چرا دیوار پادگان تخریب نشد؟

چند سالی است دیوار پادگان که استفاده‌ای هم از آن نمی‌شود در یکی از محورهای اصلی شهر وجود دارد و این در حالی است که این مسیر می‌تواند به مکانی مناسب برای مردم تبدیل شود. بالاخره پس از سال ها با ورود استاندار به این موضوع بن بست دیوارهای پادگان بیرجند شکسته شد و شهرداری موظف شد طی ۷۲ ساعت دیوار ادامه خیابان معلم و معابر پادگان قدیم ۰۴ بیرجند را بردارد. اما با وجود آنکه از زمان تعیین شده مدتی گذشته هنوز دیوار پادگان برداشته نشده است.

مسئولان خلف وعده نکنند

یکی از شهروندان با بیان اینکه تخریب دیوار پادگان جزء مطالبات مردم بیرجند بود، گفت: بالاخره بعد از سال ها مسئولان استانی برای این مطالبه به حق مردم فعالیت هایی را انجام دادند. احمدی افزود: با اینکه پادگان ۰۴ به خارج از شهر منتقل شده اما متاسفانه مسئولان ارتش حاضر به تخلیه این مکان نبودند. وی با بیان اینکه این منطقه باید به کاربری های خدماتی برای شهروندان تبدیل شود، افزود: میدان اجتماعات و تعریض خیابان ارتش باید در اولویت شهرداری و مسئولان شهری قرار گیرد. یکی دیگر از شهروندان با بیان اینکه با فروریختن دیوار پادگان باید عرض خیابان ارتش تعریض شود، گفت: میدان اجتماعات نیز باید با سرعت اجرایی شود.عباسی به مصوبه کمیسیون ماده ۵ نیز اشاره و بیان کرد: گویا یکی از مصوبات این جلسه برداشتن دیوار پادگان در ۷۲ ساعت بود که هنوز هیچ اقدامی برای تخریب این دیوار انجام نشده است. وی اضافه کرد: مسئولان استانی قبل از اینکه تصمیمی را اتخاذ کنند بهتر است همه جوانب را سنجیده و سپس قول بدهند، چراکه شهروندان از این به بعد نسبت به وعده های مسئولان با دید تردید می نگرند. این شهروند از جزییات این تصمیم ابراز بی اطلاعی و اضافه کرد: جزییات مصوبه کمیسون ماده پنج چیست؟ و چه اتفاقی برای این قسمت شهر خواهد افتاد؟ آیا خیابان تعریض می شود یا فضای سبز شهری برای این قسمت از شهر فراهم می شود. عباسی عنوان کرد: استاندار و شهردار بیرجند به فکر تامین منافع شهروندان باشند.

شهرداری از حقوق شهروندان دفاع کند

یکی دیگر از شهروندان که در خیابان صیاد شیرازی مغازه ای دارد از تخریب دیوار پادگان و تسریع در روند احداث میدان اجتماعات ابراز خوشحالی می کند و می گوید: متأسفانه به واسطه بی توجهی‌ها و سهل انگاری‌ها درختان زیادی در زمین‌های پادگان بیرجند خشک شده است که یک آسیب مهم طبیعی محسوب می‌شود. مسلمی ادامه می دهد: وجود این درختان نقش بسیار مهمی در حفظ پاکیزگی هوای شهر و سالم بودن هوای آن منطقه داشت. وی با بیان اینکه شهرداری باید بلافاصله به این موضوع ورود کند، خاطرنشان کرد: این تصمیم قطعا به نفع شهروندان بیرجندی خواهد بود و شهرداری باید هرچه سریع تر تخریب این دیوار را آغاز و فضای سبز شهری را در این منطقه گسترش دهد. این شهروند ادامه داد: هنوز دیوار تخریب نشده است و اگر مشکلاتی در این زمینه وجود دارد شهرداری از منافع شهروندان دفاع کند و این پروژه فرسایشی را به اتمام برساند.

آغاز فعالیت عمرانی در داخل پادگان

مشاهدات میدانی خبرنگار آوا از آغاز فعالیت عمرانی برای تخریب دیوار پادگان حکایت دارد و تیم های کارشناسی و عمرانی شهرداری در داخل پادگان مشغول به فعالیت هستند. معاون عمرانی شهرداری بیرجند در این باره به خبرنگار آوا می گوید: عملیات عمرانی و نقشه کشی برای برداشتن دیوار پادگان آغاز شده و تیم های نقشه کشی شهرداری در پادگان بیرجند حضور دارند عدل اضافه کرد: پس از فراهم کردن امنیت خانه های سازمانی و مراکز نظامی و زیرسازی معابر دیوار برداشته می شود.

متولی این موضع مشخص نیست

عضو شورای شهر بیرجند نیز در این ارتباط گفت: جدول گزاری از سمت خیابان قرنی به سمت عدل شروع می شود و تیم های عمرانی شهرداری نیز در این ارتباط مشغول به فعالیت هستند. میری اضافه کرد: در خیابان معلم به دلیل وجود تاسیسات آب و فاضلاب و برق هزینه سنگینی باید فراهم شود که باید متولی این موضوع نیز مشخص شود. وی با بیان اینکه هزینه جابه جایی یک تیربرق حدود ۷۰ میلیون تومان می باشد، افزود: باید زیرساخت های لازم و بودجه مورد نظر فراهم شود تا عملیات اجرایی برداشتن دیوار پادگان شروع شود. مهدی آبادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت‌های معدنی نباید

بیشتر

آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت