومینا کمک کند. لایحه امنیت زنان در برابر خشونت در خارج از نوبت با دستور رئیس‌جمهور رسیدگی می‌شود. خشونت خانگی یکی از مهم‌ترین مسائل در کشورهاست که به یک معضل تبدیل شده است. ارتقای عدالت اجتماعی و جنسیتی از مهم‌ترین مباحث در این سند است. هدف اصلی این سند ارتقای جایگاه زنان و خانواده، کاهش آسیب‌ها و دردهای جامعه است. پروانه سلحشوری نماینده تهران در مجلس دهم هم گفت: در مواردی که قتل را پدر مرتکب شده، پدر چون سرپرست است اساسا از نظر قانونی مجرم تلقی نمی‌شود و فقط مدعی‌العموم می‌‌تواند از او شکایت کند.

لاریجانی مشاور رهبری شد

حضرت آیت ا… خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور حکمی آقای دکتر علی لاریجانی را به عنوان مشاور رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کردند. رهبر معظم انقلاب در متن حکم صادره آورده اند:«بسم ا… الرحمن الرحیم، جناب آقای دکتر علی لاریجانی دامت توفیقاته، نظر به تجارب مفیدی که جناب عالی در دوران مدیریت در بخش های گوناگون به ویژه در سه دوره ریاست مجلس شورای اسلامی از آن برخوردار گشته‌اید را به مشاوره رهبری و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب می‌کنم. امید است این مسئولیت در خدمت هدف‌های والای نظام قرار گیرد.

مجلس یازدهمی‌ها یا باید با “بایدن” کنار بیایند یا با “ترامپ”!

صادق زیباکلام استاد دانشگاه تهران و فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: مجلس یازدهمی‌ها منتظر خواهند ماند تا ببینند باید با جو بایدن کنار بیایند یا با ترامپ! صادق زیباکلام در ادامه گفت: تندرو‌ها منتظر خواهند ماند تا ببینند باید با جو بایدن کنار بیایند یا با ترامپ که برای بار دوم انتخاب شده است. جز نرمش قهرمانانه هیچ راه دیگری فراروی ایران نیست. کشوری ۸۵ میلیونی را با شعار شاید ۱۰ سال بتوان اداره کرد، ولی تا ابد نمی‌توان با ژست‌های سیاسی و کلمات زیبا به این کار ادامه داد. دیر یا زود تندرو‌ها مجبور هستند، تصمیمات دشوار و سختی را اخذ کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


باران رحمت است و همه مردم استان دلخوش از این سخاوت آسمان اند اما غم

بیشتر

مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت