چرا میگویند ورق بورس برمیگردد»؟

یک کارشناس بورسی با تحلیل وضعیت شرکتهای بورسی و اوضاع اقتصاد و سیاست معتقد است ورق بورس بهسمت مثبت شدن برمیگردد. حمید اخواندوست در یادداشتی نوشت: مطمئناً آینده سیاسی کشور آمریکا بهسبب خطمشی سیاسی و اقتصادی رئیس جمهور آینده اش میتواند موجب تأثیرات بسزایی در سایر کشورها شود که کشور ما ایران نیز از این تحولات متأثر است. این روزها با ریزشهای سنگین اخیر بورس و نگاه به درصدهای زیان در پرتفویها شاید امیدی به بازگشت قیمتها نمیبینیم اما ممکن است این تصور ناشی از عادت ما به ریزشها باشد که پیشبینی صحیح روند آینده را برای ما غیرممکن کرده است و فقط به اخبار و تحولات کوتاهمدت و تأثیراتشان توجه میکنیم، اتفاقات اخیر بازار سهام رشد و ریزش چشمگیر چندماه گذشته، آزادسازی سهام عدالت و حمایتهای دولت از بورس و… یک وجه مثبت نیز داشت و آن آشنایی میلیونی افراد با بورس بود، بازاری که شاید سالها نیاز به آموزش و تبلیغات داشت تا از نظر حجم و ارزش معاملات به اینجا برسد، طی چند ماه راه چندینساله را پیمود و مطمئناً این آشنایی در بلندمدت به این راحتی از بین نخواهد رفت و بورس همیشه در گوشه ذهن تمام افرادی که حتی بهطور موقت نیز وارد آن شده بودهاند خواهد ماند. تأثیر انتخابات آمریکا در این مقطع فقط یک بازی هوشمندانه برای ایجاد یک فرصت خرید خوب در قیمتهای بسیار پایین و حتی زیر ارزش ذاتی است و در نتیجه سرمایهگذاران باهوش در این مقطع زمانی بهدور از حاشیهها و جوسازیها سهامداری میکنند و یک رشد پایدار و بلندمدت را تجربه خواهند کرد.

سقوط آزاد قیمت مسکن در راه است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: همزمان با کاهش قیمتها در بازارهای موازی شاهد سقوط چشمگیر قیمت مسکن هستیم. او گفت: به احتکار کنندگان مسکن توصیه میشود که با وجود روند کاهشی قیمت مسکن هرچه زودتر برای جلوگیری از زیان، واحدهای خود را به بازار عرضه کنند. او با بیان اینکه هم اکنون قیمت ارز، سکه و طلا روند کاهشی به خود گرفته است و بنابراین قیمت مسکن هم متاثر از این بازار روند کاهشی خواهد داشت افزود: در صورتی که این روند کاهشی قیمت در بازارهای موازی ادامه داشته باشد قیمت مسکن و مصالح ساختمانی هم روند نزولی به خود میگیرند.به گفته رئیس اتحادیه مشاوران املاک بررسیها نشان میدهد که کاهش قیمت مسکن آغاز شده است به طوری که این بازار در آینده نزدیک از رکود خارج شده و در آینده وارد رونق میشود.

کاهش ۳۰ هزار تومانی گوشت گوساله

قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله از ۱۲۰ هزار تومان به ۹۵ هزار تومان کاهش یافته است. فعالان بازار پیشبینی میکنند ریزش قیمت آن تا ۷۵ هزار تومان ادامه داشته باشد. رئیس شورای تامین دام کشور، از آغاز دوباره کاهش قیمت در بازار با شدت بیشتر خبر داد و گفت: جو روانی ناشی از کاهش نرخ دلار موجب شده شاهد کاهش قیمت گوشت قرمز با شدت بیشتر در بازار نسبت قبل باشد. پوریان قیمت خرید هر کیلوگرم دام سنگین زنده از دامداران را ۳۵ تا ۳۶ هزار تومان اعلام کرد.

سقف قیمت برنج دولتی ۱۸۵۰۰ تومان

ستاد تنظیم بازار، قیمت مصرف کننده نهایی برنج ذخایر راهبردی را حداکثر تا سقف ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین کرد. با توجه به ساز و کار تعیین شده نرخ فروش برنج ذخایر راهبردی ۱۷ هزار تومان درب انبار شرکت بازرگانی دولتی و قیمت مصرف کننده نهایی در اختیار کارگروههای استانی با تلورانس ۱,۵۰۰ تومان حداکثر تا سقف ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد.

خبر مهم بورس برای سهامداران

از امروز معاملات روزانه در بازار سهام به روند سابق باز می گردد. یک مسئول بورس در این زمینه گفت: امکان انجام معاملات روزانه از امروز میسر خواهد شد و تمامی سرمایه گذاران می توانند روزانه به خرید و فروش بپردازند.وی در درباره تغییرات پیش گشایش بیان کرد: به زودی تغییراتی در پیش گشایش بازار نیز اعمال می شود که به این ترتیب پیش گشایش از ساعت ۸:۴۵ دقیقه تا ۸:۵۵ دقیقه خواهد بود و از ساعت ۸:۵۵ دقیقه تا ساعت ۹:۰۰ امکان هیچ گونه ویرایش و حذف وجود ندارد.

روند نزولی ارز ادامه خواهد داشت

بانک مرکزی در واکنش به برخی تلاشها برای توقف ریزش قیمت ارز اعلام کرد: نرخ های ارز در بازار، نرخ های مطابق با بنیادهای اقتصاد نیست و ریزش حدود ۲۵ درصدی نرخ ارز طی یک هفته در بازار بهترین دلیل برای اثبات تاثیرگذاری کاهش ریسک های غیراقتصادی بر روی کاهش قیمت بازار به سمت نرخ تعادلی پایین تر است. روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: علی رغم روند نزولی اخیر در بازار که البته مانند هر روندی گهگاه با اصلاح روبرو می شود، برخی به غلط این گونه القا می کنند که سطوح مشخصی از نرخ بازار، کف قیمتی بانک مرکزی است و همچنین با انتشار اخبار و شایعات سعی در بر هم زدن چشم انداز کاهش ریسک های غیراقتصادی دارند تا به هر شکل ممکن از کاهش نرخ بازار جلوگیری کنند.

قیمت مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است؛ برخورد با متخلفان در صورت گرانفروشی

معاون دفتر برنامهریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت درباره قیمت مرغ گفت: قیمت گوشت مرغ گرم برای مصرف کننده ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شده است. صارمی، در این باره اظهار کرد: تعیین قیمت با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و انجمنهای تخصصی مرتبط با این حوزه، در ستاد تنظیم بازار کشور انجام شده است.وی تصریح کرد: تمامی عرضه کنندگان این کالا باید قیمت مصوب تنظیم بازار را رعایت نمایند و در غیر این صورت ضمن تشکیل پرونده تخلف صنفی موارد به مراجع رسیدگیکننده همچون تعزیرات حکومتی ارسال میشود.

خبر سی ان ان از تولید واکسن کروتا

سیانان از تولید واکسن کرونا با تاثیرگذاری ۹۰ درصدی توسط شرکت دارویی فایزر خبر داد. شرکت داروسازی فایزر میگوید واکسن کرونای این شرکت در بیش از نود درصد موارد از انتقال ویروس کرونا پیشگیری کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت