چرا احمدی نژاد به دنبال ملاقات با رهبری است؟

یک چهره نزدیک به محمود احمدی‌نژاد تاکید کرد:احمدی‌نژاد ۳سال است که به هر دری می‌زند و التماس می‌کند با رهبری ملاقات کند.عباس امیری‌فر، از چهره‌های سابق نزدیک به احمدی‌نژاد، که در دولت نهم ریاست شورای فرهنگی در دولت دهم به عنوان مشاور فرهنگی نهاد ریاست جمهوری فعالیت می‌کرد، در واکنش به خبر دیدار احمدی‌نژاد با شورای نگهبان گفت:این خبر که از طرف اطرافیان احمدی‌نژاد منتشر شده را به شدت تکذیب می‌کنم، چنین ملاقاتی اصلا صورت نگرفته است.البته اگر احمدی‌نژاد به صحنه انتخابات وارد شود، به اتفاق همه آرای اعضای شورای نگهبان ردصلاحیت می‌شود.امیری‌فر در پاسخ به این پرسش که با توجه به مواردی که مطرح شد ردصلاحیت احمدی‌نژاد قطعی است، اما علت رفتار‌ها و تحرکات وی به ویژه در این چند وقت اخیر چیست؟ تصریح کرد:احمدی‌نژاد با این اقدامات چند هدف را دنبال می‎کند.یکی از اهداف وی این است که رأی خاکستری را به طرف خود بیاورد او این توهم را دارد که با توجه به شرایط جامعه ناشی از فشار‌های اقتصادی مردم به سمت وی می‌روند، لذا احمدی‌نژاد با این اقدام پوپولیستی که انجام می‌دهد می‌خواهد نظام را مجبور کند که از او دعوت کند به صحنه بیاید.

شایعه واگذاری کیش ساخته ذهن اپوزیسیون مزدور آمریکاست

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:موضوع واگذاری کیش به چینی‌ها ساخته ذهن متعصب، کینه‌توزانه و از سر بی‌سوادی اپوزیسیون مزدور آمریکا جهت توقف قرارداد ایران و چین است.خوشبختانه متون انگلیسی و فارسی این موافقت‌نامه در سایت‌ها منتشر و برای پرسشگران خیرخواه و باسواد کشور قابل بررسی است.به شدت به دنبال بررسی دقیق و همه جانبه قرارداد ایران و چین توسط مجلس و کارشناسان هستم، اما مخالف هجمه هیجانی، از سر بی‌اطلاعی و بدون دانش به آن هستم.قطعیست که قرارداد ایران و چین ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه و بهبود تجارت خارجی ایران است؛ باقی ابهامات، طبیعی و قابل رفع هستند. وی با اشاره به ‌مذاکرات میان ایران و چین طی ۲.۵سال گذشته گفت:هنوز این قرارداد از سوی هیچ کدام از دو دولت قطعی نشده است.نمونه این موافقتنامه، موافقتنامه جلوگیری از اخذ عوارض مضاعف میان ایران و هند بود که هفته گذشته در صحن علنی مجلس بررسی و مقرر شد دو کشور میزان عوارض دریافتی را کمتر کنند.️هادی حق شناس، کارشناس اقتصادی و نماینده اسبق مجلس،هم گفت:توافق اخیر با چین نه محصول سال ۹۹بلکه دقیقا در زمان قدرت ایران و پس از امضای برجام حین سفر رییس جمهوری چین به ایران در سال ۹۶مطرح شد.️او در باره انتقاداتی مانند واگذاری برخی از جزایر خلیج فارس یا سرزمین اصلی به چین تصریح کرد:این واقعا بیان عوامانه‌ای است.به باور من وقتی تنها کلیات یک توافق منتشر شده، نمی‌شود این نتایج را گرفت.اروپا با همه عظمتش تنها ۲۰درصد چین است.اگر بنا باشد ایران به توافق بلند مدت با کشوری برسد چین گزینه خوبی است.از یک سو بازار بسیار بزرگی دارد و از سوی دیگر در حوزه تکنولوژی هم در حال پیشرفت است.

روایتی از اختلاف بر سر تایید صلاحیت تاجگردون در شورای نگهبان 

یک عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت:قانون انتخابات فعلی به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای امروز کشور نیست.هادی طحان نظیف در گفتگوی ویژه خبری گفت:به نظر می‌رسد هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان وظیفه خود را به خوبی انجام نداده که ۷۵نماینده ردصلاحیت شدند.وی افزود:شورای نگهبان با اسناد و مدارک و طبق قانون صلاحیت افراد را بررسی می‌کند.بررسی صلاحیت در شورای نگهبان مستند بر اصل ۹۹قانون اساسی است و موضوعات براساس قانون بررسی می‌شوند.وی با بیان اینکه اختلاف نظر درباره منتخب گچساران از ابتدا در شورا وجود داشت گفت:در نهایت عدم تایید ایشان در شورای نگهبان رأی نیاورد.زمان نظردهی شورای نگهبان در ماجرای اعتبارنامه منتخب گچساران، تمام شده بود و ما اعلام کردیم که زمان قانونی ما تمام شده و نفیا یا اثباتا نظری در این باره نمی‌دهیم.وی با اشاره به اینکه ما در انتخابات مجری بر قانون انتخاباتی هستیم که به آن ایرادات زیادی داریم گفت: قانون انتخابات فعلی به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای امروز کشور نیست. مشکل اصلاح قانون انتخابات در مجلس قبل این بود که موضوع به استانی شدن انتخابات گره خورد البته در کلیات استانی شدن ایرادی نداریم. اگر قانون انتخابات اصلاح می‌شد، بسیاری از مشکلات و عدم اقناع‌ها پیش نمی‌آمد.طحان نظیف در پایان گفت: بنابر نظرسنجی‌های دولتی‌ها، کمتر از نیم درصد از موضوع علت کاهش مشارکت مردم در انتخابات مربوط به بررسی صلاحیت‌های شورای نگهبان است.ما راضی به ردصلاحیت حتی یک نفر هم نیستیم اما باید طبق قانون صلاحیت همه داوطلبان را بررسی کنیم.

منفعتی در خارج و داخل کشورندارم

آیت ا…جنتی دبیرشورای نگهبان گفت: سفارشم به مسئولان  این است که … به داد مردم برسید. من هیچ منفعتی در خارج از کشور ندارم در داخل هم ندارمخیال می‌کنند در بانک‌های آنجا حساب و کتابی داریم؛ خب هر چه در آن بانک‌ها داریم مال خودشان، گرانی‌های مردم را کلافه کرده است ومسائل بیکاری و مشغله، مسائلی است که همه مسئولان باید متوجه باشند و هر کسی هر کاری که می‌تواند انجام دهد.

بولتون: ترامپ هنوز هم مشتاق مذاکره با ایران است

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا گفت :دونالد ترامپ با وجود تحریم‌های بسیار شدیدی که علیه ایران وضع کرده، هنوز هم مشتاق مذاکره با ایران است.او فکر می‌کند که می‌تواند به توافقی بهتر در مقایسه با برجام دست یابد.به نظر من این دیدگاه ترامپ فاصله زیادی با واقعیت دارد.

روسیه و هند قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین را چگونه میبینند؟

‏هندی‌ها نگران افزایش سرمایه گذاری چین در بندر چابهار و بندر جاسک شده اند. روزنامه هندو با اشاره به احتمال ورود چین به بنادر چابهار و جاسک، از قول «کی سی سینگ» سفیر سابق هند در ایران نوشت که هند باید همه تحولات مرتبط با سرمایه گذاری چین در بنادر چابهار و جاسک را به دقت رصد کند. رسانه‌های دولتی روسیه، عموما گزارش‌ها و تحلیل‌هایی را در تایید توافقنامه ایران و چین منتشر می‌کنند.این رویکرد روسیه با انتظارات و مناقع روسیه در مقابل ایران همخوانی دارد. از نظر تاریخی، روس‌ها همواره از احتمال گسترش نفوذ آمریکا در ایران نگران بوده اند.

دادگاه بحرین دو بانک ایرانی را جریمه کرد

 دادگاه جنایی بحرین احکام پرونده مرتبط با بانک «المستقبل» بحرین و دو بانک ایرانی صادرات و ملی را به اتهام «پولشویی» و «حمایت مالی از تروریسم» صادر کرد. سه تن از مسئولان بانک المستقبل و دو بانک ایرانی به پرداخت ۱۴ میلیون دینار جریمه و مصادره مبالغی به ارزش نیم میلیون دلار محکوم شده‌اند. دو تن از مسئولان بانک المستقبل نیز به پنج سال زندان و پرداخت یک میلیون دینار غرامت محکوم شده‌اند.

تاسیسات آبرسانی رژیم صهیونیستی زیر آتش حملات سایبری

شکنندگی ساختار امنیتی سامانه آبرسانی رژیم صهیونیستی یا قدرت و توانمندی هکرها در جنگ سایبری هر چه که باشد دو مرکز دیگر از سامانه آبرسانی اشغالگران در معرض حمله سایبری قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت