چرایی عدم بازگشایی آستان‌های مقدس

چرایی عدم بازگشایی آستان‌های مقدس

وزیر بهداشت با بیان اینکه تردید نداریم همان طور که تا امروز مرحمت الهی ما را در مهار بیماری کمک کرد، قطعا دعای مومنین در مهار بیشتر بیماری همراه ما خواهد بود، اظهار کرد: البته برای این اقدام شروطی هم گذاشتیم که خواهش می‌کنم مردم به شدت به این شروط پایبند باشند تا خدایی نکرده هر گونه تنش و افزایشی را درباره بیماری به حساب این تصمیم بنده و همکارانم نگذارند. وی افزود: مطمئنم مردم بیش از همه مراعات خواهند کرد. بر همین اساس افراد مسن، افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و کودکان به این اماکن نروند. در عین حال افرادی که حضور پیدا می‌کنند فاصله‌گذاری یک متر را با دیگران رعایت کنند، ماسک و دستکش به همراه داشته باشند، قرآن و مهر و سجاده را از خانه با خود ببرند. در مساجدی که فضای درونی کمی دارد، در شبستان‌ها و فضای بیرون که اولویت هم با فضا‌های باز است، با فاصله‌گذاری استفاده کنند.نمکی ادامه داد: اگر مساجدی هستند که ممکن است به دلیل حضور مداحان خوش صوت و معروف ما شلوغ شود، مراسم را در فضا‌های بزرگ‌تر مانند ورزشگاه‌ها برگزار کنند تا اگر جمعیت بیشتری جمع شد، مشکلی از نظر فضا نداشته باشیم و سایر مواردی که در پروتکل آمده را مو به مو اجرا کنند تا به استناد به اینکه در این شب‌ها با کمترین خطر و بیشترین اجر و قرب مومنین نزد خداوند، بتوانیم مساجد و مراکز دینی و مذهبی را باز نگه داریم.وزیر بهداشت درباره بازگشایی آستان‌های مقدس نیز گفت: ما و همکاران‌مان در این زمینه به جمع‌بندی رسیدیم که بنابر دلایلی آن‌ها را بازگشایی نکنیم. وی تاکید کرد: نگرانی ما از فوج مسافران عشاق اهل‌بیت است که بعد از مدت‌ها سفر نکردند و بعد از بازگشایی این صحن‌ها به شوق و ذوق زیارت راه بیفتند و تراکمی را ایجاد کنند و خدایی نکرده برای ما و خودشان زحمت را مضاعف کنند.

وزیر راه: تمدید ۲ ماهه قرارداد مستأجران لازم‌الاجراست

وزیر راه با تاکید بر این‌که مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا برای حمایت از مستأجران لازم‌الاجراست، گفت: از مالکان و مستاجران می‌خواهیم با هم به تفاهم برسند. محمد اسلامی اظهار کرد: مدت بسته بودن بنگاه های مشاوره املاک در دوران بحران کرونا، به مدت قرارداد مستاجران اضافه شود. وی با تاکید بر این‌که این مصوبه ابلاغ شده و لازم الاجراست، افزود: بنگاه های معاملاتی و شوراهای حل اختلاف به مصوبه کرونا در خصوص تمدید ۲ ماهه قرارداد مستاجران توجه و برای اجرای آن اقدام کنند.

اصلاح حداقل دستمزد کارگران در دستور شورای عالی کار

رئیس سازمان بازرسی کشور با اشاره به پیگیری‌های این سازمان درباره مطالبه افزایش دستمزد کارگران در سال ۹۹ گفت: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته و گفت‌وگو با وزیر کار، مقرر شد شورای عالی کار در هفته جاری تشکیل جلسه داده و موضوع افزایش حداقل دستمزد کارگران و افزایش حق مسکن آنها در سال جاری را در دستور کار قرار دهد.

ابلاغ دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان

وزیر آموزش و پرورش «دستورالعمل اجرایی ثبت نام دانش آموزان» را ابلاغ کرد. به استناد این آیین نامه برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه و تعیین شرط معدل برای ثبت نام دانش آموزان و دریافت هرگونه وجه (به جز وجوه مربوط به بیمه حوادث و کتاب‌های درسی) در زمان ثبت نام مجاز نمی‌باشد و نباید دانش آموزی به دلایل مذکور از ثبت نام محروم گردد.

ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو

قیمت خودروها که از ابتدای هفته جاری و در پی ورود مستقیم رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه در مسیر کاهشی قرار گرفته بود، از روز گذشته و با اعلام قیمت های جدید خودروها از سوی شورای رقابت و تعیین سود حداکثر ۱۰ درصدی در معاملات بازاری، به روند نزولی خود ادامه می‌دهد.

سقف پرداخت پول نقددر بانک ها

بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای به بانک‌ها براساس بند ۱۳ ماده یک آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی سقف پرداخت وجه نقد به مشتریان را در بانک‌ها و موسسات اعتباری ۴۵ میلیون تومان تعیین کرد.

روند افزایشی طلا از سر گرفته شد

قیمت طلا در معاملات سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانی‌های فزاینده نسبت به بروز موج دوم ابتلا به کرونا در برخی کشورها پس از تسهیل محدودیت‌های قرنطینه، افزایش یافت اما دلار، رشد قیمت این فلز ارزشمند را محدود کرد.

آموزش‌وپرورش: بازگشایی مدارس برای رفع اشکال است، نه آموزش

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش درخصوص بازگشایی مدارس گفت: این تصمیم برای کلاس‌های درسی اتخاذ شده که در آن‌‌ها عناوین به هر دلیلی به طور صحیح تفهیم و تعمیق نشده است؛ لذا برای برگزاری این کلاس‌ها اجباری از سمت ما وجود ندارد، به طور کامل اختیاری هستند و با هدف رفع اشکالات درسی تشکیل می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

مهدی آبادی – ماجرای اجاره خانه سال هاست دغدغه شهروندان است و در این چند سال

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت